Rozpiski
A masz linę w podstawowym ekwipunku, że ją od razu wykupujesz przed 1 bitwy?Freeks pisze:
Zabójca stara się zdobyć przewage wysokosci, by ewentualnie szarżować ze zeskoku. Rat ogr idzie do ataku z night runnersami, coby nie zgłupiał, mag stara się nie oberwać za mocno. Panowie z zestawem miecz + puklerz mają za zadanie przeżyć by później zarobić na utrzymanie drużyny. Jak bardzo to to może dostać w ciry?
Bardzo dostanie w ciury, bandą z RO trzeba umieć grać, samo posiadanie dużego potwora nie spowoduje, że będziesz wygrywał. Skoro jesteś początkujący, to proponuję zacząć od masówki na Verminkinach. Biorąc pod uwagę taktykę, jaką chcesz obrać przeciwnik Ciebie wymanewruje i wybije pozostałych bohaterów zostawiając RO w spokoju.

Ja w swojej karierze w Mordheim zagralem 3 bitwy, wszystkie z RO i za każdym razem spisał sie wyśmienicie. Wczoraj zaszarżowany rozsmarował kapitana, dwóch strzelców i czempiona, w poprzedniej bitwie samotnie zagryzł trolla, tylko raz nic nie zrobił poza efektem psychologicznym, bo głupota go unieruchomiła i został w tyle. Reasumując, Rat Ogre jest naprawde świetny w walce wręcz nawet jak szarżują na niego cztery modele.
Aha, Asasyna warto wyposarzyć w shurikeny. Multiple z siłą cztery i na bs 4 naprawde masakruje.
Mmm.. i jeszcze pytanie odnosnie tego samego bohatera:
Lepiej wychodzi z weeping blade'ami czy jako wolverine, z pazurkami i art of silent death?
Aha, Asasyna warto wyposarzyć w shurikeny. Multiple z siłą cztery i na bs 4 naprawde masakruje.
Mmm.. i jeszcze pytanie odnosnie tego samego bohatera:
Lepiej wychodzi z weeping blade'ami czy jako wolverine, z pazurkami i art of silent death?

To jak na 3 bitwy, masz zajebisty przegląd gry, zagraj swoją rozpą po 5 razy z inną bandą i z innym graczem to pogadamyNibas pisze:Ja w swojej karierze w Mordheim zagralem 3 bitwy,


Wiec jaka powinna być taktyka dla szczurków z ratrakiem? Bo raczej strzelców się z nich nie zrobi. Assasin niańczy rat ogra, żeby zdawał (?) liderke, night runnery idą z assasinem, bo mają niskie LD, czy może jeszcze coś innego?
Co do rozpiski - może ta bedzie lepsza, przy czym wolałbym zostawić Rat ogra (batlu tym za cholere się nie pogra, to choć tutaj
) i 6ciu bohaterów, żeby szukanie łatwiej przebiegało... choć sorcercer wydaje się być najsłabszym ogniwem...
Assasin adept: sztylet, miecz, proca
Black skaven: Halabarda
Black skaven: sztyletx2, proca
Eshin Sorcercer: sztylet, proca/sztylet
Night runner: pałka, sztylet, proca
Night runner: sztylet, proca
Rat Ogre
Giant rat
Giant rat
Te giant raty nie bardzo mi się podobają (wydają się słabe masakrycznie), ale nic więcej się tu nie wciśnie. I nie wiem, czy 9 to na prawde tak dobrze, bo grupa dość słabo uzbrojona.
Co do rozpiski - może ta bedzie lepsza, przy czym wolałbym zostawić Rat ogra (batlu tym za cholere się nie pogra, to choć tutaj

Assasin adept: sztylet, miecz, proca
Black skaven: Halabarda
Black skaven: sztyletx2, proca
Eshin Sorcercer: sztylet, proca/sztylet
Night runner: pałka, sztylet, proca
Night runner: sztylet, proca
Rat Ogre
Giant rat
Giant rat
Te giant raty nie bardzo mi się podobają (wydają się słabe masakrycznie), ale nic więcej się tu nie wciśnie. I nie wiem, czy 9 to na prawde tak dobrze, bo grupa dość słabo uzbrojona.
- Kapitan Hak
- Bosman
- Posty: 1041
- Lokalizacja: z krańca świata
- Kontakt:
Niekoniecznie Assassin musi niańczyć ratraka; może to robić dowolny bohater (w przeciwieństwie do np. trolla - tutaj rzeczywiście musi być wódz).
Większość standardowych rozpisek skaveńskich na ratraku to 9-tka, w której rezygnuje się z jednego z bohaterów - najczęściej z black skavena, albo eshin sorcerera; przy odrobinie szczęścia da się dokupić tego brakującego herosa już po pierwszej bitwie
.
Generalnie jednak najfajniej samemu pokombinować, niekoniecznie biorąc od razu jedną z tych ww. "standardowych rozpisek"
.
Większość standardowych rozpisek skaveńskich na ratraku to 9-tka, w której rezygnuje się z jednego z bohaterów - najczęściej z black skavena, albo eshin sorcerera; przy odrobinie szczęścia da się dokupić tego brakującego herosa już po pierwszej bitwie

Generalnie jednak najfajniej samemu pokombinować, niekoniecznie biorąc od razu jedną z tych ww. "standardowych rozpisek"

Nietykalny pisze:NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!



Ta rozpa jest lepsza od poprzedniej, halabardę na Blacku albo bym dał czarownikowi w zamian za sztylet, albo wymienił na miecz. Na którymś Bazyliszku grałem przeciw podobnej rozpie. Szybko zakończyłem sprawę, właśnie dzięki Giant Ratom przeciwnika, które za bardzo wypuścił do przodu

Jako, że mój Marienburg dopiero jest składany ciągle mecze AB i skoładam bandę, bo chcę mieć maks. WYSIWYG. Doszedłem do wniosku że 12 gości do walki +org to nie to i zdecydowałem się na coś pomiędzy strzelaniem a hth.
Marienburgers
1 Mercenary Captain @ 98 GC
Free Dagger; Duelling Pistol; Mace (x1); Sword (x1)
1 Champion @ 48 GC
Free Dagger; Mace (x1); Sword (x1)
1 Champion @ 48 GC
Free Dagger; Hammer (x1); Sword (x1)
1 Youngblood @ 25 GC
Free Dagger; Halberd (x1)
1 Youngblood @ 25 GC
Free Dagger; Halberd (x1)
1 Pit Fighter @ 30 GC
Morning Star; Spiked Gauntlet; Helmet
2 Marksmen @ 106 GC
Free Dagger; Crossbow; Mace (x1)
2 Marksmen @ 76 GC
Free Dagger; Bow; Mace (x1)
1 Swordsmen @ 48 GC
Free Dagger; Mace (x1); Sword (x1)
1 Swordsmen @ 48 GC
Free Dagger; Mace (x1); Sword (x1)
1 Swordsmen @ 48 GC
Free Dagger; Mace (x1); Sword (x1)
Warband Rating: 118
Number of models: 13
Teraz pytanie: Która opcje jest lepsza:
a) Zdejmuję kusze i daję łuki tej dwójce, a za pozostałą kasę kupuję 3 hełmy na herosów
b) Zdejmuję kusze i daję łuki a kase zostawian na potem i na opłacenie pit fightera
c) to jest optymalne rozwiązanie
Marienburgers
1 Mercenary Captain @ 98 GC
Free Dagger; Duelling Pistol; Mace (x1); Sword (x1)
1 Champion @ 48 GC
Free Dagger; Mace (x1); Sword (x1)
1 Champion @ 48 GC
Free Dagger; Hammer (x1); Sword (x1)
1 Youngblood @ 25 GC
Free Dagger; Halberd (x1)
1 Youngblood @ 25 GC
Free Dagger; Halberd (x1)
1 Pit Fighter @ 30 GC
Morning Star; Spiked Gauntlet; Helmet
2 Marksmen @ 106 GC
Free Dagger; Crossbow; Mace (x1)
2 Marksmen @ 76 GC
Free Dagger; Bow; Mace (x1)
1 Swordsmen @ 48 GC
Free Dagger; Mace (x1); Sword (x1)
1 Swordsmen @ 48 GC
Free Dagger; Mace (x1); Sword (x1)
1 Swordsmen @ 48 GC
Free Dagger; Mace (x1); Sword (x1)
Warband Rating: 118
Number of models: 13
Teraz pytanie: Która opcje jest lepsza:
a) Zdejmuję kusze i daję łuki tej dwójce, a za pozostałą kasę kupuję 3 hełmy na herosów
b) Zdejmuję kusze i daję łuki a kase zostawian na potem i na opłacenie pit fightera
c) to jest optymalne rozwiązanie
c)
Możesz zdjąć maczugi ze Swordsmenów, zawsze te parę groszy zaoszczędzisz.
Możesz zdjąć maczugi ze Swordsmenów, zawsze te parę groszy zaoszczędzisz.

CZyli 2 kusze i 2 łuki. Oki, jutro klejenie 

Dobry, chciałem zasięgnąć języka wśród mędrszych ode mnie w sprawach Ostlandu 
Starszy: łuk 70
Brat: miecz 45
Brat: miecz 45
Kapłan: sztylet 45
Myśliwy: łuk 35
Kuzyn: łuk 35
Oprych: sztylet 25
Oprych: sztylet 25
Ogr: dwurak 175
Liczebność: 9
Ranking: 104
Kuzyn i myśliwy stoją razem na wzniesieniu, tak, by tylko do jednego dało się strzelać. Z ogrem lata brat - starają się razem szarżować jeden model, coby ogr za mocno nie oberwał. Drugi brat trzyma się za opętanym. Za nimi biega starszy i ich osłania z łuku. Dodatkowy oprych albo będzie pilnował myśliwego, albo jako żywa tarcza dla atakujacych - zalezy od przeciwnika i terenu.
Dałoby coś takiego radę? Co zmienić, żeby nie było to to skończoną plewą? Na co najczęsciej się nastawia ostland? Na strzelanie, na walenie z bańki, czy coś pośredniego? No i jakie najczesciej ustawienia sie spotyka tej bandy? Wiem, że pytań dużo, ale choćby odpowiedzi na część z nich mnie usatysfakcjonują

Starszy: łuk 70
Brat: miecz 45
Brat: miecz 45
Kapłan: sztylet 45
Myśliwy: łuk 35
Kuzyn: łuk 35
Oprych: sztylet 25
Oprych: sztylet 25
Ogr: dwurak 175
Liczebność: 9
Ranking: 104
Kuzyn i myśliwy stoją razem na wzniesieniu, tak, by tylko do jednego dało się strzelać. Z ogrem lata brat - starają się razem szarżować jeden model, coby ogr za mocno nie oberwał. Drugi brat trzyma się za opętanym. Za nimi biega starszy i ich osłania z łuku. Dodatkowy oprych albo będzie pilnował myśliwego, albo jako żywa tarcza dla atakujacych - zalezy od przeciwnika i terenu.
Dałoby coś takiego radę? Co zmienić, żeby nie było to to skończoną plewą? Na co najczęsciej się nastawia ostland? Na strzelanie, na walenie z bańki, czy coś pośredniego? No i jakie najczesciej ustawienia sie spotyka tej bandy? Wiem, że pytań dużo, ale choćby odpowiedzi na część z nich mnie usatysfakcjonują

Witam
Przede wszystkim powinieneś na jednostkach dawać nie tylko łuki bo mało zdziałasz.
Po drugie rozdzielając bandę jak planujesz na dwójki zostaniesz momentalnie rozgromiony większym uderzeniem przeciwnika.
Także strzelanie nie jest do końca pewne, kuzyn i myśliwy maja tylko 3 BSa, pozatym szkoda marnowac potencjału ogra dając mu dwurąka. Niestety +2 do siły kosztem ostatniego ataku to za duża cena.
Osobiście uważam, że takie coś nie da wogóle rady. Ostland nastawia się mimo wszystko na walke wręcz z wsparciem ogniowym najczęściej w postaci blunderbussów.
Ustawień tej bandy jest kilka. Można grać 9tką z najemnym ogrem, 7 z dwoma ogrami, większą banda bez ogrów. Jak sobie wymyślisz. Osobiście uważam, że lepiej do ostlandu brać najemnego ogra, oczywiście w długiej kampanii lepszy jest domowy jednak na jakiś turniej bądź coś to własnie najemny jest lepszy.
Przede wszystkim powinieneś na jednostkach dawać nie tylko łuki bo mało zdziałasz.
Po drugie rozdzielając bandę jak planujesz na dwójki zostaniesz momentalnie rozgromiony większym uderzeniem przeciwnika.
Także strzelanie nie jest do końca pewne, kuzyn i myśliwy maja tylko 3 BSa, pozatym szkoda marnowac potencjału ogra dając mu dwurąka. Niestety +2 do siły kosztem ostatniego ataku to za duża cena.
Osobiście uważam, że takie coś nie da wogóle rady. Ostland nastawia się mimo wszystko na walke wręcz z wsparciem ogniowym najczęściej w postaci blunderbussów.
Ustawień tej bandy jest kilka. Można grać 9tką z najemnym ogrem, 7 z dwoma ogrami, większą banda bez ogrów. Jak sobie wymyślisz. Osobiście uważam, że lepiej do ostlandu brać najemnego ogra, oczywiście w długiej kampanii lepszy jest domowy jednak na jakiś turniej bądź coś to własnie najemny jest lepszy.
Reikland:
1 Mercenary Captain @ 98 GC
Free Dagger; Crossbow; Hammer ; Sword
1 Champion @ 58 GC
Free Dagger; Bow; Hammer ; Sword
1 Champion @ 58 GC
Free Dagger; Bow; Hammer ; Sword
1 Youngblood @ 23 GC
Free Dagger; Axe ; Hammer
1 Youngblood @ 23 GC
Free Dagger; Axe ; Hammer
1 Warlock @ 30 GC
Staff
1 Marksmen @ 48 GC
Free Dagger; Long Bow; Axe ; Hammer
1 Marksmen @ 48 GC
Free Dagger; Long Bow; Axe ; Hammer
1 Marksmen @ 48 GC
Free Dagger; Long Bow; Axe ; Hammer
1 Warriors @ 33 GC
Axe ; Hammer
1 Warriors @ 33 GC
Axe ; Hammer
Warband Rating: 102
Number of models: 11
Total Warband Cost: 500
moja pierwsza rozpa
więc proszę o wyrozumiałość 
1 Mercenary Captain @ 98 GC
Free Dagger; Crossbow; Hammer ; Sword
1 Champion @ 58 GC
Free Dagger; Bow; Hammer ; Sword
1 Champion @ 58 GC
Free Dagger; Bow; Hammer ; Sword
1 Youngblood @ 23 GC
Free Dagger; Axe ; Hammer
1 Youngblood @ 23 GC
Free Dagger; Axe ; Hammer
1 Warlock @ 30 GC
Staff
1 Marksmen @ 48 GC
Free Dagger; Long Bow; Axe ; Hammer
1 Marksmen @ 48 GC
Free Dagger; Long Bow; Axe ; Hammer
1 Marksmen @ 48 GC
Free Dagger; Long Bow; Axe ; Hammer
1 Warriors @ 33 GC
Axe ; Hammer
1 Warriors @ 33 GC
Axe ; Hammer
Warband Rating: 102
Number of models: 11
Total Warband Cost: 500
moja pierwsza rozpa


- Skavenblight
- Naczelna Prowokatorka
- Posty: 6092
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dzieki Wojtku za uwagi - mam nadzieje, że dobrze je spożytkuje 
Skaven - Eshin
Assasin 72
-miecz
-sztylet
-proca
Black skaven 50
-halabarda
black skaven 52
-miecz
-sztylet
-proca
Night runner 22
-proca
-sztylet
Night runner 22
-proca
-sztylet
Verminkin 24
-2xsztylet
-proca
Verminkin 24
-2xsztylet
-proca
Verminkin 24
-2xsztylet
-proca
Warband rating: 96
number of models: 9
Myślę, że lepsze niż moje wcześniejsze szczury. Verminkin, jako, że lepiej walcza od night runnerów lepiej uzbrojeni, a jak zginą, to przynajmniej na eksploracji się nie traci. Banda w założeniu ma być dozbrojona po pierwszej walce (garłacz, pazurki) i jak starczy koron to magus się pojawi.
Ostland
Elder:
-sztylet
-topór
-łuk
bloodbrother
-topór
-sztylet
bloodbrother
-topór
-sztylet
priest of taal
-sztylet
kin
-sword
-bow
-dagger
Bodyguard ogre
-sword
-axe
-light armour
Ogre
-sword
-axe
Rating: 111
Tak jak wyżej - po walce wymaga dozbrojenia, choćby mieczem dla kapłana, bo z jego 2WS każdy tyłek mu skopie. Po za tym dojdą jeszcze myśliwy z garłaczem i może opętany, by dobić do 9tki.

Skaven - Eshin
Assasin 72
-miecz
-sztylet
-proca
Black skaven 50
-halabarda
black skaven 52
-miecz
-sztylet
-proca
Night runner 22
-proca
-sztylet
Night runner 22
-proca
-sztylet
Verminkin 24
-2xsztylet
-proca
Verminkin 24
-2xsztylet
-proca
Verminkin 24
-2xsztylet
-proca
Warband rating: 96
number of models: 9
Myślę, że lepsze niż moje wcześniejsze szczury. Verminkin, jako, że lepiej walcza od night runnerów lepiej uzbrojeni, a jak zginą, to przynajmniej na eksploracji się nie traci. Banda w założeniu ma być dozbrojona po pierwszej walce (garłacz, pazurki) i jak starczy koron to magus się pojawi.
Ostland
Elder:
-sztylet
-topór
-łuk
bloodbrother
-topór
-sztylet
bloodbrother
-topór
-sztylet
priest of taal
-sztylet
kin
-sword
-bow
-dagger
Bodyguard ogre
-sword
-axe
-light armour
Ogre
-sword
-axe
Rating: 111
Tak jak wyżej - po walce wymaga dozbrojenia, choćby mieczem dla kapłana, bo z jego 2WS każdy tyłek mu skopie. Po za tym dojdą jeszcze myśliwy z garłaczem i może opętany, by dobić do 9tki.
Ja sugeruje zamienić jeszcze kina na jeagera, zabrać jego miecz i dac szamanowi, zdjąć łuk. Dlaczego? Jeager jest taki sam jak kin tyle ze ma dostep do ciekawszego ekwipunku.Freeks pisze:
Ostland
Elder:
-sztylet
-topór
-łuk
bloodbrother
-topór
-sztylet
bloodbrother
-topór
-sztylet
priest of taal
-sztylet
kin
-sword
-bow
-dagger
Bodyguard ogre
-sword
-axe
-light armour
Ogre
-sword
-axe
Rating: 111
Tak jak wyżej - po walce wymaga dozbrojenia, choćby mieczem dla kapłana, bo z jego 2WS każdy tyłek mu skopie. Po za tym dojdą jeszcze myśliwy z garłaczem i może opętany, by dobić do 9tki.