Rozpiski

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Uch, człeku... są plusy i minusy.

Plusy:
- Wszyscy herosi - będziesz miał zarobki.
- Troll i pomidory - najcudowniejsza losowość, poza jeszcze fanatykami ;)
- banda ma 9+ luda, RT po stracie 3.

Ma też potworne minusy.
- Same pałki! Banda jest mało różnorodna przez to... choćby wódz zasługuje na np. topór i pałkę. Szamanowi druga pałka jest niepotrzebna - ten koleś czaruje, a magia Waaaagh wcale głupia nie jest.
- Brak uzbrojenia goblinów. Darmowy sztylet czyni takiego malca zupełnie nieprzydatnym [nie zadaje krytyków] :? goblinki powinny mieć chociaż pałki, do kompletu ze sztyletem.
- Do pomidorów naprawdę przydałby się prodder, inaczej pouciekają nie wiadomo gdzie. Masz 10 w bandzie, wywal jednego gobosa, będzie akurat 15gc.

Ale generalnie wystrzegłeś się podstawowych błędów więc źle nie jest :)
Co to jest swoją droga, że wszyscy początkujący grają orkami ;)

Awatar użytkownika
LuceK
Pseudoklimaciarz
Posty: 29

Post autor: LuceK »

- Same pałki! Banda jest mało różnorodna przez to... choćby wódz zasługuje na np. topór i pałkę. Szamanowi druga pałka jest niepotrzebna - ten koleś czaruje, a magia Waaaagh wcale głupia nie jest.
Same ze wzgledu na to iż są najtańsze, a trol jest drogi i nie ma kasy na nic lepszego niż pałki. Szaman ma czarować jak najbardziej a ta druga pała ze wzgledu ze po1 nie ma na co wydac te 4pts po2 jak wylosuje się czar co daje
+2s +1a bedzie miał wtedy 3a z s5. Wyszedłem z założenia że pałki na poczatek a potem sie juz coś kupi (pozatym axe jest syfne bo kto ci wyskoczy w puszce 5+ na poczatku, z czasem zamieżam go wyposażyc w gw jak juz bedzie mógł bic po I)
- Brak uzbrojenia goblinów. Darmowy sztylet czyni takiego malca zupełnie nieprzydatnym [nie zadaje krytyków] Confused goblinki powinny mieć chociaż pałki, do kompletu ze sztyletem.
Goby sa aby zwiekszyc liczebnosć, i trzymac kontrole nad pomidorami i tylko po to. Poprostu nie ma kasy na ich wyposażanie potem owszem ale narazie maja taką role.
Do pomidorów naprawdę przydałby się prodder, inaczej pouciekają nie wiadomo gdzie. Masz 10 w bandzie, wywal jednego gobosa, będzie akurat 15gc.
Nie zgodze sie, wole miec 2 gobo i miec wiekszą liczebnosc oraz móc biegac i tym i tym za pomidorami dajac mi kontrole nad nimi. Więc imo dodatkowy gob lepszy od wideł.

Struktura tej rozpy jest taka a nie inna ze wzgledu że chce miec max hero (4) bo:
-nie maja animozji
-potrafia pożadnie przywalic
-będe bogatszy
Trol bo:
-sciaga ogień
-potrafia pożadnie przywalic
-wytrzymały
pomidory tanie i dobre i smieszne
goby do pilnowania i powiekszenie liczebnosci


Możliwe iz moje niekture poglady są złe ze wzgledu nie doczytania jakiś zasad itd. więc pisać jak co

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Zgadzam się, że pałki są i będą najpopularniejszą bronią w rozpisce z trollem, dlatego nie czepiam się że większość je ma... ale wódz zasługuje na coś lepszego :) Oczywiście zrobisz jak zechcesz [kwestie klimatu sam każdy rozważa], ALE pamiętaj, że choć mało kto wyskakuje w puszce 5+ na początku, to są jeszcze jednostki, które mają "wrodzonego" [ale modyfikowanego!] save'a na 5+ [np. nurglingi, PB...] i to się przydaje.

Nie ma na co wydać? Najpierw zobacz, czy czegoś nie potrzebujesz, a potem szastaj tym co zostało ;) Poza tym jeśli nawet dostaniesz czar Clubba, to... właśnie na nic Ci się druga pała nie przyda :) Dlatego, że ten czar nie zaczarowuje pałki którą masz, on ją TWORZY. Tylko że na czar nie ma się co nastawiać.

Co do liczebności: przy takim wyposażeniu jeden gobos w tą czy w tamtą nie ma znaczenia. Z całym szacunkiem dla gobosów. Poza tym masz w bandzie 10 luda. Zdawanie RT nie różni się w tym momencie niczym od zdawania RT na 9 - nadal robisz to po stracie 3, a gobliny i squigi liczą się do RT jako pół ludka, a nie jako jeden.

Widywałam rozpiski z trollem na 6-7 gości, które wymiatały w pierwszej bitwie. Liczebność nie jest kluczem do sukcesu.

Awatar użytkownika
LuceK
Pseudoklimaciarz
Posty: 29

Post autor: LuceK »

co do demonów to bos i tak ma 4s wiec bedą one miały tylko 6+sv więc nie jest zle. Co do shamana to nie byłem pewien (dzięki za wyjaśnienie), więc mam 3gk+ ewentualne 15 za goba(co do RT to masz racje że i tak po stracie 3 modeli sie testuje więc pozostaje tylko jego funkcja dowodenia pomidorami , bo wystarczy iż jakis sniper mi go zdejmie co se będzie na bud i bedzie mugł obrac go na cel i pomidorki oszaleja. Dlatego sie dalej waham nad jego usunięciem) co by za to wykupic 18gk.

Thx za porady pzdr.

Awatar użytkownika
LuceK
Pseudoklimaciarz
Posty: 29

Post autor: LuceK »

Po przejżeniu jeszcze raz warbandy zauważyłem że nie można mieć więcej pomidorów niż gobów. Z racji tego jestem zmuszony do zmiany rozpy.

Szef Orków:
-pałka,miecz
Szaman
-pałka
Big'Un
-pałka,topór
Big'Un
-pałka,topór
2xGoblin
-pałka
2xpomidor
Troll

498gk

Druga wersja:

Szef Orków:
-pałka,miecz
Szaman
-pałka
Big'Un
-pałka,topór
Big'Un
-2xpałki
2xGoblin
-krótkie łuki
2xpomidor
Troll

500gk
Która lepsza? Co zmienić?
Pzdr.

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Obie te rozpiski są już dużo lepsze. Pierwsza - zwiększa siłę goblinów w walce wręcz. Druga - daje bandzie możliwość strzelania. Musisz jednak sam zdecydować, którą koncepcję bandy wolisz... tu akurat nic już nie jest lepsze czy gorsze, jedno i drugie może się przydać.
Chociaż. Jeśli gobami chcesz pilnować pomidorków, to lepiej, żeby miały pałki. Walka strzelecka zmusza do ochrony strzelców, zatem nie mogłyby za nimi biegać.

Awatar użytkownika
syrius
Chuck Norris
Posty: 572
Lokalizacja: Bastion

Post autor: syrius »

Jak nie mogly ?! Toc to jest przeczenie logice goblinow... ;P

Ja tam zawsze mam luki za pomidorami... czasem, jak gobas ,,zauwazy", ze pomidor wariuje (czyt. Pan goblin wpada w dziwny szal ) to go ustrzeli ;)

Dla mnie robienie dziwnych rozp dla o&g to podstawa :)

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

syrius pisze:Jak nie mogly ?! Toc to jest przeczenie logice goblinow... ;P

Ja tam zawsze mam luki za pomidorami... czasem, jak gobas ,,zauwazy", ze pomidor wariuje (czyt. Pan goblin wpada w dziwny szal ) to go ustrzeli ;)

Dla mnie robienie dziwnych rozp dla o&g to podstawa :)
No dobra, nie wzięłam pod uwagę, że fanatycy częstują grzybkami kolegów i można z gobosów zrobić samobójców z łukami i sztyletami :lol:
A tak serio, to ok. Można z krótkim łukiem biegać za squigami, chociaż do takiego BSu kara za ruch [i pewnie jeszcze za zasięg, nie daj Morku cover] w zasadzie dyskwalifikuje strzelanie. Na upartego jednak może się to udać. Banda na 4 herosach rozwija się dość szybko.

W tej bandzie nie ma "dziwnych" rozpisek, są tylko... mniej lub bardziej standardowe :D
Każda ma szanse powodzenia i niepowodzenia... wygrywają ludzie z 5 kolesiami, którym jeden gobos pozostał na polu... a napakowane rozpy, gdzie się wystawia gladiatora, kończą się w momencie, kiedy gobos dźga śmiertelnie w/w pit fightera [2 albo 3 razy 6 bodajże ;) ]. Najpiękniejsza jest losowość tej bandy. Czy grasz nią, czy przeciwko niej - mnóstwo zabawy :D

Awatar użytkownika
LuceK
Pseudoklimaciarz
Posty: 29

Post autor: LuceK »

Mam nadzieje że w niedalekiej przyszłości moja druga armia. Tyle że mam okropny problem z dobraniem odpowiednich fig.

Magister: sword, axe 85 gc

Brute: 2h weapon 75 gc
Brute: 2h weapon 75 gc

2 x Bearer 100 gc
3x Nurgling 45 gc
Plague Cart 12 gc

500 gc

Co myślicie?

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

:shock:

Od początku:
9 to dobra liczba na Karnawał. Ok.

Master, zwany magistrem - ok. Faktycznie, miecz mu się przyda. Ja osobiście nie daję mu topora, tylko zostawiam na sztylecie ale to kwestia taktyki.

Bruci bez zarzutu, tu nie ma co wykazywać inwencji :)

Pytanie zasadnicze: Gdzie-są-tainted-ones?! :shock: Po pierwsze - Carnival BARDZO potrzebuje kasy, bo demony giną jak muchy [mając plague cart już nie tak bardzo, ale o tym za chwilę], po drugie - to są przecież najfajniejsze [nie znaczy najsilniejsze] jednostki w bandzie! Masz tam tyle fajnych mutacji, człowieku - możesz zrobić takie błazny, że mucha [zwłaszcza z Cloud of Flies :D ] nie siada. Kolesie naprawdę potrafią być mocni i dawać więcej pociechy, niż brutale. No i są herosami, szybko bardzo awansują, bo zaczynają z 0exp. Co oznacza, że po 2-3 bitwach masz niszczycieli :)
Nie rezygnuj z nich. Naprawdę.

Demony - ok. Nie ma się czego czepiać.

Plague cart - no i to jest ciekawe - rozpiska początkowa z wozem. Ma to swoje plusy i minusy. Faktycznie, pomaga Ci w kwestiach z demonami, bo je wzmacnia, i pozwala dopchać bandę do 17. Daje osłonę przed strzelaniem, potrafi zrobić niezłą rozwałkę, jak wjedzie w przeciwnika [chociaż popisowe rozjeżdżanie to tylko w street fighcie uświadczysz], może służyć jako transport. Z drugiej strony spójrzmy na to matematycznie.

Plague cart - 120 gc
Cena tainted ones, jeśli byś chciał potem dokupić - od ok. 110 [słabi; a lepiej inwestować w dobre mutacje, bo potem ich już nie dokupisz] do 130+.
Dodatkowo, mając 3 herosów [nawet przy ciągłych wygranych] zarabiasz ok. 50 gc na bitwę. Jak przegrasz, to odpowiednio mniej. Straty demonów, mniej lub bardziej bolesne [zależy czy to nurgling czy PB]. Śmierć herosa - to też się może zdarzyć. Albo utrata ekwipunku.
Mając 5 herosów, realnym zarobkiem jest 70 lub nawet 80 na bitwę.

Statystycznie po 2 [do 3] bitwach możesz kupić wózek, mając komplet bohaterów. Nawet wygrywać bez przerwy nie musisz.
Tymczasem bez nich ciężko będzie dokupić tainted ones. Nie jest to niemożliwe, ale będzie trudne.

Nic nie chcę doradzać - jasne, można dokupować herosów w ten sposób, po 1. bitwie jednego, po drugiej drugiego błazna. Tylko to wszystko zależy od tego, na jakiego przeciwnika trafisz :) Zdarza się też zerowa eksploracja i zdarzają się różne straty.

Wózek nie jest drogi, nie tak, jak to się wydaje na początku. 120gc to majątek, który spokojnie uzbierasz [nie mając pokus w postaci najmowania hired swordów].
Ostatnio zmieniony 3 maja 2007, o 12:25 przez Skavenblight, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
LuceK
Pseudoklimaciarz
Posty: 29

Post autor: LuceK »

Czyli zamiast wozu tainted-ones. Co do nich wcale nie uważam że są słabi tylko myślałem o wozie jako bardziej uzyteczny z racji chocby zasłaniania.
Ale po twojej wypowiedzi zamiana wozu na tainted-ones wydaje sie b. dobrym rozwiązaniem.
Pzdr.

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

No jasne, wóz przy walce z bandami strzeleckimi jest świetny - zrań tu takiego z T8 albo 6 na kółkach.
Ale w pierwszej bitwie nawet Averland czy strzelecka opcja krasnoludów nie wymiata :)

Awatar użytkownika
LuceK
Pseudoklimaciarz
Posty: 29

Post autor: LuceK »

tainted-ones z muchami to wychodzi 100 za dwuch Mistrzowi zabrac axe i mamy 15 gc na nurglinka. :wink:

Magister: sword 80 gc

Brute: 2h weapon 75 gc
Brute: 2h weapon 75 gc

tainted-ones+muchy 50gc
tainted-ones+muchy 50gc

2 x Bearer 100 gc
4x Nurgling 60 gc


500 gc

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

...i mamy tainted ones na sztyletach, obydwaj z taką samą [dość niezłą, ale bez przesady] mutacją :)
I mamy 11-osobową bandę.
Można naprawdę dobrze [może nie świetnie, ale zadowalająco] wyposażyć Karnawał na początek, mając 9 ludków [ale za to jakich!]. Wystarcza na dwie niezłe bronie dla błaznów i dobrą mutację dla jednego.

Przykładowo [nikt nie musi tak grać; chcę tylko pokazać, że można...]
Master - free dagger, sword [80]
Brutes - 2Hd. Weapon [150]
Tainted One - muchy + dagger, sword [60]
Tainted One - spuchlizna + hammer, sword [78]
2PB
2nurglingi

Master czaruje i może kogoś walnąć, zanim zejdzie [u mnie schodzi szybko, bo go puszczam przodem ;) ]
Bruci mają S6, czyli tak jak powinni.
Jeden tainted one w obronie ma "jakby WS4" + może parować.
Drugi ma T4, W2 [karę -1 do M odrabia się, jak się dostanie skilla i da się mu sprint], prócz tego młot [stunned na 2-4] i może parować mieczem.
Dwaj PB, dwa nurglingi.
498gc.

Można przyjąć wersję "upierdliwą" na kampanię, i zabrawszy miecz dać jednemu błaznowi zamiast spuchlizny Nurgle Rot... :twisted:
Ależ to potrafi zdenerwować... ;)

Awatar użytkownika
LuceK
Pseudoklimaciarz
Posty: 29

Post autor: LuceK »

Ehh głópi ze mnie człek, robiłem tą rozpe na szypciora przed wyjściem i nie wiem czemu mi sie ubzdurało że błazny to demony i nie można ich uzbrajac :wink: wogule żle policzyłem gc i zostało mi 10 wolne :) No i twoje pomysły wydaje sie być najlepszą opcja jak na początek.
Pzdr.

Awatar użytkownika
Lukiman
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 173

Post autor: Lukiman »

Ostatnio się troche mordkom zainteresowałem,przeczytałem zasady i mam teraz dwa pytania dla kompetentnych:
1.Kombinowałem z rozpiską i wyszło mi na start:szef z mieczem i tarczą,szaman,3 orkasy z dwoma mieczmi i troll.Czy to dobre zestawienie??
2.W tłumaczeniu podręcznika podanym przez skavenblight pisze coś o karcie bandy,czyli jak mniemam karcie na której można zapisać rozpiskę i szczegóły swojej armii.niestety w całym tym pdfie jej nieznalazłem.Czy mógłby mi ktoś w takim razie dać link z takową??
Liczą się tylko czterej bogowie:Khorne,Tzeentch.....Gork i Mork :twisted: :twisted:

Awatar użytkownika
Motor
Chuck Norris
Posty: 500
Lokalizacja: Lublin [Moria]
Kontakt:

Post autor: Motor »

Ad.1 Raczej kiepaskie. Powiniensa do 9 lusA dojcxa pzry Troluy.
Ad.2 WejdZ na strnwe SG ( specialisty gamest) tam sa do sciagniecia rostesry./
SrokA za [pisownie ale jestem po kilku glebszych. (pereokalch).
Pozdro
Obrazek

Budda
Chuck Norris
Posty: 375
Lokalizacja: Moria Green Team

Post autor: Budda »

dwa miecze na kolesiu to zawsze jest zly pomysl (chyba ze to expert swordsman albo te dwa miecze to weeping blades), za zaoszcazedzone pieniazki dokup miesko armatnie

Awatar użytkownika
Lukiman
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 173

Post autor: Lukiman »

a szef z mieczem,tarczą i hełmem;szaman;3 orki z pałkami;2 gobliny z pałkami i troll??
Liczą się tylko czterej bogowie:Khorne,Tzeentch.....Gork i Mork :twisted: :twisted:

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Motor :shock: ja Cię proszę...
["pereokalch" to znaczyło "perełkach"? ;) ]

Uwaga, mamy taki temat: Rozpiski. TAM zadajemy pytania o rozpiski. Przenoszę.

A teraz Lukiman:
Karty bandy [różne] są tutaj: http://www.specialist-games.com/mordheim/playera.asp

Rozpiska nie-za-fajna. A to z tego względu, że masz mało ludków. Troll to niszczyciel, ale dla przyzwoitości do 9 dojść powinno.
2 mieczom mówimy NIE z wyjątkami które podał Budda.
Te 3 orki z pałkami to są zwykłe boyzy, prawda? No to jeszcze kwestia tego, że masz 2 herosów i zarabiasz... no, prawie NIE zarabiasz [odliczając straty i 15gc po każdej bitwie na świeżą padlinkę dla trolla]. Taka banda nie będzie się rozwijać.
Szaman z darmowym sztyletem? Przeceniasz gościa... trzeba mu coś dać do łapki.
Tarcza i hełm na wodzu? Przy "biednej" trollowej rozpisce to zbędny luksus. Możesz za tę cenę mieć coś lepszego, np. goblina + jeszcze wyposażenie dla tych, którym zabrakło.

ODPOWIEDZ