Rozpiski Imperialne 8 edycja

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rozpiski Imperialne 8 edycja

Post autor: Jab »

Eeeem... nie bardzo rozumiem te wasze rozpiski :wink:

Po pierwsze lore of life jest nie najlepszy <w szczególności na HE ponieważ zwykle arcymag ma +5/+6 disspella> to zdjęcie RIPa który jest na 8+ to pestka.
Wskrzeszanie dużej ilości małych oddziałów? Włóczników, halabardników czy innej tego typu <słabej> jednostki spada zbyt dużo żeby bawić się w wskrzeszanie.
Idealnym dla was lorem jest lore of light. Oba buffy są wręcz pod waszą armie <w dodatku na dość niskim CV>
"1" świetna ochrona dla waszych słabych jednostek. Zaś sygnaturka 4 i 5 to świetne czary ofensywne.
Na waszym miejscu bym brał dużego i małego maga na lore of light, ponieważ każdy spell jest dla was świetny. Do tego jakiś BSB i generał <puszka> na piechotę wpakowany w spory klocek halabardników a to wszystko poparte maszynami i xbowami. Czego chcieć więcej?

EDIT
@Tedzio
Wizard 4 level na dywanie, który nie może dołączyć do żadnego unitu i bez żadnej ochrony? Jak to ma przeżyć? :shock:
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2150
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

Ale kto się empire pcha do walki piechotą? przecież ona ma szanse wygrac CC z 30% przeciwników. Z resztą life jest mega, dlaczego? Olewasz te miscasty na 2+. :mrgreen: A no i na bardzo dużo oddziałów jest bardzo dobry test S.
Z resztą wolę żeby zdispelował sobie tego ripa, przynajmniej straci kości ;).

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

nie możesz dołączać bohaterów do maszyn teraz :roll: więc zwałowałeś oponenta z tym BSB
co do magów to u mnie najpierw popróbuję opcję małego supportu, czyli dwóch 2lv, a jak będzie dużo kości to i boundy, dlatego lektor tylko
Generał moim zdaniem nieźle złożony, zastanawiają mnie opcje z tym banerkiem ale to w temacie dotyczącym 8ed. Imperium
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2150
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

Tak? Gdzie to jest napisane :mrgreen: ?

Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Młody Pajak »

97 strona #-o #-o zapomniałem o tym. Miałeś farta tadzio :P

Awatar użytkownika
gotih
Mudżahedin
Posty: 239
Lokalizacja: Warszawa Kult

Post autor: gotih »

Postanowiłem przetestować rozpiskę na 2 tankach z t10 i zobaczyć czy faktycznie są teraz takie przegięte :)

moja rozpiska:

papież
AoMI
GW
altar

wizzard lord 4vl (life)
holly relic
dispel scroll

BSB
horse+B
full plate
dragonhelm
dawnstone

23xhalberdiers
fcg

10xhandgunners
chempion + hochland

10xhandgunners
chempion + hochland

10xhandgunners
chempion + hochland

10xcrossbowmen
10xcrossbowmen

great cannon
great cannon
great cannon

mortar
mortar
mortar

1Bitwa vs DE Pedrosa(graliśmy do 3 tury)

Rozpiska: 2 duże maguski, BSB na koniku, mater pieszy z hotekiem, 3 duże odziały kusz, 2x5 shade, 2x hydra, 20xBG

Czołgi najpierw straszyły hydry a potem walczyły z gwardią. Gdybyśmy grali dłużej pokroiłby ją

2Bitwa vs HE Semiego

Rozpiska: prawie identyczna jak ta Andrzeja

Tutaj pojechałem czołgami na pałę żeby jak najszybciej wejść w combat z WL. W pierwszej turze HE 10 łuczników wbiło 2W ST :shock: :lol2:. Zdrowy czołg pokroił razem z alarem 15-16 WL których zostało po 3 turach ostrzału. Drugi w ostatniej turze dojechał do łuczników którzy go uszkodzili i zbrejkował ich :)

Generalnie jestem zadowolony z nowych czołgów. Są wytrzymalsze chociaż z drugiej zupełnie nie spawdzają się przeciwko hordówkom :? Najlepiej się nimi gra jak jest jakaś elitarna piechota na której można nabić punkty. Narazie dam im szansą

ps:czy inżynier daje przerzuty helstormowi? :)
Ostatnio zmieniony 13 lip 2010, o 22:52 przez gotih, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

tedzio pisze:Ale kto się empire pcha do walki piechotą? przecież ona ma szanse wygrac CC z 30% przeciwników. Z resztą life jest mega, dlaczego? Olewasz te miscasty na 2+. :mrgreen: A no i na bardzo dużo oddziałów jest bardzo dobry test S.
Z resztą wolę żeby zdispelował sobie tego ripa, przynajmniej straci kości ;).
Zboostowani? Pewnie że się pchać z ASFem i dodatkowym atakiem masz spokojnie szansę pozabijać paru w CC, a jeżeli dasz im WS10 i I10 pewnie że bym się pchał nimi do combatu! A poza tym masz bicz na demony nieumarłych i tak dalej. Imho dużo lepiej by się sprawdził.

@gotih
Wpisz jakim lorem się posługuje mag. BSB z konia bo w oddziałach piechoty nie dostaje on LoS!, chyba że ma latać Sobie samopas wtedy rzeczywiście koń mu się przyda :wink:

Tak poza tym może mi ktoś napisć na jakiej zasadzie działa altar teraz? Czy to są bound spelle czy jak :wink:
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2150
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

Ale po co bawić się w napieranie do przodu? Oddział piechoty ma być tylko po to, aby potrzymać maga i dobić te śmieci które dojdą. Ide do combatu? okej, rzuce sobie regenkę i T, zginie 3x mniej halabarników czy co to tam jest i ew straty wskrzeszę, a zawsze mogę agumentem dać te hity w combat, no i jest S jest morderczy.
Lighta może brałbym, gdybym grał sobie na Greatswordach, czy Flagellantach. Nie gram i nie robię tego. Life jest bardziej uniwersalny. Co mi da light jak trafie na gunline? Nic :mrgreen:. Ah soryy! Jest jeden czar który może coś tam wspomóc, ale mając 3 katapulty na 2 na pewno wejdzie 4 lub więcej

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Po pierwsze... jak trafisz na gunline to rzucasz jedynkę, która w mocniejszej wersji działa jak sztormówka i wtedy w ogóle nie bedziesz musiał wskrzeszać swojego plwenika. Testy S nie są aż tak mordercze ponieważ jak rzucasz to na mocniejszy oddział to zabijasz na 4+ a jak na słabszy to na 3+ ... no to jest dobre ale kto to Ci wpuści. Tak samo kto Ci wpuści thorone of Vines <oczywiście jak ludzie w końcu zaczną ogarniać tą edycję> więc nagle będziesz musiał normalnie rzucać na misscasta. A wracając do gunlinów to lepiej <chyba się zgodzisz> lepiej iść do nich a nie stać jak ten debil i dać się wystrzelać/wymagować. A dzięki "6" w lore of light to przynajmniej masz pewność że dojdzie przynajmniej jeden oddział <i przeżyje> kolejna sprawa jeżeli coś dojdzie a ty masz swoich plewo-wojowników którymi przegrywasz 30% combatów to nie zabijesz tego oddziału o przegrasz combat bo to co doszło było akurat z tych 70% których zabić w CC nie umiesz, i w ten magiczny sposób nie masz w ogóle punktów za oddział bo nie liczy się połówek oddziałów.
Mam nadzieję że moje argumenty Cię choć trochę przekonały.
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2150
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

nie :D
Empire w tej ed jest lepsze jako defens z bardzo mocnym strzelaniem.

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Defensy z mocnym strzelaniem mają to do Siebie że różne śmieszne rzeczy mogą Ci wyjść. W szczególności jak trafisz na meeting engagment i któryś oddział nie wyjdzie od razu a potem taki kloc 30 wojowników czy innech bydlaków wychodzi z krawędzi prosto w twoje maszyny. Pamiętaj o scenariuszach, w których taki defens może być b.szybko splewiony. Albo scenariusz blood ang glory. Wystarczy Ci zabić BSB i jeden oddział i przegrałeś.
Paskudny uśmiech power gamera

Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Post autor: Pabis »

Nie wiem o czym mowa , bardzo możliwe że nie będzie nikt grał na turniejach "na scenariusze". Ponadto zgadzam się z tadzikiem , w 8 edycji idealne imperium jest defensem z maxem maszyn i ultra strzelaniem + obrona antymagiczną. Klocki są ok , ale są zbytnio pośrodku , nie dojdą do mocnego defensa i przegrają w walce z mocnym offensem. Magia jest dobra - ale obronna , ponadto zbyt nieprzywidywalna. W 8 edycji maszyny są mega przewidywalne i mega mocne(templaty bez partiali).

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2150
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

Ja chciałem dodać to co mówił Piotrek, ze jak już bedzie sie grało na te scenariusze na turniejach to się rozpiskę zmieni. Na razie najlepszym wariantem empire jest maszyneria.

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Od razu dodajcie jak działa papamobil :wink:
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2150
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

tak jak wcześniej - unbreakable 3 boundspelle level 4/5, mr2 ward4+

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

coś mi się wydaje że standard zostanie zwiększony do przynajmniej 3000, w Paradoxie startować będzie liga na takie punkty, więc i coś takiego wolę potestować, a oto wypociny :mrgreen:
Empire Army

1 Arch Lector of Sigmar 225 Pts
General;
Van Horstman's Speculum [30]
Armour of Silvered Steel [45]
Sword of Swift Slaying [25]

1 Captain 147 Pts
Barding; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Dragon Helm [10]
Dawnstone [25]
Sword of Might [15]

1 Warrior Priest of Sigmar 139 Pts
Prayers of Sigmar; Great Weapon
Armour of Meteoric Iron [25]
potion of toughtness [20]

1 Wizard Lord 330 Pts
Magic Level 4; Pegasus
Holy Relic [45]
Dispel Scroll [25]
Ruby ring of ruin [25]

1 Battle Wizard 145 Pts
Magic Level 2
Seal of Destruction [45]

39 Swordsmen 393 Pts
Full Command
14 Detachment - Halberdiers [70] Pts
8 Detachment - Archer [64] Pts

39 Spearmen 402 Pts
Full Command
14 Detachment - Swordsmen [84] Pts
8 Detachment - Archer [64] Pts

13 Knights of the Inner Circle 428 Pts
Full Command
Wailing Banner [50] - Terror

6 Pistoliers 115 Pts
Musician

1 Great Cannon 100 Pts
1 Great Cannon 100 Pts
1 Mortar 75 Pts
1 Mortar 75 Pts
1 Steam Tank 300 Pts

Models in Army: 164
Total Army Cost: 2999

opinie mile widziane, mało coś tych unitów, ale zobaczymy, od czegoś trza zacząć 8)
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

uwaga pierwsza:
super że w końcu jakaś rozpa, która zakłąda coś innego niż działa, wielki plus! Kolejna sprawa że nie masz podanych lorów przy magach. Musisz zdeklarować czego będziesz używał. Do tego za dużo boundspelli i magów. W skrócie zabraknie Ci kości aby to wszystko wyrzucić, więc proponuje Ci zmniejszyć ilość pożeraczy PD i zainwestować w co innego <tylko na litość sigmara nie w maszyny>
39 Spearmen 402 Pts
Full Command
14 Detachment - Swordsmen [84] Pts
8 Detachment - Archer [64] Pts
To SM mogą być detechmentem? Zawsze mi się wydawało że nie mogą.

Ciężka kawa to dobry pomysł ale może być problem z nabiciem nią jakiegokolwiek CR`a, ponieważ to jest tylko 13 + ataki bohatera ataków, które może czasami nie wystarczać.
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2150
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

Magowie nie mają określonych lore. Imo archlektor nie jest fajny w tej ed. Niby daje 2 pewne kości DD, ale sam już nie pstryka 3 (czy tam dwoma jak bez ołtarza) boundami, bo zjada efektownie kostki magi.
Wizard lorda weź na piechotę, spada tak czy siak łatwo. Jak coś ma zabić maga to i tak go zabije. Chociażby ostrzał łuczników, których teraz jest znacznie więcej. Ten ward niepotrzebny zatem.chcesz mieć strzelaczy na koniach? wystaw outridersów. Stoją oni za byle piechotą rankową i masz do nich -2 do hita ze strzelania. Wywal tanka i za to przynajmniej jedną rakietę. Jeśli nie wystawiasz dwóch to kuszników.

A i detkę swordów zamieniłbym na halabardników.

Na inne zmiany u ciebie nie mam co liczyć, nie jesteś osobą która maksouje rozpiski i nie będę się narażał ;).

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

Jab pisze:super że w końcu jakaś rozpa, która zakłąda coś innego niż działa, wielki plus! Kolejna sprawa że nie masz podanych lorów przy magach. Musisz zdeklarować czego będziesz używał. Do tego za dużo boundspelli i magów. W skrócie zabraknie Ci kości aby to wszystko wyrzucić, więc proponuje Ci zmniejszyć ilość pożeraczy PD i zainwestować w co innego
39 Spearmen 402 Pts
Full Command
14 Detachment - Swordsmen [84] Pts
8 Detachment - Archer [64] Pts
To SM mogą być detechmentem? Zawsze mi się wydawało że nie mogą.

Ciężka kawa to dobry pomysł ale może być problem z nabiciem nią jakiegokolwiek CR`a, ponieważ to jest tylko 13 + ataki bohatera ataków, które może czasami nie wystarczać.
Lektor i Pryszcz są z dwóch powodów, modlitwy, ale również hate dla oddziału, jeśli rozwinę te regony w hordę może być miękko u przeciwnika, zwłaszcza z detką na boku
duża kawa do szybszych i mocniejszych szarż, na starcie ma +4 CR przeciwko zwykłym regonom dzięki terrorowi, no i mam zapas tych dwóch knechtów na straty
Swordsmani są jak najbardziej, z inicjatywą 4 dość często mogą walić jako pierwsi (tylko z elfikami jest problem jak zawsze :roll: )

Tedi, jeszcze nie grałem na 8-mkę, więc po testować muszę co nie co a reszta się zobaczy
w ogóle zastanawiam się nad 3 regonami kawy po 13-15, dwa zwykłe i jeden IC, czołg, Grand Miś, Arcylektuś,BSB, 2 caddych, outridersi i jakieś tam maszyny 8) wysoki save na bohaterach pozwala mi zaoszczędzić na zbrojach, a można dać przedmioty typu stubborn
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2150
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

znaczy, z kawalerią (z resztą jak z czołgiem)jest jeden problem - wpadasz w jakąkolwiek piechotę (np gobliny, slave czy zombie) i stoisz tam kilka tur, a taki unit łatwo skanapkować, bo jest duży.

ODPOWIEDZ