Pytania o zasady 8ed VC

Vampire Counts

Moderator: misha

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2937
Lokalizacja: Koszalin

Re: Pytania co do 8ed VC

Post autor: Infernal Puppet »

Co do generała to IMHO macie bardzo łatwo. Musi być to bohater o największym LD, i do tego mag z lorem vampów, ergo - mag z największą LD 8) .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3000
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

JarekK pisze:nie z LD 10 tylko 7-8, bo do tego czaru musisz wziąć swoje LD...
A: Your unmodified Leadership is the highest Leadership
characteristic in the unit. Do not include any modifiers from
any source, for example, Strength in Numbers, Inspiring
Presence or the Doom and Darkness spell.

Tak więc, chyba nadal bierze się pod uwagę LD10, czy się mylę?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Syraf
Chuck Norris
Posty: 361
Lokalizacja: True Legion Kraków

Post autor: Syraf »

nie z LD 10 tylko 7-8, bo do tego czaru musisz wziąć swoje LD...
wedle uściśleń sędziowskich bierzemy pod uwagę najwyższe LD w oddziale czyli w tym wypadku LD Generała równe 10

Awatar użytkownika
SaperHeart
Piłkarz
Posty: 710
Lokalizacja: Adeptus Geriatricus

Post autor: SaperHeart »

@ Dębek

Masz napisane wyraźnie, że generałem armii musi być wizard, który posiada Lore of Vampire. Czyli dając Vampire Lorda z Lore of Death lub Shadow stwarzamy sytuacje, że następny mag o najwyższym Ld, który zna Lore of Vampire staje się generałem.

Poza tym: AB (Armybook) > RB (Rulebook)
...Who dares wins...
Obrazek

Syraf
Chuck Norris
Posty: 361
Lokalizacja: True Legion Kraków

Post autor: Syraf »

Masz napisane wyraźnie, że generałem armii musi być wizard, który posiada Lore of Vampire. Czyli dając Vampire Lorda z Lore of Death lub Shadow stwarzamy sytuacje, że następny mag o najwyższym Ld, który zna Lore of Vampire staje się generałem.
hmm ciekawe o tym nawet nie pomyślałem . według mnie stwarza to teraz świetna możliwość do stworzenia lorda klepacza i danie mu innego lora tylko po to by master necro mógł przejąc role generala. Dzięki temu ewentualna strata klepacza nie równa się sypaniu w tej turze oraz oddaniu pkt przeciwnikowi

Awatar użytkownika
SaperHeart
Piłkarz
Posty: 710
Lokalizacja: Adeptus Geriatricus

Post autor: SaperHeart »

Syraf pisze:
Masz napisane wyraźnie, że generałem armii musi być wizard, który posiada Lore of Vampire. Czyli dając Vampire Lorda z Lore of Death lub Shadow stwarzamy sytuacje, że następny mag o najwyższym Ld, który zna Lore of Vampire staje się generałem.
hmm ciekawe o tym nawet nie pomyślałem . według mnie stwarza to teraz świetna możliwość do stworzenia lorda klepacza i danie mu innego lora tylko po to by master necro mógł przejąc role generala. Dzięki temu ewentualna strata klepacza nie równa się sypaniu w tej turze oraz oddaniu pkt przeciwnikowi
Ja właśnie już mam obcykany taki plan ;) Lord Klepacz, który jest snajperem :mrgreen:
...Who dares wins...
Obrazek

Syraf
Chuck Norris
Posty: 361
Lokalizacja: True Legion Kraków

Post autor: Syraf »

wydaje mi się ze teraz w VC często będą spotykani właśnie tacy lordowie zadający po 10 ran w combacie

AUGUST222
Warzywo
Posty: 11

Post autor: AUGUST222 »

Mam pytanko.... : czy coś się zmieniłe z wrzaskiem Banshee? Zawsze grałem ze jej krzyk nie działa na czołg i maszyny ale ostatnie kolega mówił ze wyczytał gdzieś na mądrym forum że jednak działa :-s na czołg :shock2: ... niestety nie potrafił powtórzyć jak to tłumaczono :-k . PROSZĘ o odpowiedz....

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

AUGUST222 pisze:Mam pytanko.... : czy coś się zmieniłe z wrzaskiem Banshee? Zawsze grałem ze jej krzyk nie działa na czołg i maszyny ale ostatnie kolega mówił ze wyczytał gdzieś na mądrym forum że jednak działa :-s na czołg :shock2: ... niestety nie potrafił powtórzyć jak to tłumaczono :-k . PROSZĘ o odpowiedz....
O ile się nie mylę, czołg jest traktowany jak rydwan i dlatego krzyk działa. Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie :)

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2937
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Krzyk zawsze działał na czołg - po prostu atak strzelecki, który zadaje (2k6+2)-LD ran bez pancerza. Czyli z czołgowym LD 10 baśka ci coś robi jak rzuci 9 i więcej. Tak, też uważam, ze baśka nie powinna działać w ogóle na oddziały odporne na psychologię ( albo przynajmniej działać słabiej ), ale cóż, autor AB wie swoje :wink: .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Infernal Puppet pisze:Krzyk zawsze działał na czołg - po prostu atak strzelecki, który zadaje (2k6+2)-LD ran bez pancerza. Czyli z czołgowym LD 10 baśka ci coś robi jak rzuci 9 i więcej. Tak, też uważam, ze baśka nie powinna działać w ogóle na oddziały odporne na psychologię ( albo przynajmniej działać słabiej ), ale cóż, autor AB wie swoje :wink: .

Nie zawsze działał ponieważ Tomb Banshee (czempion wraithów) miał adnotację "Discart wounds hitting war machines". Dopiero gdy w jakiejś erracie czy uściśleniu zmieniono troop type czołgu na - rydwan rany z krzyku wchodziły. Banshee - hero nie miała tej adnotacji od początku.

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2937
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Fakt, zapomniałem o tym prehistorycznym szczególe :wink: . Czyli de facto od początku 8 ed krzyk już na czołg działa :P .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

Z krzykiem moim zdaniem zmieniło się to że można go znowu używać na oddziały w cc, w walce w której nie uczestniczy krzyczący.

Pozwalał na to wording poprzedniego podręcznika, aż FAQ to wyłączył.

Wyszedł nowy AB, Faqi stare wypadają zatem, sam wording zaś w obencym AB jest taki sam jak w poprzednim, czyli pozwala na krzyczenie do jednostek w combacie jeśli się w nim nie walczy. Choć zobaczymy, czy nowy faq (jest kilka baboli więc jego ukazanie się jest kwestią czasu) tu czegoś nie zmieni znowu.

Z innych ciekawostek nie jest napisane kiedy ustalamy jakie jednostki mogą maszerować w 12 calach od generała. Poprzednio był początek tury, teraz nie ma nic. Jedyne logiczne wyjście dla mnie to brać pod uwagę moment ruchu jednostki.

Większy problem to dla mnie corpse cartowy vigour mortis, tam tez nie ma (chyba) napisane w jakim momencie rozdaje asf. Są 2 opcje - albo na chwilę combatu danej jednostki ustalamy czy jest w 6 calach od carta (tak jak np cursed book w 6 edycji rozdawał -1 do hita i decydowała chwila wykonywania ataków), albo decyduje chwila odpalania czaru wywołującego vigour mortis.

No i w końcu magiczność ataków duchów i banszetek pod tronem/enginem. RAWowo ataków magicznych nie mają, choć każdy widzi że mieć je powinny jako "eterycy".

jest co uściślać, jest co faqować.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3000
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Assur pisze: No i w końcu magiczność ataków duchów i banszetek pod tronem/enginem. RAWowo ataków magicznych nie mają, choć każdy widzi że mieć je powinny jako "eterycy".
Przecież w Rule Booku jest zapis, że ataki stworzeń Etercznych są Magiczne, więc po co mieli to zapisywać w Army Booku?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

bo tron/engine ma spectral steeds czy ethereal movement bodajże a nie eteryczność jako taką.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

dokładnie tylko ruch jest eteryczny wg AB nie ataki, patrz na zasady całościowo a nie tylko na 1 wybraną albo pomalowane figurki

@Assur
Krzyk Banshee to "special attack" w fazie strzelania. Nie możesz strzelać z niczego do oddziałów w CC? zasady ogólne w RB dotyczące fazy strzelania. Imo to się pokrywa i nie ma po co zapisywać tu, że Banshee nie może krzyczeć do walki obcej.
Dokładnie taki sam opis ma przecież Death Shriek.

CC rozdaje ASF jeśli jest celem udanego czaru z lore of Vamp, więc moment rzucenia czaru decyduje, a co się później stanie to nie ma znaczenia moim zdaniem
Vigour Mortis: If an augment spell from the Lore of the Vampires targets a Corpse Cart, and is successfully cast then all friendly Undead units within 6” of the Corpse Cart (including Corpse Cart itself) has the Always Strike First special rule until the start of your next Magic Phase. Zombies affected by Vigour Mortis lose their Always Strike Last special rule, and gain Always Strike First instead.
@All
kumulacja efektu z Mortis Engine

Może zauważyliście, że tam gdzie jest ograniczenie napisali zawsze w stylu "from one or more". Tu tego nie ma.
:arrow: Blaphemous Tome: All Wizards (friend or foe) within 12” of one or more models with
:arrow: Balefire: Enemy Wizards suffer a -1 modifier to their casting rolls if there is one or more units with
:arrow: Aura of Dark Majesty: All enemy units within 6” of one or more Vampires
Imo jest jakaś podstawa do kumulowania tej regeneracji. a FAQ się przyda i tak :)
Jak masz 2 Mortisy to najpierw rozpatrz 1 gdzie ma zasięg i co dostało boosta, później rozpatrz drugi i jak coś się pokrywa to się kumuluje. Maks i tak jest 4+.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

Tyle że krzyk to nie atak strzelecki (tylko specjalny odpalany w fazie strzeleckie), więc nie możesz tych ograniczeń rozciągać na niego. W 7ed (i na pocz 8ed) banshee krzyczała do "cudzych" combatów mimo że wtedy też do combatu z zasady krzyczeć nie można było. Tu się nic nie zmieniło, wording krzyku jest właściwie ten sam.

Od krzyku nie ma stand and shoot, to chyba dość powszechne stanowisko - właśnie dlatego że krzyk atakiem strzeleckim nie jest (choć zasięgowym na pewno tak). Działa to w obie strony - albo jest s&s i nie można krzyczeć do "cudziego" combatu, albo na odwrót.

Awatar użytkownika
SaperHeart
Piłkarz
Posty: 710
Lokalizacja: Adeptus Geriatricus

Post autor: SaperHeart »

@Misha

IMO zapis przy Mortis/Cover "drawn by: Spirit Horde" mówi nam, że jej ciągnięty przez istoty eteryczne...możliwe, że GW znowu zapomniało o tym napisać...lub uznało, że samo słowo "spirit" określi zasady ataków itp...
...Who dares wins...
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@Malak sprawdz zasady specjalne czy jest gdzieś Ethereal dla Spirit Horde, jak nie ma to nie ma magicznych ataków
Special Rules: Always Strike First (Pallid Handmaindens only), Larget Target, Random Attacks (2D6)(Spirit Horde only), Spectral Steeds, Undead, Vampiric, Ward Save (4+)
zasada Spectral Steeds została rozciągnięta również na pulled by
Spectral Steeds: A model mounted upon (or pulled by) a model with this special rule gains Ethereal special rule for the purposes of movement only. They do not suffer the movement penalty for being barded. Whilst a unit with this special rule is joined by a character without the Spectral Steed or Ethereal special rules, then it loses this special rule.
zasada spectral steed nie daje magicznych ataków a jedynie eteryczny ruch, co GW zapomnialo nie ma co dyskutować jest jak jest w AB, jak rozbili na ASF dla panienek czy Random Attacks to mogli, równie dobrze mogli napisać 1 zdanie o atakach magicznych, a nie napisali, więc nie ma co gdybać, nie ma to nie ma :)

@Assur wg twojej interpretacji każdy Death Shriek również może krzyczeć do CC ma taki sam opis jak krzyk banshee
mimo, że to nie na korzyść VC to skłaniam się ku zakazowi do CC nie strzelamy i koniec, są jeszcze jakieś przypadku takich special attack w shootingu? co krzyk Tzeencha ma w opisie tez moze do CC?

@Vanhels vs Hexwraiths
co wam sugeruje, że z popchnięcia jeśli chłopaki przejdą po kimś to nie zadają obrażeń?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Swoją droga jest bardzo ciekawe, że po tylu FAQach w tym temacie znów udało im się spierdolić opis krzyku.

Wg obecnych zasad każdy z tych modeli może krzyczeć do CC IMO.

W końcu jeśli jest ograniczenie, że jeśli basia z czymś walczy, to może krzyczeć wyłącznie na ten cel. Oznacza to, że owszem, tego ataku można użyć nawet przeciw jednostce zaangażowanej w walkę... i tyle.

ODPOWIEDZ