Temple Guard
Moderator: Ziemko
Jak myślicie - jak wg Was wypadają TG na tle innych elitarnych piechot ze stubbornem (bez brania pod uwagę ich kosztu punktowego) ? Moim zdaniem do wyjścia nowych HE zdecydowanie na czele byli Temple Guardzi i Hammerersi. Greatswordzi, Ethernal Guardzi i Black Guardzi itd są dalego w tyle. Uważam nawet, że TG byli trochę lepsi ponieważ ten 1A więcej czasem dużo bardziej pomagał w obronie niż WS o jeden wyżej (nie zawsze ale często). No i oczywiście Cold Blooded LD 8 jest lepsze niż zwykłe 9. Za hammererami przemawiają jeszcze małe podstawki. Ogólnie jedostki bardzo porównywalne w tym co mają robić czyli trzymaniu wszystkiego co się da
Jednak po wyjściu nowych HE uważam, że White Lioni stali się najlepszą tego rodzaju jednostką. Na strzelanie są bardziej odporni (co prawda T3 a nie 4 ale za to AS na 3+ a nie 4+ na strzelanie i magię). W CC ich AS nie jest aż tak wazny i to, że jest niski znoszony jest przez ataki z WS5 i S6 z ASF. Do tego dochodzi chodzenie po lasach bez minusówi i 10 calowy ruch. W tym momencie uważam, że jest to zdecydowanie najlepsza jednostka tego typu.
Jednak po wyjściu nowych HE uważam, że White Lioni stali się najlepszą tego rodzaju jednostką. Na strzelanie są bardziej odporni (co prawda T3 a nie 4 ale za to AS na 3+ a nie 4+ na strzelanie i magię). W CC ich AS nie jest aż tak wazny i to, że jest niski znoszony jest przez ataki z WS5 i S6 z ASF. Do tego dochodzi chodzenie po lasach bez minusówi i 10 calowy ruch. W tym momencie uważam, że jest to zdecydowanie najlepsza jednostka tego typu.
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Dla mnie mimo wszystko TG i Hammerers są lepsi od WL. Pamiętajmy, że WL mają stubborn na zwykłym Ld8, nie może się to równać z Ld8 cold blooded TG czy Ld9 Hammererów. Oprócz tego co prawda walą z WS5 S6 ASF, ale to nadal tylko jeden atak - części nie trafią, zawsze może wypaść 1 na zranienie itd. A jak już coś im odda to płyną równo, bo mają T3 i save 5+ w walce wręcz. No i nie mają możliwości wzięcia warda na strzelanie, a TG i Hamki mają. Moim zdaniem na 1. miejscu są Hamki (bo tańsi o 5 punktów od TG), na 2. miejscu TG, a potem tak jak napisałeś daleko z tyłu WL, GS, EG i BG.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
No dobra, po ponad roku czas odkopać temat Co zmieniło się w 7. edycji?
- tarcze są "wbudowane", co nic nie zmienia, bo i tak każdy je brał
- zmniejszenie kosztu o 2 punkty z 18 na 16
- lekkie zbroje, dzięki czemu save wzrósł do 2+/3+ (TG dołączają do piechoty superciężkiej obok Wojowników Chaosu i Ironbreakerów)
- Revered Guardian może mieć przedmiot do 25 punktów (ale niestety nie ma zbyt ciekawych przedmiotów dla niego, chyba nie warto dawać mu magicznej broni, brakuje przedmiotów wzmacniających cały oddział)
- Slann daje im już nie tylko Stubborna, ale także ItP (dzięki czemu nie trzeba już im dawać Totem of Prophecy, no i wreszcie nie ma zagrożenia terrorem i paniką).
Ogółem zmiany zdecydowanie na plus. TG są praktycznie nie do ruszenia (zdawalność testów złamania, oczywiście przy przerzucie od BSB wynosi 98.9%). Można ich także świetnie zabezpieczyć przed atakami zasięgowymi i magią:
- Sun Standard of Chotec (-1/-2 to hit)
- ward 5+ od EotG
- MR(3) na Slannie
- bohaterowi w TG można dać Shield of the Mirrored Pool (odbijanie magicznych pocisków na 2+)
Osobną kwestią jest pytanie, czy warto ich wystawiać bez Slanna. Moim zdaniem - nie. Nie mają wtedy Stubborna i ItP, wówczas jedynym sposobem na poprawę psychologii jest Totem of Prophecy (który staniał z 75 do 50 punktów i nie potrzeba już do tego BSB), ewentualnie wsadzenie tam bohatera na CO. W tym momencie stają się takimi sporo droższymi i nieco lepszymi Saurusami (ale wobec poprawy Saurusów to one się w tym układzie bardziej opłacają). Tak więc TG - tylko ze Slannem, moim zdaniem.
P.S. Niektórzy narzekają, że TG nie dostali "wbudowanego" Stubborna, ale moim zdaniem nie ma sensu narzekać, trzeba się cieszyć z tego, że zyskali ItP ze Slannem, co jeszcze bardziej ich potania (nie trzeba płacić punktów za Totem).
- tarcze są "wbudowane", co nic nie zmienia, bo i tak każdy je brał
- zmniejszenie kosztu o 2 punkty z 18 na 16
- lekkie zbroje, dzięki czemu save wzrósł do 2+/3+ (TG dołączają do piechoty superciężkiej obok Wojowników Chaosu i Ironbreakerów)
- Revered Guardian może mieć przedmiot do 25 punktów (ale niestety nie ma zbyt ciekawych przedmiotów dla niego, chyba nie warto dawać mu magicznej broni, brakuje przedmiotów wzmacniających cały oddział)
- Slann daje im już nie tylko Stubborna, ale także ItP (dzięki czemu nie trzeba już im dawać Totem of Prophecy, no i wreszcie nie ma zagrożenia terrorem i paniką).
Ogółem zmiany zdecydowanie na plus. TG są praktycznie nie do ruszenia (zdawalność testów złamania, oczywiście przy przerzucie od BSB wynosi 98.9%). Można ich także świetnie zabezpieczyć przed atakami zasięgowymi i magią:
- Sun Standard of Chotec (-1/-2 to hit)
- ward 5+ od EotG
- MR(3) na Slannie
- bohaterowi w TG można dać Shield of the Mirrored Pool (odbijanie magicznych pocisków na 2+)
Osobną kwestią jest pytanie, czy warto ich wystawiać bez Slanna. Moim zdaniem - nie. Nie mają wtedy Stubborna i ItP, wówczas jedynym sposobem na poprawę psychologii jest Totem of Prophecy (który staniał z 75 do 50 punktów i nie potrzeba już do tego BSB), ewentualnie wsadzenie tam bohatera na CO. W tym momencie stają się takimi sporo droższymi i nieco lepszymi Saurusami (ale wobec poprawy Saurusów to one się w tym układzie bardziej opłacają). Tak więc TG - tylko ze Slannem, moim zdaniem.
P.S. Niektórzy narzekają, że TG nie dostali "wbudowanego" Stubborna, ale moim zdaniem nie ma sensu narzekać, trzeba się cieszyć z tego, że zyskali ItP ze Slannem, co jeszcze bardziej ich potania (nie trzeba płacić punktów za Totem).
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
W zyciu nie. Porownaj koszt punktowy.Jaszczurx pisze:Moim zdaniem 15 TG z totem of prophecy do zakładania fear out jest dużo lepsze od saurich(no i jeszcze ten 2+ save od przodu)
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Dokładnie, zresztą czemu można założyc fear-outnumber oddziałem 15 piechurów? Trzebaby mieć ich więcej, tak chociaż około 20, co byłoby strasznie drogie. Teraz tyle oddziałów jest immune to fear/psychology, że to nieopłacalne, a tak się składa, że najlepiej zakladałoby się to armiom hordowym (które z reguły nie mają oddziałów ItP), ale z reguły to one właśnie mają przewagę liczebną. Nie warto.Ziemko pisze:W zyciu nie. Porownaj koszt punktowy.Jaszczurx pisze:Moim zdaniem 15 TG z totem of prophecy do zakładania fear out jest dużo lepsze od saurich(no i jeszcze ten 2+ save od przodu)
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
- PapaProtoss
- Wałkarz
- Posty: 99
- Lokalizacja: Gdynia
Piszecie, że TG mają as 2+ od przodu, a wyliczając as z ich ekwipunku i zasad otrzymuję 3+ : Scaly skin 5+, +1 dzięki la oraz +1 dzięki shieldowi. Gdzie to brakujące +1 ?
"Jestem Żółtą Magnetyczną Gwiazdą, która otacza centralny, zielony Zamek Symbolizacji
Przewodnikiem mi Żółty Samoistny Człowiek
Jestem otwarty dla wyższych wymiarów
I przekraczam granice wyobraźni..."
Przewodnikiem mi Żółty Samoistny Człowiek
Jestem otwarty dla wyższych wymiarów
I przekraczam granice wyobraźni..."
- PapaProtoss
- Wałkarz
- Posty: 99
- Lokalizacja: Gdynia
@up Mógłby ktoś napisać z jakiej strony z rulebooka pochodzi ta zasada? Znajomi bez zobaczenia jej na własne oczy nie mają zamiaru na nią grać niestety.
"Jestem Żółtą Magnetyczną Gwiazdą, która otacza centralny, zielony Zamek Symbolizacji
Przewodnikiem mi Żółty Samoistny Człowiek
Jestem otwarty dla wyższych wymiarów
I przekraczam granice wyobraźni..."
Przewodnikiem mi Żółty Samoistny Człowiek
Jestem otwarty dla wyższych wymiarów
I przekraczam granice wyobraźni..."
- Nathan Explosion
- Plankton
- Posty: 3
Nadal nie rozumiem dlaczego maja bonus do save`a za walkę z przodu?
czy halabarda w tym wypadku jest liczona jako hand weapon?
zasady do hand weapona mówią że to wszystko co jest trzymane w jednym ręku i nie opisane bardziej szczegółowymi zasadami..
a halabarda ma swoje szczegółowe zasady i jest tam napisane ze 2-ręczna
czy halabarda w tym wypadku jest liczona jako hand weapon?
zasady do hand weapona mówią że to wszystko co jest trzymane w jednym ręku i nie opisane bardziej szczegółowymi zasadami..
a halabarda ma swoje szczegółowe zasady i jest tam napisane ze 2-ręczna
Czlowieku wyposazenie TG to halabarda , hand weapon i shield. Gdy TG uzywa halabrdy to ma tylko 4 sejwa za scaly skin i light armor. Bonus do sejwa dostaje gdy uzywa hand weapona i tarczy... Myslenie nie boli czasem.
Oj nie mądry jesteś
Masz prawo wybrać czy używasz halabardy czy nie
Jak powiesz że halabardę to tylko masz pancerz wynikający ze scal skina i lekkiej zbroi
A jak wybierzesz broń ręczna to dodatkowo wrzucasz za tarcze oraz "zasadę specjalną" tarcza+broń ręczna
Masz prawo wybrać czy używasz halabardy czy nie
Jak powiesz że halabardę to tylko masz pancerz wynikający ze scal skina i lekkiej zbroi
A jak wybierzesz broń ręczna to dodatkowo wrzucasz za tarcze oraz "zasadę specjalną" tarcza+broń ręczna