kilka pytań o Chaos Dwarfy
Moderator: esgaroth
Re: kilka pytań o Chaos Dwarfy
Hmmm zmylilo mnie to "count as level 1 wizard" zrozumiałem ze nim jest, ale najwyrazniej tylko go tak traktujemy...
To jak w końcu, mogą czarować czy nie?
A skoro jestemy przy Daemonsmitah to jakiego lora najczesciej bierzecie na daemon weaponie?
To jak w końcu, mogą czarować czy nie?
A skoro jestemy przy Daemonsmitah to jakiego lora najczesciej bierzecie na daemon weaponie?
s. 36, pod obrazkiem.The weapon contains a single bound spell,
chosen randomly from any of the following the Magic Lores:
Fire, Metal, Shadow or Death as described in the Warhammer
Rulebook. Note that Daemonsmiths may substitute this spell
with the first spell on the list, in the same way as wizards.
Boundspell jest z jednej z losowy wybranych domen. Nic o tym, jaki i czy w ogóle przysługuje im jakiś czas nie pisze.
1. Czy kiedy do oddziału Anihilatorów dołączy Deamonsmith z Hailfire Gun to czy oddział może normalnie strzelać ?
A czy bohater może wykorzystać Hailfire Gun w fazie strzelania ?
2. Czy Demoinczne Maszyny Choas Dwarfow - typu Eartshejk badz Death Rocket (majace zasade Monsters and Handlers) po zaszarozowaniu przez rydwan impacty otrzymuje tylko maszynka czy obsluga rowniez (jak przy ostrzale) ?
3. Czy Earthshejk lub DeathRoket moga sptrzelac po ruchu ? Moim zdaniem tak bo nie sa War Machnia a Monster and Handlers z możliwością range atacku (ale nie jestem pewny).
4. Jak jest w końcu z Hailfire Gunem - trafiam na bazowym czy mam minus do trafienia za multipe shots ? (były dyskusje na ten temat na forum ale na niczym nie stanęło - może w końcu warto coś ustalić)
Ja stosuję to tak:
a) pojedynczy strzał na bazowym BS
b) multiple - 1 do tafienia
A czy bohater może wykorzystać Hailfire Gun w fazie strzelania ?
2. Czy Demoinczne Maszyny Choas Dwarfow - typu Eartshejk badz Death Rocket (majace zasade Monsters and Handlers) po zaszarozowaniu przez rydwan impacty otrzymuje tylko maszynka czy obsluga rowniez (jak przy ostrzale) ?
3. Czy Earthshejk lub DeathRoket moga sptrzelac po ruchu ? Moim zdaniem tak bo nie sa War Machnia a Monster and Handlers z możliwością range atacku (ale nie jestem pewny).
4. Jak jest w końcu z Hailfire Gunem - trafiam na bazowym czy mam minus do trafienia za multipe shots ? (były dyskusje na ten temat na forum ale na niczym nie stanęło - może w końcu warto coś ustalić)
Ja stosuję to tak:
a) pojedynczy strzał na bazowym BS
b) multiple - 1 do tafienia
1) Daemonsmith nie moze brac Hailfire Gun, nie mozna miec dwoch magic weaponow (a taki jest jego Daemon Weapon). Moim zdaniem moze strzelac.
2) Moim zdnaiem powinno sie rozlosowywac jak przy ostrzale, ale moge byc w bledzie.
3) Skoro to nie maszyny, to chyba mogą strzelac
4) Pisze ze nie ma ŻADNYCH KAR, a kara za multipla to juz chyba jakas....
2) Moim zdnaiem powinno sie rozlosowywac jak przy ostrzale, ale moge byc w bledzie.
3) Skoro to nie maszyny, to chyba mogą strzelac

4) Pisze ze nie ma ŻADNYCH KAR, a kara za multipla to juz chyba jakas....
Nie ma żadnych przeciwwskazań, zarówno on jak i oddział strzelają (w ten sam cel), zresztą przy anihilatorach jest napisane, że character jest liczony jak koleś z oddziału (czy sam strzela czy nie w zasadzie bez różnicy, równie dobrze mógłby to być hobo z łukiem
. Co do impaktów, to tak jak mag. pociski czy ostrzał - losujesz.

ES i DR strzelaja jak cannon i katapa z kilkoma roznicami, wsrod ktorych nie ma ani slowa o tym, ze moga strzelac po ruchu, wiec nie moga(bo katapa i cannon maja w swoich zasadach, ze nie moga) 
HG nie ma kary za multiple, zapisek o tej zasadzie informuje tylko, ze moze strzelic 3 razy w jednej fazie strzelania, a kare(kluczowe jest "'To Hit' penalty") za multiple niweluje zasada "Does not suffer any 'To Hit' penalties"any 'To Hit' penalties"

HG nie ma kary za multiple, zapisek o tej zasadzie informuje tylko, ze moze strzelic 3 razy w jednej fazie strzelania, a kare(kluczowe jest "'To Hit' penalty") za multiple niweluje zasada "Does not suffer any 'To Hit' penalties"any 'To Hit' penalties"
Jak przeciwnik się będzie bulwersował to pokaż mu army booka, czarno na białym, bez minusów
Co do maszynek, to jest napisane że straela jak canon, czyli wykonujesz sam strzał: zasięg, dorzut etc ale nie jest warmachiną, czyli nie obejmują go zasady move or fire, zresztą trzeba kogoś z LS o to spytać.....

Dzięki Panowie za odpowiedzi 
Następne pytania:
1. Czy Hellcannon po stracie załogi może strzelać ?
2. Czy ES i DE mogą strzelać po utracie załogi ?
3. Czy ES i DE po utracie załogi muszą wykonywać testa na reakcje w jak w przypadku wierzchowców typu monsters ?
4. Pytanie i odpowiedz z oficjalnego faqu do kodeksu:
If a character wearing Armor of the Furnace rides a Kolossus Tower, does it become immune to flaming attacks?
-------------Yes, the Kolossus becomes immune to flaming attacks.-Kevin
Zatem czy załoga 10 CD będąca obsługa Kollsusa też jest odporna na ogniste ataki ? (moim zdaniem tak)
5. Jaką siłę oddziału ma Kollosus ? 5 czy wiecej ?
6. Czy załoga składająca się z 10 CD w Kollosus-ie strzela z siła 3 czy 4 (Jak dla mnie do momentu kiedy jest ich 10 siła ostrzału powinna wynosić 4) ?
7. Ile automatycznych trafień otrzyma Kollosus z Lordem CD na pokładzie od Destroyera Lorda Tomb Kingów ?
Tylko nie mówcie że Lorda 2, 10 załogantów czyli 20 i 2 sam Kollosus ? (nie wiem gdzie jest dokładna intepretacja opisu Destroyera)

Następne pytania:
1. Czy Hellcannon po stracie załogi może strzelać ?
2. Czy ES i DE mogą strzelać po utracie załogi ?
3. Czy ES i DE po utracie załogi muszą wykonywać testa na reakcje w jak w przypadku wierzchowców typu monsters ?
4. Pytanie i odpowiedz z oficjalnego faqu do kodeksu:
If a character wearing Armor of the Furnace rides a Kolossus Tower, does it become immune to flaming attacks?
-------------Yes, the Kolossus becomes immune to flaming attacks.-Kevin
Zatem czy załoga 10 CD będąca obsługa Kollsusa też jest odporna na ogniste ataki ? (moim zdaniem tak)
5. Jaką siłę oddziału ma Kollosus ? 5 czy wiecej ?
6. Czy załoga składająca się z 10 CD w Kollosus-ie strzela z siła 3 czy 4 (Jak dla mnie do momentu kiedy jest ich 10 siła ostrzału powinna wynosić 4) ?
7. Ile automatycznych trafień otrzyma Kollosus z Lordem CD na pokładzie od Destroyera Lorda Tomb Kingów ?
Tylko nie mówcie że Lorda 2, 10 załogantów czyli 20 i 2 sam Kollosus ? (nie wiem gdzie jest dokładna intepretacja opisu Destroyera)
Ja mam takie pytanie upewniające. Mam sobie unit annihilatorów. Jest tak jak na schemacie:

Wszyscy z pierwszego szeregu widzą, ale nie widzą całego unitu przeciwnika. No i przypuśćmy, że nie mają zasięgu do wszystkich modeli w 1 szeregu wroga, ale każdy ma zasięg do tego najbardziej wysuniętego rogu wrogiego unitu(tego akurat nie przedstawiłem i ze schematu to nie wynika, mój błąd). Czy w takim wypadku mogę strzelać? No i które modele przeciwnika dostają obrażenia?
PS: Starałem się ładnie pisać. Nie mam zbyt pięknego charakteru i do tego paint

Wszyscy z pierwszego szeregu widzą, ale nie widzą całego unitu przeciwnika. No i przypuśćmy, że nie mają zasięgu do wszystkich modeli w 1 szeregu wroga, ale każdy ma zasięg do tego najbardziej wysuniętego rogu wrogiego unitu(tego akurat nie przedstawiłem i ze schematu to nie wynika, mój błąd). Czy w takim wypadku mogę strzelać? No i które modele przeciwnika dostają obrażenia?
PS: Starałem się ładnie pisać. Nie mam zbyt pięknego charakteru i do tego paint

1 takRaamiel pisze:Dzięki Panowie za odpowiedzi
Następne pytania:
1. Czy Hellcannon po stracie załogi może strzelać ?
2. Czy ES i DE mogą strzelać po utracie załogi ?
3. Czy ES i DE po utracie załogi muszą wykonywać testa na reakcje w jak w przypadku wierzchowców typu monsters ?
2 tak
3 nie
co do obrazka, to sam sobie odpowiedziales, wszsycy w pierwszym szeregu maja zasieg i widza. Warunek do oddania strzalu spelniony.
hint: Hellcannon nie moze strzelac po ruchuNijlor pisze: Co do maszynek, to jest napisane że straela jak canon, czyli wykonujesz sam strzał: zasięg, dorzut etc ale nie jest warmachiną, czyli nie obejmują go zasady move or fire, zresztą trzeba kogoś z LS o to spytać.....
Nie moze.
Zaloga nie jest ani wearerem, ani mountem, wiec nie jest odporna na ogniste ataki.
Co do US, to nie wiem.
Powiedzialbym, ze przez analogie do stedzia ma 15US (niewazne, ile zyjacych crewmenow jest).
Kolos nie ma rank bonusu. Zaloga strzela z s3.opis blunderbussa pisze:Hits are resolved at S3; this is increased by +1S for each point of rank
bonus the firing unit has
Zaloga nie jest ani wearerem, ani mountem, wiec nie jest odporna na ogniste ataki.
Co do US, to nie wiem.
Powiedzialbym, ze przez analogie do stedzia ma 15US (niewazne, ile zyjacych crewmenow jest).
A czemu ma nie strzelać, na ostatnim turnieju z Pasiakiem doszliśmy do tego, że strzela, ale np. po zrobieniu pivota traktowalismy go jako strzał po ruchu, bo nie jest warmachiną... Golemy mogą brać eruptor i strzelić z niego po ruchu z minusami, per analogiam sam eruptor też strzela...
BTW gramy, ale niektórzy nie mają tyle czasu żeby non stop siedzieć na forum i takie dziwne sytuacje jak tomb kinga z destroyerem na kolosa rozpatrywać... szkoda czasu.... wątpię, żebym kiedykolwiek miał taką sytuację....
BTW czy heros + kolos jako ridden monster może wejść do oddziału ??
BTW gramy, ale niektórzy nie mają tyle czasu żeby non stop siedzieć na forum i takie dziwne sytuacje jak tomb kinga z destroyerem na kolosa rozpatrywać... szkoda czasu.... wątpię, żebym kiedykolwiek miał taką sytuację....
BTW czy heros + kolos jako ridden monster może wejść do oddziału ??