Anvil of Doom a heros wychodzacy ze spowolnionego oddziału

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Bartys
Kradziej
Posty: 967
Lokalizacja: KULT

Post autor: Bartys »

Rakso_The_Slayer pisze:może to, że na początku jest faza ruchu (zaraz po deklaracjach szarż itp...) a oddział nie może maszerować sobie jeśli na początku jego fazy ruchu w odległości 8 cali znajduje sie przeciwnik...
o to mi chodziło, napisałem że może ta kontra sie kupy nie trzyma ale jeśli masz marsz ucięty bo na początku był wróg w 8" to masz cały bo na początku tury miałeś i na tej samej zasadzie jeśli masz ruch spowolniony na początku tury to masz spowolniony cały ale właśnie dotarło do mnie ze mozna podejsc do sprawy tez tak ( i tu Shino nie dam Ci przyjemności samemu tego napisać :P ): na początku jesteśmy w lesie końcem na 0,5" to przechodzimy te 0,5" kosztem 1" a potem normalnie... więc moja kontra rzeczywiście była bez sensu...

a co myślicie o mojej interpretacji spowolnienia?

Bartys
Kradziej
Posty: 967
Lokalizacja: KULT

Post autor: Bartys »

bless pisze:A skoro juz ten motyw przerabiamy. Jak wyglada sytuacja, kiedy heros jest w oddziale, obok ktorego stoi wroga jednostka. Wroga jednostka stoi w 8 calach od jednostki, ale 9 od herosa. Czy heros moze opuscic jednostke marszujac? Jesli tak, to imho wyjasnia sie od razu sprawa kowadla i spowolnienia....
ja bym stwierdził, że nie bo jako część oddziału łapie się na obcięcie marszu. Nie ważne czy się mylę czy nie to sprawa kowadła też jest chyba wyjaśniona(zakładając że moja interpretacja jest dobra. Jak jest zła to niech mnie ktoś oświeci).

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Shino pisze:
Rakso_The_Slayer pisze:może to, że na początku jest faza ruchu (zaraz po deklaracjach szarż itp...) a oddział nie może maszerować sobie jeśli na początku jego fazy ruchu w odległości 8 cali znajduje sie przeciwnik...
moze to ty bys poczytal rulebooka bo to nie przypadek, ze zawarlem w swoim poprzednim poscie poczatek tury oraz movement tak blisko siebie...
ehhh...wiem co jest po czym i że najpierw jest początek tury a potem faza ruchu... chyba po prostu nie zrozumiałeś skrótu myślowego ani mojego ani bartysa bo obaj uznaliśmy to za rzecz oczywistą... a jemu chodziło o początek fazy ruchu... :roll:

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Rakso_The_Slayer pisze:
Shino pisze:
Rakso_The_Slayer pisze:może to, że na początku jest faza ruchu (zaraz po deklaracjach szarż itp...) a oddział nie może maszerować sobie jeśli na początku jego fazy ruchu w odległości 8 cali znajduje sie przeciwnik...
moze to ty bys poczytal rulebooka bo to nie przypadek, ze zawarlem w swoim poprzednim poscie poczatek tury oraz movement tak blisko siebie...
ehhh...wiem co jest po czym i że najpierw jest początek tury a potem faza ruchu... chyba po prostu nie zrozumiałeś skrótu myślowego ani mojego ani bartysa bo obaj uznaliśmy to za rzecz oczywistą... a jemu chodziło o początek fazy ruchu... :roll:
podpowiem ci, ze czy jest to poczatek tury czy tez poczatek fazy ruchu nie ma to najmniejszego znaczenia... ;)


o to mi chodziło, napisałem że może ta kontra sie kupy nie trzyma ale jeśli masz marsz ucięty bo na początku był wróg w 8" to masz cały bo na początku tury miałeś i na tej samej zasadzie jeśli masz ruch spowolniony na początku tury to masz spowolniony cały ale właśnie dotarło do mnie ze mozna podejsc do sprawy tez tak ( i tu Shino nie dam Ci przyjemności samemu tego napisać Razz
nie musisz chodzilo mi o cos zupelnie innego. Inaczejjak w 6 edycji w tej mozliwosc marszu sprawdza sie na poczqatku ruchu danej jednostki, ktory to ruch moze byc niekoniecznie rozpoczety na poczatku fazy ruchu. Tak wiec w yniku wciagniecia skirmishu do combatu (tudziez aligna walczacych) lub reakcji flee mozemy spokojnie marszowac jednozesnie. Szkoda tlyko, ze nie udalo mi sie zmusic kolejnej osoby do zagladniecia do brb bo znowu wychodzi niewiedza, ktora w tym temacie jest akurat nieporzadana :)

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

hmm... no w sumie doszedłem do tego samego wniosku ;)

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Shino, a co powiesz o moim przypadku? Moze marszowac?
Obrazek

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

no własnie... jak jest w wypadku podanym przez blessa?

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

bless pisze:Shino, a co powiesz o moim przypadku? Moze marszowac?
Ja zawsze grałem, że jest częścią oddziału i nie może.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

MistrzMiecza
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 100

Post autor: MistrzMiecza »

Z tego wynika, że po kowadle też nie może.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

MistrzMiecza pisze:Z tego wynika, że po kowadle też nie może.
rozwin wypowiedz? bo nawet jesli to kowadlo ma troche inaczej sformuowana zasade jak zakaz marszu...

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Scimitar pisze:
bless pisze:Shino, a co powiesz o moim przypadku? Moze marszowac?
Ja zawsze grałem, że jest częścią oddziału i nie może.
A ja zawsze gralem, ze nie ma wroga 8" od niego, wiec samopas moze. I co teraz?
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

bless pisze:
Scimitar pisze:
bless pisze:Shino, a co powiesz o moim przypadku? Moze marszowac?
Ja zawsze grałem, że jest częścią oddziału i nie może.
A ja zawsze gralem, ze nie ma wroga 8" od niego, wiec samopas moze. I co teraz?
tez tak gralem :oops: :wink:

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Shino pisze:
bless pisze:
Scimitar pisze: Ja zawsze grałem, że jest częścią oddziału i nie może.
A ja zawsze gralem, ze nie ma wroga 8" od niego, wiec samopas moze. I co teraz?
tez tak gralem :oops: :wink:
Znaczy jak ??
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Bartys
Kradziej
Posty: 967
Lokalizacja: KULT

Post autor: Bartys »

no dobra to jak w końcu
przypadek blessa : może/ nie może ?
przypadek z kowadłem i herosem: może/nie może ?

MistrzMiecza
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 100

Post autor: MistrzMiecza »

Bohater jest częścią unitu, na który działa kowadło. Ma o połowę zmniejszony ruch w najbliższej turze. Co mu da to, że wyjdzie z oddziału? Powinien nadal byc pod wpływem efektu z kowadła, bo został on rzucony między innymi właśnie na niego. Takie jest moje zdanie.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

MistrzMiecza pisze:Bohater jest częścią unitu, na który działa kowadło. Ma o połowę zmniejszony ruch w najbliższej turze. Co mu da to, że wyjdzie z oddziału? Powinien nadal byc pod wpływem efektu z kowadła, bo został on rzucony między innymi właśnie na niego. Takie jest moje zdanie.

Wiemy, mowiles to juz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

IMO bohater moze marszowac w wyzej podanym przypadku. Ale jak widze nie kazdy tak samo to interpretuje. Ech.... tyle lat grania w battla i istnienia forum, a ciagle wychodza kwestie nie do roziwazania inaczej niz na 4+. hehehe.

Dobrze ze mamy LS :) Mam nadzieje ze sie tym szybko zajmiecie chlopaki.

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

w kwestii blessowej, tez zawsze marszowalem.

ODPOWIEDZ