Pare noobowskich pytań.

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

Zablokowany
Awatar użytkownika
Grodzio
Chuck Norris
Posty: 613
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Grodzio »

Każdy model/oddział rhinoxów zajmuje 1 miejsce rare i special wiec w zalezności od wolnych miejsc rare lub special mozna je wystawiac.
Co do drugiego pytania to zależy czy wykupujesz"dużego" (bull) rhinoxa. Owy bull rhinox jest large targetem i wzbudza terror. Brak wykupienia opcji bull rhinox daje ci ogra na rhinoxie który wzbudza fear i nie jest large targetem.

_reszka
Chuck Norris
Posty: 556

Post autor: _reszka »

Wow, dzięki za tak szybkie odpowiedzi. Oni no Maćko, brałem pod uwagę 2 możliwości, ty podałeś trzecią :)

Pytanie dot. ledów:

2 znajduje się 10 cali od wroga, jeżeli dobrze zrozumiałem podręcznik, to teraz strzelają (powiedzmy na 4+) a potem rzucają na ilość trafień (2-10 + misfire). Ale ten jeden co nie trafił, również powinien rzucić na misfire.

Jaka jest konsekwencja takiego misfire, unit dostaje obrażenia, ale jakie?

Sorka za żenujące pytania, ale dopiero maluję pierwsze ogry (3 dni wybierałem kolorystykę ogrów :) ) i sklejam sobie 3 ledów.

Na marginesie, z forum i własnych analiz stwierdziłem, że ogry mają tylko 2 oddziały, które mogą coś przepchnąć: rinox z war bannerem oraz 3 irongutów ze sztandarem np.przekierowaniem czaru i bohaterem w środku. Reszta armi tworzy tło, niezbędne, ale jednak tło. Specyficznym oddziałem są maneatersi, wymyają się powyżzej analizie.

Czy ktoś próbował zagrać na układzie:
1) bull rinox z warbanner
2) bull rinox ze sztandarem + zwykły rinox
3) 3xirongut + st (przekierowanie)+lgnoblar+muzuk + tyrant w środku

łącznie prawie 700 pt., dużo, ale może da to trzecią przepychaczkę?

pozdr.

Awatar użytkownika
FIFI (_!_)
Chuck Norris
Posty: 516
Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!

Post autor: FIFI (_!_) »

moim zdaniem nie opłaca sie brać duży rhinox +mały rhinox, mały rhinox jest duzo słabszy, a po za tym dwoma rhinoxami sie już ciężko manewruje :evil: myśle że trzecim oddziałem przepychającym mogą być mentaury albo poprostu następny klocek ironów! Ja musze mieć minium dwa kloce irongutów bo inaczej nie wiem czemu, ale wydaje mi sie że armia bez takich klocków nie ma mocy!:D

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

_reszka pisze: Czy ktoś próbował zagrać na układzie:
1) bull rinox z warbanner
2) bull rinox ze sztandarem + zwykły rinox
3) 3xirongut + st (przekierowanie)+lgnoblar+muzuk + tyrant w środku
Pierwsza opcja jest chyba najpopularniejsza. Dobrze poprowadzony bull rhinox może przepchnąć nawet jakiś klocek piechoty.

Co do drugiej... Bull Rhinoxy ze względu na swoją wielkość są ciężkie w manewrowaniu. Dlatego rzadko wystawia się je dwa w jednym oddziale. Mały rhinox nie wiele tu zmienia i dlatego raczej jest to słaba opcja. Kopa na pewno ma, ale drogie to i mało manewrowe.

Trzecie zestawienie używa bodajże Maciek Paraszczak, a przynajmniej coś podobnego (może bez Tyrana). Trzeba się trzymać blisko klocka gnoblardów. Bardzo denerwujące rozwiązanie dla przeciwnika.

Meneaterzy są super. Gram DoW gdzie są w specjalach. Trójka ludożerców jeśli tylko ochroni się ich przed ostrzałem potrafi w szarży urządzić niezłą jatkę.

Awatar użytkownika
FIFI (_!_)
Chuck Norris
Posty: 516
Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!

Post autor: FIFI (_!_) »

chciałbym się dowiedzieć czy ogrzym graczom podoba się, że chcą naszą armie jakoś polepszyć różnymi CSami które możliwe ze wejdą w życie. Czy wolimy żeby nasze ogry nadal były wymagające? Myśle że potrzebujemy zmian, ale żeby to były takie kosmetyczne zmiany, żeby granie ogrami było ciut łatwiejsze. Np. gnoby nie wymagające bulsów, albo duży magus nie wymagający tyranta i ten nieszczęsny hunter bez move or fire:D

Awatar użytkownika
Kedziorson
Masakrator
Posty: 2219
Lokalizacja: Rogaty Szczur Gorzów Wlkp.

Post autor: Kedziorson »

nie zmieniajmy zasad... każdy z Was wiedział w co się pakuje kupując grubaski :D

można przycinać armie..ale nie ulepszać innych !

Awatar użytkownika
Bruenor Battlehammer
Wodzirej
Posty: 703
Lokalizacja: Bendsburg

Post autor: Bruenor Battlehammer »

Ja też jestem przeciwny dopakowaniu Ogrów w ramach CSów, czy innego rodzaju bajerów. Świadomie wybrałem ich jako swoją drugą armię z racji kliamtu i tego, że jak gdzieś z nią pójdę to nie będę słyszał "znowu jakieś PGowe VC czy DL". Ogry są dobre jakie są. Tylko trzeba do nich podejść inaczej niż do innych armii i cieszyć się nawet z małych sukcesów :wink:
putoa alasti avantoon! :wink:

Awatar użytkownika
Grodzio
Chuck Norris
Posty: 613
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Grodzio »

Ja uważam, że ogry są dobre juz teraz, jedyny błąd GW to dopakowywanie i tak mocnych już armii. Jeżeli ogry doczekaja się nowej edycji to sądze, że drobne zmiany w naszej armii też sie pojawią, chociaż jak dla mnie na dzień dzisiejszy są wystarczająco mocne żeby przeprowadzić dobra ofensywe.

koszalek
Warzywo
Posty: 14
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk

Post autor: koszalek »

jak w temacie - pytania noobowskie...

1.Gdzieś na tym forum znalazłem informacje, że Brace of Handguns nie mają kar za ruch i odległość - jeśli to prawda, gdzie znajdę tego potwierdzenie? Przejrzałem AB i nie zauważyłem. (Niestety nie jestem w stanie teraz znaleźć tej wypowiedzi).

2. Nie udało mi się jeszcze grać na turnieju (gram rzadko i zwykle tylko kontra krasnoludom, czasem vs. bretonii), więc nie znam/nie rozumiem sposobu punktowania jaki stosujecie powszechnie na tym forum (20:0, x:y etc.). W podręczniku nie znalazłem nic takiego, więc pytam tutaj - o co chodzi? jak to liczyć ?

3. Ostatnio strzelałem ze Śmieciary i powstała drobna sprzeczka:
Czy muszę widzieć CAŁY model do którego strzelam? (dla wyjaśnienia, między moimi regimentami był mały prześwit, widać było ok. 3/4 modelu, pionowo, żadnych górek, murków itp, itd.)

4. Zwykle gram małymi ogrzymi odziałami (po 3/4ech). Próbował ktoś rozjeżdżać wroga prawdziwymi czołgami z mięsa i stali (czytaj: oddziałami po 6+ modeli)? Sprawdza się to? Wiem, że mało to daje manewru, ale może pośród wielu mniejszych jeden taki kolos by się sprawdził?

Janiszek
Masakrator
Posty: 2035

Post autor: Janiszek »

1.Army book , strona Ludożercach na dole (o ile pamiętam).
2.Przeczytaj w rulbooku . A dokładnie jest to tak , ze ywgrasz przewagą np: 2000 punktów więc masz 20 :0 .Tam masz tabelki z tymi wyliczeniami .
3.Nie musisz widzieć całego modelu . Ale jak strzelasz to mozesz zadekalowac tylko i wyłącznie w ten cel co widzisz . Np: widzisz 2 goblinów a reszta jest za lasem. Możesz strzelić do oddziału ale deklarujesz tylko w jednego z tych goblinów .
4.Nie sprawdza się to . Ogry nie mają sejwa byle łucznicy , nie mówiąc o krasnoludkzich strzelcach ich rozwalają . Taki klocek w większosc przypadków jak dojdzie to w 20 % :P Taka prawda . A z krasiami to w ogóle tego nie stosuj .Walnie ci z 2 katapult i po klocku .

Awatar użytkownika
FIFI (_!_)
Chuck Norris
Posty: 516
Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!

Post autor: FIFI (_!_) »

Odradzam dużych klocków. Ogry mają za małe LD i łatwo ubić 25% zeby spanikować.
o Brace of hundguns znajdziesz w rulebooku w zasadach muszkietu jak dobrze pamietam, tam jest taka cała strona i są wypisane wszystkie bronie zasięgowe.

a punktacje 20:0 itp. to sie liczy zależnie od pkt na ile jest dana bitwa/turniej. zazwyczaj jest tak że w regulaminie turnieju są progi. Zaczyna sie jakby od remisu czyli 10:10. Jak bedziesz już wiedział jaka jest roznica zdobytych twoich pkt do straconych, sprawdzisz w tabeli i zobaczysz wynik. Zazwyczaj 1pkt to jest 10% tego na ile był turniej. Załóżmy turniej był na 2000pkt. wiec zeby było 11:9 musi być roznica od 200 do 399pkt. gdy jest mniej niz 200 to nadal zostaje 10:10. Teraz inny przyklad. Grając na 1500pkt, nabiłes na przeciwniku 1000pkt. Tutaj progi będą co 150pkt czyli nabiłes 16:4

Myśle że wyjasniłem;] troche tak dziwnie ale mam nadzieje ze zrozumiale :wink:

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

koszalek pisze: 1.Gdzieś na tym forum znalazłem informacje, że Brace of Handguns nie mają kar za ruch i odległość - jeśli to prawda, gdzie znajdę tego potwierdzenie? Przejrzałem AB i nie zauważyłem. (Niestety nie jestem w stanie teraz znaleźć tej wypowiedzi).
W AB jest napisane, że traktuje się je jak Brace of Pistols pod tym względem.

kemot
Wodzirej
Posty: 737

Post autor: kemot »

Mam takie pytanko: Czy jezeli wystawi sie 3 bull rinoxy wjednym slocie to biegaja jako 3 osobne oddzialy??

Awatar użytkownika
galahar
Mudżahedin
Posty: 230

Post autor: galahar »

Razem w jednym unicie.

Awatar użytkownika
Jose
Falubaz
Posty: 1423
Lokalizacja: Oko Terroru - Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jose »

kemot pisze:Mam takie pytanko: Czy jezeli wystawi sie 3 bull rinoxy wjednym slocie to biegaja jako 3 osobne oddzialy??
kemot ty ogry zaczynasz zbierać? :shock: :D
www.for2players.pl

The truth is usually just an excuse for a lack of imagination.

Awatar użytkownika
FIFI (_!_)
Chuck Norris
Posty: 516
Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!

Post autor: FIFI (_!_) »

teraz wszyscy sie rzucą na ogry jeżeli wejdzie balancing batch:D

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

Tak, bo BP zrobi z nas najbardziej wygiętą armię w WFB :)
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

Awatar użytkownika
FIFI (_!_)
Chuck Norris
Posty: 516
Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!

Post autor: FIFI (_!_) »

mam pytanko, bo w BP pisze ze ogre cluby dają Armou pircing wszystkim atakom ogrom, czyli irongutom też? albo jakiemuś bohaterowi który ma magicznego weapona? albo mentaur z pistoletem?

Awatar użytkownika
marcus_cheater
Oszukista
Posty: 838
Lokalizacja: Karak Drazh

Post autor: marcus_cheater »

Raczej chodzi o to, że tylko atakom wykonywanych przy ich użyciu...
"Chcecie ustrzelić na milę goblina, poproście inżyniera o muszkiet, a zapyta, w które oko chcecie trafić."
Kadrin Redmane

Awatar użytkownika
Jose
Falubaz
Posty: 1423
Lokalizacja: Oko Terroru - Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jose »

dokładnie :) przy uzyciu ogre cluba, ogre club+ahw lub ogre club+fist ... ironguci maja great weapon...
www.for2players.pl

The truth is usually just an excuse for a lack of imagination.

Zablokowany