Ogrowe rozpiski
Moderator: Afro
Nie ten działGrolshek pisze:Kto chce kupić prześlicznie pomalowane ogry ?

Co do draftu to podejrzewam, że dzięki pocięciu IB na stołach będzie wciąż królowała "jedyna słuszna rozpiska''....
Wierzę w Wolny Rynek, Niewidzialną Jego Rękę, kuców obcowanie, Unii rozwiązanie, lewaków zaoranie, Wolną Polskę. Amen.
To był komentarz do draftu a nie oferta. Moja armia jest warta 3 kafle/ 5k pkt. nie licząc ani grosza za malowanie co całkowicie dyskwalifikuje ją do sprzedaży w Polsce... U nas sprzedają się wyłącznie armie do tysiąca peelenów. Ale jak ktoś jest najarany na OK to proszę bardzoSilvestro pisze:Nie ten działGrolshek pisze:Kto chce kupić prześlicznie pomalowane ogry ?![]()

Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl
Ja jak zobaczyłem draft to też się podłamałem. Zgadzam się, że będziemy praktycznie grali tym co poprzednio, ale inne armie dostały UPa. Choć prawda jest taka, że czas pokaże. Ale na razie:Grolshek pisze: To był komentarz do draftu
propozycja "trzymacza punktów" na potrzeby drużynówki, czyli biorę każdego przeciwnika i kombinuję, żeby było 10-10. O detale można się nie zgadzać, ale chodzi o zaprezentowanie pewnej koncepcji rozpiski:
1 * Tyrant @ 310.0 Pts
General; Heavy Armour; Iron Fist
Talisman of Preservation [45.0]
Sword of Anti-Heroes [30.0]
Dragonhelm [10.0]
Ironcurse Icon [5.0]
1 * Slaughtermaster @ 355.0 Pts
Lore of Heaven; Magic Level 4; Great Weapon
Charmed Shield [5.0]
Talisman of Endurance [30.0]
Earthing Rod [25.0]
1 Bruiser @ 206.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Light Armour; Battle Standard
Rune Maw [60.0]
1 Butcher @ 159.0 Pts
Lore of Great Maw; Magic Level 1; Great Weapon
Armour of Destiny [50.0]
1 Butcher @ 184.0 Pts
Lore of Death; Magic Level 2; Great Weapon
Power Stone [20.0]
Potion of Strength [20.0]
1 Butcher @ 169.0 Pts
Lore of Death; Magic Level 2; Great Weapon
Dispel Scroll [25.0]
14 Ogres @ 450.0 Pts FCG
10 Gnoblars @ 25.0 Pts
30 Gnoblars @ 100.0 Pts FCG (tak to wygląda, jeżeli będzie obecny scenariusz na sztandary. Jeśli nie, to będzie drobna modyfikacja)
10 Gnoblars @ 25.0 Pts
1 Ironblaster @ 170.0 Pts
1 Gorger @ 90.0 Pts
1 Gorger @ 90.0 Pts
1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts
1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts
1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts
Models in Army: 75
Total Army Cost: 2396.0
Jest naprawdę mocny Bullstar, którego ciężko ruszyć, nie ma korony ale steadfast jest realny. Przy dobrym ustawieniu przeciwnik może mieć problem z dojściem w 6 tur (przez dojście rozumiem próbę założenia jakiegoś multikombatu, bo jednak niewiele jest oddziałów w WFB (spośród tych wystawianych w rozpiskach) które będą w stanie samodzielnie przepchnąć taki bullstar w 1-2 tury) , bo jednak 6 wystawień wcześniejszych jednak sporo daje. Gorgery zjedzą park maszyn albo zatrzymają wroga który będzie czekał na gorgery. Bez parku wyjdą koło mnie i też przeciwnikowi nie pomogą. Tracę około 400 punktów, wystarczy że zeżrę przeciwnikowi około 300 żeby było ok. Duży haeven przez 6 tur, wspierany zerówkami z deatha z 2 kości, poprawiony ironblasterem, sporadycznie słoneczko - można realnie założyć te 300 punktów przy stosunkowo pasywnej grze.
korona się nie mieści w drafcie.
A 20 ogrów, czyli 6 szeregów ogrów z 2 ogrami w 7 szeregu to przewaga szeregów gwarantowana. Zwłaszcza jeśli nie idziemy na pałę i przeciwnik więcej niż 2 oddziałami nas nie zaatakuje. A w 1 szeregu jeśli chcemy to możemy wystawić wardy 4 i 5+ na T5.
A 20 ogrów, czyli 6 szeregów ogrów z 2 ogrami w 7 szeregu to przewaga szeregów gwarantowana. Zwłaszcza jeśli nie idziemy na pałę i przeciwnik więcej niż 2 oddziałami nas nie zaatakuje. A w 1 szeregu jeśli chcemy to możemy wystawić wardy 4 i 5+ na T5.
Stary, masz jedno działo w tej rozpie i to koniec. Przeciwnik zabije odginaczki i 2-3 tury i już składa kanapkę. Nie mówiąc o maszynach czy czymkolwiek. Dodatkowo to jeszcze nie są ironi, tylko zwykłe bullsy to nawet bić się za bardzo nie umieją.
Nie mieści się korona. Co do skanapkowania z 3 stron, jeżeli - uproszczając - moim całym planem na grę jest czarować, strzelać turę bądź 2 ironblasterem, i ustawiać się oddziałem za 1800 w sposób uniemożliwiający skanapkowanie, nie myśląc praktycznie o akcjach ofensywnych, to śmiem twierdzić, że jednak nawet bardzo doświadczonym graczom nie uda się taka sztuka z 3 stron. W skrajnej wersji ustawię się przy bocznej linii, może obok impasu i po prostu nie pozwolę.Generic pool choices
The following pool choices apply to all armies with the exception of Orcs and Tomb Kings(as
they have no pools)
● If the total points spent on all lords and heroes is greater than 50% of the armies
points 1 pool choice
● If the total points spent on all lords and heroes is greater than 60% of the armies
points 1 further pool choice
Przy czym jak wspomniałem, założeniem jest trzymanie 10-10 a nie pójście na pałę bo mam najsilniejszy oddział na stole. Bo pójście na pałę faktycznie się skończy źle.
A bullstarem już kilka razy grałem na euro 2014 (z 4 bohaterami) i spokojnie daje radę. Gutstar ma pewną wadę, jest mało mięsa. 9 ironów +3 bohaterów szybko topnieje do 6 ironów i 3 bohów. A to już nie jest gutstar, bo nawet durne slavy go zatrzymają. Z 6 bohaterami jak nie będę chciał to żaden bull nie będzie walczył.
4 bohaterów z dwurakami to 2 bule/ironi walczący. Czyli 6 ataków. czyli 3 hity. Przy 4 bohaterach walka bullstara i gutstara różni się o 1 wounda. A wyporność oddziału znaczna.
Ja sam od zawsze krytykowałem duże oddziały bulli, bo na papierze nie mieli szans. Jak pograłem nimi wykorzystując ich jako wagon dla 4 bohaterów, dają radę. Ok, była LD8 zamiast LD9, ale jak spadła na ten oddział centralnie 2x katapa to bullstar dalej idzie walczyć a ironi już by się zbierali. Przy czym oczywiście na bullstarze łatwiej dostać maskę, ale to nie jest tak, że się nie da.
Sorry ale jak dla mnie to ta rozpa nie zahuka. Gra jednym klockiem, odginaczkami i IB + 2 Gorge jakoś do mnie nie przemawia.
Po pierwsze: grasz na blood and glory może się szybko skończyć jak Ci wyparują gnoblary. A o to mimo wszystko nie trudno... nawet jeśli będziesz je też kitrał obok impasa/Bullstra
Po drugie: uzależnianie przebiegu od magii jest słabe szczególnie jak przez dwie trzy tury będziesz mieć słabe rzuty na wiatry
Po trzecie: Przeciwnik też miękki nie jest i niestety dla nas ogrów ma mocniejsze jednostki niż nasz Tyrant, a wystawianie BSB gołego i Rzeźnika nawet z wardem 4+ w pierwszym szeregu może się skończyć bardzo niemiło już w pierwszej turze cc.
Wiemy wszyscy dobrze że IB też lubi wybuchać, Gorge mogą wyjść z opóźnieniem.
A ty będziesz stać tym klockiem i niestety zostaniesz kanapką....
Po pierwsze: grasz na blood and glory może się szybko skończyć jak Ci wyparują gnoblary. A o to mimo wszystko nie trudno... nawet jeśli będziesz je też kitrał obok impasa/Bullstra
Po drugie: uzależnianie przebiegu od magii jest słabe szczególnie jak przez dwie trzy tury będziesz mieć słabe rzuty na wiatry
Po trzecie: Przeciwnik też miękki nie jest i niestety dla nas ogrów ma mocniejsze jednostki niż nasz Tyrant, a wystawianie BSB gołego i Rzeźnika nawet z wardem 4+ w pierwszym szeregu może się skończyć bardzo niemiło już w pierwszej turze cc.
Wiemy wszyscy dobrze że IB też lubi wybuchać, Gorge mogą wyjść z opóźnieniem.
A ty będziesz stać tym klockiem i niestety zostaniesz kanapką....
Nie jestem leszczem, jestem sandaczem 

Tyrant 4++ glittering scales miecz ASF potion of speed
Duży mag death armour of destiny DS 4lvl
Mały mag gut hellheart
BSB GW Rune maw HA
bruiser GW OTS
bruiser GW
3 ogr muzyk sztandar
13 ogr FCG
2x 10 gnoblarów
2 mournfangi muzyk AS2+
2 mournfangi muzyk AS2+
kot
kot
ironblaster
Tak widzę grę na death, proszę o opinie.
Duży mag death armour of destiny DS 4lvl
Mały mag gut hellheart
BSB GW Rune maw HA
bruiser GW OTS
bruiser GW
3 ogr muzyk sztandar
13 ogr FCG
2x 10 gnoblarów
2 mournfangi muzyk AS2+
2 mournfangi muzyk AS2+
kot
kot
ironblaster
Tak widzę grę na death, proszę o opinie.