działaDibo pisze: ponadto czar +1 siły nie działa na impakty
Ogrowe rozpiski
Moderator: Afro
loko, w ciemno powiem, że masz batalion
sorka, ale breta po Tobie przejedzie. mądry pomysł z tą linią gnoblarów, ale zaszarżuje najsłabszą 6 errantrów, dajesz flee, ok, maz wystawioną 1 lancę. Co robisz dalej? W skrócie, dajesz się rozjechać.
Chyba, że liczysz, że przeciwnik zaszarżuje Ci gnoblary 3-4 lancami.
sorka, ale breta po Tobie przejedzie. mądry pomysł z tą linią gnoblarów, ale zaszarżuje najsłabszą 6 errantrów, dajesz flee, ok, maz wystawioną 1 lancę. Co robisz dalej? W skrócie, dajesz się rozjechać.
Chyba, że liczysz, że przeciwnik zaszarżuje Ci gnoblary 3-4 lancami.
specjalnie napisalem ze atakuje go 3 bykow a nie glownym klocem ironow. jego lanca to ok 160 pkt albo i wiecej. jesli go zjem i potem strace byki to i tak jestem 20-50 pkt do przodu. wychodzi takie oko za oko ale to tylko takie teoretyzowanie bo doswiadczenia z ogrami nie mam. wszystko zalezy od rozłożenia jednostek na stole, moze sie nawet overrun udac. jezeli czesto grywasz z breta i wygrywasz dobrym planem to z ciekawoscia sie z nim zapoznam. na pewno zalatwie sobie wiecej gnobow, 2 magow to tez jest super pomysl. moze hunter jesli ten jego harpun bije bez savea. ale robienie defensu z ogrow jakos mi sie nie podoba (smieciara) predzej wezme yeti ale te padna ze strzelania ,bo brety bez lukow nie widzialem.
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293
panietaj że ani hunter ani butcher nie moga być generałami więc jak weźmiesz 2 magów to już nie weźmiesz huntera bo musisz mieć bruisera
jeśli już koniecznie chcesz mieć dużo bulli to z ironfistem albo dodoatkową bronią bo to tylko kilka punków za dodatkowe 3 ataki (co teoretycznie daje nam jednego zabitego wiecej) ewentualnie mozesz się pobawić i wziąśc z dwa oddziały bulli z muzykami aby ich wystawić pod szarże bo wtedy przeciwnik ma wybów albo on ciebie zaszarżuje i ty dajesz wtedy flee i wbijasz się kontrą albo on czeka i ty się wbijasz w niego
jeśli już koniecznie chcesz mieć dużo bulli to z ironfistem albo dodoatkową bronią bo to tylko kilka punków za dodatkowe 3 ataki (co teoretycznie daje nam jednego zabitego wiecej) ewentualnie mozesz się pobawić i wziąśc z dwa oddziały bulli z muzykami aby ich wystawić pod szarże bo wtedy przeciwnik ma wybów albo on ciebie zaszarżuje i ty dajesz wtedy flee i wbijasz się kontrą albo on czeka i ty się wbijasz w niego
1 - sory rzeczywiscie magia daje bonusa w impaktach, nie sprawdziłem, pisałem z pamieci.
2 - Drugie sorry . Wydawało mi sie ze BP pozwala magowi być generałem. Okazało sie ze chodzi tylko o lorda maga - znowu mój głupi błąd.
2 - Drugie sorry . Wydawało mi sie ze BP pozwala magowi być generałem. Okazało sie ze chodzi tylko o lorda maga - znowu mój głupi błąd.
Czcij Koze !!
Twoja Stara gra w Age of Sigmar !
Twoja Stara gra w Age of Sigmar !
Po kilku grach na 1,5k (Ogry mnie zaskoczyły, myślałem że będą słabsze). Postanowiłem zacząć składać rozpiskę na 2k. Będzie ona wyglądać mniej więcej tak:
Heroes:
1 Tyrant @ 321 Pts
General; Luck Gnoblar (x1); Sword Gnoblar (x2); Ogre Club; Heavy Armour
Tenderiser [50]
Wyrdstone Necklace [20]
Gut Maw [30]
1 Butcher @ 185 Pts
Tooth Gnoblar (x1)
Dispel Scroll [25]
Halfing Cookbook [25]
1 Butcher @ 185 Pts
Tooth Gnoblar (x1)
Dispel Scroll [25]
Bangstick [25]
Core:
3 Ogre Bulls @ 139 Pts
Light Armour; Iron Fist; Musician
24 Gnoblars @ 48 Pts
Sharp Stuff
4 Ironguts @ 262 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician
Ragbanner [35]
4 Ironguts @ 227 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician
Special:
3 Leadbelchers @ 165 Pts
Light Armour
Rare:
1 Cannon @ 85 Pts
3 Cannon Crew @ [0] Pts
2 Rhinox Riders @ 383 Pts
Heavy Armour; Iron Fist; Standard; Musician
War Banner [25]
2x Bull Rhinox @ [90] Pts
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4
Models in Army: 46
Total Army Cost: 2000
Taktyka: Działo z tyłu, Ogry za Gnobami, Rhinoxy bokiem jadą. Bulle w takiej konfiguracji, bo mają większe szanse na przeżycie od lekkiego ostrzału, a w zwarciu wybieram czy maja mieć więcej ataków, czy save +4 od przodu.
Tylko skąd ja dwa Rhinoxy wezmę .
Heroes:
1 Tyrant @ 321 Pts
General; Luck Gnoblar (x1); Sword Gnoblar (x2); Ogre Club; Heavy Armour
Tenderiser [50]
Wyrdstone Necklace [20]
Gut Maw [30]
1 Butcher @ 185 Pts
Tooth Gnoblar (x1)
Dispel Scroll [25]
Halfing Cookbook [25]
1 Butcher @ 185 Pts
Tooth Gnoblar (x1)
Dispel Scroll [25]
Bangstick [25]
Core:
3 Ogre Bulls @ 139 Pts
Light Armour; Iron Fist; Musician
24 Gnoblars @ 48 Pts
Sharp Stuff
4 Ironguts @ 262 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician
Ragbanner [35]
4 Ironguts @ 227 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician
Special:
3 Leadbelchers @ 165 Pts
Light Armour
Rare:
1 Cannon @ 85 Pts
3 Cannon Crew @ [0] Pts
2 Rhinox Riders @ 383 Pts
Heavy Armour; Iron Fist; Standard; Musician
War Banner [25]
2x Bull Rhinox @ [90] Pts
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4
Models in Army: 46
Total Army Cost: 2000
Taktyka: Działo z tyłu, Ogry za Gnobami, Rhinoxy bokiem jadą. Bulle w takiej konfiguracji, bo mają większe szanse na przeżycie od lekkiego ostrzału, a w zwarciu wybieram czy maja mieć więcej ataków, czy save +4 od przodu.
Tylko skąd ja dwa Rhinoxy wezmę .
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu.
tych drugich irongutsów zamieniłbym na 2x3 bulle z dodatkową bronią masz jeden punkt rozstawienia więcej i więcej oddzialów do trzymania magów a drugich irongutsów nie potrzebujesz ponieważ masz jednych i rhinoxy i tyrana z siła 7 więc masz wystarczająco ciężkiego udeżenia a przyda ci się coś co moze sobie pójść boczkiem albo coś jako wabik na jakąś cięzką jazdę
ja się nauczyłem że jedne bulle to za mało na stole bo wszystko inne szkoda poświęcić a gnoby zostają z tyłu z ruchem 4 (a niedajboże jeszcze wykulasz im 1 to już zupełnie zostaną w tyle)
a czy to jest na BP czy nie?
ja się nauczyłem że jedne bulle to za mało na stole bo wszystko inne szkoda poświęcić a gnoby zostają z tyłu z ruchem 4 (a niedajboże jeszcze wykulasz im 1 to już zupełnie zostaną w tyle)
a czy to jest na BP czy nie?
Zasadniczo staram składać rozpiski tak jakby żaden BP nie obowiązywał . Więcej figurek Bulli nie posiadam niestety, ale jak tylko jakieś zdobędę, to spróbuję wprowadzić twój pomysł w życie. Aczkolwiek prócz Bulli, mam zamiar wystawiać na szarżę Leadów (S&S robi sieczkę, co prawda czasem wśród strzelających, ale jednak ).
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu.
na turniej bez BP na 1750 ogólnie wyszystko do przodu i nawalanka ile wlezie
Unnamed1750 Pts - Ogre Kingdoms Army
1 Bruiser @ 202 Pts
General; Luck Gnoblar (x1); Sword Gnoblar (x1); Great Weapon; Ogre Club;
Heavy Armour
Gut Maw [30]
Wyrdstone Necklace [20]
1 Butcher @ 190 Pts
Tooth Gnoblar (x2)
Bangstick [25]
Dispel Scroll [25]
1 Butcher @ 185 Pts
Tooth Gnoblar (x2)
Skull Mantle [20]
Dispel Scroll [25]
3 Ogre Bulls @ 117 Pts
2ndWeapon
3 Ogre Bulls @ 117 Pts
2ndWeapon
3 Ogre Bulls @ 117 Pts
2ndWeapon
3 Ogre Bulls @ 117 Pts
2ndWeapon
3 Ironguts @ 144 Pts
Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour
3 Ironguts @ 144 Pts
Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour
3 Ironguts @ 144 Pts
Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour
3 Maneater (heavy armour) @ 270 Pts
Great Weapon; Heavy Armour
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4
Models in Army: 27
Total Army Cost: 1747
Unnamed1750 Pts - Ogre Kingdoms Army
1 Bruiser @ 202 Pts
General; Luck Gnoblar (x1); Sword Gnoblar (x1); Great Weapon; Ogre Club;
Heavy Armour
Gut Maw [30]
Wyrdstone Necklace [20]
1 Butcher @ 190 Pts
Tooth Gnoblar (x2)
Bangstick [25]
Dispel Scroll [25]
1 Butcher @ 185 Pts
Tooth Gnoblar (x2)
Skull Mantle [20]
Dispel Scroll [25]
3 Ogre Bulls @ 117 Pts
2ndWeapon
3 Ogre Bulls @ 117 Pts
2ndWeapon
3 Ogre Bulls @ 117 Pts
2ndWeapon
3 Ogre Bulls @ 117 Pts
2ndWeapon
3 Ironguts @ 144 Pts
Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour
3 Ironguts @ 144 Pts
Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour
3 Ironguts @ 144 Pts
Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour
3 Maneater (heavy armour) @ 270 Pts
Great Weapon; Heavy Armour
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4
Models in Army: 27
Total Army Cost: 1747
Rozpa mocna. Szczególnie że nie tracisz 250 punktów na małe ścierwo które tak na prawdę nic nie robi... Gdbyś zastanowił się jeszcze nad zmianą kludojadów na działko plus 5 oddział buklsów i muzyków. Muzycy - niezależnie od pozostałego składu by się przydali. Zawsze jak dasz flee to ironi mocniej się zbierają... no i bulsie rzecz jasna
1. urozmaicić maneatersów (1 raz pistolety chociaż)
2. Gdzie wchodzą bohaterowie?
2. jeżeli generał do maneaeterów to zmniejsz o 1 a za 90 kup 2x sztandar dla ironów z look gnoblarem dla butcherów i 1 gnoblarków, albo muzycy dla wszystkich, albo co chcesz. 3man+gen all gw to a dużo.
2. Gdzie wchodzą bohaterowie?
2. jeżeli generał do maneaeterów to zmniejsz o 1 a za 90 kup 2x sztandar dla ironów z look gnoblarem dla butcherów i 1 gnoblarków, albo muzycy dla wszystkich, albo co chcesz. 3man+gen all gw to a dużo.
może faktycznie wywale jednego maneatera i dam wszędzie muzyków
sztandarów nie będę dawać bo w tym wypadku musiałbym uważać na te oddziały bo to dodatkowe punkty dla przeciwnika a założenie jest takie że nie przejmuje się stratą żadnego oddziału i napieram do przodu ile wlezie
sztandarów nie będę dawać bo w tym wypadku musiałbym uważać na te oddziały bo to dodatkowe punkty dla przeciwnika a założenie jest takie że nie przejmuje się stratą żadnego oddziału i napieram do przodu ile wlezie
bez lookout gnoblarów twoi bohaterowie są jeszcze bardziej wrażliwi na ostrzał niż to jest normalnie u ogrów, ja bym jednak przemyślał tą sprawę. Ja na duże punkty planuję wystawiać dwa oddziały ironów ze sztandarami, na małe punkty jeden mam zawsze i tracę go rzadko, spłaca się prawie zawsze:-)
jak mam być szczery to nigdy nie grałem jeszcze na sztandarze z lookout gnobem i jakoś sobie radze a moi bohaterowie zazwyczaj przeżywają do końca bitwy ( jak sie gra Tk i trzeba umieć chronić maga z T3 i 2W i 4 ruchem bez możliwości marszu to potem grając takim rzeźnikiem to normalnie łatwizna i bajka ) a sztandarów nie będę dawać żeby przeciwnik nie mial dodoatkowych punków
a oddziały z rzeźnikami pójdą troszeczke z tyłu i nie bedą się pchać na pierwszą linię ale będą na tyle blisko żeby boostować
a oddziały z rzeźnikami pójdą troszeczke z tyłu i nie bedą się pchać na pierwszą linię ale będą na tyle blisko żeby boostować
ok, tak da się zagrać... ale z Empire, Dwarfs, High Elves, Dark Elves i Wood Elves jesteśmy wtedy w ciemnej dupie... a już w ogóle jak trafimy na patelnię. Sztandary z lookoutami dają nam większą możliwość manewru bohaterami. Z resztą dodatkowy pkt. do CR też się przydaje.
masa sama w sobie ma szanse, i to spore;-) ale w takim razie zastanów się nad rezygnacją z jednego Butchera, temu co zostaje dajesz drugiego scrolla(chociaż w zasadzie możesz zostawić bangsticka) i wchodzi Ci jeszcze jeden oddział, co może być lepsze niż drugi Butcher, którego trudno chronić