Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka
Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello
Re: Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka
mam danony na sprzedaż http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=54&t=33363
Odginać, zabić całą resztę a potem wpakować 30 WL na bokSlayer pisze:Na open sobie ktoś weźmie kloc 50 bloodow i co z tym chcesz robic?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
bloodki są fajne ale w 2-3 klocach po 30szt + standartowe danonowe śmieci - taka armia jest prawie nie do zatrzymania....Danony mają problem z kimś kto ma 5 I....Ja tam się cieszę ,jak trafiam elfami na danony- praktycznie jest to wygrany paring:)... Chyba ,że mają demonetki - to robi się mały problem....
Chciałbym złożyć swoją pierwszą armię i mam na to koncepcję, czy to zadziała to już inna sprawa. Założenia są takie:
1. Jak najwięcej strzelania - oprócz 45 w corach magiczne łuki na postaciach.
2. Domeny magii: Shadow i Life. Myślałem nad Shadow na arcy i Life na małym magu, ale jak to działać będzie to nie wiem. Na moje oko atrybut Life na dużym by się za specjalnie nie przydał, bo nie planuję czegoś, na co te punkty żywotności mogłyby ciągle wchodzić.
3. Mało losowości, czyli nie mam zamiaru ryzykować że wśród 5/6 czarów nie będzie brzytwy. Nawet jeśli będzie to statystycznie mniej skuteczne, wolę mieć pewne czary.
4. Walka w zwartej kupie, jakieś tanie, szybkie oddziały męczą przeciwnika (zresztą, da się inaczej?
5. Postacie robione bardziej pod wsparcie, niż pod samodzielne trzepanie szeregów wroga, czyli łuczek do ręki i np. Ring of Corin. Oczywiście jak już walka się zacznie to wbiją w jakiejś bezpiecznej pozycji.
6. Armia z naciskiem na magię i dystans - defensywa, w zasadzie wrzucenie dodatkowego maga mogło by być ciekawe, ale jak to będzie miało działać nie wiem. Według planu stoję, strzelam, maguję i wyniszczam wroga, jak dojdzie do CC to walę porządną kontrę, w tym czasie orły rozbijają maszyny.
Oczywiście w mej głowie pojawiło się kilka pytań:
1. Czy to w ogóle zadziała?
2. Jaka jest użyteczność Sea Lothern Guardów? Parę pkt więcej od łuczników, a wyglądają o wiele lepiej i jak do CC dojdzie to walną tak ładnie jak Spearmeni. Jeśli tylko nie będą całkowitą plewą wg. Waszej opinii, biorę.
3. Czy jest sens wystawianie postaci na koniach?
Pozdrawiam!
1. Jak najwięcej strzelania - oprócz 45 w corach magiczne łuki na postaciach.
2. Domeny magii: Shadow i Life. Myślałem nad Shadow na arcy i Life na małym magu, ale jak to działać będzie to nie wiem. Na moje oko atrybut Life na dużym by się za specjalnie nie przydał, bo nie planuję czegoś, na co te punkty żywotności mogłyby ciągle wchodzić.
3. Mało losowości, czyli nie mam zamiaru ryzykować że wśród 5/6 czarów nie będzie brzytwy. Nawet jeśli będzie to statystycznie mniej skuteczne, wolę mieć pewne czary.
4. Walka w zwartej kupie, jakieś tanie, szybkie oddziały męczą przeciwnika (zresztą, da się inaczej?
5. Postacie robione bardziej pod wsparcie, niż pod samodzielne trzepanie szeregów wroga, czyli łuczek do ręki i np. Ring of Corin. Oczywiście jak już walka się zacznie to wbiją w jakiejś bezpiecznej pozycji.
6. Armia z naciskiem na magię i dystans - defensywa, w zasadzie wrzucenie dodatkowego maga mogło by być ciekawe, ale jak to będzie miało działać nie wiem. Według planu stoję, strzelam, maguję i wyniszczam wroga, jak dojdzie do CC to walę porządną kontrę, w tym czasie orły rozbijają maszyny.
Oczywiście w mej głowie pojawiło się kilka pytań:
1. Czy to w ogóle zadziała?
2. Jaka jest użyteczność Sea Lothern Guardów? Parę pkt więcej od łuczników, a wyglądają o wiele lepiej i jak do CC dojdzie to walną tak ładnie jak Spearmeni. Jeśli tylko nie będą całkowitą plewą wg. Waszej opinii, biorę.
3. Czy jest sens wystawianie postaci na koniach?
Pozdrawiam!
ad1. lore of shadow i lore of life to słabe domeny do walki dystansowej. Takie złożenie magii to raczej do armii ofensywnej, gdzie szybko będziesz mógł użyć brzytwy, plusów do T, czy obniżania statystyk wroga.
ad2. LSG z ogólności są słabszą alternatywą, są drodzy a biją się prawie tak samo jak łucznicy (np. ustawieni w hordę).
ad3. jest sens, tylko muszą być dobrze opancerzone i spełniać konkretna rolę (no koleś ze stubbornem) - dawanie im łuków to słaby pomysł. Musisz sobie jeszcze policzyć czy zamiast takiego herosa na koniu nie lepiej wsadzić np. 10 WL więcej
ad2. LSG z ogólności są słabszą alternatywą, są drodzy a biją się prawie tak samo jak łucznicy (np. ustawieni w hordę).
ad3. jest sens, tylko muszą być dobrze opancerzone i spełniać konkretna rolę (no koleś ze stubbornem) - dawanie im łuków to słaby pomysł. Musisz sobie jeszcze policzyć czy zamiast takiego herosa na koniu nie lepiej wsadzić np. 10 WL więcej
elfickie strzelania jest bardzo slabe, jest to tylko sila 3 bez zadnych dodatkow, w praktyce jedyne co da sie ustrzelic to wsparcie przeciwnika, luki na herosach to niepotrzebne podrazanie ich kosztu (luk na herosie kosztuje prawie tyle co lucznik). ciezkie strzelanie w postaci balist bylo calkiem w pytke ale na obecne zasady rbt staly sie malo grywalne.
twoje zalozenia sa fajne ale w praktyce nierealne, aktualnie najbardziej grywalny build to arcy z HM, maly mag, bsb, cory zapychasz lukami, 2x 25+ WL,2-3 orly potraktuj to jako baze z ktorej powinienes wychodzic
twoje zalozenia sa fajne ale w praktyce nierealne, aktualnie najbardziej grywalny build to arcy z HM, maly mag, bsb, cory zapychasz lukami, 2x 25+ WL,2-3 orly potraktuj to jako baze z ktorej powinienes wychodzic
Jak chce wyniszczyć wroga to po co ci shadow, on spisuje sie własnie wtedy gdy idziesz walczyć żeby obniżyć staty, Ws,T czy S. Co masz na mysli seeguardow, że mają uderzenie S3 , bez brzytwy gówno zrobią na T4 , z taką taktyką zbieraj WE strzelasz, spellujesz a na zakonczenie walka drzewkami driadami, tancerzykami itd. bohaterowie z lukami to po prostu taktyka jak WE, HE łuki żeby miał tą S4 na bliski to rozumie żeby grać defensywnie, ale zeby cos ugrać HE to ofens WL i łuki w corach, coz powiedziec.
1. Możesz mieć więcej niż 45 modeli z łukami bez ograniczeń euro, inaczej możesz mieć 45 razem z łukami na bohaterach jak dobrze pamiętam. Dużego wyboru nie mamy, więc za dużo też ich nie wystawisz:)
2. Jak kolega Asasello,
3. Nie wiem, czy wogóle się opłaca wystawiać małego maga z life'em,
4. Nie mamy tanich jednostek, oprócz orłów, które teraz i tak kosztują dużo w porównaniu z tym nowym MI od VC,
5. Z bohaterami to uważaj, T3 powoduje, że nawet gnoblar jest wstanie Cię zabić
6. Na papierze i poziomie robienia rozpiski wszystko wygląda obiecująco .
2. Jak kolega Asasello,
3. Nie wiem, czy wogóle się opłaca wystawiać małego maga z life'em,
4. Nie mamy tanich jednostek, oprócz orłów, które teraz i tak kosztują dużo w porównaniu z tym nowym MI od VC,
5. Z bohaterami to uważaj, T3 powoduje, że nawet gnoblar jest wstanie Cię zabić
6. Na papierze i poziomie robienia rozpiski wszystko wygląda obiecująco .
- W życiu nie zobaczysz dwóch rzeczy: pierwszego stołu i cycków.
jedyne sukcesy na strzeleckich HE raportował Furion. Polecam temat: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=25&t=29218
Co do Sea Guardów - miałem na myśli włócznie, których zasady działania niezmiernie mi się podobają. Fakt, że marnuje się zasada specjalna, bo (jeśli się mylę poprawcie mnie) strzelać będzie 2 z 3 szeregów, ale pomijając mniejszy zasięg, za punkt drożej od łucznika dostajemy (zakładając że łucznik wykupił lekką zbroję) większy save, 2x więcej ataków +1 atak od championa, ciut mniejszą liczbę modeli w armii (o około 2, ale zawsze coś), no i oczywiście ładniejsze figurki. Przy czym i tak dalej modeli z łukami będzie 45. Na moje oko fajna sprawa.
@KayolPixel
O ile się nie mylę, łuki na bohaterach się nie liczą.
Tak czy inaczej, wydaje mi się, że nadal da się złożyć HE defensywnie. Zakładając, że magię oprę na czystym dmg i wspomaganiu oddziałów strzeleckich, jako tako pasuje tu metal, śmierć i ogień. Jak dołożę jeszcze parę balist to wyjdzie śliczna defensywa.
Co do magicznych łuczków na postaciach - ruchoma balista, która ładnie tłucze w CC bardzo mi się podoba. Inny łuk da mi 3 strzały, przy okazji mocniejsze za cenę 3,5 zwykłego archera. Wydaje mi się opłacalne.
Zapomniałem dodać, że innym założeniem jest małą ilość mocnych modeli. Przy czym HE są obecnie chyba najmocniejszą armią, więc przy zastosowaniu paru słabszych alternatyw armią dalej będzie szło grać. Nie mam zamiaru stworzyć czegoś przegiętego, tylko z działającym, nieplewnym sposobem na grę.
Co do postaci - jak je wystawiać? Nie mam na myśli najmocniejszej kombinacji, ale dającej sobie radę. W czym chować?
@KayolPixel
O ile się nie mylę, łuki na bohaterach się nie liczą.
Tak czy inaczej, wydaje mi się, że nadal da się złożyć HE defensywnie. Zakładając, że magię oprę na czystym dmg i wspomaganiu oddziałów strzeleckich, jako tako pasuje tu metal, śmierć i ogień. Jak dołożę jeszcze parę balist to wyjdzie śliczna defensywa.
Co do magicznych łuczków na postaciach - ruchoma balista, która ładnie tłucze w CC bardzo mi się podoba. Inny łuk da mi 3 strzały, przy okazji mocniejsze za cenę 3,5 zwykłego archera. Wydaje mi się opłacalne.
Zapomniałem dodać, że innym założeniem jest małą ilość mocnych modeli. Przy czym HE są obecnie chyba najmocniejszą armią, więc przy zastosowaniu paru słabszych alternatyw armią dalej będzie szło grać. Nie mam zamiaru stworzyć czegoś przegiętego, tylko z działającym, nieplewnym sposobem na grę.
Co do postaci - jak je wystawiać? Nie mam na myśli najmocniejszej kombinacji, ale dającej sobie radę. W czym chować?
@Dhaett
Sry, ale nie masz chyba zbyt dużego pojęcia o HE, z Twojej wypowiedzi zgadzam się tylko z deathem/firem na arcy i reaver bow na bsb
Sry, ale nie masz chyba zbyt dużego pojęcia o HE, z Twojej wypowiedzi zgadzam się tylko z deathem/firem na arcy i reaver bow na bsb
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
chariot ma widok tylko na przód ?
jak się ruszam to skręcam licząc po zewnętrznej krawędzi jak przy normalny wheelu ?
a może na początku ruchu mogę się w miejscu za free obrócić w dowolnym kierunku i pojechać ?
jak się ruszam to skręcam licząc po zewnętrznej krawędzi jak przy normalny wheelu ?
a może na początku ruchu mogę się w miejscu za free obrócić w dowolnym kierunku i pojechać ?
Traye MAGNETYCZNE + magnesy neodymowe http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
tak, widzi normalnie, tylko z przodu.
co do ruchu rydwanu to doczytaj w RB czy przypadkiem on nie robi pivotów, to rozwiąże część Twoich problemów
co do ruchu rydwanu to doczytaj w RB czy przypadkiem on nie robi pivotów, to rozwiąże część Twoich problemów
o rety - zamiast odpowiedzieć jak człowiek prosi to zawsze jakieś zagadki, odsyłania do RB.... czy ja pytałem czy mogę sprawdzić coś w RB czy zadałem inne konkretne pytanie ?Asassello pisze:tak, widzi normalnie, tylko z przodu.
co do ruchu rydwanu to doczytaj w RB czy przypadkiem on nie robi pivotów, to rozwiąże część Twoich problemów
a może nie mam dostępu do RB w tej chwili a potrzebuję wiedzieć ?
a może czytałem ale czegoś dalej nie rozumiem ?
a może wydaje mi się, że wiem jak powinno być, ale chcę się upewnić czy mam rację ?
.....
z Twojej odpowiedzi wyciągnąłem z kontekstu, że na początku fazy ruchu mogę zrobić pivota w dowolnym kierunku ? jest on darmowy ? to rydwan po pivocie jedzie tylko na wprost czy może robić wheel ? czy po spivotowaniu wchodzi w grę szarża jak obróciłem się o więcej niż 90 stopni ? (tzn przed pivotem oddział nie był dla mnie widoczny)
Traye MAGNETYCZNE + magnesy neodymowe http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481