8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji) III

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kubon
Falubaz
Posty: 1048

Re: 8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji) III

Post autor: kubon »

Czy ten Asv za tarcze będzie się łaczył ze zwykłym ? Jeśli mam np. HA to czy z tarczą i bronią ręczną będę miał Asv na 4+ czy na 5+ i warda na 6+ ?
‎... And then God said 'Let metal bands have the most insanely awesome, twisted, kickass music videos known to man'.

And Satan said 'That's what I was thinking'.

Awatar użytkownika
theudulf
Chuck Norris
Posty: 513

Post autor: theudulf »

nie, zawsze na 6+
Największa maruda na Border Princes 8)

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

kubon pisze:Czy ten Asv za tarcze będzie się łaczył ze zwykłym ? Jeśli mam np. HA to czy z tarczą i bronią ręczną będę miał Asv na 4+ czy na 5+ i warda na 6+ ?
To Ward save, nie Armour Save

Awatar użytkownika
Pieta
Chuck Norris
Posty: 488
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Pieta »

Nie doczytałem w sprawie slotów dla charakterów, ale przy tarczy widzę wyraźnie, że działa po staremu zwiększając save o jeden. Jeśli model na piechotę ma broń ręczną i tarczę w walce btb i walczy od przodu, ma zasadę "parry save" dającą warda. Rozumiem więc, że wtedy jest normalny zwiększony save, a potem ward save na 6+. Znów się mylę?

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Pieta pisze:Nie doczytałem w sprawie slotów dla charakterów, ale przy tarczy widzę wyraźnie, że działa po staremu zwiększając save o jeden. Jeśli model na piechotę ma broń ręczną i tarczę w walce btb i walczy od przodu, ma zasadę "parry save" dającą warda. Rozumiem więc, że wtedy jest normalny zwiększony save, a potem ward save na 6+. Znów się mylę?
Tarcza - +1Sv
Tarcza, Bron reczna - parry

Varden
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 190

Post autor: Varden »

Po testowej bitwie mam pytanka:

1. Czy jest lookout od vortexów?
2. Vortex kończy ruch na moim regimencie. Co się dzieję jak w fazie ruchu chce z niego zejść?
3. Co się dzieję jak wchodzę na vortex?

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

1. Look Out Sir! jest jedynie od strzelania.
2. Jeśli vortex kończy ruch na oddziale, przesuwa się go w tym samym kierunku, by był 1" za oddziałem.
3. Dostajesz obrażenia po zakończeniu ruchu, choć nie zdziwiłbym się, gdyby było inaczej.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Jankiel pisze:
Jak ja będę w zasięgu do Twoich maszyn to i Twoi kusznicy/thundererzy będą w zasięgu do moich łuków a to wymiana kiepska...
Jak sobie nie zrobisz screena z driad, to może być kiepska. Ale z tego, co słyszałem, nie jesteś słabym graczem i raczej na to wpadniesz - tylko tak sobie teraz z przyzwyczajenia marudzisz na forum :P
No raczej kiepski screen ze skirmisha skoro ma być TLOS to pomiędzy driadami będzie widać...?
No chyba że nie będzie...?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Błażej
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

bigpasiak pisze:
Jankiel pisze:
Jak ja będę w zasięgu do Twoich maszyn to i Twoi kusznicy/thundererzy będą w zasięgu do moich łuków a to wymiana kiepska...
Jak sobie nie zrobisz screena z driad, to może być kiepska. Ale z tego, co słyszałem, nie jesteś słabym graczem i raczej na to wpadniesz - tylko tak sobie teraz z przyzwyczajenia marudzisz na forum :P
No raczej kiepski screen ze skirmisha skoro ma być TLOS to pomiędzy driadami będzie widać...?
No chyba że nie będzie...?
będzie widać ale driady będą dawać łucznikom Hard cover...

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

No przez driady mi też się będzie kiepsko strzelać [ są większe...] a od klop to screen żaden :wink:
Zobaczymy, coś się wymyśli.

Zastanawia mnie jednak czy klopa będzie mogła strzelać do łuków za driadami bo templejt musi być w los maszyny cały...?
:-k
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

bigpasiak pisze:Zastanawia mnie jednak czy klopa będzie mogła strzelać do łuków za driadami bo templejt musi być w los maszyny cały...?
Katapki mogą strzelać w to co jest w ich losie - czyli po prostu kładą template i rzucają kostkami = strzałka - scatter, hit - trafienie (wtedy template musi być całkowicie w LOS katapki).
Katapki mogą też strzelać w to co nie jest w ich losie - wtedy kładziesz template gdzie chcesz (wciąż musi być w zasięgu) i jeśli strzałka to zwykły scatter (tak jak powyżej) a jeśli hit to wciąż scatterujesz (używając malutkiej strzałki na wzorze "hit") lecz od wyniku artylerki odejmujesz BS obsługii, by obliczyć zasięg scattera.

EDIT: No i jest jeszcze jedna sprawa - teraz nie pivotujesz maszyny przed samym strzałem (co ewidentnie dawało LOS na 360 stopni, chyba że coś go zasłaniało), lecz pivotujesz maszynę w konkretnym kierunku w movement phase by móc wykorzystać to potem w shooting phase. Sama maszyna ma kąt widzenia 90 stopni.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

Mac pisze:
bigpasiak pisze:Zastanawia mnie jednak czy klopa będzie mogła strzelać do łuków za driadami bo templejt musi być w los maszyny cały...?
Katapki mogą strzelać w to co jest w ich losie - czyli po prostu kładą template i rzucają kostkami = strzałka - scatter, hit - trafienie (wtedy template musi być całkowicie w LOS katapki).
Katapki mogą też strzelać w to co nie jest w ich losie - wtedy kładziesz template gdzie chcesz (wciąż musi być w zasięgu) i jeśli strzałka to zwykły scatter (tak jak powyżej) a jeśli hit to wciąż scatterujesz (używając malutkiej strzałki na wzorze "hit") lecz od wyniku artylerki odejmujesz BS obsługii, by obliczyć zasięg scattera.

EDIT: No i jest jeszcze jedna sprawa - teraz nie pivotujesz maszyny przed samym strzałem (co ewidentnie dawało LOS na 360 stopni, chyba że coś go zasłaniało), lecz pivotujesz maszynę w konkretnym kierunku w movement phase by móc wykorzystać to potem w shooting phase. Sama maszyna ma kąt widzenia 90 stopni.
czyli z tego co napisales to katapa nie moze polozyc wzornika na srodek oddzialu, tylko na pierwszą ranke? zakladajac ze i katapa i oddzial sa na tym samym poziomie?

pozdrawiam
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Dobre pytanie :wink: ale też nie do końca <nawet zakładając że masz rację to skoro jest TLoS to środek wzornika po prostu ustawi między modelami w taki sposób ze 4 modele dostaną z siłą 9 :wink:
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

wg zasad tylko jeden model może otrzymać hita z siłą 9
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Murmandamus pisze:wg zasad tylko jeden model może otrzymać hita z siłą 9
Jeżeli jesteś pewny że tak jest to mi ulżyło, bo akurat będę miał do czynienia z krasiowym graczem :wink:
Paskudny uśmiech power gamera

majzownik
Wałkarz
Posty: 93
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: majzownik »

Jab pisze:Dobre pytanie :wink: ale też nie do końca <nawet zakładając że masz rację to skoro jest TLoS to środek wzornika po prostu ustawi między modelami w taki sposób ze 4 modele dostaną z siłą 9 :wink:
Wydaje mi się, że w podręczniku stoi napisane, że aby strzelić należy położyć cały wzornik w zasięgu widoku katapulty.
Jeśli więc maszyna stoi na tym samym poziomie co cel, to dotykając templatką kogokolwiek z drugiego rzędu strzela używając zasady "indirect hit" i scatteruje nawet na "Hit!".

Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

W obecnej jeszcze edycji też wzornika nie można było kłaść na środek oddziału, bo trzeba było mierzyć do modelu, który się widzi. A i tak wszyscy kładli dalej.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

MUKER pisze:W obecnej jeszcze edycji też wzornika nie można było kłaść na środek oddziału, bo trzeba było mierzyć do modelu, który się widzi. A i tak wszyscy kładli dalej.
no nie do konca. w obecnej edycji mowiles zasięg. i nikt o połtora cala sie nie kłócił. teraz po prostu kladziesz w losie. takze to nie jest do konca takie pewne.

pozdrawiam
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

majzownik
Wałkarz
Posty: 93
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: majzownik »

MUKER pisze:W obecnej jeszcze edycji też wzornika nie można było kłaść na środek oddziału, bo trzeba było mierzyć do modelu, który się widzi. A i tak wszyscy kładli dalej.
Z tego co kojarzę, to wybierało się model w polu widzenia maszyny i zgadywało się zasięg, co mogło doprowadzić do ułożenia wzornika poza Line of Sight.

EDIT: Co więcej, jeżeli w 8ed naprawdę jest zapis o tym że wzornik musi być cały w zasięgu widzenia maszyny to nawet w pojedynczy model na podstawce 50mm nie da się trafić bezpośrednio z dużą siłą, bo przecież część wzornika wyląduje za podstawką, a to miejsce będzie zasłonięte...

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

ja pier... ale głupoty piszecie... :roll:
Obrazek

ODPOWIEDZ