No wyszloby 20 pkt taniej ale tak mam na wszystkich kluczowych unitach - z wyłączeniem jedynie tribsmenow - swiftstride;) w tym kontekście zdecyduje się na Trapperow .
A jakies uwagi, sugestie do rozpiski? Liczę że jeden Mammoth wystarczy.
Huss ogolnie liste rozumiem, idziesz w trend popularny w naszej armi, choć ja go nigdy aż tak nie ogarniałem (mam troche inny tok myslenia).
To co mnie dziwi, to ze ludzie na pierwszy odruch nagle przestali calkowicie dostrzegac Roch Aurochi - choc nadal ofensywnie robia to co wczesniej, tylko ciut delikatniej trzeba nimi grac ze wzg na latwiejsze oblanie frenzy. Tak samo nie rozumiem milosci do Mercow... dla mnie ten unit jest mega drogi a papierowy. Kawaleria w tej samej cenie przezywa duzo wiecej, generuje tez podobnej jakosci obrazenia i jest na dodatek szybsza.
Ja rozumiem ze maja te pare pestek, ale te pestki nie sa takimi killerami . Kolejny trend ktory zauwazylem to ze nagle w ograch wycofujemy dziala, podczas gdy zdecydowana wiekszosc ksiazek zrobila cos by promowac monstery . I beda one sie pojawia regularnie, juz teraz rzadko sie dzialko nudzilo, na nowych zasadach tez mu to nie grozi.
To sa ogolne spostrzezenia patrzac po tym jak ludzie podeszli do nowej ksiazki. Twoja lista ma sens, rozumiem co ma robic, zastanawiam sie tylko czy ten shamanizm wystarczajaco ochroni ci mercow by sie inwestycja zwrocila .
Co do Aurocha - mnie najbardziej obecnie poraża fakt, że on ma DS 2;/
Przejrzałem kilka dopisek innych nacji i zgadzam się z Tobą, że będzie sporo potworów- reasumując spróbuje przebudować rozpiske, a raczej stworzyć na nowo;)
Powodzenia , ja jeszcze moze wildheartem sie pobawie ale poki co najsensowniejszy (choc nieukonczony w 100%) projekt wyszedl mi w miare tak jak gralem przed zmianami:
Mag z pyro, general, +1ld
BSB (byle byl)
2x hunter z vanguardem obaj maja 3+ sv, 4+ regene i jako tako bija
core, to jakis kontener na bsb i maga z tribesow, i pare trojek z dwurakami
2x auroch
2x dzialko
Nie jest to moze szczyt finezyjnosci ale dzialalo mi to fajnie na starej ksiazce, na nowej niespecjalnie sie popsulo. Kwestia core'ow to jednak pytanie czy nie warto pokombinowac nad malym unitem scrapow (czasami sa fajne np. na counterthrusta;-)). Kwestia dopracowania przedmiotow, myslalem nad 2gim magiem i miec np. pyro + szamanizm ale to sie nie bardzo chce miescic . Wiec rozwazam Essence of free mind.
Z wildheartem bym skladal troche podobnie pewnie calosc, ale wlasnie nie musialbym miec BSB, mialbym tych hunterow tak czy owak, i mogl dorzucic maga. Wymaga to innych core'ow i pewnie rezygnacji z aurochow bo brakowac moze scoringow minimalizujac core'a . Nie twierdze ze pozjadalem rozumy i to co tu wypisuje koniecznie jest best of the best, ale to mi wyszlo po dwoch wieczorach z bookiem i battle scribem. Kazdy inny koncept mnie wkurzal z jakiegos wzgledu (a to scoringi, a to za miekki, a to nie dosc szybki jak na napor:P).
To juz mi sie podoba osobiscie bardziej (chociaz o gustach sie niby nie dyskutuje). Jedyne pytanie to czy naprawde chcemy miec szamana dostepnego do akcji i inwestowac w jego obrone, czy nie lepiej zalozyc ze bedzie krecil sie z Tribesami i wtedy oszczedzic te 100pkt na regenie i dwuraku w zamian mozesz dac mu (jesli lubisz) albo +1LD albo +1Channel i asekuracyjnie dorzucic 6 trybka (zdarzalo mi sie ze te 5tki trybesow jak przeciwnik sie uparl szybko odparowywaly . Kwestia preferencji chyba, ja mojego maga general lubilem (nomen omen) chomikowac poza walka
Ewentualnie w miejsce jednego działa lub giganta - to jeszcze do rozważenia- oraz pociecia Shamana wrzucę sobie huntera z wlocznia, paskiem i trolleaterem;)
2 x 2 Yeti 350 pkt.
2 x 1 Thunder Cannon 640 pkt.
3 Tusker Cavalry m, gw 502 pkt.
3 Tusker Cavalry m, gw 502 pkt.
Razem: 1994 pkt.
Ale iron fist na tuskerach już nie daje im parry;/ obecnie dostają w zasadzie jeden dodatkowy atak z siłą 4;/
Co do bohaterów i Command Group też się zmieniły zasady - w drugim szeregu ląduje muzyk i sztandar a bohaterowie wypełniają pierwszy szereg. Dlatego ten Bsb lub Shaman to Free frag. Tylko jeden z nih da rade znaleźć się w drugim szeregu.
Po primo, zdejm koronę z GK, jeśli go stracisz (a tak będzie) oponent dostaje 955 pkt... Zamiast tego załóż mu Death Cheater, będzie miał jako taką ochronę plus może Khagadaia. Na Khanie BsB chyba lepszy hoardmaster wraz z Lygurs Tongue i Mammoth Hide, mamy gościa z savem na 3+ minimum, od wszystkiego co nie ma wysokiego ap. Wbrew pozorom tuskery z IF plus jedynka z szamanizmu działają dość dobrze ale z banerem z bonusem do ap. Widzę, że krowy masz z lancami, na co wskazywałby ich koszt. Myślę, że z of4 ogra jest w tym sens. Co do odginaczek, osobiście wolę yeti, spełniają funkcję dużo lepiej niż kocury. Zamiast kota sugerowałbym piątkę raperów, są teraz łatwiejsi w użyciu a i lekką kawalerię mogą potyrać pułapką z hitami s4ap1. Na szamanie próbuje teraz Magical Heirloom, ma hereditarkę z automatu,co dobrze pomaga w przeżyciu szamana w pierwszym szeregu. No i Łowcy. Spłacają mi się z nawiązką w każdej grze.
Chyba nic z kosztami nie popieprzyłem, pisałem na szybko. Ten ostatni fajny koksu, 5a s6, r5, as 2+ z jednokrotnym przerzutem, 4+ regena, multiple na duże. Próbowałam grać też na Heart-Ripper, ale jak dla mnie średnio się sprawdza.
A jak Panowie myślicie, Iron Fist czy Paired Weapon? As3+ to już jak dla mnie kolosalna różnica a jakoś mnie bonus do ofensa i ignorowanie parry bardzo nie przekonuje. Hunter i tak przeważnie z boku siedzi, z frontu są trybki z PW.
Dzięki Sorin;) no ten ostatni super sam jestem najbliżej takiego układu.
Ten Twój drugi zaproponowany jest nielegalny bo ma if, którego nie możesz enchantowac Touch of Greatness;/
Ja myślałem właśnie nad gościem z Touch of Greatness ale wtedy jedyna opcja to Paired weapon.
Hunter 405 pkt.
Trolleater 85, Wrestler's Belt 60, Touch of Greatness 40, pw 10, Innate Defence 10, hs (do tego opcjonalnie scout lub vanguard) - wychodzi drogo, ale ma potencjał ofensywny A jak jest samotnikiem to musi robić punkty bo go złamią;/ IMO
Moja wizja:
2 x 2 Yeti 350 pkt.
Thunder Cannon 320 pkt.
2 x 3 Tusker Cavalry m, st + Banner of Speed, gw 1144 pkt.
2 x 5 Trappers 160 pkt.
Razem: 1974 pkt.
Core 1143 pkt.
9 Bruisers 798 pkt.
fcg + Great Grass Sky
5 Tribesman 345 pkt.
m, st + Banner of Discipline
Heroes:
Shaman (shamanism) 590 pkt.
General, Master 225, Book of Arcane Power 70, Talisman of The Void 40, Git Roarer 45,
1 Shaman Master @ 545.0 Pts
General; Wizard Master; Magic Item allowance; The Pyromancy; Paired
Weapons; Sons of the Avalanche
Essence of Free Mind [55.0]
Lightning Vambraces [50.0]
1 Khan- Trolleater @ 470.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Battle Standard; Sons of the Avalanche
Mammoth-Hide Cloak [50.0]
Lygur's Tongue [50.0]
Big Name - Trolleater [85.0]
1 Mammoth Hunter @ 335.0 Pts
Iron Fist; Hunting Spear (2+); Innate Defence (1); Light Armour; Vanguard;
Animal Master; Light Troops; Loner; Not a Leader; Sons of the Avalanche
Wrestler’s Belt [60.0]
Dragon Staff [30.0]
Nie wiem czy Aurochami da się grać bez Hellhearta, bo zostały nadmiernie znerfione (typowe dla panów z T9A), w razie czego może je podmienić na Frostiego + oddział Tuskerów