8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Heptun
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3723
Lokalizacja: klub SALAMANDRA - Włocławek

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: Heptun »

Mam pytanie odnośnie sojuszy - kiedy mamy sojusz SKV + DE to jest to sojusz kruchy i musimy rzucać na "pogorszenie" się sojuszu co turę.

Co znaczy "pogorszenie" się sojuszu np.: o 2 w ciągu tury ? Jakie są tego konsekwencje ???
:twisted: Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek :twisted:

Cibi
Mudżahedin
Posty: 258

Post autor: Cibi »

Pogorszenie to zmiana rodzaju sojuszu - z trusted na suspicious, z suspicious na desparate.

Awatar użytkownika
Goglem
Wodzirej
Posty: 773
Lokalizacja: Koszali, Klub Zad Trola

Post autor: Goglem »

A tak poza tym to jak na turniejach ogółem się gra z tymi sojuszami, bo ja jako gracz zrównoważonej armii skaveńskiej czuje się trochę pokrzywdzony tymi zasadami

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Rzucasz co turę kostkę i na 1-2 pogarsza Ci się sojusz. Jeśli masz sojusz z DE to rzucasz dwa razy i w jedną turę sojusz może się pogorszyć nawet o dwa poziomy.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Jak to jest z RiP, można to dispelować pod koniec fazy magii, w której został rzucony? Bo nie mogę znaleźć tego w rulebooku :/

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

If they are not dispelled immediately when they are cast, remains in play spells can be dispelled at any point during a subsequent Magic phase, using dispel dice as normal, or dice from the power pool as if they were dispel dice if it is your turn
O to ci chodzi?
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

Chodzi o słówko subsequent (kolejny/następny). Jeśli się nie rozproszy RiP'a podczas rzucania to w kolejnych fazach można go rozproszyć na minimalnym casting value danego czaru RiP z kości mocy albo rozproszenia w zależności czy faza magi jest nasza czy przeciwnika.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

Ale Waldiemu chodziło czy mozna rozproszyc rip w tej samej turze w ktorej sie go rzuciło.Nie mozna :)
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

szybkie pytanko przypominające:
podwojenie ruchu z czaru z light'a to podwojenie współczynnika M czy całego możliwego ruchu do wykonania na szarżę czy uciekanie? np (M+2D6)*2 czy tylko 2*M+2D6
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

całego ruchu

Awatar użytkownika
Remx
Chuck Norris
Posty: 506
Lokalizacja: Front Wschodni

Post autor: Remx »

Misha w erracie do Rule booka dali zmiankę że do wszystko zwiększa czyli (M+2d6)*2 przegięta sprawa....


Ja mam zaś kolejne pytania.

1).
Gdy Herald lub Czempion jest w czelendzu to czy modele które stoją za nim mogą uderzać razem z innymi normalnymi modelami po unicie ?

2).
W pierwszej turze rzucam na unit "A" czar rip zmniejszający siłe, czar nie został zdispelowany.
Czy w kolejnej turze można rzucić jeszcze raz ten sam czar ale na unit "B" tak aby oba unity miały zmniejszoną siłe ?

2a).
Jeżeli nie to czy gdybym rzucał na unit "B" owego ripa i by się udał z automatu zdejmuje ripa z unitu "A" ?
Oraz czy rip zdostanie zdjęty z unitu "A" gdyby czar się nie udał choć chciałem go rzucić na unit "B" ?


Dziękuje
Daemons, X-Wing & Black Tea

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

rzucając jednego ripa automatycznie wyłączasz ostatniego który działał

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Soulferin pisze:Ale Waldiemu chodziło czy mozna rozproszyc rip w tej samej turze w ktorej sie go rzuciło.Nie mozna :)
Blisko - chodziło mi to czy można go rozproszyć nie od razu po rzuceniu ale np pod koniec tej fazy magii. Już wiem, że nie można. Tzn. można w tej samej turze ale zaraz po rzuceniu.
Remx pisze:Misha w erracie do Rule booka dali zmiankę że do wszystko zwiększa czyli (M+2d6)*2 przegięta sprawa....


Ja mam zaś kolejne pytania.

1).
Gdy Herald lub Czempion jest w czelendzu to czy modele które stoją za nim mogą uderzać razem z innymi normalnymi modelami po unicie ?

2).
W pierwszej turze rzucam na unit "A" czar rip zmniejszający siłe, czar nie został zdispelowany.
Czy w kolejnej turze można rzucić jeszcze raz ten sam czar ale na unit "B" tak aby oba unity miały zmniejszoną siłe ?

2a).
Jeżeli nie to czy gdybym rzucał na unit "B" owego ripa i by się udał z automatu zdejmuje ripa z unitu "A" ?
Oraz czy rip zdostanie zdjęty z unitu "A" gdyby czar się nie udał choć chciałem go rzucić na unit "B" ?


Dziękuje
1. tak - o ile jakiś model przed nimi styka się z innym przeciwnikiem
2. czarodziej może mieć w grze jednocześnie tylko jeden dany czar rip
2a. zdaje się, żeby rzucić drugi raz powtórnie ten sam rip musisz wcześniej rozproszyć ten pierwszy

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

Waldi pisze:2a. zdaje się, żeby rzucić drugi raz powtórnie ten sam rip musisz wcześniej rozproszyć ten pierwszy
Puki jest RiP w grze nie możesz rzucić kolejnego - RB p. 36 Remains in play spells 3 zdanie w 1 akapicie.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

Remo pisze:Z tego co wiem to wszyscy "flyers" mają automatycznie zasadę "swiftride" oraz jeśli jest ich więcej niż 1 mają zasadę "skirmishers". Natomiast przy opisie "flying cavalry" jest wyrażnie napisane, że kawaleria powietrzna jest traktowana zarówno jako "fast cavarly" jak i "flyer" (więc rozumiem, że z wszystkimi dodatkowymi zasadami jakie mają "flyers")

Czyżby więc Bretońskie pegazy dodatkowo:
-ruszały się przed bitwą,
-ruszały się zaraz pozebraniu,
-nie zdawały "dangerous terrain test" na bagnach,
-miały - 1 do hita w nich z racji że są skirmisherami.
?

To ja ich chyba dokupię troszkę. :wink:
dokładnie to oznacza:)
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

Czy oddział strzelający z górki do oddziału za lasem ma -1 za cover? I na odwrót kiedy on jest ostrzeliwany to ma covera?
I czy Large target ma cover za zasłonięcie przez inną jednostkę?

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4759
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

1. tak i tak
2. na zasady euro dostaniesz covera za kawalerie i wieksze modele, od piechoty nie
Obrazek
Highborn Elves Only!

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Dmtrij pisze:
Remo pisze:Z tego co wiem to wszyscy "flyers" mają automatycznie zasadę "swiftride" oraz jeśli jest ich więcej niż 1 mają zasadę "skirmishers". Natomiast przy opisie "flying cavalry" jest wyrażnie napisane, że kawaleria powietrzna jest traktowana zarówno jako "fast cavarly" jak i "flyer" (więc rozumiem, że z wszystkimi dodatkowymi zasadami jakie mają "flyers")

Czyżby więc Bretońskie pegazy dodatkowo:
-ruszały się przed bitwą,
-ruszały się zaraz pozebraniu,
-nie zdawały "dangerous terrain test" na bagnach,
-miały - 1 do hita w nich z racji że są skirmisherami.
?

To ja ich chyba dokupię troszkę. :wink:
dokładnie to oznacza:)
Dzięki Dmtrij za odpowiedź! :D
Tylko czy to nie było pytanie, które zadałem jakoś w zeszłym roku...? Gdzieś Ty to znalazł? :P
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
SiersciucH
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 173

Post autor: SiersciucH »

Kilka pytań
1. Czy jak bohaterowie w jednostce pojedynkują się inne modele z tych jednostek walczą między sobą czy odbywa się tylko pojedynek?

2. walczę z maszyną ile modeli może walczyć np z katapultą ?

3. regeneracja czy rzucam k6 na regenerację dla każdej zadanej rany czy np jeśli zadam w walce wręcz 10 ran rzucam raz k6 na regenerację i regeneruję albo nie wszystkie rany?

4. gracz rzuca czar pozostający w grze z nieodpartą siłą i w rezultacie zapomina czar czy czar dalej działa czy przestaje działać bo mag go już nie zna i nie może go podtrzymywać ?
Ostatnio zmieniony 22 maja 2011, o 16:08 przez SiersciucH, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

Jest taka sytuacja:
sojusz HE i WE - BSB WE siedzi w klocku łuczników HE który przegrywa combat - czy mają przerzut na breaka?

Zablokowany