Ogrowe rozpiski
Moderator: Afro
Re: Ogrowe rozpiski
Myślę, że kształt ogólny jest ok.
Ściągnij nowy plik do AB. I wrzuć jednostki od nowa, bo czasem robią się błędy.
Ściągnij nowy plik do AB. I wrzuć jednostki od nowa, bo czasem robią się błędy.
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Instalowałem AB od nowa i ściągałem plik z wątku na forum 9tki. Wątpię by dało to negatywne efekty
Wersja 1.3
EDIT: Ach już widze w czym rzecz. Źle napisałem o co mi chodzi To jest rozpa na nowe zasady bazująca na starych pomysłach.
W każdym razie. Popatrzyłem na rozpiski w mecie i dokonałem przebudowy sekcji core, oraz wymieniłem 1 yeti + kineater na giganta ( no i trochę kosemtyki).
Teraz prezentuje się to tak:
お前はもう死んでいる 4500 Pts - Ogre Khans Army
1 Shaman Master @ 530.0 Pts
General; Wizard Master; 3 Learned Spells; The Pyromancy; Pyromancy wizard
Crown of Autocracy [70.0]
Demon Heart [50.0]
1 Khan @ 340.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard; Scrapling Lookout
Yeti Furs [40.0]
Axe-Breaker Gauntlet [40.0]
10 Tribesmen @ 806.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; Scrapling Lookout; Veteran Magic Standard;
Musician
1 Champion @ [20.0] Pts
2 Yetis @ 160.0 Pts
Paired Weapons
1 Rock Aurochs @ 480.0 Pts
Frenzy; Ogre Crossbow
1 Rock Aurochs @ 480.0 Pts
Frenzy; Ogre Crossbow
1 Scratapult @ 230.0 Pts
6 Mercenary Veterans @ 740.0 Pts
Poisoned Attacks; Swiftstride; Brace of Ogre Pistols; Heavy Armour;
Musician
1 Slave Giant @ 280.0 Pts
Heavy Armour
3 Bruisers @ 165.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour
3 Bruisers @ 165.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour
5 Scrapling Trappers @ 80.0 Pts
Throwing Weapon
Models in Army: 36
Total Army Cost: 4456.0
Wersja 1.3
EDIT: Ach już widze w czym rzecz. Źle napisałem o co mi chodzi To jest rozpa na nowe zasady bazująca na starych pomysłach.
W każdym razie. Popatrzyłem na rozpiski w mecie i dokonałem przebudowy sekcji core, oraz wymieniłem 1 yeti + kineater na giganta ( no i trochę kosemtyki).
Teraz prezentuje się to tak:
お前はもう死んでいる 4500 Pts - Ogre Khans Army
1 Shaman Master @ 530.0 Pts
General; Wizard Master; 3 Learned Spells; The Pyromancy; Pyromancy wizard
Crown of Autocracy [70.0]
Demon Heart [50.0]
1 Khan @ 340.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard; Scrapling Lookout
Yeti Furs [40.0]
Axe-Breaker Gauntlet [40.0]
10 Tribesmen @ 806.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; Scrapling Lookout; Veteran Magic Standard;
Musician
1 Champion @ [20.0] Pts
2 Yetis @ 160.0 Pts
Paired Weapons
1 Rock Aurochs @ 480.0 Pts
Frenzy; Ogre Crossbow
1 Rock Aurochs @ 480.0 Pts
Frenzy; Ogre Crossbow
1 Scratapult @ 230.0 Pts
6 Mercenary Veterans @ 740.0 Pts
Poisoned Attacks; Swiftstride; Brace of Ogre Pistols; Heavy Armour;
Musician
1 Slave Giant @ 280.0 Pts
Heavy Armour
3 Bruisers @ 165.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour
3 Bruisers @ 165.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour
5 Scrapling Trappers @ 80.0 Pts
Throwing Weapon
Models in Army: 36
Total Army Cost: 4456.0
Masz coś nie tak, koszty się nie zgadzają. Masz stare przedmioty.
Army Builder czasem robi psikusy jak wczytujesz starą rozpiskę z poprzedniej wersji. Najlepiej usunąć unity i dodać je jeszcze raz.
Edit
A już wiem. My gramy na wersji 2.0 beta. To tak oczywiste się wydawało
Army Builder czasem robi psikusy jak wczytujesz starą rozpiskę z poprzedniej wersji. Najlepiej usunąć unity i dodać je jeszcze raz.
Edit
A już wiem. My gramy na wersji 2.0 beta. To tak oczywiste się wydawało
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Ok ogarnąłem:
Unnamed4500 Pts - Ogre Khans Army
1 Shaman Master @ 500 Pts
General; Wizard Master; Magic Item allowance; The Pyromancy; Hand Weapon;
Sons of the Avalanche
Crown of Autocracy [70]
1 Khan- Cult Leader @ 400 Pts
Hand Weapon; Heavy Armour; Battle Standard; Scrapling Lookout; Sons of the
Avalanche
Big Name - Cult Leader [45]
Yeti Furs [40]
Lygur's Tongue [60]
1 Slave Giant @ 270 Pts
Giant See, Giant Do; Sons of the Avalanche; Rage
1 Rock Aurochs @ 475 Pts
Ogre Crossbow (3+); Battle Focus; Frenzy; Living Avalanche; Mountain Hide
1 Huntsman @ [0] Pts
1 Rock Aurochs @ 475 Pts
Ogre Crossbow (3+); Battle Focus; Frenzy; Living Avalanche; Mountain Hide
1 Huntsman @ [0] Pts
1 Scratapult @ 245 Pts
Scratapult (4+)
7 Scrapling Crew @ [0] Pts
1 Woolly Rhino @ [0] Pts
6 Mercenary Veterans @ 745 Pts
Poison Attacks; Swiftstride; Brace of Ogre Pistols (4+); Heavy Armour;
Musician; Sons of the Avalanche
2 Yetis @ 175 Pts
Paired Weapons
9 Tribesmen @ 755 Pts
Iron Fist; Light Armour; Standard; Musician; Scrapling Lookout; Sons of
the Avalanche
Pennant of the Great Grass Sky [50]
1 Champion @ [20] Pts
3 Bruisers @ 190 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Sons of the Avalanche
3 Bruisers @ 190 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Sons of the Avalanche
5 Scrapling Trappers @ 80 Pts
Throwing Weapons (5+)
Models in Army: 34
Total Army Cost: 4500
Unnamed4500 Pts - Ogre Khans Army
1 Shaman Master @ 500 Pts
General; Wizard Master; Magic Item allowance; The Pyromancy; Hand Weapon;
Sons of the Avalanche
Crown of Autocracy [70]
1 Khan- Cult Leader @ 400 Pts
Hand Weapon; Heavy Armour; Battle Standard; Scrapling Lookout; Sons of the
Avalanche
Big Name - Cult Leader [45]
Yeti Furs [40]
Lygur's Tongue [60]
1 Slave Giant @ 270 Pts
Giant See, Giant Do; Sons of the Avalanche; Rage
1 Rock Aurochs @ 475 Pts
Ogre Crossbow (3+); Battle Focus; Frenzy; Living Avalanche; Mountain Hide
1 Huntsman @ [0] Pts
1 Rock Aurochs @ 475 Pts
Ogre Crossbow (3+); Battle Focus; Frenzy; Living Avalanche; Mountain Hide
1 Huntsman @ [0] Pts
1 Scratapult @ 245 Pts
Scratapult (4+)
7 Scrapling Crew @ [0] Pts
1 Woolly Rhino @ [0] Pts
6 Mercenary Veterans @ 745 Pts
Poison Attacks; Swiftstride; Brace of Ogre Pistols (4+); Heavy Armour;
Musician; Sons of the Avalanche
2 Yetis @ 175 Pts
Paired Weapons
9 Tribesmen @ 755 Pts
Iron Fist; Light Armour; Standard; Musician; Scrapling Lookout; Sons of
the Avalanche
Pennant of the Great Grass Sky [50]
1 Champion @ [20] Pts
3 Bruisers @ 190 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Sons of the Avalanche
3 Bruisers @ 190 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Sons of the Avalanche
5 Scrapling Trappers @ 80 Pts
Throwing Weapons (5+)
Models in Army: 34
Total Army Cost: 4500
Wygląda bardzo solidnie. Jedyne pytanie jakie mam, to gdzie wsadzisz maga? Mam wrażenie, że zarówno merce, jak i kloc bruiserów pójdą się bić. Ale szaman z pyro z gołym brzuchem chyba lepiej by się czuł stojąc z tyłu.
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM
Fluffy TM
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
2 szereg bulli. Może do 3 brusierow?
Zmienili zasadę "Front Rank". Teraz nie wstawisz maga do drugiego rzędu bez trzech innych herosów w pierwszym, więc Szaman musi być z przodu tak bardzo, jak to tylko możliwe. Shaman nie ma zasady "Stay Behind" która pozwala na jakąkolwiek pozycję w unicie, więc będzie mógł dostać oklep w pierwszej rundzie walki.
Mag w briuserach będzie od razu zbierał pestki i magię. Trochę za mało ran/modeli w takiej trójce żeby zabezpieczyć maga. Od razu dostajesz distributing hits ze strzelania/magii, bo nie masz sztandaru (ze sztandarem mag dostaje jak jeden ogr zejdzie, a w unit wejdą minimum 3 hity).
Edit:
Jeżeli szukasz inspiracji:
https://docs.google.com/document/d/1GKK ... zRtc/edit#
Rozpy na ETC.
Mag w briuserach będzie od razu zbierał pestki i magię. Trochę za mało ran/modeli w takiej trójce żeby zabezpieczyć maga. Od razu dostajesz distributing hits ze strzelania/magii, bo nie masz sztandaru (ze sztandarem mag dostaje jak jeden ogr zejdzie, a w unit wejdą minimum 3 hity).
Edit:
Jeżeli szukasz inspiracji:
https://docs.google.com/document/d/1GKK ... zRtc/edit#
Rozpy na ETC.
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM
Fluffy TM
- Dancaarkiiel
- Falubaz
- Posty: 1052
Czempion ciągle ma zasadę Front Rank bez Stand Behind, więc wystarczy 2 herosów.Marek_W pisze:Zmienili zasadę "Front Rank". Teraz nie wstawisz maga do drugiego rzędu bez trzech innych herosów w pierwszym, więc Szaman musi być z przodu tak bardzo, jak to tylko możliwe. Shaman nie ma zasady "Stay Behind" która pozwala na jakąkolwiek pozycję w unicie, więc będzie mógł dostać oklep w pierwszej rundzie walki.
[...]
No tak:) zasadnicza różnica 20 pts za czempiona vs. 195 pts za khana-golasaDancaarkiiel pisze:Czempion ciągle ma zasadę Front Rank bez Stand Behind, więc wystarczy 2 herosów.Marek_W pisze:Zmienili zasadę "Front Rank". Teraz nie wstawisz maga do drugiego rzędu bez trzech innych herosów w pierwszym, więc Szaman musi być z przodu tak bardzo, jak to tylko możliwe. Shaman nie ma zasady "Stay Behind" która pozwala na jakąkolwiek pozycję w unicie, więc będzie mógł dostać oklep w pierwszej rundzie walki.
[...]
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM
Fluffy TM
Witam,
Kminię sobie obecnie poniższą listę- co sądzicie?
Shaman 520 pts
General, Wizard Master, Thaumaturgy, Gut Roarer, Magical Heirloom
Khan 385 pkt
Bsb, Hoardmaster, Mammoth Hide-cloak, Dragonfire Gem, Lucky Charm
(905 pts)
3 Bruisers: 190 pts
11 Bruisers: fcg, Great Grass Sky 940 pts
(1130pts)
5 Bombardiers: m, st + Standard of Discipline 441 pts
2 x 2 Yeti 350 pts
2 x 1 Thunder Cannon 640 pts
2 x 1 Giant: gc 600 pts
Frost Mammoth: 430 pts
(2461 pts)
4496/4500
Kminię sobie obecnie poniższą listę- co sądzicie?
Shaman 520 pts
General, Wizard Master, Thaumaturgy, Gut Roarer, Magical Heirloom
Khan 385 pkt
Bsb, Hoardmaster, Mammoth Hide-cloak, Dragonfire Gem, Lucky Charm
(905 pts)
3 Bruisers: 190 pts
11 Bruisers: fcg, Great Grass Sky 940 pts
(1130pts)
5 Bombardiers: m, st + Standard of Discipline 441 pts
2 x 2 Yeti 350 pts
2 x 1 Thunder Cannon 640 pts
2 x 1 Giant: gc 600 pts
Frost Mammoth: 430 pts
(2461 pts)
4496/4500
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Z mojego skromnego doświadczenia wynikają takie drobne sugestie:
-język na bsb to bardzo duża pomoc
- w ramach odginaczek brusier>tribesman
-w zależności od oczekiwać ekwipunek robi gigantowi duża różnicę
- zamniejszenie turboklocka i 2 odginaczka
-język na bsb to bardzo duża pomoc
- w ramach odginaczek brusier>tribesman
-w zależności od oczekiwać ekwipunek robi gigantowi duża różnicę
- zamniejszenie turboklocka i 2 odginaczka
Shaman 520 pts
General, Wizard Master, Thaumaturgy, Gut Roarer, Magical Heirloom
Khan 365 pkt
Bsb, Hoardmaster, Lygu'r Tongue
(885 pts)
5 Tribesman: pw, m, st + Standard of Discipline 345 pts
9 Bruisers: fcg, Great Grass Sky 780 pts
(1125 pts)
2 x 1 Thunder Cannon 640 pts
2 x 1 Giant: gc 600 pts
3 Tusker Cavalry: m, pw 470 pts
Frost Mammoth: 430 pts
2 x 2 Yeti: 350 pts
(2490 pts)
4500/4500
General, Wizard Master, Thaumaturgy, Gut Roarer, Magical Heirloom
Khan 365 pkt
Bsb, Hoardmaster, Lygu'r Tongue
(885 pts)
5 Tribesman: pw, m, st + Standard of Discipline 345 pts
9 Bruisers: fcg, Great Grass Sky 780 pts
(1125 pts)
2 x 1 Thunder Cannon 640 pts
2 x 1 Giant: gc 600 pts
3 Tusker Cavalry: m, pw 470 pts
Frost Mammoth: 430 pts
2 x 2 Yeti: 350 pts
(2490 pts)
4500/4500
Koncepcja ewoluuje - wszelkie uwagi mile widziane:)
Shaman 520 pts
General, Wizard Master, Thaumaturgy, Gut Roarer, Magical Heirloom
Khan 400 pts
Bsb, Hoardmaster, Lygur's Tongue, Basalt Infusion
(920 pts)
3 Bruisers: 190 pts
11 Bruisers: fcg, Great Grass Sky 940 pts
(1130 pts)
2 x 1 Thunder Cannon 640 pts
Giant: gw 300 pts
5 Bombardiers: m 386 pts
5 Bombardiers: m, st Banner of Discipline 441 pts
3 Tusker Cavalry: m, st, gw 520 pts
2 x 1 Sabretooth Tiger: 160 pts
(2447 pts)
4497/4500
Shaman 520 pts
General, Wizard Master, Thaumaturgy, Gut Roarer, Magical Heirloom
Khan 400 pts
Bsb, Hoardmaster, Lygur's Tongue, Basalt Infusion
(920 pts)
3 Bruisers: 190 pts
11 Bruisers: fcg, Great Grass Sky 940 pts
(1130 pts)
2 x 1 Thunder Cannon 640 pts
Giant: gw 300 pts
5 Bombardiers: m 386 pts
5 Bombardiers: m, st Banner of Discipline 441 pts
3 Tusker Cavalry: m, st, gw 520 pts
2 x 1 Sabretooth Tiger: 160 pts
(2447 pts)
4497/4500
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Nie rozumiem 3 kwestii.
Banery dyscypliny na bomberach. Wymienionym na np kolejnego bombera
Giganta. Przy tym buildzie imo lepsze są ambushe (po staremu to gorgery)
Wielkiego kłócą za 900 pkt. Uciałbym z niego i dołożył kolejną trójkę- scprujaca odginaczke
Banery dyscypliny na bomberach. Wymienionym na np kolejnego bombera
Giganta. Przy tym buildzie imo lepsze są ambushe (po staremu to gorgery)
Wielkiego kłócą za 900 pkt. Uciałbym z niego i dołożył kolejną trójkę- scprujaca odginaczke
- obstawiam że w tych bombardierach będzie generał. Autopass paniki przy smutnym Ld8 to fajna sprawa.
- czemu dzordze są lepsze?
- ma 5 scoringow już i dwa koty. Nie wiem czy jest sens dokładać jescze więcej.
- czemu dzordze są lepsze?
- ma 5 scoringow już i dwa koty. Nie wiem czy jest sens dokładać jescze więcej.
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
IMO do zdejmowania ciężkich celów masz już odpowiednie rzeczy. Działa, gutsi spokojnie zrobią robotę.
Za to fajnie by było mieć coś do siania zamętu kiedy spokojnie siedzisz i odcinasz kupony w fazie strzelania. Sytuacja w której przeciwnik nie ma strefy komfortu na mapie jest IMO bardzo korzystna. Wiem że ostatnimi czasy gigant zyskał sporego buffa ale jak dla mnie dżordże na plecach do siania zamętu i spowalniania marszu to dużo lepsza opcja.
Choć przyznaje że jak na to patrzę z drugiej strony to taki giguś trochę robi za straszaka więc może w tę stronę go używać.
PS: To nie tak że ja uważam że to źle go brać. Jak napisałem nie rozumiem Twojego toku myślenia( co pewnie wynika z braku ogrania) stąd chęć dyskusji
Za to fajnie by było mieć coś do siania zamętu kiedy spokojnie siedzisz i odcinasz kupony w fazie strzelania. Sytuacja w której przeciwnik nie ma strefy komfortu na mapie jest IMO bardzo korzystna. Wiem że ostatnimi czasy gigant zyskał sporego buffa ale jak dla mnie dżordże na plecach do siania zamętu i spowalniania marszu to dużo lepsza opcja.
Choć przyznaje że jak na to patrzę z drugiej strony to taki giguś trochę robi za straszaka więc może w tę stronę go używać.
PS: To nie tak że ja uważam że to źle go brać. Jak napisałem nie rozumiem Twojego toku myślenia( co pewnie wynika z braku ogrania) stąd chęć dyskusji
Nie polegałbym na tym ambushu w celu spowalniania, jak przeciwnik w teorii będzie do niego szedł to ambush od drugiej tury na 3+ z m6/12 raczej go nie spowolni, tym bardziej że ruszy się 6 w turze w której wychodzi. Tak mi się wydaje.
Grałem kilka bitew na gigusiu nawet dwóch i uważam że do siania zamętu nadaje się bardzo dobrze. Imo ogrzy gigant jest jwdnym z najlepszych obok orczego. Jego abilitka nie raz pokrzyzowala plany oponenta. Gigant z Great weaponem (7s, ap 4) i zasada rage skutecznie przykuwa uwagę, nie można go bagatelizować. Kin Eater ma potencjał, ale często jak wyskoczy to już nie odgrywa znaczenia na stole.
No gigsony ogrze to niezły rak. Armie rozciągnięte bez muzyka łatwo mogą oblać ten marsz.