Ogrowe rozpiski

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Re: Ogrowe rozpiski

Post autor: Odoamar »

Myślę, że kształt ogólny jest ok.

Ściągnij nowy plik do AB. I wrzuć jednostki od nowa, bo czasem robią się błędy.
Obrazek

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Instalowałem AB od nowa i ściągałem plik z wątku na forum 9tki. Wątpię by dało to negatywne efekty :P
Wersja 1.3

EDIT: Ach już widze w czym rzecz. Źle napisałem o co mi chodzi :) To jest rozpa na nowe zasady bazująca na starych pomysłach.
W każdym razie. Popatrzyłem na rozpiski w mecie i dokonałem przebudowy sekcji core, oraz wymieniłem 1 yeti + kineater na giganta ( no i trochę kosemtyki).
Teraz prezentuje się to tak:

お前はもう死んでいる 4500 Pts - Ogre Khans Army

1 Shaman Master @ 530.0 Pts
General; Wizard Master; 3 Learned Spells; The Pyromancy; Pyromancy wizard
Crown of Autocracy [70.0]
Demon Heart [50.0]

1 Khan @ 340.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard; Scrapling Lookout
Yeti Furs [40.0]
Axe-Breaker Gauntlet [40.0]

10 Tribesmen @ 806.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; Scrapling Lookout; Veteran Magic Standard;
Musician

1 Champion @ [20.0] Pts

2 Yetis @ 160.0 Pts
Paired Weapons

1 Rock Aurochs @ 480.0 Pts
Frenzy; Ogre Crossbow

1 Rock Aurochs @ 480.0 Pts
Frenzy; Ogre Crossbow

1 Scratapult @ 230.0 Pts

6 Mercenary Veterans @ 740.0 Pts
Poisoned Attacks; Swiftstride; Brace of Ogre Pistols; Heavy Armour;
Musician

1 Slave Giant @ 280.0 Pts
Heavy Armour

3 Bruisers @ 165.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour

3 Bruisers @ 165.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour

5 Scrapling Trappers @ 80.0 Pts
Throwing Weapon

Models in Army: 36


Total Army Cost: 4456.0

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Masz coś nie tak, koszty się nie zgadzają. Masz stare przedmioty.

Army Builder czasem robi psikusy jak wczytujesz starą rozpiskę z poprzedniej wersji. Najlepiej usunąć unity i dodać je jeszcze raz.

Edit
A już wiem. My gramy na wersji 2.0 beta. To tak oczywiste się wydawało :)
Obrazek

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Ok ogarnąłem:

Unnamed4500 Pts - Ogre Khans Army

1 Shaman Master @ 500 Pts
General; Wizard Master; Magic Item allowance; The Pyromancy; Hand Weapon;
Sons of the Avalanche
Crown of Autocracy [70]

1 Khan- Cult Leader @ 400 Pts
Hand Weapon; Heavy Armour; Battle Standard; Scrapling Lookout; Sons of the
Avalanche
Big Name - Cult Leader [45]
Yeti Furs [40]
Lygur's Tongue [60]

1 Slave Giant @ 270 Pts
Giant See, Giant Do; Sons of the Avalanche; Rage

1 Rock Aurochs @ 475 Pts
Ogre Crossbow (3+); Battle Focus; Frenzy; Living Avalanche; Mountain Hide

1 Huntsman @ [0] Pts

1 Rock Aurochs @ 475 Pts
Ogre Crossbow (3+); Battle Focus; Frenzy; Living Avalanche; Mountain Hide

1 Huntsman @ [0] Pts

1 Scratapult @ 245 Pts
Scratapult (4+)

7 Scrapling Crew @ [0] Pts

1 Woolly Rhino @ [0] Pts

6 Mercenary Veterans @ 745 Pts
Poison Attacks; Swiftstride; Brace of Ogre Pistols (4+); Heavy Armour;
Musician; Sons of the Avalanche

2 Yetis @ 175 Pts
Paired Weapons

9 Tribesmen @ 755 Pts
Iron Fist; Light Armour; Standard; Musician; Scrapling Lookout; Sons of
the Avalanche
Pennant of the Great Grass Sky [50]

1 Champion @ [20] Pts

3 Bruisers @ 190 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Sons of the Avalanche

3 Bruisers @ 190 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Sons of the Avalanche

5 Scrapling Trappers @ 80 Pts
Throwing Weapons (5+)

Models in Army: 34


Total Army Cost: 4500

Marek_W
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 101

Post autor: Marek_W »

Wygląda bardzo solidnie. Jedyne pytanie jakie mam, to gdzie wsadzisz maga? Mam wrażenie, że zarówno merce, jak i kloc bruiserów pójdą się bić. Ale szaman z pyro z gołym brzuchem chyba lepiej by się czuł stojąc z tyłu.
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

2 szereg bulli. Może do 3 brusierow?

Marek_W
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 101

Post autor: Marek_W »

Zmienili zasadę "Front Rank". Teraz nie wstawisz maga do drugiego rzędu bez trzech innych herosów w pierwszym, więc Szaman musi być z przodu tak bardzo, jak to tylko możliwe. Shaman nie ma zasady "Stay Behind" która pozwala na jakąkolwiek pozycję w unicie, więc będzie mógł dostać oklep w pierwszej rundzie walki.

Mag w briuserach będzie od razu zbierał pestki i magię. Trochę za mało ran/modeli w takiej trójce żeby zabezpieczyć maga. Od razu dostajesz distributing hits ze strzelania/magii, bo nie masz sztandaru (ze sztandarem mag dostaje jak jeden ogr zejdzie, a w unit wejdą minimum 3 hity).

Edit:

Jeżeli szukasz inspiracji:
https://docs.google.com/document/d/1GKK ... zRtc/edit#

Rozpy na ETC.
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1052

Post autor: Dancaarkiiel »

Marek_W pisze:Zmienili zasadę "Front Rank". Teraz nie wstawisz maga do drugiego rzędu bez trzech innych herosów w pierwszym, więc Szaman musi być z przodu tak bardzo, jak to tylko możliwe. Shaman nie ma zasady "Stay Behind" która pozwala na jakąkolwiek pozycję w unicie, więc będzie mógł dostać oklep w pierwszej rundzie walki.
[...]
Czempion ciągle ma zasadę Front Rank bez Stand Behind, więc wystarczy 2 herosów. 8)
Obrazek

Marek_W
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 101

Post autor: Marek_W »

Dancaarkiiel pisze:
Marek_W pisze:Zmienili zasadę "Front Rank". Teraz nie wstawisz maga do drugiego rzędu bez trzech innych herosów w pierwszym, więc Szaman musi być z przodu tak bardzo, jak to tylko możliwe. Shaman nie ma zasady "Stay Behind" która pozwala na jakąkolwiek pozycję w unicie, więc będzie mógł dostać oklep w pierwszej rundzie walki.
[...]
Czempion ciągle ma zasadę Front Rank bez Stand Behind, więc wystarczy 2 herosów. 8)
No tak:) zasadnicza różnica 20 pts za czempiona vs. 195 pts za khana-golasa :)
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Witam,

Kminię sobie obecnie poniższą listę- co sądzicie?

Shaman 520 pts
General, Wizard Master, Thaumaturgy, Gut Roarer, Magical Heirloom

Khan 385 pkt
Bsb, Hoardmaster, Mammoth Hide-cloak, Dragonfire Gem, Lucky Charm
(905 pts)

3 Bruisers: 190 pts

11 Bruisers: fcg, Great Grass Sky 940 pts
(1130pts)

5 Bombardiers: m, st + Standard of Discipline 441 pts

2 x 2 Yeti 350 pts

2 x 1 Thunder Cannon 640 pts

2 x 1 Giant: gc 600 pts

Frost Mammoth: 430 pts

(2461 pts)
4496/4500

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Z mojego skromnego doświadczenia wynikają takie drobne sugestie:
-język na bsb to bardzo duża pomoc
- w ramach odginaczek brusier>tribesman
-w zależności od oczekiwać ekwipunek robi gigantowi duża różnicę
- zamniejszenie turboklocka i 2 odginaczka

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Shaman 520 pts
General, Wizard Master, Thaumaturgy, Gut Roarer, Magical Heirloom

Khan 365 pkt
Bsb, Hoardmaster, Lygu'r Tongue
(885 pts)

5 Tribesman: pw, m, st + Standard of Discipline 345 pts

9 Bruisers: fcg, Great Grass Sky 780 pts
(1125 pts)

2 x 1 Thunder Cannon 640 pts

2 x 1 Giant: gc 600 pts

3 Tusker Cavalry: m, pw 470 pts

Frost Mammoth: 430 pts

2 x 2 Yeti: 350 pts

(2490 pts)
4500/4500

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Koncepcja ewoluuje - wszelkie uwagi mile widziane:)

Shaman 520 pts
General, Wizard Master, Thaumaturgy, Gut Roarer, Magical Heirloom

Khan 400 pts
Bsb, Hoardmaster, Lygur's Tongue, Basalt Infusion
(920 pts)

3 Bruisers: 190 pts

11 Bruisers: fcg, Great Grass Sky 940 pts
(1130 pts)

2 x 1 Thunder Cannon 640 pts

Giant: gw 300 pts

5 Bombardiers: m 386 pts

5 Bombardiers: m, st Banner of Discipline 441 pts

3 Tusker Cavalry: m, st, gw 520 pts

2 x 1 Sabretooth Tiger: 160 pts

(2447 pts)
4497/4500

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Nie rozumiem 3 kwestii.

Banery dyscypliny na bomberach. Wymienionym na np kolejnego bombera
Giganta. Przy tym buildzie imo lepsze są ambushe (po staremu to gorgery)
Wielkiego kłócą za 900 pkt. Uciałbym z niego i dołożył kolejną trójkę- scprujaca odginaczke

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

- obstawiam że w tych bombardierach będzie generał. Autopass paniki przy smutnym Ld8 to fajna sprawa.
- czemu dzordze są lepsze?
- ma 5 scoringow już i dwa koty. Nie wiem czy jest sens dokładać jescze więcej.
Obrazek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Jest tak jak pisze Ciara:) rozwiń proszę kwestie kin eaterow?

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

IMO do zdejmowania ciężkich celów masz już odpowiednie rzeczy. Działa, gutsi spokojnie zrobią robotę.
Za to fajnie by było mieć coś do siania zamętu kiedy spokojnie siedzisz i odcinasz kupony w fazie strzelania. Sytuacja w której przeciwnik nie ma strefy komfortu na mapie jest IMO bardzo korzystna. Wiem że ostatnimi czasy gigant zyskał sporego buffa ale jak dla mnie dżordże na plecach do siania zamętu i spowalniania marszu to dużo lepsza opcja.
Choć przyznaje że jak na to patrzę z drugiej strony to taki giguś trochę robi za straszaka więc może w tę stronę go używać.

PS: To nie tak że ja uważam że to źle go brać. Jak napisałem nie rozumiem Twojego toku myślenia( co pewnie wynika z braku ogrania) stąd chęć dyskusji :)

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Nie polegałbym na tym ambushu w celu spowalniania, jak przeciwnik w teorii będzie do niego szedł to ambush od drugiej tury na 3+ z m6/12 raczej go nie spowolni, tym bardziej że ruszy się 6 w turze w której wychodzi. Tak mi się wydaje.
Obrazek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Grałem kilka bitew na gigusiu nawet dwóch i uważam że do siania zamętu nadaje się bardzo dobrze. Imo ogrzy gigant jest jwdnym z najlepszych obok orczego. Jego abilitka nie raz pokrzyzowala plany oponenta. Gigant z Great weaponem (7s, ap 4) i zasada rage skutecznie przykuwa uwagę, nie można go bagatelizować. Kin Eater ma potencjał, ale często jak wyskoczy to już nie odgrywa znaczenia na stole.

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

No gigsony ogrze to niezły rak. Armie rozciągnięte bez muzyka łatwo mogą oblać ten marsz.
Obrazek

ODPOWIEDZ