Empire Armylist by Border Princes

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Re: Empire Armylist by Border Princes

Post autor: ismael »

Jeśli chodzi o Free Companies mam podobne zdanie jak Pabis - nie tędy droga. Ten GW, który już im daliśmy to IMO max jeśli chodzi o broń.
Wywalcie commanding presence totalnie , kilka postów wyżej napisałem dlaczego
Pisałeś o tym w wersji hold&reform i się z Tobą zgodziłem. Natomiast wersja hold&turn do 90 stopni to już żadna super przeginka nie jest. W idei AL by BP elektor i kapitan mają boostować grę na klockach piechoty i taka zasada spełnia chyba swoje zadanie.
Flagasy , wy chyba nie macie wiele pojęcia o tej jednostce , jej koszt to jest coś koło 6 ptk , chyba że macie wersje z T 4 to wtedy trochę więcej , ale zostałbym przy wersji 7-edycyjnej czyli 3 tafa i 6 ptk , i macie dobrą grywalną jednostkę...


Tak, z T=4. Potestuj sobie ich z T=4 i 7edycyjnym poświęcaniem w kilku bitwach, to może zmienisz zdanie. Ja testowałem i naprawdę ten jeden punkcik tafa dużo zmienia...
Hellblaster nie może być bronią taką która anihiluje np. Skirmishe , bo to będzie bezsensu , mając outów i hellblastera + jednych kuszników żadne latacze praktycznie nie dolecą do maszyn (no i mając magie) , Hellblaster powinien zostać mniej więcej taki jak jest - może lekki buff...
Pamiętaj, że wciąż ma 3 szanse na misfire. Jeśli inni też uznają to za przegięcie, można tylko bez minusu za zasięg - też zmienia to sporo. Obecnie helblaster jest dla mnie mega słaby - w 7 edycji wystawiłem go na dwóch turniejach i z 2-3 grach domowych i praktycznie zawsze zawodził.

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2150
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

Hellblaster mi co 3 bitwe się sprawdza. Ostatnio dobił 2 rany na smoku de i wyparował kawalerie cok, ale głównie to mam pecha bo wybucha zawsze.

Wracając do tematu:
#koszt kuszników > 8pkt,
#h.armour na fastach > totalnie nieklimatyczne i w ogóle skąd to jest wzięte ?? - wywalić,
#Commanding Presence > może one use only i do 90*?,
#piechota > nie mam zdania,
#tank > popieram ismaela;
ismael pisze: myślę, że pozostawienie go takim jak jest w obecnym booku, z opcją cofania i nie ma punktów za połowę ran + 1/2000 pts, to dobre rozwiązanie
,
#knighci > oczywiście że zajmują cory, jak już coś 'odcorować' to jedynie milicję.

Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Post autor: Pabis »

dobrze widze że muszę przytoczyć kolejny przykład z Hold & turn , no to jest taka sytuacja:
Np. przeciwnik zrobił pułapkę i wystawił nad przed mordę czy to klocka kawalerii z kapitanem , czy klocka piechoty z kapitanem jakąś jednostkę a drugą wystawił na kontrę bo wiedział mniej więcej gdzie się zatrzymamy ... No to my śmiejąc mu się w twarz wpierdalamy się w tego fasta co stoi przed ryjem , no bo przecież i tak się po gonieni - złapaniu we własnej turze obrócimy jak pojebani i przyjemiemy szarżę od boku... great...

Hmm , nie widzę żeby zasada była uściślona tylko dla jednostek piechoty? czyli można robić np. manewry typu , że widać że szarża jest na styk np. szarżuje w nas choaśnicka kawaleria 14 ruchu , widać że szarża wejdzie na styk , no to my reakcją hold & turn odwracjąc się tak żeby być od flanki czyli obracamy się w wężyk stojąc bokiem do wroga , otrzymujemy dodatkowe pół cala i np. szarża nie dochodzi... już nie mowie o sytuacji gdy nasza kawaleria jest od boku i wtedy przestawiamy ich w wężyk i z przodu zapewne kapitan puszka...

Sorry ale zasada jest tak absurdalna , jest multum sytuacji w których można to wykorzystać zresztą pisałem w poście na temat szarży kombinowanej szarży dragonów i fasta na bok , i tego że klocek robi turna i ma dwa unity od przodu co daje graczowi Hi - elfów jeszcze gorszą opcje niż by uderzył samymi dragonami... kompletny żal..

Odnośnie reszty:
Flagasy za 10 ptk z poświęcaniem , d3 - czyli 10 - 30 ptk jednorazowo , wydając za np. klocek 200 ptk ? , nie no to chyba grałeś z ogrami albo w domu ...

Hellka:

Wy liczycie że ona będzie robić cuda , ona jest dobrą bronią wsparcia jak się ma rozpe - gunline'a , jako że jestem postrzegany jako pg , to powiem że u mnie całkiem dobrze się sprawdzała...

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2150
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

To może zamiast tych obrotów to może Stuuborn w 1 turze, albo rzucanie Ld nie od walki (jedynie shooting, magia) lub na odwrót (tylko z walki) na 3 kostkach ? Chyba to już jest mniej gięte, cio ?

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Hmm , nie widzę żeby zasada była uściślona tylko dla jednostek piechoty?
Tak, dają (i mają dawać) tylko boost piechocie - jest to wyraźnie napisane: "Unit of State Troops that includes a General or a Captain..."

Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Post autor: Pabis »

To moje przeoczenie , ale reszta zostaje , ta zasada nie może przejśc ...

Nad innymi propozycjami możaby było się zastanowić...

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Jasiuuu sęk w tym, że milicja miała zasadę "armed", tyle że źle napisaną. Pistolet ma szansę dać zastosowanie tej jednostce chociażby jako detachment. No i milicja z dodatkową bronią, dwurakami i pistoletem nadal nie jest mocna, ale już jej istnienie ma jakiś sens i można ją już zastosować. Jako piechota za 4/5 punktów z dodatkową bronią ręczną są tylko i wyłącznie zapchaj corem w army liscie. A z pistoletami to im do long drongów bardzo daleko ;)

Koszt jest oczywiście zaniżony o ten 1 punkt, ale to konieczność bo GW ogólnie zaniża koszty piechoty (zresztą to i tak tylko cały 1 punkt). Wystaczy spojrzeć na włócznika DE - całe 7 punktów a ma już na starcie spear'y i lekkie zbroje (nie wspominając o hatred), a wszystkie statystyki są lepsze - to jest dopiero niedoszacowana jednostka :). Jeśli zaś chodzi o piechotę w WFB to nie imperialna jest megabiedna tylko ogólnie corowa piechota WFB jest megabiedna. Bo czy ludzie wystawiają włóczników HE (są świetni ale to piechota rankowa to fuj). Włócznicy DE to samo. W demonach klocki piechoty też fuj poza horrorami i czasem dziesiątki demonetek do zapchania trzeciego cora. A krasnoludy to warriorów wystawiają z przymusu i specyfiki armii ;). Teraz liczą się napakowane statystykami i zasadami piechoty specjalne.

No ale ten wojak imperialny, w takiej postaci jak wyżej to chyba maks co się da z niego wycisnąć, tak aby nie szpikować go zasadami specjalnymi w zgodzie z AB do imperium. Przynajmniej tak wyposażona, z takim kosztem i o takich staystykach piechota imperialna może już porywalizować ze swoimi kolegami z innych armii.

Aby piechota imperium nieco bardziej ugrywalnić zwłaszcza w stosunku do innych mocnych corowych piechot w innych armiach to trzeba im dać odpowiednie jednostki spełniające się w roli detachmenta. Właśnie z tego powodu zwróciłem uwagę na szarą myszkę AB imperium jakim jest free company. Z odpowiednimi możliwościami ekwipunku w połączeniu wciąż z tanim kosztem możemy uzyskać naprawdę dobry detachment do walki dla soldiers of empires.

Bo jaki ma sens trzymać w army liście jednostkę, która się do niczego nie nadaje, bo lepszym detachmentem są strzelcy/łucznicy/kusznicy albo soldeirs of empires?

A i czemu łucnzik za 6 punktów to kosmos? Łucznik bretoński kosztuje 6 punktów a ma długie łuki, paliki i ogniste ataki, możliwość brania FCG i sztandar za który nie zdobywasz punktów. Co prawda ma gorszy LD ale to wciąż niewiele w stosunku do plusów. Natomiast orkowy łucznik też kosztuje 6 punktów a ma lepsze statystyki od ludzkiego (t4!!!) i choppe na dodatek. Czemu zatem kosmos? W zasadzie łucznik imperialny powinien kosztować jeszcze mniej punktów w stosunku do tych jednostek. Te 6 punktów to nadal nadwyżka punktowa, ale już do przełknięcia...

A i najważniejsze po widzę, że pisząć tego posta jest kilka nowych :)

Pabis nigdzie nie napisałem, że free company z jednym czy dwoma pistoletami ma kosztować 25 punktów. Wogóle nie pisałem o ich koszcie punktowym, a propozycje ekwipunktu wrzuciłem jako całość do rozpatrzenia jako ogólnie różne warianty ekwipunku. Liczyłem, że zaproponujecie ciekawe rozwiązania i koszty punktowe, a nie zaczniecie od rzucania tekstami w stylu "to może im jeszcze karabiny maszynowe". I przy okazji tak - free company wcześniej miała więcej rodzajów ekwipunku jaki zaproponowałem, tylko jak pisałem w źle ujętej formie, która utrudniała gre. Mam nadzieję że to zrozumieliście, bo jak nie to ja się poddaje :)

Jeśli zaś chcecie konkretów skoro nikt nie podał własnych to:

------------------------------------------------------------------------------

FREE COMPANY
points/model: 5

Fighter M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Sergeant M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A2 LD7

Unit size: 10+
Equipment: two hand weapons and great weapons
Special rules: Armed of Militia

Options:
- Upgrade one Fighter to a musician for +4 pts.
- Upgrade one Fighter to a standard bearer for +8 pts.
- Upgrade one Fighter to a Sergeant for +8 pts.
- May have one pistol for +2 pts.

----------------------------------------------------------------------------

To moja wstępna propozycja. Dzięki temu milicja nabiera nieco kolorytu i staje się ciekawym wyborem w armii, zwłaszcza jako detachment. Istnieje całkiem sporo możliwości uatrakcyjnienia tej jednostki, aby była równorzędnym corem co reszta. To jedna z tych opcji, ale nie jedyna ;)

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2150
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

Ja bym jednak dał opcje, że albo GW albo addnational hand wep. na tych milicjanach. Inaczej to taka 5 może siać spustoszenie szarżując od boku w cięższe (GW) i lżejsze (2xHW) oddziały. A dwa pkt za jeden pistolet to może być nawet. ;)

Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Post autor: Pabis »

Ja mam pytanie , Ty Kal_Torak czasami grywasz w battla? ale tak na turniejach? czy theory hammer? , bo jeśli theory to w słabej postaci , jak możesz porównywać łucznika bretońskiego do imperialnego? oni nie mają dział , tanków , kuszników , mają armie na 1 kopyto - ofensywną , u nas wraz z działami , outami , tankami , taki gówniany odział za 60 ptk(10 łuczników golasów , np. zespamowany typu 4 unity byłby baaardzo dobry , jest tego dużo - nie kosztuje - omiata fasty , napewno by się znaleźli specialiści z dziwnymi taktykami...

Z jednym pistoletem milicja przejdzie , z dwoma w ni chuja , bo detachment 5 typa wywala 10 strzałow z s4 i AP , greaat koszt ptk: 25 ptk , dwuraki + pistolety już robią przegine za 5 ptk na ryja , nie mówie o klocku , bo nikt w klockach ich by nie wystawiał , tylko takie gołe 5- tki...

Tak jak tedzio mówi jak już to albo albo...

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

Kal - niektóre jednoski nie mogą mieć czegoś - bo poprostu nie jest to fluffowo uzasadnione . wprowadzając pistolety na FC i ciężkie zbroje na szeregowej piechocie nawet jeśli potrzebne z pkt widzenia taktycznego nie jest fluffowo uzasadnione. to tak jakbym robił list do chaosu i dał marauderom pieszym łuki -bo tak jakoś mi pasuje i bardzo ugrywalni to tą jednostkę . :mrgreen:


ps łucznik bretoński ma ws2 i ld 5! a ogień jest fajny ale się go dokupuje

to że orki mają tanich łuczników to nic dziwnego - to przecież druga hordówka po skavenach

łucznikowi imperialnemu bliżej do HE pod względem statsów a tamten jest za 12 pkt :P stąd ta 6 to o 1 lub 2 oczka za mało

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Pabis zauważyłem, że w swoim AL sam zaproponowałeś taki koszt łucznika przede mną. Zacytuje: "- Archers: Wszystko zostaje prócz : Points/model 6". Rozumiem, że zmieniłeś zdanie lub sam nie grasz na turniejach i uprawiasz theory hammer, chyba że ten "samobój" miał jakiś głębszy sens :)

Gram na turniejach i wiem jaka jest rzeczywistość turniejowa. To, że bretka nie ma dział to nie jest żaden argument. Jeśli przyjąć taką linię argumentowania to wiele dziwacznych rzeczy w AB by GW można usprawiedliwić. Skoro piszesz, że znalaźliby się "taktycy", którzy by zespamowali 4 oddziały łuczników to oznacza tylko i wyłącznie to, że łucznicy staliby się bardziej grywalni i zmiana by spełniły swoje zadanie. Tylko, że takich taktyków nie ma ani w bretonni, ani w orkach ani w innych armiach (poza HE i WE), którzy by wykorzystywali łuczników na szerszą skalę.

Możliwe, że mamy zupełni inny pogląd na pojęcie zrównoważonego i zbalansowanego AB. Dla mnie dobry AB to taki który posiada równowagę w zewnętrznej budowie army listu jak i równowagę w wewnętrznej stronie army listu. W tym wypadku wewnętrzna równowaga AL to odpowiednie unormowanie jednostki, jej grywalności, wystawialności i kosztu punktowego z jednostkami w obrębie własnego army listu. GW jak do tej pory nie wydało żadnego takiego podręcznika. Z tego powodu schemat GW powtarzany jest i w autorskich AB. Osobiście nie widzę sensu wstawianie do AL jednostek, które z góry są gorsze od innych tego typu i do tego niezrównoważone punktowo. Łucznik imperialny jest słabszym wyborem od kusznika lub strzelca, a przy tym koszt jest ten sam. Łucznik imperialny jest również droższy i gorszy od innych łuczników w innych AB (balans zewnętrzny). Pozostawienie takiego łucznika w autorskim AB to nic innego jak zapychanie Army listów znacznie mniej grywalnymi jendnostkami (to niezaprzeczalny atut GW np. gwardia DE vs witchki i exeki - w każdym podręczniku znajdzie się takie przykłady). Sztuka polega na ukrócenia tego zjawiska. Przynajmniej ja to tak odbieram i nie widzę sensu trzymania jednostek w AL, które z góry są znacznie słabszymi wyborami. Dlatego osobiście szukałbym dla takiej jendostki alterantywy do skutku albo wywalił ją z AL. Obecnie łucznik imperialny jest czasem i tylko czasem w turniejach wykorzystywany jako 5 osobowy detachment do skuteczniejszego blokowania LOS (latwiej to osiągnąć skirmishowi) i czasem do blokowania. Embir np. przez dłuższy czas wykorzystywał turniejowo 10 łuczników do przetrzymywania magów (-1 do trafienia z broni zasięgowej dzięki skirmishowi). To jak dla mnie za mało. Łucznik staje się zdecydowanie bardziej grywalny gdy:

- koszt zmieniejszony o 2 punkty zdecydowanie może zachęcić do wystawienia taniutkiego drugiego regimentu łuczników jak pisałeś Pabis, aczkolwiek nie sądze aby ktoś ich wystawiał w ilości hordowych, chociaż to może też byłoby ciekawym rozwiązaniem.
- dzięki ulepszeniu huntsmenów od 5 modeli za 8 punktów model łucznik łowca zdecydowanie będzie częściej wystawialnym regimentem.
- łucznik za 6 punktów to rzeczywisty koszt w porównaniu do kusznika lub strzelca

Głównie chodzi oto, aby nie powielać błędów GW. Chyba nie poto był robiony AB by BP - prawda? ;)

P.S. Jasiuuu bretoński łucznik ma inne zalety (paliki, ogien kosztuje tylko 5 punktów jako całość, a nie za model (np. +1 pts), czyli to żadne punkty, mają longbowy), można łucznikom dać spokojnie sztandar nie obawiając sie, że przeciwnik dostaie za niego punkty, natomaist niskie LD bardzo łatwo zwiększyć do 8 rycerzami oraz cnotą za 10 punktów. Natomiast WS 3 lub 2 dla łucznika tego pokroju to żadna różnica. Imperium wielu uważa za armię hordową - chociażby z flaffu i z kosztu punkotwego corowych jednostek. I to, że ktoś pomyśli że orki są hordowe to mogą mieć tańszych i lepszych łuczników? Pokrętna logika ;)

Awatar użytkownika
Kołek
Falubaz
Posty: 1147
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: Kołek »

Głównie chodzi oto, aby nie powielać błędów GW. Chyba nie poto był robiony AB by BP - prawda?
a po co :?: żeby się popodniecać jacy wspaniali jesteście i żeby dobic do 100 strony spamu a potem zapomnieć o temacie :?:

jak tak to pozdro i powodzenia życze bo narazie się na to zapowiada
Skoro piszesz, że znalaźliby się "taktycy", którzy by zespamowali 4 oddziały łuczników to oznacza tylko i wyłącznie to, że łucznicy staliby się bardziej grywalni i zmiana by spełniły swoje zadanie.
ta, chyba znalażli by się ci co by wykminili jak ich używac a reszta by po po prostu zrobiła kopiuj, wklej i nie wiedziała do czego to ma słuzyć
Gram na turniejach i wiem jaka jest rzeczywistość turniejowa
po wypowiedziach nie widać

pozdro

Ps ale i tak was lubie :mrgreen:

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Kołek jedynym spamerem w tym temacie jesteś Ty. Nie wiem czy tego dostrzegłeś, ale swoją wypowiedzią zaprezentowałeś jedynie skrajną głupotę. Wiem, że nie powinienem reagować na prowokację Kołka, ale żal dupę ściska jak widzi się takie bezsensowne, awanturnicze i idiotyczne wypowiedzi. Stąd prosiłbym moderatora o usunięcie mojej i Kołka wypowiedzi.

Ps. Fajnie, że "nas" lubisz ale ja za spamerami i prowokatorami niezbyt przepadam...

Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Post autor: Pabis »

Ta z tym łukiem zmuliłem , potraktowałem to trochę jakby było 5 ptk za łucznika ...

Tzn. argument z bretonią ma sens , oni nie wystawią porządnego defensu , mają armię czysto ofensywną , odział za 6 ptk który zabija jakieś tam fasty jest jak najbardziej sensowny , a jest na tyle słaby żeby nie opłacało się go zespamować , poprostu wykonuje swoją funkcję... Imperium jest inną armią , jest o wiele bardziej uniwersalna , pozatym łucznik za 6 ptk mógłby mieć zastosowanie tylko w detachmentach (za 30 ptk mamy odział skirmish z łukami nie wywołujący panik - całkiem mocne , w sumie jeśli by miał zostać taki łucznik to opłacałoby się wziąść np. z 6 takich detek zbackupowanych przez normalne jednostki , i dojechać do takiego defensa byłoby trudno(bo albo podstawi się detke , albo się zblokuje nią marsz , coś się zastrzeli)..

BTW: Ja się zastanawiam nad sensem tych dywagacji , po co to robić skoro wiadomo że LS nie pozwala na żadne zmiany i wiadomo że prócz zmian balancing patcha nic się nie zmieni? aktualnie robimy z tego sztukę dla sztuki , jak już kilka osób stwierdziło w takim razie jest to trochę bezcelowe...

Awatar użytkownika
Kołek
Falubaz
Posty: 1147
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: Kołek »

"awanturnik mode off"

mam pare pytań:
czy nadmiar jednostek i zasad nie spowoduje że nowy gracz który pójdzie na turniej zakłądając że ten list zostanie wprowadzony bo takie są chyba zamiary nie ogarnie tego wszystkiego i nie będzie potrafił zrobic rozpiski?

Czy zamierzacie forsowac ten list na LS?

Czy nie łatwiej było by zrobić w core jeden oddział piechoty o koszcie klanrata i możliwośćia upgreada np na włóćznika czy kogoś tam za odpowiednią cene pkt, doprowadziło by to do tego, że zmniejszyło by to bezsensowną ilość jenostek i zasady były bardziej przejrzyste, a każdy mógł by wystawić albo oddział golasów za znikome pkt albo wedle uznania droższy oddział jakoś tam uzbrojony.

"mode on"
Kołek jedynym spamerem w tym temacie jesteś Ty
zalezy z którego punktu patrzysz :P
Nie wiem czy tego dostrzegłeś, ale swoją wypowiedzią zaprezentowałeś jedynie skrajną głupotę
nie skrajną głupotą było odpisanie na mój post :P

pozdro

i sory że się tak buracze ale kazdemu zimny prysznic sie przydaje czasem :wink:

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Kołek pisze:czy nadmiar jednostek i zasad nie spowoduje że nowy gracz który pójdzie na turniej zakłądając że ten list zostanie wprowadzony bo takie są chyba zamiary nie ogarnie tego wszystkiego i nie będzie potrafił zrobic rozpiski?
Pytanie co rozumiesz przez nadmiar zasad. Odpowiem pytaniem. Czy nowy gracz chcący zagrać na turnieju nie pogubi się i nie będzie potrafił zrobić rozpiski musząc zapoznać się z: obszernymi uściśleniami sędziowskimi, z zasadami Limited, z Balancing Patchem i jego coraz to nowszymi wersjami, zasadami dodatkowymi

wprowadzanymi często przez organizatorów turnieji (scenariusze, dodatkowe ograniczenia, własne propozycje zmian Balancing Patcha, jeszcze inne ograniczenia magii) oraz z całkiem obszernymi erratami GW (które notabene zamiast wyjaśnić i uprościć zrobiły jeszcze większy burdel) oraz na koniec oczywiście z rulebookiem będącym swoistym kodeksem prawnym (i tak jest taktowany przez graczy) oraz z licznymi army bookami. Oczywiście pewnie nie wymieniłem wszystkiego - pewnie coś jeszcze zostało.

Bawienie się w Warhammera to sztuka sama w sobie. Czasem nawet kodeks prawny wydaje się być przy tym bułką z masłem ;)

Stąd nie do końca rozumiem idei tego pytania :). Odpowiedź jest prosta - jeśli chcesz się bawić w te hobby turniejowo przygotuj się na całe tony nowych zasad, interpretacji, uściśleń i wiele wiele innych tego typu ciekawostek.
Kołek pisze:Czy zamierzacie forsowac ten list na LS?
Szczerze to nie wiem. Wiem tylko, że ten AL nie jest jeszcze skończony.
Kołek pisze:Czy nie łatwiej było by zrobić w core jeden oddział piechoty o koszcie klanrata i możliwośćia upgreada np na włóćznika czy kogoś tam za odpowiednią cene pkt, doprowadziło by to do tego, że zmniejszyło by to bezsensowną ilość jenostek i zasady były bardziej przejrzyste, a każdy mógł by wystawić albo oddział golasów za znikome pkt albo wedle uznania droższy oddział jakoś tam uzbrojony.
Chyba nie czytałeś najwyraźniej tego tematu wogóle. Sęk w tym, że właśnie o tym dyskutujemy, a sam zaproponowałem takie rozwiązanie.

P.S. Sorry Kołek ale nie chcę się z Tobą wdawać w dyskusje z "mode on". Dlatego proszę Cię grzecznie - skończ z tym ;)

Pabis pisze:BTW: Ja się zastanawiam nad sensem tych dywagacji , po co to robić skoro wiadomo że LS nie pozwala na żadne zmiany i wiadomo że prócz zmian balancing patcha nic się nie zmieni? aktualnie robimy z tego sztukę dla sztuki , jak już kilka osób stwierdziło w takim razie jest to trochę bezcelowe...
Ja się podłączyłem poprostu pod dyskusje. Szanuję pracę i chęci ludzi włożoną w ten AL chociażby był tylko dla własnej satysfakcji. Być może jego ciekawe rozwiązania zostaną wykorzystane w boostach do imperium za 2-3 nowe army booki. Nigdy nic nie wiadomo. Pewne jest natomiast to, że imperium do 8 edycji nie dostanie nowego AB i wraz z orkami będą to za jakiś czas bezsprzecznie dwa najgorsze army booki. Nawet 2 czołgi imperium nic nie pomogą jak wyjdą nowe AB dorównujące poziomem DE, Demonom etc... Wtedy ten army list może stać się ciekawym rozwiązaniem czy też skarbnicą pomysłów przy opracowywaniu boostów.

Pabis pisze:Tzn. argument z bretonią ma sens , oni nie wystawią porządnego defensu , mają armię czysto ofensywną , odział za 6 ptk który zabija jakieś tam fasty jest jak najbardziej sensowny , a jest na tyle słaby żeby nie opłacało się go zespamować , poprostu wykonuje swoją funkcję... Imperium jest inną armią , jest o wiele bardziej uniwersalna , pozatym łucznik za 6 ptk mógłby mieć zastosowanie tylko w detachmentach (za 30 ptk mamy odział skirmish z łukami nie wywołujący panik - całkiem mocne , w sumie jeśli by miał zostać taki łucznik to opłacałoby się wziąść np. z 6 takich detek zbackupowanych przez normalne jednostki , i dojechać do takiego defensa byłoby trudno(bo albo podstawi się detke , albo się zblokuje nią marsz , coś się zastrzeli)..
Odpowiem na to pytaniem :). Czy obecnie gracze imperialni wystawiają 6 albo przynajmniej 4 detki łuczników po 40 punktów? Różnica tylko 10 punktów. Pamiętaj, że według Twojego zdania, te 10 punktów różnicy w cenie detki spowoduje wysyp masy detek łuczników. Powiem szczerze, że nawet chciałbym aby nastąpiła różnorodność w opłacalności w detkach. Ale ja naprawdę wątpie, że tymi 10 punktami gracze imperialni nagle zaczną wystawiać hordy łuczników. Za 40 punktów jest detka kuszników, strzelców, free company, za 50 soldiers of empires itd... Dlatego chciałbym aby było tak jak piszesz, ale raczej tak nie będzie. Bo powiedz mi szczerze, dlaczego nikt jeszcze nie wystawił defensa o ktorym mówisz z 6 detkami łuczników za 40 punktów...czmeu 10 punktów więcej powoduje, że staje się to nierealne.
Ostatnio zmieniony 8 sie 2009, o 11:10 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 1 raz.

Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Post autor: Pabis »

Ehm , a na temat rulebooka , przepraszam ale on nie jest napisany jak kodeks prawny , nawet nie ma tam prawniczego redagowania teksu , to przez m.in polaków jest tak rozpatrywany - co jest głupie , ale do wymogów turniejowych potrzebne...

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Cieszę się z Waszych wniosków.

Od początku tworzenie listy armii byłem za przekształceniem armii Imperialnej właśnie w Hordę piechoty, a nie dopakowywanie kolejnych jednostek.
Dlatego pomysł dotyczący stworzenia Soldiers of Empire i Veterans of Empire uważam za doskonały. Chcesz mieć więcej i tańszych, czy mniej a lepiej wyszkolonych to już Twój wybór... Dzięki obniżeniu kosztu podstawowego z tarczą do 4pts przywrócona będzie równowaga odnośnie DE HE itd.
20 piechoty z command group za 100-125 to b. dobry pomysł. jedyne co może nas boleć, to strata sztandaru za 100 pts. ale zawsze można ich nie wystawiać.
Niższy koszt daje to Imperium bardzo dużo nawet bez ulepszania jednostek. bo mamy szansę utworzyć linię oddzialów od krawędzi do krawędzi, która trudniej będzie oflankować.

Koszt widzę tak Kusze/ Handgunners 8 pts. Archers 7 pts.

Z Pabisem zgodzę się jeśli chodzi o dodawanie magicznych przedmiotów itd. - Za dużo kombinowania, przesadziliśmy. magia musi być konkretna. Inni gracze nie "łykną" tylu nowości.

Dodatkowo
na temat rulebooka , przepraszam ale on nie jest napisany jak kodeks prawny
jakiś czas temu chciałem to wyjaśnić, ale niestety dochodziło do kolejnych kłótni z "nieoświeconymi " - dałem sobie spokój.Zwłaszcza, że patrzyli oni na Imperium tylko jak na armię dwóch parowozów. Do dziś pamiętam jak potraktowano JJ przed kilku laty, gdy chciał On nadać polhamerowi ludzką twarz. Która uniemożliwiłaby wygrywanie turniejowe tylko dlatego, że ktoś dowiedział sie o jakimś tam rozstrzygnięciu ustalonym na forum dwie noce wcześniej.

Nasza lista musi mieć możliwie mało ingerencji - niestety. Tak by inni gracze mogli ją zaakceptować i łatwo zrozumieć.

Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Post autor: Pabis »

Eee , piechota za 5 ptk z shieldem , l. armourem i hand weaponem , albo ja źle przeczytałem . Za 4 ptk to byłoby przegięcie pały , by to kosztowało mniej niż clanrat , 5 ptk za takiego piechura jest w sam raz , to jest dokładnie taki odpowiednik clan rata...

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2150
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

Łukmeni > 8 pkt to troche za dużo za normal bow, 7 będzie najlepszym rozwiązaniem moim zdaniem.
pelcu pisze: Nasza lista musi mieć możliwie mało ingerencji - niestety. Tak by inni gracze mogli ją zaakceptować i łatwo zrozumieć.
A jednoczeście tak wiele by ugrywalnić book...

ODPOWIEDZ