8 edycja - Pytania 3
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja - Pytania 3
Nie, jak trafia na 6+ to poisony na 5+ przepadają
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
i analogicznie, jak trafiasz na 7+ to w praktyce tracisz poison.
Spotkałem (poza Polską) się z dwoma interpretacjami redirecta, i już sam zgłupiałem. (najlepiej jak by ktoś podał ruling zgodny z ETC)
Redirecta wykonujesz w
1. Momencie jak przeciwnik rozpatrzy flee.
2. Po zadeklarowaniu innych szarż.
3. jakaś inna opcja.
Prosił bym o podanie uzasadnienia.
Dzięki.
Spotkałem (poza Polską) się z dwoma interpretacjami redirecta, i już sam zgłupiałem. (najlepiej jak by ktoś podał ruling zgodny z ETC)
Redirecta wykonujesz w
1. Momencie jak przeciwnik rozpatrzy flee.
2. Po zadeklarowaniu innych szarż.
3. jakaś inna opcja.
Prosił bym o podanie uzasadnienia.
Dzięki.
Tak chyba było w 7 edycji, ale teraz nie mogę tego znaleźć w podręczniku. Anyone?Byro pisze:A czy przypadkiem reinforcement nie wraca w remaining moves, podczas gdy random movement jest w compulsory moves?
paulinka17 pisze:Mówiłem, jabaniutki nawet oczka zmrużył z rozkoszy.
Dziedzic pisze:JH i UD razem, piekło zamarzło i serce Szaitisa pękło.
To było w zasadzie pytanie retoryczne, jest compulsory przed remaining, reinforcements są też w remaining.
Co do redirect - obstawiam 2.
Bazując na FAQ
Co do redirect - obstawiam 2.
Bazując na FAQ
Ta sytuacja nie byłaby możliwa gdyby deklarować redirect zaraz po zdeklarowaniu flee.Q: If multiple units have declared a charge against a unit that
has chosen a Flee! Charge response, can they all attempt to redirect
their charge if there is another viable target in range? (p18)
A: Yes. The controlling player chooses in which order to try
and redirect his charging units.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Pierwsza jednostka szarżuje, HOLD.
Deklarujesz kolejną, FLEE.
Deklarujesz kolejną, FLEE.
No, i co wówczas? pierwsza robi redirect już po kolejnej deklaracji. Więc siłą rzeczy robi redirect po kolejnych deklaracjach.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Tak, ale czy, w między czasie mogę inne szarże deklarować? po czym wrócić do redirectów, czy mam je zrobić przed deklaracją nowych szarż?
przeciwko jakim jednostką ironcurse icon daje warda 6+? co jest uważane za war machine a co już nie, gdzie jest granica?
czy jest ward przeciwko: latarce, impactom ze steam tanka, zionięciu salamandry, strzałowi z hellcannona, bolthrowerom?
czy jest ward przeciwko: latarce, impactom ze steam tanka, zionięciu salamandry, strzałowi z hellcannona, bolthrowerom?
ważne, żeby atak był wykonany jako "warmachine weapon" czyli jak masz np wpisane, że coś jest typu chariot (OK - ironblaster?) ale strzela jak canon to masz warda, w CC tego warda już nie masz, bo nie oberwiesz armatą w zwarciu
są czasami jednostki/zasady itp które mówią, że coś strzela jak "shots as stone thrower / bolt thrower / canon"
o to chodzi, i zdaje się nie oznacza to że wszystkie templaty to "warmachine weapon"
są czasami jednostki/zasady itp które mówią, że coś strzela jak "shots as stone thrower / bolt thrower / canon"
o to chodzi, i zdaje się nie oznacza to że wszystkie templaty to "warmachine weapon"
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
RB itemy są dla wszystkich, przeczytaj jeszcze raz opis
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
zestawienie ilosci postow napisanych na forum oraz pytania robi wrażenie, pewnie malarzLuciu pisze:Czy poszczególne armie mogą używać wszystkich przedmiotów z Rulebooka czy tylko tych, które mają wypisane w armybookach?

Pytanie:
Pisalem juz na podforum VC, ale jako ze niewiele osob tam zagląda a odpowiedz Mishy wydaje sie obiecujaca, przenosze tutaj.
"Rod of flaming death 40pkt
Bound Spell (PL 3). If cast successfully, this item cast a magic missle with range 18" that inflicts D6 S4 hits with Flaming Attacks special rule. Any unit taking one or more unsaved Wounds from this spell must immediately take panic test. Futhermore, if the target unit moves for any reason during next turn, every model in the unit suffer an immediate S4 hit,after which the spell's effects end. If the unit does not move the spell ends at the start of the caster's next Magic phase."
a) nie musze zadawac rany oddzialowi aby reszta efektu czaru działała (hit S4 przy ruchu)?
b) czy jesli ja w kolejnej swojej turze zadeklaruje szarze na oddzial a on da flee to czy dostanie hity (problematyczne zestawienie -> "during next turn" oraz "spell ends at the start of the caster's next Magic phase" ?
c) czy 'domykanie drzwi' podczas szarzy przez oddzial szarzowany jest traktowany jako ruch tej jednostki(dostaje hity)?
Oddział chosenów z bohaterem. Jeden szereg, bohater z boku. Jest w czelendżu z czempionem rycerzy atakującym od przodu. Dostaje również szarżę na przód od generała na gryfie. Generał styka się tylko z bohaterem. W jednostce oprócz bohatera został tylko czempion. Czy gryf może Thunderstompa użyć?
Tak, jest przecież w b2b kontakcie z wrogim oddziałem piechoty.Waldi pisze:Oddział chosenów z bohaterem. Jeden szereg, bohater z boku. Jest w czelendżu z czempionem rycerzy atakującym od przodu. Dostaje również szarżę na przód od generała na gryfie. Generał styka się tylko z bohaterem. W jednostce oprócz bohatera został tylko czempion. Czy gryf może Thunderstompa użyć?
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
a) nie musisz zadac hita zeby byla dalsza czesc efektuLeoh pisze: a) nie musze zadawac rany oddzialowi aby reszta efektu czaru działała (hit S4 przy ruchu)?
b) czy jesli ja w kolejnej swojej turze zadeklaruje szarze na oddzial a on da flee to czy dostanie hity (problematyczne zestawienie -> "during next turn" oraz "spell ends at the start of the caster's next Magic phase" ?
c) czy 'domykanie drzwi' podczas szarzy przez oddzial szarzowany jest traktowany jako ruch tej jednostki(dostaje hity)?
b) next turn to next turn. Wiec w turze twojej flee nie robi hitow
c) jak wyzej.
- Necromanter
- Falubaz
- Posty: 1002
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Szybkie pytanie:
czy jeśli mam hw z runą na nim to on nadal daje mi parry sv z tarczą czy traktowany jest w 100% jako magiczna broń.
czy jeśli mam hw z runą na nim to on nadal daje mi parry sv z tarczą czy traktowany jest w 100% jako magiczna broń.
@Shino
next turn, nie jest sprecyzowane czy to znaczy next game turn czy next player turn, po co byłby zatem zapis kiedy czar sie kończy? ot tak autor dopisał? to jest magic missle, więc z reguły są hity i czar się kończy, ale tu podany jest czas trwania dodatkowego efektu.
zatem, ruchy w następnej fazie gracza VC również podlegają temu efektowi, bo dodatkowy efekt nadal trwa, dopiero na początku fazy magii ryzyko znika.
next turn, nie jest sprecyzowane czy to znaczy next game turn czy next player turn, po co byłby zatem zapis kiedy czar sie kończy? ot tak autor dopisał? to jest magic missle, więc z reguły są hity i czar się kończy, ale tu podany jest czas trwania dodatkowego efektu.
zatem, ruchy w następnej fazie gracza VC również podlegają temu efektowi, bo dodatkowy efekt nadal trwa, dopiero na początku fazy magii ryzyko znika.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A