Pytania o magię v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Niltag
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: WWA

Re: Pytania o magię v 2.0

Post autor: Niltag »

chodzi o odzialy fast cavalery ktore maja free reformy w czasie ruchu...
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@morsereg
te jednostki mają darmowy reform wpisany w swoją zasadę, FAQ mówi jak ruszać takie jednostki

teraz pytanie, w jaki sposób zgodnie z RB/FAQ mam ruszyć skirmish czy fasta skoro jakieś uściślenie zakazuje mi tego ruchu?

opisz mi łopatologicznie, czy z popchnięcia mogę postąpić tak jak mi każe FAQ, bo jeśli tak to zrobiłem darmowe reformy

@asmodai, okon
sugerując się opisem walk between worlds jaki znalazłem na forum przepisanym z AB zapewne :) oddział staje się całkowicie eteryczny a nie tylko na potrzeby ruchu, bo FAQ chyba nie ma
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Być może źle się wyraziłem. Chodziło mi, że oddział staje się całkowicie eteryczny i może posłużyć się eterycznym ruchem na 10" (20" w dużej wersji), z tym że chciałem zaznaczyć, iż działa to tylko do końca fazy magii.

Więc można wykorzystać taki oddział do deptania fanatyków, bądź jeśli to ognisty feniks to może przypiec, hexy wypłacą hity, a terradony będą mogły zrzucić kamyki. Oprócz drobnych wisienek to daje po prostu dodatkowy ruch do 10"(20"), którym jak każdą popychaczką nie można wejść w cc (wyjątek to przestarzała dwarficka :P ).
Obrazek

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

darmowy reform to nadal reform.
Ale co konkretnie zabrania reforma ze zwykłego ruchu na zasadach remaining moves? RB nie zabrania. Uściślenie zabrania reforma jedynie dla Walk Between Worlds, nie dla "innych" popychaczek.
z popychaczek mozesz wykonać tylko ruch (skrecajac za pomoca wheela).
Gdzie jest tak napisane? poproszę o cytat lub skierowanie do odpowiedniej zasady.
jesli reformowanie sie jest zakazane
J.w.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

@asmodai
tutaj: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=29&t=40585

sadzilem, ze glosowanie dotyczylo wszystkich popychaczek ale nawet jesli dotyczy jednego czaru to reszta powinna byc traktowana analogicznie.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Niltag
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: WWA

Post autor: Niltag »

Morsereg pisze:@asmodai
tutaj: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=29&t=40585

sadzilem, ze glosowanie dotyczylo wszystkich popychaczek ale nawet jesli dotyczy jednego czaru to reszta powinna byc traktowana analogicznie.
No nie do konca, popychaczka od VC byla juz dawno temu i nikt nie mial z nia problemow, problem sie pojawil z Walk Between Worlds i problem z tym czarem zostal "naprawiony", chodz tez uwazam ze nie powinno tak byc.
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Walk between worlds - czy można robić reform / wheel za jego pomocą?
No, i sumienie czyste :wink:
zarówna Wheel jak i Reform to manewry, jeżeli można to można oba, jeżeli nie można to nie można żadnego.
Zwłaszcza ,że zdaje mi się sędziowie nie są do końca zgodni, a tym bardziej przekonani jak powinno być. Dziwić może też dozwolenie jednego manewru, a nie dozwolenie innego - kiedy oba można normalnie wykonać właśnie w fazie Remaining moves.

Tu nawet można przytoczyć zasadę Walk Between Worlds: as if it were the Remaining Moves phase - jest wprost napisane, że jest traktowany tak, jakby był w fazie Remaining Moves. Możliwe, że ograniczenie do wheela jest celowe i ma zapobiec jakimś możliwym wałkom - co jest zrozumiałe turniejowo.

Za to znalazłem takie coś w RB. Może będzie pomocne. Str.26 akapit Moving Your Units - pogrubiony.

Cytuję: During the Remaining Moves sub-phase, units that did not charge, flee, rally or compulsorily move this Movement phase, and which are not engaged in close combat, can now move and perform maneuvres, as described on page 13

Manewry są opisane co prawda na stronie 14tej, ale to chyba detal - na samym dole jest, że jednostka w remaining moves rusza się po prostej chyba, że wykonuje manewr

Moja konkluzja jest jedna - z dowolnej popychaczki która daje ruch taki, jak w Remaining Moves można iść do przodu, wheelować, reformować się, iść tyłem lub bokiem....i co tam jeszcze wpadnie do głowy. Warunek - maksymalnie do wartości ruchu z zaklęcia, oraz nie wolno łamać reguł normalnego ruchu.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Asmodai pisze: Moja konkluzja jest jedna - z dowolnej popychaczki która daje ruch taki, jak w Remaining Moves można iść do przodu, wheelować, reformować się, iść tyłem lub bokiem....i co tam jeszcze wpadnie do głowy. Warunek - maksymalnie do wartości ruchu z zaklęcia, oraz nie wolno łamać reguł normalnego ruchu.
To Twoja konkluzja.

Na chwilę obecną wykładnia zasad jest taka:
Z walk between worlds (i wszystkich innych popychaczkach posiadających taki sam lub podobny wording, w tym vanhell) nie wykonujemy reformów. Tak postanowiło gremium w postaci LS. Jako, że nie wykonujemy reformów, to nie wykonujemy darmowych reformów ani swift reformów (hexy)

To jest obowiązująca na chwilę obecną wykładnia zasad.

Do tego tematu (jak i do paru innych spraw) LS wróci, ale to na spokojnie, w nowym roku. Na razie jest jak jest.

pozdrawiam
Furion

ps.
/czapka moda
Temat popychaczek i reformów na chwilę obecną uważam za wyjaśniony. Dalsze ujeżdżanie zdechniętego konia będzie moderowane. Nie róbmy sztucznego tłoku.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Ja mam pytanko jeszcze, czy nie dało by się takiego tekstu, który jest przy Popychaczce w HE, dać po prostu albo w ogólnych zasadach, albo przy każdej z tych 5 armii, bo to właśnie stąd biorą się problemy, że ludzie widzą konkretny zapis przy nieswojej armii, więc ich to nie dotyczy? :wink:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

brak reformu w popychaczce jest dlateogo, ze nie uzywa sie w nich statystyki mv (inaczej byla by ograniczona takze podwojonym ruchem oddzialu). Nie dotyczy to wiec tk i dwarfow.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

No ja rozumiem ideę tego, ale mnie chodzi po prostu o rozwiązanie tej sytuacji skuteczniej niż w temacie na forum, który zaraz może zostać pochłonięty przez nowy problem. Cała dyskusja i problemy wzięły się stąd, że Elfy mają ten zapis w Uściśleniach Sędziowskich, lecz takie Wampiry już nie, a gracza Wampirów nie powinny interesować zapisy w innych armiach, tylko ten zapis powinien być również dodany do ograniczeń jego armii, nie? :wink:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Na chwilę obecną wykładnia zasad jest taka:
Z walk between worlds (i wszystkich innych popychaczkach posiadających taki sam lub podobny wording, w tym vanhell) nie wykonujemy reformów. Tak postanowiło gremium w postaci LS. Jako, że nie wykonujemy reformów, to nie wykonujemy darmowych reformów ani swift reformów (hexy)
No to popieram kol.Azurixa aby sprostować uściślenia, bo w tej chwili z podręcznika i AB wynika co innego, z uścisleń co innego i jeszcze że dotyczy to tylko HE, a nie np. Lizardów(które też mogą rzucać WBW)

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Asmodai pisze: bo w tej chwili z podręcznika i AB wynika co innego, z uścisleń co innego
zdefiniuj o co ci tu chodzi?

szeregowiec ryan
Mudżahedin
Posty: 315

Post autor: szeregowiec ryan »

Ja mam z kolei pytanie na które na forum lokalnym dostałem mało wyczerpująca odpowiedz - scroll of shielding a RiPy i czary ,,specjalne"

Wording Scrolla - ,,(...)The spell is cast as normal, but the target of the spell is granted a 4+ ward save against any wounds caused by spell"

No i teraz pytanie brzmi tak - mamy Ripa który zadaje co ture hity z siła 4 - czy uzycie Scrolla na poczatku skutkuje Warda w kazdej kolejnej turze jego działania (any wounds caused)? Analogiczna sytuacja z klatką - czy Scroll chroni przed hitami z siła 4 na poczatku czy przed bombkami dla kazdego modelu za ruch tez?

Pytanie drugie jak to wyglada w kontekscie np komety? Słyszałem wersję, ze jak zadeklaruje Scrolla to i ja i rywal bedziemy mieli Warda wtedy kiedy kometa spadnie, ale taka interpretacja wydaje mi sie odrobine naciągana choć opis przedmiotu nie wskazuje na jedna jednostkę bedaca celem czaru, chyba ze chodzi na przykład o takie czary jak plaga czy Chain lightning gdzie moze byc wiecej targetów tego samego czaru?

Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2320
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Post autor: Gniewko »

Bardzo ważne w wordingu jest słowo "any" - dzięki niemu wychodziłoby na to, że jednostka ma warda na 4+ przeciwko wszystkim ranom zadanym przez to konkretne zaklęcie, nawet w późniejszych turach. Zapis nic nie mówi o tym, że ward działa tylko w turze, w której czar został rzucony.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

Awatar użytkownika
Niltag
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: WWA

Post autor: Niltag »

@ Gniewko

Nie zgodze sie z tym, Scroll of shelding dziala na wszystkie obrazenie z danego czaru we wszystkich turach.

Pyt1. Na RiPy dziaja w kazdej turze w jakiej tej RiP zadaje dmg.
Pyt2. Dziala na wszytkie oddzaly ktore dostana ta kometa jak ona spadnie.
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Tak jak Niltag mówi.

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Pytanie o czar Blade wind z booka DE. Jak działa na maszyny, każdy załogant testuje ws albo hit s4 czy maszyna jako całość autofail i 1 hit s4 vs t maszyny?
Wording czaru:
Bladewind is a direct damage spell with a range of 24". Every model the target unit muss pass a WS test or suffer s4 hit with AP special rule.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

zalogant przeciez nie jest modelem
maszyna to 1 model z iloscia ran rowna zalogantom

*tylko w (edit)* Close Combat T załogi jest używane
Ostatnio zmieniony 28 lis 2013, o 14:48 przez misha, łącznie zmieniany 1 raz.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Wojtuś
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3830
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Wojtuś »

A z tej popychaczki jak idę do tyłu, to akapicie do vanguarda ide 10"/20"?
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!

ODPOWIEDZ