Sędziowski Rynsztok
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Teraz nie wiem czy mi się dobrze obiło o oczy (?), że ma być stare quell animosity w BP ?? Ale jeśli tak to chyba lepiej tą zasadę wpisać do BP, a nie tylko jest stare QA i tyle.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Nie.Marek Golan pisze:Wczytalem sie dokladnie w interesujaca mnie czesc faqa:....
Pytanie i odpowiedz odnosi sie do kazdej szarzy pod jakims warunkiem. Co za tym idzie...
Co za tym idzie - reszta rozumowania bezprzedmiotowa.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
Będzie. Ale to Barb wpisze, bo dokumenty są na jego stronie.Ale jeśli tak to chyba lepiej tą zasadę wpisać do BP, a nie tylko jest stare QA i tyle.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Nie, bo?
Jesli jest przyzwolenie na szarze warunkowe i nie ma wyszczegolnionych szarz warunkowych, ktore sa mozliwe, to nalezy rozumiec, ze kazda szarza warunkowa jest mozliwa.
Intepretujac inaczej, kazda zasade mozna sobie zinterpretowac jak sie chce.
Jesli jest przyzwolenie na szarze warunkowe i nie ma wyszczegolnionych szarz warunkowych, ktore sa mozliwe, to nalezy rozumiec, ze kazda szarza warunkowa jest mozliwa.
Intepretujac inaczej, kazda zasade mozna sobie zinterpretowac jak sie chce.

Dwie sytuacje. W obu oddzial brązowy (rycerze imperialni) szarzuje na zielony oraz oddzial niebieski szarzuje na granatowy.
Rozowy kolor obrazuje sytuacje oddzialu brazowego po zadeklarowaniu flee przez oddzial zielony.
W drugiej sytuacji mozemy zeby bylo smieszniej zalozyc, ze oddzial zielony to oddzial uciekajacy (nie zebral sie w poprzednich turach).
Dlaczego w pierwszej sytuacji szarza oddzialu niebieskiego na granatowy jest mozliwa a w drugiej nie?
W ktorym miejscu wynika to z faqa/zasad/ducha gry/zdrowego rozsadku/czegokolwiek?
Pewnie nikt nie zrozumie o co chodzi wiec dla ulatwienia powiem, ze w piewrszej sytuacji waruniem wykonania szarzy jest zadeklarowanie hold a w drugiej warunkiem jest zadeklarowanie flee (co jest pewniejsze, gdyz oddzial zielony ucieka i mozliwa reakcja jest tylko jedna).
Jest to pewien paradoks, w pierwszej sytuacji oddzial niebieski moze nie dojsc do granatowego, w drugiej ma pewnosc, ze dojdzie. Jednak na podstawie US w drugiej syutacji nie mozna zadeklarowac szarzy oddzialem nieb na granatowy.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2009, o 15:47 przez Marek G, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Normalnie, w ramach ogólnego zniechęcenia do tematyki, ta takie dictum bym cytatem z Psów odpowiedział „Nie chce mi się z Tobą gadać”.Marek Golan pisze:Nie, bo?
Jesli jest przyzwolenie na szarze warunkowe i nie ma wyszczegolnionych szarz warunkowych, ktore sa mozliwe, to nalezy rozumiec, ze kazda szarza warunkowa jest mozliwa.
Intepretujac inaczej, kazda zasade mozna sobie zinterpretowac jak sie chce.
Po starej znajomości – przetłumaczę.
“A very interesting question, and not an easy one
to answer! Yes, we think it’s acceptable to declare a
charge in this kind of situations,”
„To bardzo interesujące pytanie, wcale nie jest łatwo na nie odpowiedzieć.
Tak, uważamy, że deklarowanie szarży w tego typu sytuacjach jest do przyjęcia,”
Gdyby było tylko tak jak Ty piszesz – nie byłoby problemu, zaś odpowiedź na to pytanie byłaby łatwa, oczywista.
Po dodaniu kontekstu wypowiedzi – nie ma w tym FAQ tak zdecydowanych twierdzeń jak uważasz na podstawie stricte logicznej analizy zdania.
Więc cały dalszy ciąg Twojego Jakże Stanowczego Wywodu – jest w istocie nadinterpretacją.
To oczywiście tylko moje zdanie, moja interpretacja, być może nie jedyna słuszna, itd., itp., etc.
P.S. – Byłem, jestem i będę za dopuszczaniem szarż warunkowych, ale bez przesady.
W tego typu sytuacjach jak opisana w FAQu – należy szarże warunkowe dopuszczać.
To oczywiście tylko moje zdanie, moja interpretacja, być może nie jedyna słuszna, itd., itp., etc.
CrtV.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
Marku.
Dla mnie w obu przypadkach szarża jest niemożliwa.
W obu odział niebieski zachacza o brązowy.
Pamiętaj że najpierw są deklaracje. Poźniej odpowiedzi i wszystkie ruchy przymusowe. Czasami może coś podejść nam pod szarże.
A na końcu sprawdzamy czy szarże są możliwe.I czy zaczniesz od niebieskiego odziału czy od brązowwego i takniebieski ugrzęźnie.
Chyba że w tym drugim przypadku brazowy przelatuje aż na fioletowe miejsce. Wtedy wykonując szarże w odpowiedniej kolejności dorwiesz obu
Dla mnie w obu przypadkach szarża jest niemożliwa.
W obu odział niebieski zachacza o brązowy.
Pamiętaj że najpierw są deklaracje. Poźniej odpowiedzi i wszystkie ruchy przymusowe. Czasami może coś podejść nam pod szarże.
A na końcu sprawdzamy czy szarże są możliwe.I czy zaczniesz od niebieskiego odziału czy od brązowwego i takniebieski ugrzęźnie.
Chyba że w tym drugim przypadku brazowy przelatuje aż na fioletowe miejsce. Wtedy wykonując szarże w odpowiedniej kolejności dorwiesz obu

Eh, no wlasnie o to chodzi, ze w obu przypadkach sa mozliwe. Wydawalo mi sie oczywiste, ze najpiew szarzuje oddzial brazowy, potem niebieski, dlatego o tym nie w wspominalem.
Tylko w pierwszym przypadku, jak oddzial zielony zadeklaruje hold (droga dla oddzialu niebieskiego zostanie odblokowana). W przypadku flee brazowi pala szarze i blokuja droge.
W drugim, jak oddzial zielonym powie flee, brazowi przejezdzaja pelny dystans szarzy, bo ich lapia i odblokowuja droge do szarzy dla niebieskiego. W przypadku reakcji hold zielonych, brazowi blokuja droge. Jednak reakcja hold jest niemozliwa (bo zieloni sa w stanie ucieczki). Powoduje to, ze wykonanie szarzy niebieskich to 100% pewnosci.
Uscislenia zabraniaja szarzy w drugim przypadku a pozwalaja w pierwszym, co generalnie jest troche bez sensu i nie ma najmniejszego poparcia w zasadach. Jest czystym widzimisie.
Ta sytuacja jest rzadka i skrajna. Jednak jest cala masa sytuacji posrednich, gdzie bedac prawie-pewnym reakcji flee oddzialu przeszkadzajacego nie mozemy zaszarzowac, bo uscislenie zakazuje.
Dobra, juz wiecej mi sie nie chce zajmowac tym tematem. Od jakiegos czasu nie gram bretka, szarze warunkowe nie sa mi do niczego potrzebne.
Tylko w pierwszym przypadku, jak oddzial zielony zadeklaruje hold (droga dla oddzialu niebieskiego zostanie odblokowana). W przypadku flee brazowi pala szarze i blokuja droge.
W drugim, jak oddzial zielonym powie flee, brazowi przejezdzaja pelny dystans szarzy, bo ich lapia i odblokowuja droge do szarzy dla niebieskiego. W przypadku reakcji hold zielonych, brazowi blokuja droge. Jednak reakcja hold jest niemozliwa (bo zieloni sa w stanie ucieczki). Powoduje to, ze wykonanie szarzy niebieskich to 100% pewnosci.
Uscislenia zabraniaja szarzy w drugim przypadku a pozwalaja w pierwszym, co generalnie jest troche bez sensu i nie ma najmniejszego poparcia w zasadach. Jest czystym widzimisie.
Ta sytuacja jest rzadka i skrajna. Jednak jest cala masa sytuacji posrednich, gdzie bedac prawie-pewnym reakcji flee oddzialu przeszkadzajacego nie mozemy zaszarzowac, bo uscislenie zakazuje.
Dobra, juz wiecej mi sie nie chce zajmowac tym tematem. Od jakiegos czasu nie gram bretka, szarze warunkowe nie sa mi do niczego potrzebne.
Power of darkness... come on!
Juz z shino sobie o tym rozmawialismy. Tak, ten zapis ktory jest teraz jest nieco niesprawiedliwy - ze kosci do rzucania PoD sie nie licza do limitu. Ale zapis ze sie licza tez jest bez sensu, bo likwiduja ten czar zupelnie z gry. I nie wciskajcie tutaj kitu ze jest dobry dla dwoch magiczek - dwie magiczki to sobie nie poczaruja zbytnio, i rzuca moze jeden/dwa czary na gre.
Prawidłowy, sensowny, zgodny z Biblia i Koranem zapis powienien brzmieć:
" kości zużyte do udanego rzucenia PoD się nie liczą do limitu". Jak czar nie wyjdzie lub zostanie zdispellowany to kosci wliczaja sie do limitu (bo przeciwnik zuzyl na nie też swoje kosci dispella).
Wtedy jest i taktycznie i sprawiedliwie (dla DE, bo mogą używać zdolnosci specjalnej swojej armii). Wtedy majac na starcie np 3 male magiczki, jest sens rzucania tego czaru, a dla przeciwnika jest sens dispelowania go. I wszyscy beda zadowoleni.
Juz z shino sobie o tym rozmawialismy. Tak, ten zapis ktory jest teraz jest nieco niesprawiedliwy - ze kosci do rzucania PoD sie nie licza do limitu. Ale zapis ze sie licza tez jest bez sensu, bo likwiduja ten czar zupelnie z gry. I nie wciskajcie tutaj kitu ze jest dobry dla dwoch magiczek - dwie magiczki to sobie nie poczaruja zbytnio, i rzuca moze jeden/dwa czary na gre.
Prawidłowy, sensowny, zgodny z Biblia i Koranem zapis powienien brzmieć:
" kości zużyte do udanego rzucenia PoD się nie liczą do limitu". Jak czar nie wyjdzie lub zostanie zdispellowany to kosci wliczaja sie do limitu (bo przeciwnik zuzyl na nie też swoje kosci dispella).
Wtedy jest i taktycznie i sprawiedliwie (dla DE, bo mogą używać zdolnosci specjalnej swojej armii). Wtedy majac na starcie np 3 male magiczki, jest sens rzucania tego czaru, a dla przeciwnika jest sens dispelowania go. I wszyscy beda zadowoleni.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
No powoli krystalizuje sie optymalne rozwiazanie. Jankiel, zgadzam sie z Twoim przykladem z LS, ze taka mozliwosc szarzy nie powinna miec miejsca, choc wczesniej sadzilem co innego.
Deklaracje szarż - zgodnie z FAQ można deklarować szarżę, która jest możliwa tylko pod pewnymi warunkami. Nie można deklarować szarż, które w żadnym wypadku nie mogą osiągnąc celu szarży w jego pierwotnej pozycji a jedynie mają szansę złapać przeciwnika w przypadku jego reakcji flee.
Nie wiem, czy nie za skomplikowanie napisane, ale wydaje mi sie, ze generalnie na takie rozwiazanie wszyscy sa w stanie sie zgodzic.
I nie trzeba eitw ruszac
.
Deklaracje szarż - zgodnie z FAQ można deklarować szarżę, która jest możliwa tylko pod pewnymi warunkami. Nie można deklarować szarż, które w żadnym wypadku nie mogą osiągnąc celu szarży w jego pierwotnej pozycji a jedynie mają szansę złapać przeciwnika w przypadku jego reakcji flee.
Nie wiem, czy nie za skomplikowanie napisane, ale wydaje mi sie, ze generalnie na takie rozwiazanie wszyscy sa w stanie sie zgodzic.
I nie trzeba eitw ruszac

Moim zdaniem sensowne rozwiązanie - wilk syty i owca cała. Zgodzę się, że przy całkowitym nie wliczaniu to Dispelujący marnuje czasem kości na coś co tych kości nie zużywa.karlee pisze:Power of darkness... come on!
Juz z shino sobie o tym rozmawialismy. Tak, ten zapis ktory jest teraz jest nieco niesprawiedliwy - ze kosci do rzucania PoD sie nie licza do limitu. Ale zapis ze sie licza tez jest bez sensu, bo likwiduja ten czar zupelnie z gry. I nie wciskajcie tutaj kitu ze jest dobry dla dwoch magiczek - dwie magiczki to sobie nie poczaruja zbytnio, i rzuca moze jeden/dwa czary na gre.
Prawidłowy, sensowny, zgodny z Biblia i Koranem zapis powienien brzmieć:
" kości zużyte do udanego rzucenia PoD się nie liczą do limitu". Jak czar nie wyjdzie lub zostanie zdispellowany to kosci wliczaja sie do limitu (bo przeciwnik zuzyl na nie też swoje kosci dispella).
Wtedy jest i taktycznie i sprawiedliwie (dla DE, bo mogą używać zdolnosci specjalnej swojej armii). Wtedy majac na starcie np 3 male magiczki, jest sens rzucania tego czaru, a dla przeciwnika jest sens dispelowania go. I wszyscy beda zadowoleni.
Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
Exactly, dokładnie i absolutnie tak. Ani nie powoduje to zwarzywienia czaru, ani tez nie pozwala DE/Demonom banalnie przekraczać limitu kości.Prawidłowy, sensowny, zgodny z Biblia i Koranem zapis powienien brzmieć:
" kości zużyte do udanego rzucenia PoD się nie liczą do limitu". Jak czar nie wyjdzie lub zostanie zdispellowany to kosci wliczaja sie do limitu (bo przeciwnik zuzyl na nie też swoje kosci dispella).
Udane oczywiście rozumiemy jako wpuszczone przez przeciwnika. Grano u nas tak kilka turniejów i to sie sprawdza też w praktyce.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
OWorst play
..............
1. Overguess - gdy celem strzału z maszyny (a także zaklęcia czy przedmiotu w których zgaduje się odległość) tylko formalnie jest deklarowany cel, a faktycznie chodzi o trafienie innego celu, niemożliwego do zobaczenia
np.2 cale odległości pomiędzy W i O
WWWWWW
oIo
W-np. łucznicy
O-np mag
oIo-działo
Przepraszam i nie mogę wybrać za cel czerwonego pana???? Czy ktoś jest śmieszny czy paranoja zmian sięgnęła już szczytu???? Jaki zapis w zasadach zabrania takiego strzału - żaden, od kiedy człowiek stający na przeciw dział (bo to ich ma ten zapis w szczególności dotknąć ) wiedział czym się to kończy - od zawsze. WFB to gra dla ludzi myślących czy się mylę? Umieszczenie takiego zapisu w sekcji WP porpostu sprawia że opadają mi ręce, nagle komuś zaczyna przeszkadzać że grając np. i przede wszystkim z Imperium musi uważać i nie hasać pojedynczymi modelami jak mu się rzewnie podoba. Przedeklarowywnie zasięgów o XX cali jest, było i będzie zagraniem nieczystym, ale to?
Działa mają swoje prawa tak strzelać jak smoki latać i terroryzować, mają po to swój koszt i swoje zasady zawarte w RB ( w przypadku Great Cannonów bagatela 100pkt ). Wężyki TG są ok a strzelanie z dział już nie??? Proponuję dodać zapis w BP - sekcja "Imperium" - armia ta z założenia ma pozostać na poziomie niskim i wystawiać się w sposób taki aby niczemu i nikomu kłopotów nie sprawić.
Im mniejsza ścisłość tym większe pole do popisu dla tworzącej się komedii.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2009, o 18:18 przez Wrubel, łącznie zmieniany 2 razy.
akurat IMO 100 pkt to bardzo malo za dzialo, które (zakładając, ze nie ma pecha) splaca sie w 90% bitwy.
Ale masz racje, moim zdaniem trzeba patrzeć, gdzie się lezie i to powinien być strzał dozwolony, zakładając, że nie wałujesz na zasięgu.
Ale masz racje, moim zdaniem trzeba patrzeć, gdzie się lezie i to powinien być strzał dozwolony, zakładając, że nie wałujesz na zasięgu.
Release the Przemcio!
Eh ten zapis odnośnie przestrzeliwywania jest z dupy. Stworzono prawie zapis o proximiti. Będę puszczał teraz 2 cale przed heraldem tzincza furie i niech no mi któryś kolo z imperium albo kraśków walnie w kierunku tzinczola. WP jak uj
.
