Poradźcie nowemu, czyli wybór armii
Re: Poradźcie nowemu, czyli wybór armii
Rozkminiam rozpoczęcie zabawy z Hordami. Zastanawiam się nad Skorne i Trollblods. Czy możecie podpowiedzieć jakie punkty najczęściej są grane na turniejach i jakie modele kupić na start żeby wystawić coś na te punkty od razu?
z reguly sie gra na 35 lub 5 pktow 2 rozpiski
trole: z casterow wychodzi, ze calandra i doomshape sa najpopularniejsi. Z Skorne wszyscy prawie grali Xerxisem a drugi caster juz zaleznie od stylu gry.
rozpiski masz tu z etc
http://wmh-wtc.com/query.php
sqlki to odpowiednio:
select leader, list from wtc where faction="Trollblood" order by leader;
i
select leader, list from wtc where faction="Skorne" order by leader;
ciezko opisac poszczegolne oddzialy, bo te rozpiski sie czesto znacznie roznia.
trole: z casterow wychodzi, ze calandra i doomshape sa najpopularniejsi. Z Skorne wszyscy prawie grali Xerxisem a drugi caster juz zaleznie od stylu gry.
rozpiski masz tu z etc
http://wmh-wtc.com/query.php
sqlki to odpowiednio:
select leader, list from wtc where faction="Trollblood" order by leader;
i
select leader, list from wtc where faction="Skorne" order by leader;
ciezko opisac poszczegolne oddzialy, bo te rozpiski sie czesto znacznie roznia.
Dzięki. Na razie wybrałem dooma trollowego, a do niego pyre, Storm i dire trolla. Chciałbym pograć najpierw w tym starterowym formacie żeby poczuć z czym się je mechanikę Hordes
Siema
Ile +- kosztowałaby mnie grywalna armia do WM z malowaniem, zmieściłbym się koło 1k pln? Mam na myśli rozmiar na którym mógłbym pograć na większości turniejów.
Ile +- kosztowałaby mnie grywalna armia do WM z malowaniem, zmieściłbym się koło 1k pln? Mam na myśli rozmiar na którym mógłbym pograć na większości turniejów.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
2 sensowne rozpiski na 50 pkt i z malowaniem...raczej w 1k nie dasz rady, na samo malowanie pewnie z 500zł pójdzie.
Spróbuj jeszcze popytać na forum wm'ki (www.warmachina.com.pl)
Spróbuj jeszcze popytać na forum wm'ki (www.warmachina.com.pl)
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
IMO 2k trzeba liczyć, zresztą zależy od frakcji.
Najtaniej chyba wychodzi Legion i Trolle.
Najtaniej chyba wychodzi Legion i Trolle.
Czy w tym systemie sa gobliny albo cos zblizonego?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
Są gobbery. Chyba najbardziej znany z nich:
Ale nie jest to osobna armia.
Jeśli chodzi o podobne stylistycznie armie to najbliżej goblinów są trolle:
http://privateerpress.com/hordes/galler ... oods/units
ew. minions (choć to bardziej połączenie lizaków i Bestii) :
http://privateerpress.com/hordes/gallery/minions/units
Ale nie jest to osobna armia.
Jeśli chodzi o podobne stylistycznie armie to najbliżej goblinów są trolle:
http://privateerpress.com/hordes/galler ... oods/units
ew. minions (choć to bardziej połączenie lizaków i Bestii) :
http://privateerpress.com/hordes/gallery/minions/units
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
Podstawowa rónica jest w gospodarowaniu zasobami.
W Warmachinie caster na początku tury ma do rozdysponowania pewną ilość focusu, która pozwala warjackom szarżować, dorabiać ataki, wykonywać jakieś akcje itp. Ponadto caster focus zużywa do czarowania, oraz ewentualnie może nie użyć od razu podnosząc swoją obronność bądź zwiększając swoje możliwości bojowe.
W Hordach natomiast bestie wykonując akcje, atakując, itd, produkują furię. Każda bestia ma limit furii którą może mieć na sobie, bez żadnych skutków ubocznych. Zadaniem Warlocka jest zdejmować z bestii furię (aby zwalniać ten limit i w przyszłych turach bestie znów mogły działać), którą może potem przeznaczyć na czary/ataki/obronność. Oczywiście jest limit furii którą zdjąć z bestii na początku każdej tury.
Ponadto Warhmachinowi casterzy, są z reguły potężniejsi od Hordowych warlocków i sami nierzadko grają w armii pierwsze skrzypce. Różnica jest też w składzie armii - z reguły armie Warmachiny składają się z 1-2 jacków, a skupiają się raczej na unitach/solosach, natomiast armie Hord stoją głównie bestiami. Wynika to przede wszystkim właśnie z różnic w gospodarowaniu focusem/furią. Caster musi utrzymać jacki i siebie, natomiast bestie są bardziej samowystarczalne, a zdejmować furię może nie tylko warlock, ale również niektórzy solosi. Ponadto .bestie są raczej silniejsze od jacków.
Bardziej wytrawni gracze być może byli by w stanie wskazać więcej różnic, ale widzę że nikt nic, więc ja od siebie mogę powiedzieć tyle.
W Warmachinie caster na początku tury ma do rozdysponowania pewną ilość focusu, która pozwala warjackom szarżować, dorabiać ataki, wykonywać jakieś akcje itp. Ponadto caster focus zużywa do czarowania, oraz ewentualnie może nie użyć od razu podnosząc swoją obronność bądź zwiększając swoje możliwości bojowe.
W Hordach natomiast bestie wykonując akcje, atakując, itd, produkują furię. Każda bestia ma limit furii którą może mieć na sobie, bez żadnych skutków ubocznych. Zadaniem Warlocka jest zdejmować z bestii furię (aby zwalniać ten limit i w przyszłych turach bestie znów mogły działać), którą może potem przeznaczyć na czary/ataki/obronność. Oczywiście jest limit furii którą zdjąć z bestii na początku każdej tury.
Ponadto Warhmachinowi casterzy, są z reguły potężniejsi od Hordowych warlocków i sami nierzadko grają w armii pierwsze skrzypce. Różnica jest też w składzie armii - z reguły armie Warmachiny składają się z 1-2 jacków, a skupiają się raczej na unitach/solosach, natomiast armie Hord stoją głównie bestiami. Wynika to przede wszystkim właśnie z różnic w gospodarowaniu focusem/furią. Caster musi utrzymać jacki i siebie, natomiast bestie są bardziej samowystarczalne, a zdejmować furię może nie tylko warlock, ale również niektórzy solosi. Ponadto .bestie są raczej silniejsze od jacków.
Bardziej wytrawni gracze być może byli by w stanie wskazać więcej różnic, ale widzę że nikt nic, więc ja od siebie mogę powiedzieć tyle.
trole. trole to orki swiata pp.-Qc- pisze:Czy w tym systemie sa gobliny albo cos zblizonego?
w skrocie:warmahine'a a hordes, opisze ktoś?
warmachine:
swiat steampunkowy. armie z reguly skladaja sie z herosa glownego, 1-2 robocikow (sa buildy gdzie jest ich wiecej, ale jest ich stosunkowo malo. Wyjatek to armia robotow czyli coc. Choc tam tez mozna zrobic piechotna armie) i duzej ilosci piechoty i solosow (solo to taki hero mniejszy, ktory ma z reguly kilka fajnyh zasad specjalnych boostojacych armie albo po prostu mocno sie tluczacy).
mechanika jest taka, ze heros generuje surowce, ktore potem sa rozdysponowane na robociki i magie. za nieyuzyte surowce zwieksza sobie save.
hordes:
mocne fantasy. Armie z reguly skladaja sie z herosa glownego, okolo 4 bestii (oczywiscie liczba zalezy od danej rozpiski. powiedzmy, ze jest to 3-6) i reszta w piechocie i solosach.
mechanika tu dziala inaczej. bestie maja czary same z siebie. za uzycie czarow generuja one surowce (ktorych niemoga miec za duzo na sobie) i ktore to surowce sa zbierane przez maga (sam nie generuje ich).
piechoty i solosi dzialaja tak samo. roznia sie tylko zasadami specjalnymi. w wolnej chwili opisze armie.
Dzięki. Czytałem coś że można grać armiom z hordes przeciw tym z warmachine. Jest to możliwe? Jeśli nie to który z tych 2 systemów jest bardziej popularny/ jest więcej graczy i turniejów?
"Jak ja nie cierpię Vampirów"Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
Tak można bo to jest jeden system który nazywa się warmachine&hordes nie ma podziału na turnieje tylko warmachine lub tylko hordes, przynajmniej ja o takich nie słyszałem wiec niezależnie czy wybierzesz sobie armie hordes czy warmachine nie bedziesz miał problemu z grą.
Obie dzieją się w jednym świecie. Tyle że kraina Warmahine jest oddzielona od krainy Hord przez łańcuch górski i pustynie na której tak trochę dalej mieszkają sobie Skorne.
Z Warmahine dla nowego gracza fajnie prezentuje się khador moim zdaniem mają proste warjacki oparte na wysokiej sile i wytrzymałości. Wydaje mi się że najmniej każą za błędy. W Hordach mógłbym polecić w sumie sam nie wiem kogo dla nowego gracza.
Osobiście gram najemnikami. Podobają mi się jako że mają fajny desing i łatwo zrobić ich warjacki w domu ( nie są najwyższej jakości ani nie są najpiękniejsze ale są).
Z Warmahine dla nowego gracza fajnie prezentuje się khador moim zdaniem mają proste warjacki oparte na wysokiej sile i wytrzymałości. Wydaje mi się że najmniej każą za błędy. W Hordach mógłbym polecić w sumie sam nie wiem kogo dla nowego gracza.
Osobiście gram najemnikami. Podobają mi się jako że mają fajny desing i łatwo zrobić ich warjacki w domu ( nie są najwyższej jakości ani nie są najpiękniejsze ale są).
Siemano
Są to dwa systemy, które tak naprawdę są jednym. W obu systemach Twoja armia opiera się o głównego imiennego bohatera (których jest duży wybór w każdej frakcji). W sumie składasz rozpę pod niego, bo on definiuje przede wszystkim synergie między modelami (na turniejach gra każdy gracz ma dwie rozpy, tak żeby jak najbardziej uniknąć efektu papier/nożyce/kamień, gracze wybierają, którą zagrają jednocześnie). I tutaj pojawia się główna różnica między Warmachine i Hordes. Warmachine jest steampunkowe i Twój imienny bohater jest "magiem" potrafiącym kontrolować roboty. W rozpiskach zazwyczaj widuje się jednego/dwa jacki (czyt. roboty), ale da się grać też na ich większej ilości. Jednakże w porównaniu do Hordes dominuje tutaj piechota. W Hordes Twój szef szefów jest warlockiem, który zamiast robotów kontroluje bestie. Klimat jest ogółem fantasy. Zazwyczaj armie składają się z bestii i mniej jest piechoty. Różnica jest w tym jak te bestie/jacki szef boostuje, tak jak napisali koledzy wyżej.
Jeżeli chodzi o zapoznanie się z systemem to podobno (sam tylko przeleciałem je wzrokiem) bardzo dobre są filmy wprowadzające do obu systemów wypuszczone przez wydawcę:
https://www.youtube.com/watch?v=En7dqerjSJM
https://www.youtube.com/watch?v=pxirCgRSzhA
Dodatkowo jest bardzo prężnie działające forum międzynarodowe:
http://privateerpressforums.com/forum.php
Forum polskie:
http://warmachina.com.pl/index.php
I stronka, w której im więcej grasz tym więcej widzisz baboli, ale dla mnie na początku stanowiła kopalnie informacji:
http://battlecollege.wikispaces.com/
System bardzo ze swojej strony polecam
P.S. Trolle wg. mnie kompletnie nie przypominają O&G (chyba, że zmienił się ich styl gry od 6 edycji WFB), a cała akcja fluffowa dzieje się plus minus w jednym miejscu (nie ma innych krain póki co, gdzie coś by się działo). Ale fluff to fluff
Są to dwa systemy, które tak naprawdę są jednym. W obu systemach Twoja armia opiera się o głównego imiennego bohatera (których jest duży wybór w każdej frakcji). W sumie składasz rozpę pod niego, bo on definiuje przede wszystkim synergie między modelami (na turniejach gra każdy gracz ma dwie rozpy, tak żeby jak najbardziej uniknąć efektu papier/nożyce/kamień, gracze wybierają, którą zagrają jednocześnie). I tutaj pojawia się główna różnica między Warmachine i Hordes. Warmachine jest steampunkowe i Twój imienny bohater jest "magiem" potrafiącym kontrolować roboty. W rozpiskach zazwyczaj widuje się jednego/dwa jacki (czyt. roboty), ale da się grać też na ich większej ilości. Jednakże w porównaniu do Hordes dominuje tutaj piechota. W Hordes Twój szef szefów jest warlockiem, który zamiast robotów kontroluje bestie. Klimat jest ogółem fantasy. Zazwyczaj armie składają się z bestii i mniej jest piechoty. Różnica jest w tym jak te bestie/jacki szef boostuje, tak jak napisali koledzy wyżej.
Jeżeli chodzi o zapoznanie się z systemem to podobno (sam tylko przeleciałem je wzrokiem) bardzo dobre są filmy wprowadzające do obu systemów wypuszczone przez wydawcę:
https://www.youtube.com/watch?v=En7dqerjSJM
https://www.youtube.com/watch?v=pxirCgRSzhA
Dodatkowo jest bardzo prężnie działające forum międzynarodowe:
http://privateerpressforums.com/forum.php
Forum polskie:
http://warmachina.com.pl/index.php
I stronka, w której im więcej grasz tym więcej widzisz baboli, ale dla mnie na początku stanowiła kopalnie informacji:
http://battlecollege.wikispaces.com/
System bardzo ze swojej strony polecam
P.S. Trolle wg. mnie kompletnie nie przypominają O&G (chyba, że zmienił się ich styl gry od 6 edycji WFB), a cała akcja fluffowa dzieje się plus minus w jednym miejscu (nie ma innych krain póki co, gdzie coś by się działo). Ale fluff to fluff
Brak. Działa to jako jeden system. Do tego nieźle zbalansowany. Jeśli coś gniecie jaja to są to zazwyczaj konkretne buildy czy combosy, na które jednak każda frakcja ma jakąś kontrę. Dobrym jest tutaj turniejowy zwyczaj dwóch rozpisek, przez który jeszcze bardziej zmniejsza się efekt papier-kamień-nożyce.
Spoko. A gdyby ktoś jeszcze mógł się wypowiedzieć kto grał w wh40k i warmachine& hordes, jakie są plusy/ minusy tego 2 względem 1. Np cena armii/zamienniki/ proxy/ mechanika/ ilość turniejów itp. Shino?;)
"Jak ja nie cierpię Vampirów"Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.