WE vs DWARFS
Moderator: Gremlin
Po czterech miesiącach chciałbym odświeżyć temat. Dawno nie grałem z krasiami, teraz mam dwie dosyć ważne gry, jedna będzie na małe, jedna na duże punkty. Macie jakieś pomysły? Standardowe 3xdriady, 3x łuki plus wildzi i tancerze? Wystawiać brokuła? Może 2x waywatcherzy?
W sumie tak, ale w takim razie wayewatchersi i orzełek? Albo dwa razy wayewatchersi? Albo potroić special?
Jeśli ustawiasz się tylko pod dwarfy to wiadomo, 0 magii. Co do herosów polecam lorda w tancerzach. Ogólnie przyda się orzeł i np. zwyłky fast. Ja w rara dałbym wayów, a drugi rare albo sobie darował albo samemu dał działo lub ledów. Ew. jak można to drugich wayów, ale 5tke.
Cory, speciale, w sumie na Dwarfy sporo rzeczy daję radę.
Cory, speciale, w sumie na Dwarfy sporo rzeczy daję radę.
- Bananovitch
- Chuck Norris
- Posty: 478
- Lokalizacja: Koszalin; Zad Trolla
Dlatego warto wystawić warhlaki i orły-może nie zdziałają cudów, ale ich zadaniem będzie zablokowanie kowadła.
http://laiglenid.blogspot.com/-jak Bananek Bretońców malował.
- Michał Archanioł
- Mudżahedin
- Posty: 205
o ile dolecą ....
runa "gniewu i zniszczenia" tak się to chyba nazywa, uniemożliwia latanie a dodatkowo d6 trafień z siłą 4
jak wyklepie ktoś wielką to może k3 oddziały tak urządzić...;( czyli dla nas graczy leśnymi = ciężki bój..... tym bardziej, że warhawki zjadają ci slot specjal a orzełek rara.
runa "gniewu i zniszczenia" tak się to chyba nazywa, uniemożliwia latanie a dodatkowo d6 trafień z siłą 4
jak wyklepie ktoś wielką to może k3 oddziały tak urządzić...;( czyli dla nas graczy leśnymi = ciężki bój..... tym bardziej, że warhawki zjadają ci slot specjal a orzełek rara.
- Bananovitch
- Chuck Norris
- Posty: 478
- Lokalizacja: Koszalin; Zad Trolla
No tak. Tylko że jeżeli zacznie klepać dużą runę, to jest duża szansa że nie wyklepie żadnej. Zajmują sloty? A co byś chciał wystawić? Drzewko? 2x wayów? Dużo WR albo tancerzy? Nie czarujmy się-na krasnale drzewko nie jest aż tak szałowe żeby nie pomyśleć nad wystawieniem orła. WR nie przejadą przez klocki krasnoludzkiej piechoty. A Latacze mogą po prostu je olać.
http://laiglenid.blogspot.com/-jak Bananek Bretońców malował.
- Michał Archanioł
- Mudżahedin
- Posty: 205
Jak tu widzę to większość ludzi znacznie gloryfikuje wayów a swego czasu rozpiska bez treemana to była plewa..... cieszy to, że nowa edycja skłania bardziej do myślenia
W slot specjal lubię wepchnąć treekiny (oczywiście na krasie tu mam wzgląd) potrafią przepchnąć niejeden klocek z pomocą jakiejś jednostki która ściąga szeregi, choćby mieli to być glade riderzy.
Co do slotu specjal to najlepiej wydać go na wildów i treekiny-> przynajmniej u mnie i glade riderów do oporu....
OK!! warhawki + orły dolecą ale trzeba się z tym liczyć że jeśli armia nie idzie równo do przodu to zostanie wystrzelana przez krasnoludy, tu gracz krasnoludzki skupi ogień na lataczach, rune małą rzuci na 1 jednostkę i tu licho wtedy wygląda sytuacja.....
Dlatego trzeba posłać coś góra jak i dołem a najlepiej to zrobić zamieszanie wśród swoich wojsk aby przeciwnik pomyślał, że nie wiemy co robić, Sun Zi uczy: "atakuj wroga tam gdzie się nie spodziewa, wszczynaj nieład tan gdzie panuje porządek, a tam gdzie nieład dąż do porządku, atakuj tam gdzie przeciwnik się nie spodziewa, dawaj przeciwnikowi do zrozumienia, że atakujesz lewym skrzydłem a cios zadaj prawym"
suma sumarum nie można całej bitwy wygrać tylko warhawkami i orłami, armia elfów jest zróżnicowana i trzeba z tej różnorodności czerpać.
P.S.
jeśli wygrasz bitwę warhawkami i orłami świadczy to tylko o twojej potędze jako generała....
P.S.S.
swego czasu zamieściłem tu rozpiską podniebną, efekt w wystawieniu był taki że skaweny w 3 rundzie wyczyściły stół....
W slot specjal lubię wepchnąć treekiny (oczywiście na krasie tu mam wzgląd) potrafią przepchnąć niejeden klocek z pomocą jakiejś jednostki która ściąga szeregi, choćby mieli to być glade riderzy.
Co do slotu specjal to najlepiej wydać go na wildów i treekiny-> przynajmniej u mnie i glade riderów do oporu....
OK!! warhawki + orły dolecą ale trzeba się z tym liczyć że jeśli armia nie idzie równo do przodu to zostanie wystrzelana przez krasnoludy, tu gracz krasnoludzki skupi ogień na lataczach, rune małą rzuci na 1 jednostkę i tu licho wtedy wygląda sytuacja.....
Dlatego trzeba posłać coś góra jak i dołem a najlepiej to zrobić zamieszanie wśród swoich wojsk aby przeciwnik pomyślał, że nie wiemy co robić, Sun Zi uczy: "atakuj wroga tam gdzie się nie spodziewa, wszczynaj nieład tan gdzie panuje porządek, a tam gdzie nieład dąż do porządku, atakuj tam gdzie przeciwnik się nie spodziewa, dawaj przeciwnikowi do zrozumienia, że atakujesz lewym skrzydłem a cios zadaj prawym"
suma sumarum nie można całej bitwy wygrać tylko warhawkami i orłami, armia elfów jest zróżnicowana i trzeba z tej różnorodności czerpać.
P.S.
jeśli wygrasz bitwę warhawkami i orłami świadczy to tylko o twojej potędze jako generała....
P.S.S.
swego czasu zamieściłem tu rozpiską podniebną, efekt w wystawieniu był taki że skaweny w 3 rundzie wyczyściły stół....
Sun Tzu... gwoli ścisłościMichał Archanioł pisze:Sun Zi uczy: "atakuj wroga tam gdzie się nie spodziewa, wszczynaj nieład tan gdzie panuje porządek, a tam gdzie nieład dąż do porządku, atakuj tam gdzie przeciwnik się nie spodziewa, dawaj przeciwnikowi do zrozumienia, że atakujesz lewym skrzydłem a cios zadaj prawym"
- Bananovitch
- Chuck Norris
- Posty: 478
- Lokalizacja: Koszalin; Zad Trolla
Jasne że nie wygrasz samymi lataczami-będź co bądź nie są to pegasus knighci z sv3+ i wardem, niemniej jednak latacze mogą odmienić los bitwy=właśnie w taki sposób jak uczy nas Sun Tzu. Co do Treekinów-na krasnale chyba by ich jednak nie wystawił Ale co gracz to rozpiska (miło spotkać kogoś kto nie gra oklepańcem ).
http://laiglenid.blogspot.com/-jak Bananek Bretońców malował.
Gram w poniedziałek z Krasnalami na 1650. Zależy mi na zwycięstwie, przy czym niekoniecznie musi być wysokie (o takie z brodaczami jest trudno). Taką złożyłem rozpę, będę wdzięczny za opnie:
* Wardancer Noble, General 140
Blades of Loec
* Alter Noble 158
Helm of the Hunt
Hail of Doom Arrow
Glade Guard 10 126
Musician;
Glade Guard 10 126
Musician;
Glade Guard 10 126
Musician;
Dryads 9 108
Dryads 9 108
Dryads 9 108
Wild Riders 5 130
Wild Riders 5 130
Wardancers 6 147
Bladesinger, Musician;
Waywatchers 10 240
Total Army Cost: 1647
Casting Pool: 2
Dispel Pool: 2
Models in Army: 86
Pomysł generalnie jest taki - driadki screenują przed ostrzałem (o ile to możliwe), cisną za nimi wildzi i wardancerzy. Tancerze z bohaterem mogą rozkręcić klocek nawet od przodu, za to wildzi mogą ściągać maszyny lub flankować. Za to cała reszta armii to próba wygrania pojedynku strzeleckiego. Oczywiście najważniejsi mogą być waywatcherzy.
* Wardancer Noble, General 140
Blades of Loec
* Alter Noble 158
Helm of the Hunt
Hail of Doom Arrow
Glade Guard 10 126
Musician;
Glade Guard 10 126
Musician;
Glade Guard 10 126
Musician;
Dryads 9 108
Dryads 9 108
Dryads 9 108
Wild Riders 5 130
Wild Riders 5 130
Wardancers 6 147
Bladesinger, Musician;
Waywatchers 10 240
Total Army Cost: 1647
Casting Pool: 2
Dispel Pool: 2
Models in Army: 86
Pomysł generalnie jest taki - driadki screenują przed ostrzałem (o ile to możliwe), cisną za nimi wildzi i wardancerzy. Tancerze z bohaterem mogą rozkręcić klocek nawet od przodu, za to wildzi mogą ściągać maszyny lub flankować. Za to cała reszta armii to próba wygrania pojedynku strzeleckiego. Oczywiście najważniejsi mogą być waywatcherzy.
Generalnie myślę że krasie tym pociśniesz, chyba że będzie to krasiowy "ofens" ciasno rozstawiony, wtedy będzie ciężko.
Myślę jednak że miło by było wstawić miast 1 waya 2 WD bo tą 6 nawet z bohem ciężko ci będzie rozkręcić jakiś klocek, 8 z bohem myślę że spoko.
P.S. Waye na krasie są super = polecam ! Genialnie ściągają maszynki, jadą z kb puszki w stylu ironi, a no i przeciwnik nie ma prawie co z nimi zrobić (no chyba że organki, ale je trzeba załatwić w pierwszej kolejności łukami).
Czymś podobnym tylko że zamiast 1 wr miałem ptaki rozwaliłem krachy 16:4, polecam.
Pozdro
Myślę jednak że miło by było wstawić miast 1 waya 2 WD bo tą 6 nawet z bohem ciężko ci będzie rozkręcić jakiś klocek, 8 z bohem myślę że spoko.
P.S. Waye na krasie są super = polecam ! Genialnie ściągają maszynki, jadą z kb puszki w stylu ironi, a no i przeciwnik nie ma prawie co z nimi zrobić (no chyba że organki, ale je trzeba załatwić w pierwszej kolejności łukami).
Czymś podobnym tylko że zamiast 1 wr miałem ptaki rozwaliłem krachy 16:4, polecam.
Pozdro
A niby w jaki sposób tych 2 więcej miałoby coś zmienić w CC?Dzidzia pisze: Myślę jednak że miło by było wstawić miast 1 waya 2 WD bo tą 6 nawet z bohem ciężko ci będzie rozkręcić jakiś klocek, 8 z bohem myślę że spoko.
@ Krzychu bardzo spoko rozpa na krasie.
Dzidzia - pomyślę nad tymi tancerzami, możesz mieć rację, chociaż dyszka wayów to spoko opcja na pokurcze.
Żeby nie być gołosłownym - tu jest link do kibicowania:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... &start=120
Moja grupa to orki - pociśnięte już za 6pkt, WoCh, raz zwyciężone. Przede mną trzy gry i spora chęć na 18pkt Może i nasza armia już nie jest topowa, ale my wciąż dajemy radę
Skoro tak piszesz, to czuje się zobowiązany do minimum 15-5Kalesoner pisze:@ Krzychu bardzo spoko rozpa na krasie.
Żeby nie być gołosłownym - tu jest link do kibicowania:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... &start=120
Moja grupa to orki - pociśnięte już za 6pkt, WoCh, raz zwyciężone. Przede mną trzy gry i spora chęć na 18pkt Może i nasza armia już nie jest topowa, ale my wciąż dajemy radę