WE vs DWARFS
Moderator: Gremlin
- petronikus
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 116
- Lokalizacja: cz-wa
WE vs DWARFS
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Od pewnego czasu mam problem z brodaczami na 1000 bo tylko na tyle mam armie. Tak tak rozwalam organki ale nie moge sobie poradzić z klockiem wojowników+tan i zawsze dostaje po chudej elfickiej pupie- chodzą plotki ze krasnale wciagają WE nosem jeszcze przed rozstawieniem i wogóle ze są turbo super ... ale napewno jest jaki sposób.
Mile widziane porady taktyczne na 1000 i rozpiski-P.S: Ja początkijący gracz WE.Pozdro
Mile widziane porady taktyczne na 1000 i rozpiski-P.S: Ja początkijący gracz WE.Pozdro
Kwestia jeszcze jakie te krasie są. Jak to defens z max jednym klockiem wojaków to można to łyknąć. Jak krasnoludzki ofens to kwestia doboru terenów i rozstawienia.
Tak jak z innymi armiami zagrożenie musisz stwarzać nie jednym oddziałem a od razu czterema żebyś miał pewność, że coś zaszarżuje i złamie.
Jak klocki to konnica z boku jest konieczna ale wiem że czasami trudno taki manewr wykonać.
Ja zawsze puszczam wszystkie oddziały [przeważnie 3x8 driad i 2x5 wildów] jedną flanką i łapie maszynki, strzelców itd.
Tak jak z innymi armiami zagrożenie musisz stwarzać nie jednym oddziałem a od razu czterema żebyś miał pewność, że coś zaszarżuje i złamie.
Jak klocki to konnica z boku jest konieczna ale wiem że czasami trudno taki manewr wykonać.
Ja zawsze puszczam wszystkie oddziały [przeważnie 3x8 driad i 2x5 wildów] jedną flanką i łapie maszynki, strzelców itd.
- petronikus
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 116
- Lokalizacja: cz-wa
ogólna rozpiska krasnali
tan
20 wojowników command
10 strzelców z tarczami i muzykiem
katapulta+inzynier dwie runy(na przezut i sily)
2x balista z inzynierami kazda w rogu do zbijania szeregow z boku
11 gornikow+command
i oczywiscie organki
albo zamiast balist 7 troll slayers+3gigant slayers
tan
20 wojowników command
10 strzelców z tarczami i muzykiem
katapulta+inzynier dwie runy(na przezut i sily)
2x balista z inzynierami kazda w rogu do zbijania szeregow z boku
11 gornikow+command
i oczywiscie organki
albo zamiast balist 7 troll slayers+3gigant slayers
Jeśli już masz brać coś pod krasnoludy to wziąłbym coś takiego:
Wardancer Noble 140p.
Blades of Loec
Noble 140p.
BSB, Asyendi's Bane, Hail of Doom Arrow
8 Dryads 96p.
8 Dryads 96p.
8 Dryads 96p.
5 Wild Riders 148p.
Standard Bearer
7 Wardancers 140p.
Bladesinger
6 Waywatchers 144p.
Total: 1000p.
Hail jak najszybciej po organkach, które stanowią jedyne poważne zagrożenie.
Bolce i katkę rozwalasz waywatcherami (w miarę możliwości oczywiście).
Potem już tylko napór pod osłoną driad. Klocek bierzesz na WD od przodu i WR od boku jak cała reszta będzie martwa.
Tak naprawdę w tej rozpisce musisz się obawiać tylko i wyłącznie organek.
Reszta Cię tak bardzo nie boli. Klucz do sukcesu to rozwalenie wspomagania, potem jest już łatwo.
Rozpiska jaką podałem tak naprawdę niweluje zupełnie przydatność bolcy, w dużej mierze katapulty, ogranicza thundererów.
Co mu zostanie? Minerzy, których driady zjadają na śniadanie?
A może klocek, który można tak łatwo uniknąć aż do decydującego momentu?
Wardancer Noble 140p.
Blades of Loec
Noble 140p.
BSB, Asyendi's Bane, Hail of Doom Arrow
8 Dryads 96p.
8 Dryads 96p.
8 Dryads 96p.
5 Wild Riders 148p.
Standard Bearer
7 Wardancers 140p.
Bladesinger
6 Waywatchers 144p.
Total: 1000p.
Hail jak najszybciej po organkach, które stanowią jedyne poważne zagrożenie.
Bolce i katkę rozwalasz waywatcherami (w miarę możliwości oczywiście).
Potem już tylko napór pod osłoną driad. Klocek bierzesz na WD od przodu i WR od boku jak cała reszta będzie martwa.
Tak naprawdę w tej rozpisce musisz się obawiać tylko i wyłącznie organek.
Reszta Cię tak bardzo nie boli. Klucz do sukcesu to rozwalenie wspomagania, potem jest już łatwo.
Rozpiska jaką podałem tak naprawdę niweluje zupełnie przydatność bolcy, w dużej mierze katapulty, ogranicza thundererów.
Co mu zostanie? Minerzy, których driady zjadają na śniadanie?
A może klocek, który można tak łatwo uniknąć aż do decydującego momentu?
Dodam jedno pytanie od siebie: czy chcesz je ograć czy po prostu wygrać, bo moim skromnym zdaniem (chociaż wybitnego generała dwarfickiego nie spotkałem) 11-9 dla WE w takiej rywalizacji, przy zachowaniu sporej ostrożności jest jak najbardziej do wyciągnięcia. Natomiast maska to już spooory problem i do niej to co napisał Lindal, a więc kawa od boku, jest konieczna. W powyższej rozpisce brak mi nieco gladów, którzy w liczbie 3x10 mogą wygrywać ostrzał z krasiami bez ruszania dupy (mogą, nie muszą), ale to już kwestia preferencji indywidualnych.
powiedizalbym nawet, że 8,5 cala
Lucznicy + hail of doom powinni starczyć.
A jak przeciwnik zagra naporowo, zawsze może dostać wardancerów na bok klocka. Ja bym się z krasnalami nie bawił w jakieś subtelne taktyki tylko kurdupli zwyczajnie wystrzelał.
A jak przeciwnik zagra naporowo, zawsze może dostać wardancerów na bok klocka. Ja bym się z krasnalami nie bawił w jakieś subtelne taktyki tylko kurdupli zwyczajnie wystrzelał.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Hmm... Ostatnio qmpel grający dwarfami grał ze mną na 1500 pkt. i dostał 16:4 ;] On Miał tylko 1 maszynę i była to klopa (!) i 20 strzelców.. reszta to warriorsi, ironi, hamerzy i longbeardsi..z bohaterów thana puszkę w warriorsach i bsb z wardem na 5+ na 6" biegającego za wojakami.. Ja miałem warhawki (3), 6 WR z fcg i warbannerem, 6 czy 7 wayów, maga, 20 Gladów, biegacza z hełmem i SoCM, 2 albo 3x 8 driady i noblea z rożkiem i hailem..
Gdyby nie moje niekiedy bardzo pechowe rzuty to mógłbym go zmasakrować.. Faktem jest że poprostu benzadziejnie się ustawił, bo jednostki do walki wręcz bez wsparcia strzelców na prawej stronie, a wszyscy strzelcy na lewej.. Ja miałęm na lewej GG ze sdnajperem i magiem i jakieś driady, wszystkie inne jednostki przerzuiłem na prawą stronę żeby byli moza zasięgiem strzału.. Powiem krótko. Ostało mu się tylko 10 strzelców i katapa, które w następnej turze byłyby zniszczone ;] bo tam już byli wildzi i wróble, oraz than puszka bo nie miałem go jak zabić.. Ja straciłem 1 driady, połowę wildów, 10 łuków i chyba to wszystko..
Chociaż moja wygrana mogła zależeć tylko od beznadziejnej gry mojego kumpla ;] ale itak uważam że klocki warriorsów jest bardzo łatwo zniszczyć ;p
Gdyby nie moje niekiedy bardzo pechowe rzuty to mógłbym go zmasakrować.. Faktem jest że poprostu benzadziejnie się ustawił, bo jednostki do walki wręcz bez wsparcia strzelców na prawej stronie, a wszyscy strzelcy na lewej.. Ja miałęm na lewej GG ze sdnajperem i magiem i jakieś driady, wszystkie inne jednostki przerzuiłem na prawą stronę żeby byli moza zasięgiem strzału.. Powiem krótko. Ostało mu się tylko 10 strzelców i katapa, które w następnej turze byłyby zniszczone ;] bo tam już byli wildzi i wróble, oraz than puszka bo nie miałem go jak zabić.. Ja straciłem 1 driady, połowę wildów, 10 łuków i chyba to wszystko..
Chociaż moja wygrana mogła zależeć tylko od beznadziejnej gry mojego kumpla ;] ale itak uważam że klocki warriorsów jest bardzo łatwo zniszczyć ;p
W sumie zabawna sprawa....
WE układają się pod krasnoludy, które mają rozpiskę wybitnie nie na WE
Thane 144p.
Great Weapon, Gromril Armour (Master rune of Gromril, Rune of Resistance), Master Rune of Challenge
Thane BSB 145p.
Axe, Gromril Armour, Strollaz's Rune
14 Warriors 136p.
Axe, Heavy Armour, Shield, Standard Bearer
15 Warriors 145p.
Axe, Heavy Armour, Shield, Standard Bearer
14 Longbeards 178p.
Axe, Heavy Armour, Shield, Standard Bearer
10 Quarrellers 130p.
Shields
Organ Gun 120p.
Total: 998p.
Możliwe, że coś pomyliłem w punktacjach. Robiłem to bez booka.
Coś takiego bym brał na WE na te pkt.
Oczywiście zależy na jakim stole by się grało (jeśli 72" to na takie pkt byłoby ciężko).
Drugą opcją byłby oczywiście gunline, też ze strollazem żeby w pierwszej turze podejść.
P.S. Krasnoludy na małe pkt mają przerypane z WE
WE układają się pod krasnoludy, które mają rozpiskę wybitnie nie na WE
Thane 144p.
Great Weapon, Gromril Armour (Master rune of Gromril, Rune of Resistance), Master Rune of Challenge
Thane BSB 145p.
Axe, Gromril Armour, Strollaz's Rune
14 Warriors 136p.
Axe, Heavy Armour, Shield, Standard Bearer
15 Warriors 145p.
Axe, Heavy Armour, Shield, Standard Bearer
14 Longbeards 178p.
Axe, Heavy Armour, Shield, Standard Bearer
10 Quarrellers 130p.
Shields
Organ Gun 120p.
Total: 998p.
Możliwe, że coś pomyliłem w punktacjach. Robiłem to bez booka.
Coś takiego bym brał na WE na te pkt.
Oczywiście zależy na jakim stole by się grało (jeśli 72" to na takie pkt byłoby ciężko).
Drugą opcją byłby oczywiście gunline, też ze strollazem żeby w pierwszej turze podejść.
P.S. Krasnoludy na małe pkt mają przerypane z WE
- petronikus
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 116
- Lokalizacja: cz-wa
ja widzialem jak koles na lidze WE vs Dwarfs wklepal elfą masakre 20:0 WE nawet go nie smyrnol bal sie wybiec z lasu i zaryzykowac szarzy tylko strzelal przez trzy tury w organki i mial tak beznadziejne rzuty ze ich i tak nie zniszczyl
bierzecie na 1000-czy 1500 tremana co o nim sadzicie oplaca sie czy lebiej wydac to w jednostki i waywarchers???
bierzecie na 1000-czy 1500 tremana co o nim sadzicie oplaca sie czy lebiej wydac to w jednostki i waywarchers???
Amen.Jankiel pisze:Ja bym się z krasnalami nie bawił w jakieś subtelne taktyki tylko kurdupli zwyczajnie wystrzelał.
Mylisz się. Tak jak koledzy zauważyli - zasięg robi różnice.Torres pisze:30 GG nie wygra w pojedynku z 10 Thundami z tarczami (ranienie na 5+ i save na 5+, c'mon Razz), katką z 4 obsługi i organkami...
Wystarczy, że przeciwnik zagra naporowo i po zabawie.
Przeciw krasnalom to brokuł średnio pohasa, chyba że zagrasz na treesingach, względnie masz szczęście. WW nieźli, ale oczywiście umiejętnie zagrani. Chyba rezygnowałbym z brokuła, ale też zalezy jak przeciwnik gra.petronikus pisze:bierzecie na 1000-czy 1500 tremana co o nim sadzicie oplaca sie czy lebiej wydac to w jednostki i waywarchers???
Na te punkty osobiście nie wystawiam treemana - za dużo pkt. O wiele bardziej wolę WW a czasem po prostu więcej dać w speciale - np. 2x6 WR ( PG, wiem )
Co do zasięgu to przy movemencie krasi to bardzo dużo. Zwłaszcza, że jak pójdą jednorazowo więcej niż 2,5 cala to będziesz miał na 1 turę spokój
Co do zasięgu to przy movemencie krasi to bardzo dużo. Zwłaszcza, że jak pójdą jednorazowo więcej niż 2,5 cala to będziesz miał na 1 turę spokój
Krasnoludy spokojnie wytrzymają ostrzał GG na daleki zasięg.
Natomiast powiedziałem, że brałbym i tak strollaza. Po 12" ruchu tych 30 Thundererów jest już napewno w zasięgu w drugiej turze.
Wystarczy odpowiednie rozstawienie i tak naprawdę WE mają jedną turę strzelania (możliwe, że na bliski ale co tam). W odpowiedzi krasnoludy celują na 4+, ranią na 3 bez save'a.
Nie wspominając o organkach, które same mogą zmieść cały oddział GG.
Rozpiska "gun line'owa" na WE. 1000p.:
Thane 97p.
Axe, Gromril Armour (Rune of Stone), Shield, Master Rune of Challenge
Thane BSB 195p.
Axe, Gromril Armour, Strollaz's Rune, Master Rune of Grungni
10 Thunderers 150p.
Shields
10 Thunderers 150p.
Shields
10 Thunderers 150p.
Shields
14 Warriors 136p.
Axe, Heavy Armour, Shield, Standard Bearer
Organ Gun 120p.
Total: 998p.
Powiedz mi teraz, że 30 łuczników z Hailem wygra pojedynek strzelecki z tym
Chciałbym po prostu, żeby ktoś zrobił jego zdaniem najlepszą możliwą rozpiskę do WE na 1000p. opierającą się na strzelaniu (30 GG jako podstawa), ustawioną pod Dwarfy. Wtedy będziemy rozmawiać o jakichś tam konkretach.
P.S. Pewnie teraz część osób miałaby ochotę pokazać w opdowiedzi potworki z drzewkiem
P.S.2. Żeby nie było... Gram zarówno krasnoludami jak i WE. Znam w sumie możliwości tych armii i wiem, że na GG się zawodzę często, na Thundererach nigdy. To po prostu nie jest ta liga, nawet biorąc pod uwagę, że ich koszt to 3p. więcej.
Natomiast powiedziałem, że brałbym i tak strollaza. Po 12" ruchu tych 30 Thundererów jest już napewno w zasięgu w drugiej turze.
Wystarczy odpowiednie rozstawienie i tak naprawdę WE mają jedną turę strzelania (możliwe, że na bliski ale co tam). W odpowiedzi krasnoludy celują na 4+, ranią na 3 bez save'a.
Nie wspominając o organkach, które same mogą zmieść cały oddział GG.
Rozpiska "gun line'owa" na WE. 1000p.:
Thane 97p.
Axe, Gromril Armour (Rune of Stone), Shield, Master Rune of Challenge
Thane BSB 195p.
Axe, Gromril Armour, Strollaz's Rune, Master Rune of Grungni
10 Thunderers 150p.
Shields
10 Thunderers 150p.
Shields
10 Thunderers 150p.
Shields
14 Warriors 136p.
Axe, Heavy Armour, Shield, Standard Bearer
Organ Gun 120p.
Total: 998p.
Powiedz mi teraz, że 30 łuczników z Hailem wygra pojedynek strzelecki z tym
Chciałbym po prostu, żeby ktoś zrobił jego zdaniem najlepszą możliwą rozpiskę do WE na 1000p. opierającą się na strzelaniu (30 GG jako podstawa), ustawioną pod Dwarfy. Wtedy będziemy rozmawiać o jakichś tam konkretach.
P.S. Pewnie teraz część osób miałaby ochotę pokazać w opdowiedzi potworki z drzewkiem
P.S.2. Żeby nie było... Gram zarówno krasnoludami jak i WE. Znam w sumie możliwości tych armii i wiem, że na GG się zawodzę często, na Thundererach nigdy. To po prostu nie jest ta liga, nawet biorąc pod uwagę, że ich koszt to 3p. więcej.
- petronikus
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 116
- Lokalizacja: cz-wa
jekie sa wasze pomysly na ogólną rozpiske WE tak pomiedzy 1000-1500 taki totalny POWER GAMING zastanawialem sie nad kupnem tremana ale nie jestem do niego przekonany -narazie... a moze 2x 6WR...