Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny

Dogs of War

Moderator: esgaroth

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Re: Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny

Post autor: Hobbit »

Jak chcesz napisać cokolwiek nie mając wszystkich jednostek, magicznych przedmiotów, a tylko ogólny zarys? A idea Stubborna dawanego przez bohatera na początku bitwy jest dziwna. No chyba, żeby zabronić herosowi opuszczania jednostki.

Po drugie wpychanie na silę wszędzie odporności na psychologie (albo marka slaanesha) to chyba nie metoda pisania podręczników.

Po trzecie. Piechota wykonująca 28 ataków za 6/pkt za model? Nawet WS3 S3 to więcej niż większość oddziałów w podobnej cenie byłaby w stanie przetrzymać.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2010, o 01:40 przez Hobbit, łącznie zmieniany 1 raz.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Aves pisze:Zaczalem wlasnie sie zastanawiac nad jedna kwestia, po co komu specialowa piechota jezeli corowi pikinierzy stana sie grywalni?
W sensie rozumiem idea jednostki ktora ma przyjac szarze i ja blokowac na zasadzie metagema, czyli 3+ armos save itd, ale po co jezeli obrona DoW jest pika i ataki z 4 szeregow zamiast save.
To nie działa tak do końca. Pikinier nawet grywalny to nie remedium na wszystkie problemy. Wydaje mi się, że AB HE nauczyło nas, że ASF to nie wszystko. Nie widuję włóczników HE za często a biją z trzech rzędów, mają ASF i znacznie lepsze statystyki. WL i SM też wszystkiego nie kroją i raczej często są krojeni przez innych, zaś sami są zastępywani DP. Regiment pikinierów może być łatwo uszczuplony przez strzelanie. Zaś ich 20 ataków musi najpierw trafić - trafi połowa. Muszą też zdać test strachu albo terroru - a jak nie zdadzą co wtedy? Potem muszą zranić. Zaś przeciwnik ma jeszcze pancerz. Mały odhył w stronę poniżej przeciętnych rzutów lub nieco ponad przeciętnych rzutów przeciwnika niweczy cały plan. W dodatku kawalerie z dużą siłą i sejwem na 1+ to nie jest rzadkość. Mogą przegrać walkę, a wtedy płyną. Nie wspominając o mocarnych potworach i innych przegiętych jendostkach w kategorii rare, które lubią chodzić parami. Tutaj pikinierzy wiele mogą się nie zdać. Zaś na turniejowych stołach piechota którą mogą rzezać raczej nie występuje. No chyba, że w wersji black guardów czy swordmasterów lub innych elit. Dlatego pikinierzy nie są jakąś uber rzeźnicką piechotą. Mogą być poprostu użyteczniejsi od włócznika czy innej corowej piechoty.

Zaś piechota ze stubbornem, zwlaszcza konkretniejszym savem i odpornością na strach pozwala zatrzymać mordercze paskudzctwa. W ich przypadku znacznie mniejsze ma znaczenie ile przeciwnik ich wybije. Ważne aby nie wybił wszystkich, a jednostka nie została za szybko wycięta w pień. Dzięki temu zyskuje się czas na pułapkę albo blokuje jakąś jednostkę przeciwnika na dłuższy czas. poprostu warto mieć blokera. Krasnoludy to rozumieją i doceniają ideę blokera ;P.
Hobbit pisze:Po drugie wpychanie na silę wszędzie odporności na psychologie (albo marka slaanesha) to chyba nie metoda pisania podręczników.
Nikt tego wszędzie nie będzie wpychał na siłę. Ale jeśli DoW chce powalczyć na turniejowym stole swoimi podstawowymi jednostkami przeciw armiom sięjącym strach i terror to musi posiadać możliwość wyekwipowania przynajmniej kluczowych regimentów w "immuny". Inaczej w specialach ponownie zagoszczą jednostki typu maneatarsi jako jedyna alternatywa na pewną szarżą i duże możliwości "wystania".

Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Post autor: Hurtmaker »

6pkt za gołego pikemena to troche za tanio. zresztą nawet gdyby przyjąc taki koszt punktowy, to nie pomoże im to wcale- w VII edycji gra się po prostu inaczej niż w VI. zwykle na stołach goszczą armię, w których wiele jednostek wzbudza fear, do tego masa wszelakiego strzelania.szkielet armii musza zatem tworzyć jednostki o wysokiej Ld, albo odpornej na panikę, ew. odpornej na ostrzał (skirmish, wysoki AS bądź ward/reg, ewentualnie wysoki T).

mozna pomyśleć o daniu jakieś specjalnej zdolności paymasterowi, która mogłaby równoważyć słabości w tym zakresie.
kiedyś pisałem ,że sensownie gdyby gracz sam nominował jednego ze swoich bohaterów paymasterem (nawet maga). paymaster zachowywałby dotychczasowe zasady w przypadku jego utraty (panika na całej armii), ale dawałby np. odpornośc na panikę w 12 calach+ stubborn w jednostce, w której się znajduje.
to co wiedzą wszyscy:przyciąć koszt FCG - do kosztów normalnych.
w corach można by, było zostawić dotychczasowe jednostki, obniżyć koszt punktowy, jak to już wszyscy piszą zwykłego pikemena do 8 pkt.

w specialach:
1. można by było pomyśleć o wykorzystaniu figurek breganza besiegers - jako ciężkozbrojnych kuszników: zwykłe staty/heavy armour/paweż/kusza - np. za 11 pkt od modelu
2. ciężkozbrojnych pikinierów (koszt 13 pkt)- dać im pike, stubborn, full plate armour i Ld 8
3. wstawić działa do speciali (zwiększyć koszt do 90 pkt).
4. kawaleria z siła 4.
w rarach:
gigant (dobrym pomysłem, jak ktoś tu wcześniej pisał jest regenka),
mengile (do 10 sztuk, bo 15 imo to za dużo)
gallopers gun- dać im możliwość strzału po 4 calowym ruchu (wywalić tego czempiona).

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Po przeczytaniu Waszych postów pozwolę sobie ułożyć taką hipotetyczną minilistę naszej armii. Oczywiście znajdują się w niej rozwiązania zapożyczone od Was.

PAYMASTER
Jestem konserwatystą, ale posty Kal Toraka dały mi trochę do myślenia. Zaproponowałbym pewien kompromis: tytuł Paymastera - tytułem honorowym. Chodzi mi o to by sam Paymaster zniknął, jako dodatkowy heros, ale za razem nadal w DoW był Skarbnik. W jaki sposób? Otóż dajmy normalnego BSB, ale zamiast nazywać do BSB nazwijmy go Paymasterem. Czyli jeden bohater w armii może wykupić za te przykładowe 35 p. tytuł Paymastera dzięki czemu staje się on chorążym armii.

Można jeszcze pokombinować nad tym, że taki Paymaster nie nosi sztandarów, ale za to oddział w którym siedzi może mieć magiczną szmatę bez limitów. Jednak to taka ciekawostka, którą można porzucić dla uproszczenia zasad.

Jeszcze jednym pomysłem, jaki mi przyszedł do głowy, to możliwość wykupienia takiego tytułu Paymastera przez maga. Wiem, że byłaby to rewolucja, ale czemu nie? W DE BSBkiem może być wiedźma, więc jest to już odejście od standardu, że BSB to zwykły heros. Możliwość wykupienia tytułu Paymastera przez maga dawała by tą niepowtarzalność.

CORE UNITS

PIKEMEN
PIKEMEN .............................................. 8 points per model

M-4 WS-3 BS-3 S-3 T-3 W-1 I-3 A-1 Ld-7
Unit Size: 10+
Equipment: Hand weapon, light armour and pikes. May have
heavy armour (+1 pt).
- A standard bearer may carry a magic standard worth up to 25 points
Spec. rules:
Pika - najemnicy uzbrojeni w piki atakują z 4 szeregów (gdy sami szarżują to atakują z 3 szeregów) - jedynie czy walce od . Dodatkowo zawsze w pierwszej turze walki atakują jako pierwsi, chyba że przeciwnik ma zasadę specjalną ASF lub dzięki posiadaniu jakiegoś magicznego przedmiotu uderza jako pierwszy. Poza tym gdy pikinierzy zostają zaszarżowani przodu (od frontu) przez przeciwnika o US modelu wynoszącym 2 lub większym, w pierwszej turze walki otrzymują bonus +1 S i AP. Wszystkie te bonusy nie mogą być stosowane gdy pikinierzy walczą z wrogiem na swojej flance lub tyłach.

SHOOTERS
points/model: 5

Shooter M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Marksman M4 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 LD7

Unit size: 10+
Equipment: Bow

Options:
- Upgrade one Shooter to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Shooter to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Shooter to a marksmen for +10 pts.
- Any unit may swap their Bow witch Crossbow for +2 pts.
- Any unit may swap their Bow witch Handgun for +3 pts.

DUELLISTS
points/model: 5

Duelists M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Champion M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I4 A2 LD7

Unit size: 8+
Equipment: Hand weapons
Special Rules: Skirmish

Options:
- Upgrade one Duellist to a musician for +4 pts.
- Upgrade one Duellist to a Champion for +8 pts.
- Any unit may be equipped with additional hand weapon (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Pistol (+3 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Throwing Knives (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Buclers (+1 pts/per model)
- The Champion may carry two pistols (+2 pts.)

LIGHT CAVALERY
Tak jak dziś tylko z odpowiednio tańszym komandem.

Options:
- Upgrade one Heavy Cavalery to a musician for +7 pts.
- Upgrade one Heavy Cavalery to a standard bearer for +14 pts.
- Upgrade one Heavy Cavalery to a Champion for +14 pts.

HEAVY CAVALERY
points/model: 18

Heavy Cavalery M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD8
Champion M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A2 LD8
Warhorse M8 WS3 BS0 S3 T3 W1 I3 A1 LD6

Unit size: 5+
Mount: Warhorse
Equipment: Hand weapon, Heavy Armour, Lance, Shield
Special Rules: Heavy cavalry can sing pistol and hand weapon in close combat (+1 attack)

Options:
- Upgrade one Heavy Cavalery to a musician for +7 pts.
- Upgrade one Heavy Cavalery to a standard bearer for +14 pts.
- Upgrade one Heavy Cavalery to a Champion for +14 pts.
- Any unit may be equipped with Pistol (+2 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Barding for warhorse (+2 pts/per model)
- A standard bearer may carry a magic standard worth up to 50 points
- One Unit Heavy Cavalery may be upgraded to Veterans for +3 pts/model. Veterans in this unit are S4.

SPECIAL UNITS

OGRE
See rules of Ironguts, Leadblachers and Meneaters from Orge Kingdom Army Book.

DWARFS
Tak jak jest tylko tańszy komand i opcja wykupienia magicznego sztandaru.

NORSE MARAUDERS ................................ 6 points per model
MARAUDER
M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I4 A1 Ld7
Unit Size: 10+
Equipment: Hand weapon and light armour. May have a shield
(+1 pt). May have great weapons (+1 pts), additional hand
weapons (+1 pts), or flails (+1 pt).
Special Rules: Norse Marauders are subject to frenzy.

BODYGUARDS:
points/model: 8

Bodyguards M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I4 A1 LD8
Champion M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I4 A2 LD8

Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon and Heavy armour
Special Rules: Stubborn, Bodyguards (As long as there is a living Paymaster in the unit that was fielded in that unit at the start of the battle the Bodyguards are immune to panic/fear)

Options:
- Upgrade one Bodyguards to a musician for +6 pts.
- Upgrade one Bodyguards to a standard bearer for +12 pts.
- Upgrade one Bodyguards to a Champion for +12 pts.
- Any unit may be equipped with shield (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Halberd (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Great Weapon (+2 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Pikes (+3 pts/per model)
- A standard bearer may carry a magic standard worth up to 50 points

HALFLINGS
Tak ja dziś, tylko beż limitu 0-1.

RARE UNITS

CANNON
Bez zmian.

HOT POT
Dwa na slot.

Teraz trochę komentarza.
Po pierwsze nie nie powinniśmy rezygnować z RoR. Nie które zaś pomysły sprawiają, że jednostki z podstawoej listy armii DoW dublują się z RoRami. Np. pomysł Kal Toraka na wykupienie S4 dla jednego oddziału ciężkiej kawy. Mamy Volandów w RoRach z S4. Jeśli postawić na te rozwiązanie Kal Toraka to IMO Venatorzy powinno dostać płytówki. RoRy nie mogą się wyróżniać jedynie lepszym championem. Muszę mieć coś jeszcze. Wiem, że teraz się nie zajmujemy RoRami, ale musimy o nich pamiętać. Po co dawać opcję wykupienia corowym kusznikom pawęży skoro mają je BRAGANZA’S BESIEGERS. Poza tym same pawęż na nie wiele się zdadzą. Do tego tacy strzelcy powinni mieć lekką albo ciężką zbroję by był sens brania pawęży. Jednakże to już było by za dużo jak na corową jednostkę. Czyli jeśli pawęże to dla specjalowych strzelców.

Nie wrzucałbym RoRów do rarów. RoRy to RoRy i niech tak zostanie. Zajmiemy się nimi później.

Co do mojej nieco zmienionej wersji Bodyguardów. Odporność na panikę i strach oraz terror to przesada. Poza tym można zachować starą nazwę Paymaster Bodyguards dziki mojej wersji (powyżej) Paymastera i zmianie zasady bodyguards tak jak zaproponowałem powyżej.
Obrazek

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Hurtmaker pisze:6pkt za gołego pikemena to troche za tanio. zresztą nawet gdyby przyjąc taki koszt punktowy, to nie pomoże im to wcale- w VII edycji gra się po prostu inaczej niż w VI. zwykle na stołach goszczą armię, w których wiele jednostek wzbudza fear, do tego masa wszelakiego strzelania.szkielet armii musza zatem tworzyć jednostki o wysokiej Ld, albo odpornej na panikę, ew. odpornej na ostrzał (skirmish, wysoki AS bądź ward/reg, ewentualnie wysoki T).
Hurtmaker pisze:mozna pomyśleć o daniu jakieś specjalnej zdolności paymasterowi, która mogłaby równoważyć słabości w tym zakresie.
Dokładnie to samo staram się przekazać od samego początku. Grywalność podstawowych jednostek DoW nie zależy od wyłącznie obniżenia kosztu punkowego i dania jakieś tam broni do wyboru ale głównie zależeć będzie od możliwości ograniczenia wpływu psychologii na armię. Inaczej tańsi pikinierzy nadal nie będą konkurencją dla ogów ze strachem i stubbornem, mengili czy smoka.

Może wyjaśnie to na przykładach innych armii:

1. Bretonnia
Ta armia chociaż stracił na swojej sile wciąż jest wstanie nawiązać walkę z topowymi armiami. Składa się na to kilka rzeczy. Erranci zdecydowanie bardziej opłacają się niż realmowie. Związane jest to z ich zasadą, że podczas szarży są odporni na psychologię. To umożliwia uzyskanie pewnych szarż. Grale posiadają wbudowaną odporność na psychologię i wiele innych zalet. Dębkowi cowboje są bardzo skuteczni jako samodzielna jednostka - również dzięki zasadzie cnoty grali która daje im odporność na psychologię i magiczne ataki. Dzięki temu jak nasz bohater z LD 8 będzie chciał zaszarżować na durne wilki to nie będzie sytuacji w której jak kołek będzie stał bo nie zdał liderki albo zaszarżowany nie ucieknie. W samych combatach zaś są wstanie ustać brejki w przypadku przegranej z jednostką wzbudzającą strach - zwłaszcza jęsli to jest BSB lub ten znajduje się w pobliżu. Dodatkowo chłopi nie wzbudzają panik wśród rycerzy. Chłopi nie wzbudzają panik wśród rycerzy. Zaś rycerze wydatnie podnoszą liderkę chłopów. Dzięki tym wszystkim odpornością psychologicznym bretka nie jest w takim stopniu zależna od psychologii jak co poniektóre armie np. orki.

2. Orki
Sztandarowy przykład armii, której grywalność spadła do zera dzięki całkowitemu braku odporności na psychologię i pogłębienie tego faktu przez animozje. Brak tej odporności na armii to przyczyna zawiatania w nowej odsłonie BP 1.5 takich zasad dla tej armii jak:

Yellow Kidney Stone of Xet (10 points, Enchanted Item)
After many defeats at the hands of undeads and demonz despite using the best green tack-ticks, the
greatest greenskin Shamans gathered together and poured all their anger, resentment and hatred into this
small yellow stone.

Friendly Orc&Goblin units within 12" of the bearer do not have to take fear/terror tests when declaring a
charge against fear/terror causing enemies. In addition, friendly Orc&Goblin units within 12"of the bearer at
the beginning of a round of close combat hate all models with the daemonic or undead special rules during
that round and may re-roll failed to-hit rolls against such models. Note that units receive fresh hatred and
re-rolls from the stone in each round of close combat.


albo

Beard of Barbus (10 points, Enchanted Item)
This totemic beard instills a deep sense of confidence and purpose in all greenskin warriors
The bearer and any unit he joins are immune to panic, fear & terror, and do not have to take animosity
tests (but may do so if the owner of the unit wishes).


3. Krasnoludy
Ta armia posiada wiele możliwości ograniczenia psychologii. Długobrodzi w promieniu 6 cali pozwalają przerzucać panikę, zaś sami są odporni na panikę. Mamy runy podwajające US czy dające odprność na spychologię czy dające maszynom zasadę unbreakable (stubborn mają już wbudowany), które dodoatkowo można powtarzać. Zaś same krasnoludy mają LD 9 - co jest wysoką wartością.

4. Imperium
Warto sobie odpowiedzieć na pytanie dlaczego Imperium nie wystawia piechoty. W zasadzie wzorem do nie popełnienia tych samych błędów i wyznacznikiem tego co nie należy robić jest właśnie AB do Imperium. Tworząc AL do DoW każdy powinien bliżej przyjrzeć się tej armii. Jej klasyczny turniejowy i jedyny schemat który świeci triumfy to: czołgi będące unbreakable, papa mobile który jest ubreakable, do tego rycerstwo będące niestety wrażliwe na psychologię zawsze można wspomóc również icon of magnus (immune to fear and terror) oraz sztandarem dającym immune to panic itd...

Co do zaś samej piechoty do Imperium warto zauważyć, że propozycje np. dotyczące bodyguardsów powiela schematy niskiej grywalności imperialnej piechoty. Greatswordzi z wyższym pancerzem, dwurakami i wbudowanym stubbornem, stanowią jednostkę mocniejszą niż prezentowane wersje bodyguardsów (GS mają większy pancerz, lepszą siłę przebicia oraz wbudowany stubborn niezależny od obecności herosa). Warto mieć to na uwadze, zwłaszcza że sami GS są jednostką "niewystepującą" na turniejach a jedynie w grach towarzyskich.

5. HE i DE
Tutaj mamy wypakowane elitarne piechoty. HE mają dwa sztandary dające odporność na psychologię i odporność na strach i terror. to one uzupełniają elitarne piechoty HE. Bez nich WL jak i SM byliby daleko mniej grywalni.

W przypadku DE mamy uber combo BG w postaci stubborna na 9 i odporności na psychologię. Ale w przypadku tej armii brak odporności na psychologię innych jednostek jest wyważona z ich możliwościami. Akurat ten AB chociaż bardzo mocny nadal jest najlepiej napisanym AB. Szkoda tylko, że możliwości geyparty w tej armii zostały zbyt mocno uwypuklone w mocnych zasadach i bardzo niedoszacowanych shadach i wzmocnonym strzelaniu.

6. Woch
Armia upośledzona kompozycyjnie. Dzięki tej wadzie mimo względnej "nowości" jako armia nie weszła do ligi topowych armii. Jednak to, że nie spadła na sam dół klasyfikacji zawdzięcza wlaśnie dużej odporności na psychologię. W zasadzie wszystkie oddzoały mogą wykupić sobie marka slanesha. Rycerze wzbudzają strach z bazy. Corowe jendostki są immune na wszystko począwszy od fastów na piechocie maruderów kończąc. W dodatku armia posiada zasadę specjalną związaną z przerzucaniem panik. Zatem jak coś nie ma immuna to ma przerzut panik. Dzięki temu ta armia unosi się nad wodą a nie tonie.

Dalej mi się nie chce wymieniać ;P.

Dlatego trzeba zadbać aby DoW miała możliwość nawiązania walki swoimi podstawowymi jednostkami z topowymi armiami odpornymi na psychologię i same sięjace strach i terror ;P

Przykładowo propozycja aby dueliści nie wzbudzali paniki w innych oddziałach jest bardzo ciekawa i rozsądna. Dzięki tej zasadzie DoW ma porządny screen.

Awatar użytkownika
ANtY
Kretozord
Posty: 1610
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: ANtY »

Po pierwsze corowi kusznicy nigdy nie powinni mieć bs4, tym bardziej, że w RoR macie podobno marksmanów z bs4. Dajcie im po prostu unit str: 5+ (krasnoludy na kusznikach też mają bs3 i 10+ w cenie chyba droższej, już nie pamiętam)

Z tą heavy cavalary to po upgradzie do veterans (s4) powinni liczyć się jako special.

Może zróbcie taki oddział jakichś arabskich (?) wojowników z katanami, czy czym tam i m5 + 2 ataki. Bo z tego co tu widzę to chyba nie macie żadnych oddziałów miażdżących w cc. Ich słabą stroną byłby brak armor savea. Czyli tacy wardancerzy (oczywiście trzeba by im dodać jakiegoś warda, czy coś w tym stylu)

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

taa to niech wszystkie armie mają odporność na psychologię i nie będzie problemu.<ironiczny żart>
W końcu do tego dojdzie. Ktoś musi się w końcu przestraszyc smoka czy zwiać od fear causerów.

Moje sugestie to jednak nie dawania shooterom hangunów. To exclusive dla imperium i krasnali , nie podejrzewam tileę o produkowanie muszkietów gdzie króluje kusza. Jęśli już to możliwość upgradu który dodatkowo wtedy staje się specialem.


co do bohaterów faktycznie miło by było mieć możliwość brania kapitanów rasowych(herosi bo lordowie tak jak obecni)

czyli
Dwarf Thane
Elf Noble/Master
Ogre Bruiser
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
ANtY
Kretozord
Posty: 1610
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: ANtY »

A i jeszcze jedno najważniejsze, według mnie żeby zaoszczędzić kłopotu, inne armie nadal powinny brać jednostki dow ze starego army listu, jeśli ten wejdzie jako oficjalny dow al

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

PIKEMEN
PIKEMEN .............................................. 8 points per model6-7 points, poniewaz latwo gina z ostrzalu, magii, sa wrazliwi na fear panike itd dlatego musza byc tansi, porownac do kosztu ghouli, canratow spearmenow itd

M-4 WS-3 BS-3 S-3 T-3 W-1 I-3 A-1 Ld-7
Unit Size: 10+
Equipment: Hand weapon, light armour and pikes. May have
heavy armour (+1 pt).
- A standard bearer may carry a magic standard worth up to 25 points ( jeden oddzial nie kazdy)
Spec. rules:
Pika - najemnicy uzbrojeni w piki atakują z 4 szeregów (gdy sami szarżują to atakują z 3 szeregów) - jedynie czy walce od . Dodatkowo zawsze w pierwszej turze walki atakują jako pierwsi, chyba że przeciwnik ma zasadę specjalną ASF lub dzięki posiadaniu jakiegoś magicznego przedmiotu uderza jako pierwszy. Poza tym gdy pikinierzy zostają zaszarżowani przodu (od frontu) przez przeciwnika o US modelu wynoszącym 2 lub większym, w pierwszej turze walki otrzymują bonus +1 S i AP. Wszystkie te bonusy nie mogą być stosowane gdy pikinierzy walczą z wrogiem na swojej flance lub tyłach.

SHOOTERS
points/model: 5

Shooter M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Marksman M4 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 LD7

Unit size: 10+
Equipment: Bow

Options:
- Upgrade one Shooter to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Shooter to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Shooter to a marksmen for +10 pts.
- Any unit may swap their Bow witch Crossbow for +2 pts.
- Any unit may swap their Bow witch Handgun for +3 pts.

DUELLISTS
points/model: 5

Duelists M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Champion M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I4 A2 LD7

Unit size: 8+
Equipment: Hand weapons
Special Rules: Skirmish Nie powoduja paniki u innych oddzialow oraz nie licza sie jako core

Options:
- Upgrade one Duellist to a musician for +4 pts.
- Upgrade one Duellist to a Champion for +8 pts.
- Any unit may be equipped with additional hand weapon (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Pistol (+3 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Throwing Knives (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Buclers (+1 pts/per model)
- The Champion may carry two pistols (+2 pts.)

LIGHT CAVALERY
Tak jak dziś tylko z odpowiednio tańszym komandem.

Options:
- Upgrade one Heavy Cavalery to a musician for +7 pts.
- Upgrade one Heavy Cavalery to a standard bearer for +14 pts.
- Upgrade one Heavy Cavalery to a Champion for +14 pts.

HEAVY CAVALERY
points/model: 18

Heavy Cavalery M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD8
Champion M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A2 LD8
Warhorse M8 WS3 BS0 S3 T3 W1 I3 A1 LD6

Unit size: 5+
Mount: Warhorse
Equipment: Hand weapon, Heavy Armour, Lance, Shield
Special Rules: Heavy cavalry can sing pistol and hand weapon in close combat (+1 attack)

Options:
- Upgrade one Heavy Cavalery to a musician for +7 pts.
- Upgrade one Heavy Cavalery to a standard bearer for +14 pts.
- Upgrade one Heavy Cavalery to a Champion for +14 pts.
- Any unit may be equipped with Pistol (+2 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Barding for warhorse (+2 pts/per model)
- A standard bearer may carry a magic standard worth up to 50 points (ponownie 1 oddzial ze sztandarem to sa cory nie powini miec magicznych sztandarow w kazdym oddziale)
- One Unit Heavy Cavalery may be upgraded to Veterans for +3 pts/model. Veterans in this unit are S4.

SPECIAL UNITS

OGRE
See rules of Ironguts, Leadblachers and Meneaters from Orge Kingdom Army Book. zostawny ogry na puzniej

DWARFS
Tak jak jest tylko tańszy komand i opcja wykupienia magicznego sztandaru.zostawny krasie na puzniej


NORSE MARAUDERS ................................ 6 points per model
MARAUDER
M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I4 A1 Ld7
Unit Size: 10+
Equipment: Hand weapon and light armour. May have a shield
(+1 pt). May have great weapons (+1 pts), additional hand
weapons (+1 pts), or flails (+1 pt).
Special Rules: Norse Marauders are subject to frenzy.

BODYGUARDS:
points/model: 8

Bodyguards M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I4 A1 LD8
Champion M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I4 A2 LD8

Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon and Heavy armour
Special Rules: Stubborn, Bodyguards (As long as there is a living Paymaster in the unit that was fielded in that unit at the start of the battle the Bodyguards are immune to panic/fear) (zakladajac ze "paymaster" to tytul fajny pomysl

Options:
- Upgrade one Bodyguards to a musician for +6 pts.
- Upgrade one Bodyguards to a standard bearer for +12 pts.
- Upgrade one Bodyguards to a Champion for +12 pts.
- Any unit may be equipped with shield (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Halberd (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Great Weapon (+2 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Pikes (+3 pts/per model)
- A standard bearer may carry a magic standard worth up to 50 points

HALFLINGS
Tak ja dziś, tylko beż limitu 0-1.

RARE UNITS

CANNON
Bez zmian.

HOT POT
Dwa na slot.
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Kokesz pisze:Teraz trochę komentarza.Po pierwsze nie nie powinniśmy rezygnować z RoR. Nie które zaś pomysły sprawiają, że jednostki z podstawoej listy armii DoW dublują się z RoRami. Np. pomysł Kal Toraka na wykupienie S4 dla jednego oddziału ciężkiej kawy. Mamy Volandów w RoRach z S4. Jeśli postawić na te rozwiązanie Kal Toraka to IMO Venatorzy powinno dostać płytówki. RoRy nie mogą się wyróżniać jedynie lepszym championem. Muszę mieć coś jeszcze. Wiem, że teraz się nie zajmujemy RoRami, ale musimy o nich pamiętać. Po co dawać opcję wykupienia corowym kusznikom pawęży skoro mają je BRAGANZA’S BESIEGERS. Poza tym same pawęż na nie wiele się zdadzą. Do tego tacy strzelcy powinni mieć lekką albo ciężką zbroję by był sens brania pawęży. Jednakże to już było by za dużo jak na corową jednostkę. Czyli jeśli pawęże to dla specjalowych strzelców.
Zgadzam się. Za bardzo pośpieszyłem sie z tą siłą 4 i pawężami zapominając o istnieniu RoR. Kokesz masz tu całkowitą słuszność. A sam wycofuje się z tych pomysłów ;P.
Kokesz pisze:Jestem konserwatystą, ale posty Kal Toraka dały mi trochę do myślenia. Zaproponowałbym pewien kompromis: tytuł Paymastera - tytułem honorowym. Chodzi mi o to by sam Paymaster zniknął, jako dodatkowy heros, ale za razem nadal w DoW był Skarbnik. W jaki sposób? Otóż dajmy normalnego BSB, ale zamiast nazywać do BSB nazwijmy go Paymasterem. Czyli jeden bohater w armii może wykupić za te przykładowe 35 p. tytuł Paymastera dzięki czemu staje się on chorążym armii.
Bardzo mi się to podoba. Proste i eleganckie wyjście z sytuacji. Próba zrobienia z paymastera rodzaju kociołka lub pozostawienie go jako obowiązkowe utrapienie dla armii, za które trzeba płacić - mijają się z celem. Jak najbardziej popieram te wyjście z sytuacji. Jedyne co trzeba dogadać to sprawę z braniem magicznych sztandarów i zasadą 100 punktów za BSB. Ale to może poczekać ;P
Kokesz pisze:M-4 WS-3 BS-3 S-3 T-3 W-1 I-3 A-1 Ld-7Unit Size: 10+Equipment: Hand weapon, light armour and pikes. May haveheavy armour (+1 pt).- A standard bearer may carry a magic standard worth up to 25 pointsSpec. rules:Pika - najemnicy uzbrojeni w piki atakują z 4 szeregów (gdy sami szarżują to atakują z 3 szeregów) - jedynie czy walce od . Dodatkowo zawsze w pierwszej turze walki atakują jako pierwsi, chyba że przeciwnik ma zasadę specjalną ASF lub dzięki posiadaniu jakiegoś magicznego przedmiotu uderza jako pierwszy. Poza tym gdy pikinierzy zostają zaszarżowani przodu (od frontu) przez przeciwnika o US modelu wynoszącym 2 lub większym, w pierwszej turze walki otrzymują bonus +1 S i AP. Wszystkie te bonusy nie mogą być stosowane gdy pikinierzy walczą z wrogiem na swojej flance lub tyłach.
Jedyne co bym zmienił to koszt punktowy z 8 na 7 punktów. Mimo wszystko pikinier powinien być chociaż symbolicznie tańszy od wyposażonego włócznika HE czy krasnoludzkiego wojownika klanowego.
Kokesz pisze:SHOOTERSpoints/model: 5Shooter M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7 Marksman M4 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 LD7Unit size: 10+Equipment: BowOptions:- Upgrade one Shooter to a musician for +5 pts.- Upgrade one Shooter to a standard bearer for +10 pts.- Upgrade one Shooter to a marksmen for +10 pts. - Any unit may swap their Bow witch Crossbow for +2 pts.- Any unit may swap their Bow witch Handgun for +3 pts.
Ciesze się, że spodobało ci się moje rozwiązanie kwestii strzelców w DoW. Każdy będzię mógł wcisnąć oddział 10 łuczników za 50 punktów. Z drugiej strony posiadanie kuszników lub muszkieterów w armii to też dobry wybór. Opcje zdają się być równie grywalne.

Pod uwagę można wziąść do tej jednostki jeszcze takie propozycje
- czy dać łucznikom zasadę skirmish?
- czy umożliwić awans chociaż jednego oddziału łuczników na scautów od 5+ modeli w jednostce?
Kokesz pisze:DUELLISTSpoints/model: 5Duelists M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7Champion M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I4 A2 LD7Unit size: 8+Equipment: Hand weaponsSpecial Rules: SkirmishOptions:- Upgrade one Duellist to a musician for +4 pts.- Upgrade one Duellist to a Champion for +8 pts. - Any unit may be equipped with additional hand weapon (+1 pts/per model)- Any unit may be equipped with Pistol (+3 pts/per model)- Any unit may be equipped with Throwing Knives (+1 pts/per model)- Any unit may be equipped with Buclers (+1 pts/per model)- The Champion may carry two pistols (+2 pts.)
Osobiście wbudowałbym im dwie bronie w koszt 5 punktów. Ale też nie jest to jakieś konieczne.

I tu bardzo ważne dodałbym zasadę specjalną dla duelistów, że nie wywołują paniki w innych oddziałach DoW. Innymi słowy zrobił z nich w pełni grywalny screen dla jednostek DoW. Dzięki temu mogliby w pełni spełniać swoją funkcję jako jendostek działających na przedzie armii. Zgadzałoby się to z fluffem tej jednostki, a nawet historycznym działaniem tej jednostki na polu bitwy. Nie znam w końcu żadnej armii, która by uciekła w wyniku przegranych potyczek harcowników rozpoczynających bitwę (taka swoista gra wstępna ;P).

Oto moja propozycja duelistów:

DUELLISTS
points/model: 5

Duelists M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Champion M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I4 A2 LD7

Unit size: 8+
Equipment: Two Hand Weapons
Special Rules: Skirmish, Light Infantry (Deullists don't cause panic), Duelists do not count toward the minimum number of Core Units

Options:
- Upgrade one Duellist to a musician for +4 pts.
- Upgrade one Duellist to a Champion for +8 pts.
- Any unit may be equipped with Pistol (+3 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Throwing Knives (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Buclers (+1 pts/per model)
- The Champion may carry two pistols (+2 pts.)
Kal_Torak pisze:LIGHT CAVALERYTak jak dziś tylko z odpowiednio tańszym komandem.Options:- Upgrade one Heavy Cavalery to a musician for +7 pts.- Upgrade one Heavy Cavalery to a standard bearer for +14 pts.- Upgrade one Heavy Cavalery to a Champion for +14 pts.
W żadnym razie nie zostawiałbym im stary koszt punktowy doboru ekwipunku. Są one za duże. 4 punkty za łuk. Powinien być za 2. 4 punkty to kosztuje kusza na DR. Różnica między kuszą DE a zwykłym łukiem jest kolosalna. Tarcza powinna być za 1 punkt, nie 2.

Dodatkowo lekką zbroję zostawiłbym im w opcji wykupienia za jeden punkt. Dzięki temu sama jednostka będzie z hand weaponem kosztowała 10 punktów. Niech gracz DoW ma możliwość wystawienia najtańszej wersji tej jazdy. Nic to nie zmienia, ale daje różne możliwości wystawienia jednostki. Zatem proponuje coś takiego:

A i chyba niechcący skopiowałeś koszt punktowy FCG z ciężkiej kawalerii :wink:

LIGHT CAVALERY:
points/model: 10

Light Cavalery M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Champion M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A2 LD7
Warhorse M8 WS3 BS0 S3 T3 W1 I3 A1 LD6

Unit size: 5+
Mount: Warhorse
Equipment: Hand weapon
Special Rules: Fast Cavalry unless having light armour

Options:
- Upgrade one Light Cavalery to a musician for +6 pts.
- Upgrade one Light Cavalery to a standard bearer for +12 pts.
- Upgrade one Light Cavalery to a Champion for +12 pts.
- Any unit may be equipped with Light armour (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with shield (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Spear (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Bow (+2 pts/per model)

To moim zdaniem ideał lekkiej kawy ;P

Kokesz pisze:HEAVY CAVALERYpoints/model: 18Heavy Cavalery M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD8 Champion M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A2 LD8Warhorse M8 WS3 BS0 S3 T3 W1 I3 A1 LD6Unit size: 5+ Mount: WarhorseEquipment: Hand weapon, Heavy Armour, Lance, ShieldSpecial Rules: Heavy cavalry can sing pistol and hand weapon in close combat (+1 attack)Options:- Upgrade one Heavy Cavalery to a musician for +7 pts.- Upgrade one Heavy Cavalery to a standard bearer for +14 pts.- Upgrade one Heavy Cavalery to a Champion for +14 pts.- Any unit may be equipped with Pistol (+2 pts/per model)- Any unit may be equipped with Barding for warhorse (+2 pts/per model)- A standard bearer may carry a magic standard worth up to 50 points- One Unit Heavy Cavalery may be upgraded to Veterans for +3 pts/model. Veterans in this unit are S4.
Jest dobrze ;P. S4 zaś jak pisałeś - odpada ;P.
Kokesz pisze:BODYGUARDS:points/model: 8Bodyguards M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I4 A1 LD8 Champion M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I4 A2 LD8Unit size: 10+ Equipment: Hand weapon and Heavy armourSpecial Rules: Stubborn, Bodyguards (As long as there is a living Paymaster in the unit that was fielded in that unit at the start of the battle the Bodyguards are immune to panic/fear)Options:- Upgrade one Bodyguards to a musician for +6 pts.- Upgrade one Bodyguards to a standard bearer for +12 pts.- Upgrade one Bodyguards to a Champion for +12 pts.- Any unit may be equipped with shield (+1 pts/per model)- Any unit may be equipped with Halberd (+1 pts/per model)- Any unit may be equipped with Great Weapon (+2 pts/per model)- Any unit may be equipped with Pikes (+3 pts/per model)- A standard bearer may carry a magic standard worth up to 50 points
Ja tam chyba wolę prostrzą nazwę a mianowicie - Guards;P

W zasadzie jest dobrze. Są dwie niezłe opcje wystawienia. Gwardia z tarczą dzięki czemu mamy pancerz na 3+ co jest dobrym wynikiem przy stubbornie. Oraz opcja z piką. Regiment już droższy ale też efektywniejszy.

Zmieniłbym jedynie nieco zasadę Bodyguards, tak aby jakikolwiek heros w oddziale pozwalał uzyskać określonego immuna. Zaś bonusowym immune musi być koniecznie strach/terror - o ile ten stubborn ma coś znaczyć ;P. Jednak należy pamiętać, że ta opcja jest średnio grywalna. Znacznie wpływa na zwiększenie kosztu oddziału przez przymusowe łażenie z herosem. Dlatego aby ten oddział był w pełni efektywny powinien mieć dostęp do magicznego sztandaru umożliwiające otrzymania immuna na strach i terror. Wtedy będzie w pełni samowystarczalny i grywalniejszy od GS.
Kokesz pisze:HOT POT
Dwa na slot.
Kokesz pisze:CANNON
Bez zmian.
Tutaj mam poważną propozycję. Któraś z tych maszyn (hot pot lub działo) powinno się znaleźć w specialach. Zwiększy to uniwersalność rozpy i pozwoli nieco lepiej sobie radzić z największą bolączką większości armii, a mianowicie uber monsterom i rararom topowych armii.

Reszta się zgadza ;P.

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Co do lekkiej kawy bez LA - bez przesady. Lekka kawa w DE ma LA to Kal_Torak nie ubliżajmy im tak bardzo ;)
Co do upgrade kawy na S4 - bardzo mi się podoba.
Duelliści - nie wzbudzają paniki - jest ok.
Guards - czyli ta ochrona paymastera. Słaba. Co z tego, że ma stubborn, jak coś się w nią wbije to ich wyrżną w pień.
Zwiększyć ich kosztu o 1-2 pkt i dać im jedno z dwóch:
- S4
- A2
Moim zdaniem wtedy może ćoś by z nich było.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Rasti pisze:Co do lekkiej kawy bez LA - bez przesady. Lekka kawa w DE ma LA to Kal_Torak nie ubliżajmy im tak bardzo :wink:
Tu nie chodzi o LA. Poprostu jeśli lekka kawaleria będzie posiadała pancerz na 4+ to traci zasadę fast cavalery. Równie dobrze może być zapis, że traci ją wraz z tarczą. To nie ma znaczenia. W DE traci się ją wraz z tarczą. W wilczej jeździe goblinów fast jest tracony wraz z LA.

Można za to ułatwić sobie życie z punktu widzenia - modelarskiego i uwzględnić pewne koncepcje gracza względem armii. Zatem można zapis zmienić, na taki w którym lekka kawaleria będzie traciła fasta jeśli osiągnie pancerz 4+. Pozwoli to wybrać graczowi w co wyposażyć jazdę - czy w LA czy w Tarcze. Jeśli przykładowo zakupi modele celtyckiej jazdy która będzie posiadała jedynie tarcze, wtedy zakupi tarczę a nie LA. Dzięki temu wysywig czy jak mu tam zostanie zachowany, a graczowi z punktu widzenia modelarskiego będzie zdecydowanie na ręke ;P.

Zatem dobrze Rasti że to poruszyłeś. Zapis się zmieni aby nie dotyczył ani tarczy ani LA ;P.

LIGHT CAVALERY:
points/model: 10

Light Cavalery M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Champion M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A2 LD7
Warhorse M8 WS3 BS0 S3 T3 W1 I3 A1 LD6

Unit size: 5+
Mount: Warhorse
Equipment: Hand weapon
Special Rules: Fast Cavalry, Fast Cavalry unless having 4+ armour save

Options:
- Upgrade one Light Cavalery to a musician for +6 pts.
- Upgrade one Light Cavalery to a standard bearer for +12 pts.
- Upgrade one Light Cavalery to a Champion for +12 pts.
- Any unit may be equipped with Light armour (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with shield (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Spear (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Bow (+2 pts/per model)

Rasti teraz dobrze? ;P
Rasti pisze:Co do upgrade kawy na S4 - bardzo mi się podoba.
Ta sila 4 jest zarezerwowana dla RoR. Tam mamy jazdę z siła 4 - zatem pomysł odpada aby dawać jej jeździe corowej.
Rasti pisze:Guards - czyli ta ochrona paymastera. Słaba. Co z tego, że ma stubborn, jak coś się w nią wbije to ich wyrżną w pień.Zwiększyć ich kosztu o 1-2 pkt i dać im jedno z dwóch: - S4 - A2Moim zdaniem wtedy może ćoś by z nich było.
Jednostkę Guards - fakt trzeba porządnie przeanalizować pod kątem użyteczności. Oto odpowiedniki tej jednostki z innych armii:
- Black guards
- Grave guards
- Temple guards
- Tomb guards
- Greatsword
- White Lion
- Immortal (nowe ChD)
- Hammererzy
- Black Orcks
- Chosen/Warrior
- Ethernal Guards

Coś pominąłem? ;P
Aves pisze:(ponownie 1 oddzial ze sztandarem to sa cory nie powini miec magicznych sztandarow w kazdym oddziale)
Twój komentarz dotyczył jednostki Heavy Cavalery. Zatem mam pytanie ;P. Jakie obecnie armie posiadają ciężką kawalerię w corach? Drugie pytanie: ile z nich nie może brać magicznych sztandarów w każdym oddzialem. Wydaje mi się, że dojdziesz do ciekawych wniosków ;P.

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

To po koleji jak ja to widzę :

Pikinierzy – Większość przedstawionych pomysłów mi się podoba : niższy koszt, piki zadające „impakty” przy szarży przeciwnika ( fajny pomył tylko bez przesady – siła 4 i AP w zupełności wystarczy ). Od siebie dodał bym jeszcze opcję upgradu jednego oddziału na weteranów z WS 4 i opcję tarcz.

Duelisci – to co jest w propozycji koklesza, tylko wymagany rozmiar na 5+, no i opcje wykupienia scouta za 3 pkt/model.

Strzelcy - tak jak w propozycji koklesza.

Cieżka kawaleria – zasadniczo tak jak w imperim, tylko o te 2 pkt. Tańsza bo nosi ciezkie zbroje, a nie płytówki. Opcja dania im pistoletów jakoś do mnie nie przemawia.

Lekka kawa – lekki pancerz, albo z bazy, albo wykupywany za 1 pkt. Im opcja pistoletów bardziej by się przydała.

Co do herosów: pomysł by paymaster był tytułem dla bohatera – jestem za. Co prawda nadal IMO powinien być obowiazkowy, ale z zamian za niezajmowanie slotu hero. Moim zdaniem można by mu jeszcze dać opcje wykupu róznego raodzaju magicznych skrzynek, albo rudwanu ze szkatułka. Nie byłby on taki drogi ( 60 pkt ? ), używał by zasad lekkich rydwanów i można by go było dołaczać normalnie do odziałów, nawet bez przymusu ustawiania w pierwszym szeregu.

Perki – pomysł na cos takiego a’la cnoty/dary chaosu pojawiał się już w paru poprzednich propozycjach, w tym temacie też już chyba ktoś to zgłaszał. Ja jestm za , a nawet przeciw ;) . Wiadomo, generałowie najemników powinni cechować się różnymi niepospolittymi umiejętnościami, ale na tym polu zwykle dochodziło do przegięć. Bo zbalansowane perki nie tak łatwo zrobić. Zreszta – zobaczę to ocenię.

Motywowanie odzaiłów paymasterem – pomysł ciekawy, choc chetniej zobaczył bym jakieś zaady. IM może wyglądać to tak, że za pkt. ( reprezentujące złoto, za które normalnie mielibyśmy większą armie ) można kupić „doładowania” dające rózne małe bonusy – przerzut paniki/starchu terroru, czy +1 do CR. Na 12 cali bo dalej trudno rzucić sakiewka, czy wygłosić zachętę.

A odziały z innych armi lepiej zostwić im. Najemnicy niech się ograniczają do ogrów/krasnoludów/elfów i herosów z tych armii. Opcja dowolnego komponowania ¼ armi z „obcych elementów” IMO prowadziła by tylko do masowego pojawiania się hord shade-ów z assasynami w środku.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Jak już sobie tak radośnie tworzycie, to zróbcie coś, żeby DoW mogło nawiązać równą walkę z:

a) dużymi demonami
b) smokami

Narazie jedyna opcja to liczyć, żę działko wklepie ranę a przeciwnik jak kretyn wystawi się na 3 salwy mengili.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Problem jaki widze po przeczytaniu Waszych postów jest jeden to że robicie z DoW armię bardzo "standardową" w sensie zwykła, bez tego "czegoś" co ją będzie wyróżniac. Każda armia ma jakąs globalną zasadę specjalną, a tutaj DoW będzie ot przypadkową zbieraniną średnich unitów. Taka armia ludzka bez wyrazu :)
Takie mam odczucie.

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

to przywrócić stare bronie 5 ed

Dragonslayer i Demonslayer :P
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Furion pisze:Jak już sobie tak radośnie tworzycie, to zróbcie coś, żeby DoW mogło nawiązać równą walkę z:a) dużymi demonamib) smokamiNarazie jedyna opcja to liczyć, żę działko wklepie ranę a przeciwnik jak kretyn wystawi się na 3 salwy mengili.pozdrawiamFurion
Fluffy pisze:Problem jaki widze po przeczytaniu Waszych postów jest jeden to że robicie z DoW armię bardzo "standardową" w sensie zwykła, bez tego "czegoś" co ją będzie wyróżniac. Każda armia ma jakąs globalną zasadę specjalną, a tutaj DoW będzie ot przypadkową zbieraniną średnich unitów. Taka armia ludzka bez wyrazu Takie mam odczucie.
To chwilowo jest bardziej zaletą niż ujmą ;P. Przynajmniej w oczach "obserwatorów" nikt nie widzi w tych propozycjach "potworków" made in GW - a to dobrze świadczy o tej twórczości ;P

Furion, Fluffy - te propozycje dotyczą samej surowego army listu. Bardzo wiele będzie zależało od przedmiotów magicznych. To raz. Zaś za power armii napewno będą odpowiadać RoR, które jeszcze nie były ruszane. Ugrywalnienie RoRów to cholernie trudne zadanie. Ale to one ostatecznie mogą posiadać charakter umożliwiający walkę z topowymi armiami. To dwa. Zaś zasady specjalne pewnie jakieś będą. To trzy. Najpewniej smoki i duże demony będą mogły natrafić na maszyny wojenne, które najpewniej będą do wyboru zarówno w specach i rarach i niekoniecznie ograniczających się do hot pota i działka. To cztery. Piąte też się znajdzie ;P.
Infernal Puppet pisze:Duelisci – to co jest w propozycji koklesza, tylko wymagany rozmiar na 5+, no i opcje wykupienia scouta za 3 pkt/model.
Nie lepiej to umożliwić dla oddziału shooters z łukami?
Infernal Puppet pisze:Lekka kawa – lekki pancerz, albo z bazy, albo wykupywany za 1 pkt. Im opcja pistoletów bardziej by się przydała.
Do rozważenia. Napewno by im się przydała taka możliwość ;P.
Fluffy pisze: Taka armia ludzka bez wyrazu :)
Takie mam odczucie.
Armią bez wyrazu to prędzej jest imperium ;P

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

DoW moim zdaniem powinno funkcjonować w 2 podstawowych wersjach. Mocno defensywna ze sporym udziałem piechoty, albo ofensywna z ogrami i kawalerią.

Chcecie zrobić z paymastera inną nazwę dla BSB? Bo będzie łatwiej grać i trzeba mniej myśleć? Jeszcze niech będzie jednocześnie magiem, bo tak trzeba byłoby dokonać wyboru co wystawić? Tak samo, zrobić z bodyguardów (czy jak ich tam zwać) kolejnych black guardów? S4 albo 2 ataki, odpornośc na fear i panikę, stubborn? Może jeszcze sztandar z ASF do tego? To są ludzie. Dobrze wyszkoleni, ale LUDZIE. Moim zdaniem bliżej im do stormverminów być powinno niż elfów.

Zasadniczo nie widzę tego.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Kal_Torak pisze: Zatem dobrze Rasti że to poruszyłeś. Zapis się zmieni aby nie dotyczył ani tarczy ani LA ;P.
[...]
Rasti teraz dobrze? ;P

teraz jest ok ;)
Kal_Torak pisze: Ta sila 4 jest zarezerwowana dla RoR. Tam mamy jazdę z siła 4 - zatem pomysł odpada aby dawać jej jeździe corowej.
No w sumie też może być. Zapomniałem o tamtych panach.
Kal_Torak pisze:
Rasti pisze:Guards - czyli ta ochrona paymastera. Słaba. Co z tego, że ma stubborn, jak coś się w nią wbije to ich wyrżną w pień.Zwiększyć ich kosztu o 1-2 pkt i dać im jedno z dwóch: - S4 - A2Moim zdaniem wtedy może ćoś by z nich było.
Jednostkę Guards - fakt trzeba porządnie przeanalizować pod kątem użyteczności. Oto odpowiedniki tej jednostki z innych armii:
- Black guards
- Grave guards
- Temple guards
- Tomb guards
- Greatsword
- White Lion
- Immortal (nowe ChD)
- Hammererzy
- Black Orcks
- Chosen/Warrior
- Ethernal Guards
Dałeś za przykład jednostki, które póki co wciągnęły by nosem tych guardów. Więc także proponowałbym ich dopakować ;)
Kal_Torak pisze: Coś pominąłem? ;P
Jeszcze egzekutorzy, ale to takie tam :P
Fluffy pisze:Problem jaki widze po przeczytaniu Waszych postów jest jeden to że robicie z DoW armię bardzo "standardową" w sensie zwykła, bez tego "czegoś" co ją będzie wyróżniac. Każda armia ma jakąs globalną zasadę specjalną, a tutaj DoW będzie ot przypadkową zbieraniną średnich unitów. Taka armia ludzka bez wyrazu :)
Takie mam odczucie.
Też o tym pisałem, to inni uznali, że nie powinni mieć żadnych ciekawych zasad specjalnych :?

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Dokładnie hobbit, dokładnie. WS 4, stubborn, ItP z paymasterem, ciężka zbroja, 8 pkt. za model. I finito.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

ODPOWIEDZ