Blokowanie Abominacji

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Re: Blokowanie Abominacji

Post autor: quas »

Gogol pisze:jest to fakt. Z tego powodu IMO trzeba to traktować jak ruch szarżowy.

Przykład podany przez Robsona jest nawet akceptowalny moim zdaniem.

Ja nie kumam jednego.
Czemu dzielicie ruch na frakcje.

Uważacie że pivot jest osobną częścią a bezpośredni ruch osobną.

To tak jak gdyby szarża np smokiem dzieliła się na pivot+ruch

Nadinterpretacja.
porownanie do smoka jest bardzo slabawe:
1)ten po prostu deklaruje szarze.

pit hell najpierw okresla kierunek ruchu (pivot) potem dopiero rzuca kostkami na dystans. przesuwasz model i jezeli dojdzie do wroga to traktowane jest jak szarza.

analogicznie dziala spawn (choc jak byl na 40mm podstawce to problem praktycznie nie istnial)+ pump wagon. innych tego typu jednostek w battlu chyba juz nie ma.

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Ruch to ruch. Model latacza/monstera też wpierw musi zrobić pivot a dopiero potem się rusza.
Ale pivot ten nie jest dodatkową właściwością ruchu tylko jego częścią. Nie ma fazy pivotów. Tym samym nie kumam czemu ludzie dzielą ruch abominacji na pivot - nie zaliczając go do ruchu szarżowego oraz po pivocie 3d6 który już kilka osób za ruch szarżowy uznaje. Czy wy twierdzicie że HPA wykonuje 2 rodzaje ruchu w 1 fazie - nieszarżowy pivot i potencjalnie szarżowe 3d6 ... to jest dopiero bzdura do kwadratu.

Prosta sprawa - 1 z powodów dlaczego pivot HPA robi przed ruchem.

Otóż dzięki temu po rzucie 3d6 nie ma możliwości zwałowania kogoś o powiedzmy zmianę konta o 10 stopni po tym jak już się wie ile się rzuciło... w pewnych przypadkach to mogło by dać przewagę.
quas pisze:pit hell najpierw okresla kierunek ruchu (pivot) potem dopiero rzuca kostkami na dystans. przesuwasz model i jezeli dojdzie do wroga to traktowane jest jak szarza.
I właśnie z tego powodu uważam, że każdy ruch HPA należy traktować jako ruch potencjalnej szarży.

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

Gogol pisze: I właśnie z tego powodu uważam, że każdy ruch HPA należy traktować jako ruch potencjalnej szarży.
to mogę na każdy jej ruch robić S&S :?: biorę to w ciemno :mrgreen:

Ż.

P.S. zawsze mi się wydawało że kiedy zachodzi szarża abomki jest jasno napisane w dexie - nie spełniasz warunków szarży nie ma...
P.P.S. żadem monster nie może pivotować w strefie 1 cala (nie licząc szarży) a latacze mogą przelatywać nad oddziałami (lex specialis)

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Najciekawsza dyskusja na forum Zasad, 4 strony i bez flame`u.

Niestety kodes buraczany. Wydaje mi się, że prościej by było po prostu zrobić:
deklaracja kierunku->rzut->pivot->ruch, czyli wersja spawnowska.
Jest to zgodne z podejściem od "wirtualnych pivotów"
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Proste rozwiązanie - nakazać wystawianie Abomki na okrągłej podstawce. Tadam!
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Ż. powiedz mi więc w którym momencie przyjmujemy, że ruch aboki w tej turze był jednak szarżą i mógł złamać "zasadę 1'' apart"? Bo chyba zgodzisz się, że albo całość sekwencji ruchu w turze jest ruchem szarżującym, albo całość nie jest.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Pomysl z okrągłą podstawką z dupy, jak coś zaszarżuje na abomke, to nie bedzie widac bok/przod i będą wały na gonienie/overruny
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

@ Hobbit pisałem już o tym - notabene Gogol mnie do tego przekonał :D - w sytuacji blokowania może jechać tylko do przodu - sad but true....

pzdr,
Ż.


P.S. osobiście przeżyłbym sytuację szarży w bok, w fasta - ale takie rozwiązanie nieco narusza zasady.
P.P.S. jeszcze bym zrozumiał tę bohaterską walkę o niepodległość abomki gdyby była to ostatnia nadzieja Ogrów albo Bestii.
P.P.S. spox abomka na okrągłą podstawkę i do warpa, do 40 millenium :mrgreen:

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

dlaczego ruch w bok to nie szarza? skoro minimalny ruch abomy to 3" ?

to tak jakby po normlanej szarży fiendami na 2 cale, wołałbyś sędziego, bo nie przylozylem miarki ;)
Jest to zgodne z podejściem od "wirtualnych pivotów"
nie ma cegos takiego jak virtualny pivot...
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

sekwencja, Robson, sekwencja znaczy kolejność

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Ale jaka sekwencja Żaba :D ?

Ruch nie dzieli się na składowe - rozpatrywany jest jako całość.
Pivoty, Wheele i Samo przesówanie wszystko to wchodzi w skład jednego ruchu, o jednej właściwości: szarża, zwykły ruch, pogoń, ucieczka

Przykład:

Szarżujemy smokiem DE na rydwan.
Ten deklaruje flee
Robi pivot środek/środek i ucieka 3d6

Teraz ta sama sytuacja tylko 1 cal obok rydwanu stoją DR
Rydwan robi pivot (wchodzi poniżej 1 cala) i ucieka 3d6 od smoka

Pivot nie jest w tym przypadku osobnym ewenementem tylko częścią ruchu ucieczki.

Ja to widzę tak samo w przypadku Abominacji - tym bardziej że każdy jej ruch może skończyć się szarżą.

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

Żaba pisze:
Gogol pisze: I właśnie z tego powodu uważam, że każdy ruch HPA należy traktować jako ruch potencjalnej szarży.
to mogę na każdy jej ruch robić S&S :?:
ponawiam pytanie - jak mi odpowiesz Gogol to będziemy omawiać dalsze kwestie :D

Ż.

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Nie może - gdyż póki nie dojdzie do oddziału nie znamy celu szarży

A S&S robią tylko oddziały będące celem szarży :)

Przekazuję pałeczkę :wink:

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Znamy bo deklarujesz kierunek :mrgreen:
Gogol pisze:Pivot nie jest w tym przypadku osobnym ewenementem tylko częścią ruchu ucieczki.

Ja to widzę tak samo w przypadku Abominacji - tym bardziej że każdy jej ruch może skończyć się szarżą.
Masz w części rację jednak pamiętaj że AB ma wyższość nad RB i w tym przypadku tak właśnie jest.
Abominacja ma własne zasady ruchu i trzeba ich przestrzegać.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Przekonaliście mnie jako szczurzego gracza.

Uważam, że abominacje powinny być blokowane. Wg AB wyraźnie jest napisasne- "First, pivot the HPA to face the direction in which you whish it to travel and then roll the 3d6 (...)"

Najważniejsze podkreślone. Kolejnośc ma znaczenie i uważam, że jeżeli nie można spivotować, to sorry Winnetou, ale jesteś trochę udupiony. (inaczej będzie można wyjeżdżać czołgiem spod podstawionych rzeczy, w ktore się nie zaszarżowało i inne)

Wszystkich innych graczy skaveńskich nie przepraszam za zdradę ;>

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Zabić-zabić zdrajcę! ;)

Morroku ja to widzę tak:
a) jeżeli ruch jest szarżą to zasada 1'' apraty nie obowiązuje. Wszyscy się zgodzą?
b) ruch rozpatrywany jest jako całość, więc całość ruchu jest szarżą, albo ją nie jest. Prawda?
Dlatego jeżeli abotka szarżuje nic nie powinno jej przeszkadzać w pivotowaniu.

Problemem jest moment w którym ustalamy, że ten ruch jednak szarżą jest. Czy jeżeli jednak szarży nie było to wracamy do pozycji początkowej (chociaż to chyba najgłupsze rozwiązanie), czy może dzieje się coś innego.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Janiszek
Masakrator
Posty: 2032

Post autor: Janiszek »

Morrok tak pierdzieli bo chce grac na doomwhelach. 8)

Shino help :twisted:

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Też uważam, że Abomka jest zblokowana, gdyż się nie zpivotuje w harpie/fasta. Uważam tak rawowo i że tak powiem "grywalnie" gdyż sprawi to, że gracz skaveński będzie musiał choć trochę pomyśleć przy ruszaniu abominacji, i będzie musiał przewidzieć że ktoś może ją zblokować...
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Cosmo
Oszukista
Posty: 886
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Cosmo »

Ty sobie kurwa Czolgi poblokuj Ty... ;P

Chlopcy faza ruchu jest jedna, nie ma podfazy pivotow itd <przewraca oczami> Co wy macie z ta Abominacja...

Varden
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 190

Post autor: Varden »

Robson dokładnie opisał to o co mi chodziło.

W przypadku moich wilków jest tylko jedna możliwa sytuacja, że Abomka nie szarżuje. Jeśli wyrzuci triplet, a potem 1. W każdym innym przypadku jej ruch jest przynajmniej 3", więc należy to potraktować, że może szarżować w wilki. Natomiast gdy chce szarżować w coś innego to albo dorzuci tyle co trzeba, albo stoi w miejscu.

@ Żaba
Nie możemy się niestety zasłaniać tym pivotem bo nie ma fizycznej możliwości, żeby Abomka nie miała zasięgu do psów.

ODPOWIEDZ