Pytania odnośnie WFB 8ed

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Re: Pytania odnośnie WFB 8ed

Post autor: Mac »

szafa@poznan pisze:Nie musi rzucać czarów, ma nosic scrolla. A jego kostki (i ew. druga z chanelera) wykorzystają sobie pozostali magowie.
No i właśnie o to chodzi... myślałem, że idea jakiegoś przydupasa co to dopiero do kolegium się dostał czy też zaczął naukę i umie tylko scrolle pod pachą nosić, a w tej edycji jeszcze coś wyciągnąć w postaci channelingu... zmieni się. Jak się wystawia maga, to powinno się używać go do "magowania" i takie użycie powinno być promowane, a nie ruchoma platforma - scroll caddy channeler. GW znowu w tym aspekcie popełniło ten sam błąd...

EDIT: Założę się, że tak samo będzie wyglądała sytuacja z defensywą magiczną krasi. Będę musiał wystawiać Runesmitha, który żadnej wartości na polu bitwy sobą nie przedstawia - wszystko po to żeby mieć jakiekolwiek szanse przeciwko magii przeciwnika.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Varinastari, daj mu flaila :)

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Nie trza :wink:
Mieczyk z+2S, Asf, Talisman z rerollem As, Shield i MoK i Dragonhelm(+1As, 2+Ward na Fa). Jest jeszcze lepszy. Szkoda, iż o wiele droższy :P
Ps. Flail to słaba opcja przy tłumach piechoty na stubbornie.

chelcho
Wałkarz
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: chelcho »

Ziemko pisze:Mlody Pajak jestes pewien, ze skirmisherzy moga zawsze?
Bylo napisane, ze oddzial robiacy reforme nie moze strzelac (poza wyjatkiem jak sie ma muzyka i zda sie test LD), nie wiem jak to sie ma do skirmisherow i ich free reformow. Po marszu na pewno moga strzelac to wiem.
Tylko fast cavalery może strzelać po zebraniu. Skirmishers mogą strzelać po reform

Awatar użytkownika
Lukaszxx
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: szybki szpil

Post autor: Lukaszxx »

czy zakładając że gralibyśmy na true line of sight wg zasad z RB, to czy jeżeli przekonwertuje sobie model hydry tak że każda głowa będzie patrzeć w inną stronę, to osiągnę 360 stopni pola widzenia?

Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Młody Pajak »

chelcho pisze:
Ziemko pisze:Mlody Pajak jestes pewien, ze skirmisherzy moga zawsze?
Bylo napisane, ze oddzial robiacy reforme nie moze strzelac (poza wyjatkiem jak sie ma muzyka i zda sie test LD), nie wiem jak to sie ma do skirmisherow i ich free reformow. Po marszu na pewno moga strzelac to wiem.
Tylko fast cavalery może strzelać po zebraniu. Skirmishers mogą strzelać po reform

Jest to też pojęcie względne. Tylko jak ucieka w reakcji na szarże.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Lukaszxx pisze:czy zakładając że gralibyśmy na true line of sight wg zasad z RB, to czy jeżeli przekonwertuje sobie model hydry tak że każda głowa będzie patrzeć w inną stronę, to osiągnę 360 stopni pola widzenia?
do LoS dochodzi jeszcze arc of sight(90 stopni widzenia).

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Pytanie:
w erracie lizaków czytamy:
Q. Does the ‘free’ power dice gained from Focused Rumination count
against the power limit? (p43)
A. Yes.
Mamy slaana z ruminationem i focusem (czyli zna cały lore i do każdego czaru używa darmowej dodatkowej kostki).
Jak w takiej sytacji działa powyższy zapis erraty na początku fazy magii?
  • a) zabiera 1 PD za 1 darmową kość do pierwszego czaru
    b) zabiera 7 PD za możliwość użycia 7 darmowych kości
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

power limit to 12 kosci w turze, jezeli wykulasz, z chanelujesz, dorobisz z death'a, bedziesz mial 12 kosci w puli to przy rzucaniu czaru nie bedzie przyslugiwala extra kosc (na to wyglada).

Haruko
Plewa
Posty: 9

Post autor: Haruko »

a tarcza działa tak jak w 7ed? Jak nie to jak?

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

nie masz bonusu do save za shield+hw
jeśli używasz shield+hw i nie jestes frenzy masz parry ward na 6, dotyczący zwykłych ataków w CC, nie licząc stompów itp

Awatar użytkownika
Samael
Kradziej
Posty: 919
Lokalizacja: Pomiechówek

Post autor: Samael »

niezabardzo wiedziałem gdzie zamieścić to pytanie. . .
Skąd moż wydrukować liste czarów z tych wszystych domen do 8ed. ??
"JOIN OR DIE"

Awatar użytkownika
The WariaX
Falubaz
Posty: 1005
Lokalizacja: Rybnik i okolice

Post autor: The WariaX »

nie masz bonusu do save za shield+hw
Nie rozumiem. Chcesz powiedzieć, że tarcza nie zwiększa AS ?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Sama tarcza daje, jak zawsze +1AS, tylko kombinacja tarcza+hand weapon nie daje kolejnego +1AS, lecz 6+WS. Działa to tylko wtedy kiedy jesteś na piechotę i nie jesteś frenzy. Nie działa przeciwko atakom stomp/thunderstomp, impact hits i podobnym.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
The WariaX
Falubaz
Posty: 1005
Lokalizacja: Rybnik i okolice

Post autor: The WariaX »

O, to przy okazji. Taka sytuacja, mam i tarcze i WS na 6+, to rozumiem, że wtedy to parowanie już przestaje działać?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Masz ciezka zbroje i tarcza, jestes na piechote, masz Armour Save 4+ dodatkowo za hand weapon +shield masz Parry(Ward) Save 6+.
W CC działają oba rodzaje ochron. Nie możesz mieć 2 Wardów, używasz lepszego, jeśli możesz i masz coś lepszego niż Parry Save.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

ngageman
Warzywo
Posty: 12

Post autor: ngageman »

Witam wszystkich. Zaczynam dopiero grę w WFB i nasunęły mi się trzy pytania.
1. Empire: Inżynier może przerzucić nieudany/słaby Grapeshot cannona?(wydaje mi się że tak ale...)
2. Empire Steam Tank może używać grapeshota?(jego broń to main cannon a cannony mają grapeshota)
3.W budynku może być jedna jednostka dowolnej(podkr moje)? wielkości?
Jeżeli tak co z oddziałem z detachmentami? (Wchodzą do środka czy też nie. IMHO są to przecież podobnie jak muzyk czy sztandar elementy jednostki(3 cale od jednostki matki itd więc powinny.)

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

ngageman pisze:1. Empire: Inżynier może przerzucić nieudany/słaby Grapeshot cannona?(wydaje mi się że tak ale...)
Można

ngageman pisze:2. Empire Steam Tank może używać grapeshota?(jego broń to main cannon a cannony mają grapeshota)
A czy on nie ma swoich zasad grapeshota?

ngageman pisze:3.W budynku może być jedna jednostka dowolnej(podkr moje)? wielkości?
Dowolna

ngageman pisze:Jeżeli tak co z oddziałem z detachmentami? (Wchodzą do środka czy też nie. IMHO są to przecież podobnie jak muzyk czy sztandar elementy jednostki(3 cale od jednostki matki itd więc powinny.)
Muszą stać 3 cale od domku
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

janq79
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 159

Post autor: janq79 »

ja mam jedno pytanie.

wiem, że w 8ed oddziały atakują po inicjatywie...
co, jeśli oddziały mają taką samą inicjatywę ? czy wtedy atakuje pierwszy, ten, który szarżuje, czy atakują równocześnie (nawet, jeśli jeden zostanie zniszczony, to i tak wypłaca ataki) ?

jak to jest ?
pozdrawiam, i z góry dzięki za odp.
Podpis usunięty, gdyż narusza regulamin forum podpunkt 5.1 http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=12&t=69

pozdrawiamy
Administracja

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Nie, biją się równocześnie 8) .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

ODPOWIEDZ