Pytania odnośnie WFB 8ed
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Pytania odnośnie WFB 8ed
Witam, niektórzy już książkę na pewno czytali, a do mnie powoli dociera sens zmian i chciałbym się upewnić, czy dobrze rozumiem:
Dla zasięgu szarży nie ma już znaczenia ile cali wheel trzeba po drodze zrobić? Jeżeli najbliższe modele są w zasięgu to szarża się udaje i już, pod warunkiem oczywiście, że oddział szarżujący da się dosunąć do szarżowanego z 1 wheelem?
Bo to mi wychodzi z lektury...
Dla zasięgu szarży nie ma już znaczenia ile cali wheel trzeba po drodze zrobić? Jeżeli najbliższe modele są w zasięgu to szarża się udaje i już, pod warunkiem oczywiście, że oddział szarżujący da się dosunąć do szarżowanego z 1 wheelem?
Bo to mi wychodzi z lektury...
Nic nie musi być uściślane. Na paru '6' na rzucie to cast mamy zarówno Irrestible Force, jak i Miscast. Nawet napisali, że są przedmioty ułatwiające rzucenie MIscasta, wtedy nie ma IF i odwrotnie. Czyli wszystko działa elegancko, nie trzeba nic uściślać.Dmtrij pisze:a ja mam pytanie. czy lose control to jbedzie uscislone jako miscast? czy hotek (jak i inne itemy do miscastów) nie beda działac??
W sytuacji gdy przykladowo:
Herald na juggerze jedzie w klocku 16 bloodlettersow, strzelaja do niego:
1. 2 bolce
2. 20 lucznikow
Pytanko, jak wchodza ataki w tym momencie? Moze przeciwnik i dla bolcow i dla lucznikow powiedziec ze wszystko wchodzi w heralda czy jest jakiekolwiek rozlosowanie?
Herald na juggerze jedzie w klocku 16 bloodlettersow, strzelaja do niego:
1. 2 bolce
2. 20 lucznikow
Pytanko, jak wchodza ataki w tym momencie? Moze przeciwnik i dla bolcow i dla lucznikow powiedziec ze wszystko wchodzi w heralda czy jest jakiekolwiek rozlosowanie?
BLOOD FOR THE BLOOD GOD! SKULLS FOR THE SKULL THRONE!
Generalnie nic się tu nie zmienia. Drobne korekty shootingu/bohaterów to:
- samotny bohater w 3" od unitu min 5 modeli r&f ma look out sira na 4+ (takie nowe proximity)
- Look Out Sir (zwykły i ten powyżej) działa tylko i wyłącznie na ten sam typ jednostki (piechota, kawaleria etc.), czyli herald khorna w bloodletterach nie ma Look Outa, a slaan w TG ma
A w Twoim przykładzie po staremu wszystko idzie w oddział.
- samotny bohater w 3" od unitu min 5 modeli r&f ma look out sira na 4+ (takie nowe proximity)
- Look Out Sir (zwykły i ten powyżej) działa tylko i wyłącznie na ten sam typ jednostki (piechota, kawaleria etc.), czyli herald khorna w bloodletterach nie ma Look Outa, a slaan w TG ma

A w Twoim przykładzie po staremu wszystko idzie w oddział.
-
- Oszukista
- Posty: 837
a slann ze względu na podstawkę nie staje się przypadkiem monstros infrantry? Bo jeśli tak, to żabka jest w tej edycji splewiona dość paskudnie. Chyba że nagle zacznie się pojawiać w klockach kroxów
Wygląda to tak, że otrzymujący hity je przydziela (jak w wh40k). W przypadku gdyby pieszy herold byłby w klocku minimum 5 szeregowych letterów, wszystko leci w oddział. JGhaz pisze:W sytuacji gdy przykladowo:
Herald na juggerze jedzie w klocku 16 bloodlettersow, strzelaja do niego:
1. 2 bolce
2. 20 lucznikow
Pytanko, jak wchodza ataki w tym momencie? Moze przeciwnik i dla bolcow i dla lucznikow powiedziec ze wszystko wchodzi w heralda czy jest jakiekolwiek rozlosowanie?
Jeśli szeregowych jest mniej niż 5 LUB jeśli herold nie jest infantry (czyli taki o jakiego pytasz), przydzielasz hity jak chcesz, byleby żaden model nie zebrał drugiego hita, póki wszystkie pozostałe nie dostały po razie. Czyli jak masz 16 leterków i jugga, dostaniesz przykładowo 10 hitów z łuków, możesz przydzielić 10 w oddział, lub 1 w jugga a 9 w oddział.
Jednak jeśli dostaniesz z armatki lub klopki to nie masz lookoutsira, więc to ryzykowna zabawa.
(jak się strasznie mylę to niech mnie ktoś poprawi, ale tak wyczytałem w księdze)
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
Wielkie dzieki za odpowiedzdebelial pisze:Wygląda to tak, że otrzymujący hity je przydziela (jak w wh40k). W przypadku gdyby pieszy herold byłby w klocku minimum 5 szeregowych letterów, wszystko leci w oddział. JGhaz pisze:W sytuacji gdy przykladowo:
Herald na juggerze jedzie w klocku 16 bloodlettersow, strzelaja do niego:
1. 2 bolce
2. 20 lucznikow
Pytanko, jak wchodza ataki w tym momencie? Moze przeciwnik i dla bolcow i dla lucznikow powiedziec ze wszystko wchodzi w heralda czy jest jakiekolwiek rozlosowanie?
Jeśli szeregowych jest mniej niż 5 LUB jeśli herold nie jest infantry (czyli taki o jakiego pytasz), przydzielasz hity jak chcesz, byleby żaden model nie zebrał drugiego hita, póki wszystkie pozostałe nie dostały po razie. Czyli jak masz 16 leterków i jugga, dostaniesz przykładowo 10 hitów z łuków, możesz przydzielić 10 w oddział, lub 1 w jugga a 9 w oddział.
Jednak jeśli dostaniesz z armatki lub klopki to nie masz lookoutsira, więc to ryzykowna zabawa.
(jak się strasznie mylę to niech mnie ktoś poprawi, ale tak wyczytałem w księdze)

BLOOD FOR THE BLOOD GOD! SKULLS FOR THE SKULL THRONE!
DD zadaje hity w oddział, więc zapewne rozdziela się tak jak trafianie z łuków.
Bolce o ile widziałem trafiają tak jak w 7ed.
Bolce o ile widziałem trafiają tak jak w 7ed.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
Yhm ale teraz moze stwierdzic strzelajacy bolcem ze trafia w heralda (na juggerze) i potem leciec po "kolumnie" bloodlettersow czy ja moge powiedziec ze dostaje bloodletter i leciec dalej jego kolumna?debelial pisze:DD zadaje hity w oddział, więc zapewne rozdziela się tak jak trafianie z łuków.
Bolce o ile widziałem trafiają tak jak w 7ed.
EDIT: Re down: DZIEKI

Ostatnio zmieniony 28 cze 2010, o 13:26 przez Ghaz, łącznie zmieniany 1 raz.
BLOOD FOR THE BLOOD GOD! SKULLS FOR THE SKULL THRONE!
Nie może powiedzieć gdzie trafia, tak jak teraz.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
Nie rozumiem na jakiej podstawie hity z bolca/lucznikow/doom divera mialy by zadac jakiekolwiek hity juggrowi :/ jesli jest 5 lub wieecej modeli rnf to wszystko musi isc w oddzial. Co innego w przypadku broni walacych tamplatem - wtedy mozna heralda skosic az milo, bo nie ma lookouta.
A tak z innej beczki - wg ksiazki uciekajacy magowie nie moga czarowac ani channelowac, ale za to moga disspelowac, right? 
BTW: ludzie sie podniecaja, ze to bedzie edycja klockow piechoty, a ja ze wzgledu na artylerie widze w niej edycje strzelania i msu, bo nic procz msu nie ustoi dwarfow, zielonych i imperium

BTW: ludzie sie podniecaja, ze to bedzie edycja klockow piechoty, a ja ze wzgledu na artylerie widze w niej edycje strzelania i msu, bo nic procz msu nie ustoi dwarfow, zielonych i imperium

No niestety - szarże sa jeszcze prostsze niż się z początku wydawało. Widzisz wroga gdzieś tam pod kątem i jesteś od niego 6 cali (np.) to masz spoko bo nie musisz się martwić czy "z wheelem dojedzie". Darmowy wheel, ruch i jeszcze jeden darmowy wheel - a jak coś Ci przeszkadza to przeciwnik robi grzecznie "darmowy" wheel i się dosuwa.zembol pisze:Witam, niektórzy już książkę na pewno czytali, a do mnie powoli dociera sens zmian i chciałbym się upewnić, czy dobrze rozumiem:
Dla zasięgu szarży nie ma już znaczenia ile cali wheel trzeba po drodze zrobić? Jeżeli najbliższe modele są w zasięgu to szarża się udaje i już, pod warunkiem oczywiście, że oddział szarżujący da się dosunąć do szarżowanego z 1 wheelem?
Bo to mi wychodzi z lektury...
Jednak ta edycja jest zrobiona tak żeby jak największe kloce, jak najszybciej doszły do walki i ściągały po 20 zabitych co turę i wtedy gra na 3000 rzeczywiście może trwać max 2h...