Rozpiski Imperialne 8 edycja

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rozpiski Imperialne 8 edycja

Post autor: Jab »

Sorki źle zrozumiałem #-o Myślałem o great swordach :wink:
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Voodoo
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3000
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Dzisiaj grałem z HE na 2400 pkt. taką oto rozpiską:

*Duzy Mag 4lvl pegaz/ward na 4+/ niszczarka [Life]
*Lektor koń/stubborn/przerzuty AS/ MR (2)
*Kapitan BSB/koń/przerzuty AS/ Dragonhel/ SoM
*kapitan koń/Sword Of Battle/Dragon gem/ VHS
*Mały mag 1lvl [Shadow]

Lords 24%
Hero 15%
------------------------------------------------

*Handgunners x12 [Hochland]
*Kuszole x10
*Kawaleria x15 FCG/Razor Standard dający AP/ Dwuraki

Core 26%
-------------------------------------------------

*Działo
*Działo
*Mortar

Special 11%
--------------------------------------------------

*Hellstorm
*Hellstorm
*Tank

Rare 22%
---------------------------------------------------

Po przeciwnej stronie (piszę z głowy, dokładnie nie pamietam co kto miał)
*Duży mag eteralny [Death]
*Mały mag kradnący kostę z powera i dodający sobie do dispella [Metal]
*BSB z bannerem odporności na magię
*5 oddziałów łuczników po 10
*Swordmasterów x20
*White Lionów x20
*3 orzełki
*2 oddziały Shadow Warriorów po 5

Nie chce mi się opisywać poszczególnych faz, napiszę ważniejsze rzeczy i wnioski:

-w sumie przyjąłem pozycję obronną, czekając na wroga i strzeljąc do niego z placków. Super sprawa jak widzisz po przeciwnej stronie elitarne oddziały z 3T :wink: Niestety były to małe klocki więc stosunkowo ciężko dużo zdjąć.

-latacze trochę stracili przez te swoje losowe szarże

-skauci przeciwnika to masakra. Wystawiają się 12" od maszyn i spokojnie mają szansę je pogonić. Tu miałem na przeciwko siebie tylko 2x5 Shadow Warriorów a zrobili baaardzo dużo. Pogonili dwie maszynki w pierwszych turach. Nie chcę wiedzieć co będzie grając z DE (3x 10 Shadesów) czy krasnalami na Rangerach.

-strzały z grape shota do scautów to obsys (nie miałem wyjścia) trafiać na 6...

-Magia jest mocna. Przez całą grę nie mieliśmy IF i Misscasta a było 4 magów. Rzucanie z 2-3 kości jest bardzo bezpieczne i czary wychodzą na 90 %. Najśmieszniejsze jest to, że miałem problem z Dispellem. Dispellowałem z styk. Warto dodać, że przeciwnik miał kiepskie rzuty na wiatry magii a ja miałem Lektora dającego 2 kostki. Na końcu gry okzałao się, że zapomniał, że ma BoS :D Te 2-3 dodatkowe kostki to jeden czar który musiałbym wpuścić co oznacza, że gwałciłby mnie w fazie magii pomimo posiadania lektora.
Ja też splewiłem rzucając na wiatry magii w kluczowej turze. Walka regimentu kawalerii ze wszystkimi bohaterami z WL. Moja magia, wiatry magii- 1,1 #-o A miałem puścić +4 do T na kawalerzystów... Dalsze rzuty w walce wręcz- 9 ataków od kwalerii z młotami trafia na 4+. Nikt nie trafił.... Przegrana walka, Stubborn na 9, nie zdany.... Dziękujemy, w piatej turze- bitwa oddana #-o

- BSB jest konieczny, daje bardzo dużo. Niestety ciężko go ustawić tak aby ogarniał większość jednostek

Wnioski:

-każda rzecz dająca kostki do puli jest konieczna. Lektor musi być, jego obecność daje nam +2 kostki co pozwala dorównać przeciwnikowi w ilości kostek w turze magii

-kapitan na pegazie jest ciekawą opcją do niszczenia lekkich celów lub jego wersja ze Stubbornem do przetrzymania jakiegoś oddziału

- strzelcy to dobra opcja 80 punktów za 10 to nie dużo, a w jakimś stopniu mogą uchronić nas przed ścmieciami lub scoutami. To chyba najlepszy rodzaj naszej corowej piechoty. Sam poważnie rozważam kupno łuczników- skirmish sporo zyskał. Na wymianę ognia spokojnie mogą iść z jakimiś elfami. Można też pomyśleć o oddziale Huntsmenów. 10 typków pojawiająca się przed parkiem maszynowym może być ciekawa.

-Jazda z młotkami ma kopa, bo jak grzęźnie to solidnie bije. Ale sam niestety dużych kloców nie widzę w tej edycji. Lepiej zainwestować w piechotę, której będzie conajmniej dwa razy więcej.

- zwykła piechota jest słaba w porównaniu do tego co inne armie mogą wyciągnąć :| Słabe to, schodzi od byle pierdnięcia- ja ich widzę jedynie jako detki. Ewentualnie naprawdę duży kloc jako żywy swarm. Flagusie śa za to za drogie jak na swoje możliwości.
Great Swordzi za to mają potencjał, Life będzie się z nimi dobrze zgrywał. Tak też pewnie zrobie, zamienie kawalerię na Great Swordów.

- maszyny to klasyk, trzeba je mieć :D W dowoalnej konfiguracji ale chyba 2 działa / 2 mortary i Hellstorm mogą wystarczyć. Jednak trzeba uważać na panikę którą wzbudzają..

Ogólnie edycja nie będzie zła. Jest zwyczajnie inna. W walce spada masa modeli, strzelanie jest zabójcze ale nadal to loteria, magia jest bezpieczniejsza ale bardzo dużo zależy od wiatrów magii, średnie czary mogą sporo namieszać a nie trzeba dobrego rzutu aby je wprowadzić do gry.
Największym minusem jest jednak przymus reorganizacji armii co wiąże się z dużymi kosztami :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2150
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

Grapeshot trafia!?
Aż muszę sprawdzić!


O kuźwa, rzeczywiście. To kiepsko :| .

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Najbardziej denne jest nowe strzelanie z machin. Strzelanie z za górki, żeby nie widzieć celu jest bardziej efektywne od zwykłego. Wybierając indirect można sobie BS odjąć od tego co na artyleryjce wyjdzie. Widziałem jak to działa u orków - dziękuję bardzo. Zasady 6/7ed były o wiele lepsze.
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Dwurak na koniku daje teraz ponownie +2 s?
Obrazek






_________________

Awatar użytkownika
Voodoo
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3000
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Tak działa.
Grand Admiral Thrawn pisze:Wybierając indirect można sobie BS odjąć od tego co na artyleryjce wyjdzie.
Walisz normalnie, ale tylko w przypadku hita znosi o tyle celi ile na alyleryjce - BS obsługi w kierunku wyznaczonym małą strzałką na hicie. Nie odejmujesz zawsze BS'a od dystansów- to byłoby lepsze od normalnego strzału :D Też w ten sposób waliłem. Kawaleria może przysłonić maszynę, zebezpieczając ją przed ostrzałem i walimy Indirectem :twisted:
Obrazek

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Fakt...niedoczytałem co zmienia faktu, że zasady machin na tą edycję są idiotyczne. Home Rules here we go!
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.

Awatar użytkownika
Manfred
Postownik Niepospolity
Posty: 5910
Lokalizacja: Cobra Kai

Post autor: Manfred »

Unnamed2400 Pts - Empire Army

1 Wizard Lord @ 355.0 Pts
Magic Level 4; Pegasus
Holy Relic [45.0]
Seal of Destruction [45.0]
Potion of Speed [5.0]

1 Pegasus @ [50.0] Pts

1 General of the Empire @ 237.0 Pts
General; Full Plate Armor; Pegasus
Aldred's Casket of Sorcery [35.0]
Enchanted Shield [15.0]
Sword of Power [40.0]
Dragonbane Gem [5.0]

1 Pegasus @ [50.0] Pts

1 Battle Wizard @ 150.0 Pts
Magic Level 2
Dispel Scroll [25.0]
The Terryfying Mask of Eee! [25.0]

1 Captain @ 137.0 Pts
Barding; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Crown of Command [35.0]
Luckstone [5.0]
Dragonhelm [10.0]

12 Crossbowmen @ 96.0 Pts
Crossbow

12 Crossbowmen @ 96.0 Pts
Crossbow

11 Knightly Orders @ 308.0 Pts
Barding; Full Plate Armor; Standard; Musician; Warhorse; Champion
Standard of Discipline [15.0]


31 Spearmen @ 206.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician; Champion


1 Great Cannon @ 100.0 Pts


1 Great Cannon @ 100.0 Pts


1 Mortar @ 75.0 Pts


1 Helstorm Rocket Battery @ 115.0 Pts


1 Helstorm Rocket Battery @ 115.0 Pts


1 Steam Tank @ 300.0 Pts


Models in Army: 79


Total Army Cost: 2400.0


Takie cuś sobie wymyśliłem, muszę jeszcze nad tym generałem się zastanowić i nad lorami
generał może dostać przerzut save i np potion of T/S
a lory to na mały pewnie Life, a duży muszę pomyśleć może Death :D

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

Manfred, nieźle kminisz :mrgreen:
ja coś takiego wyciułałem, pogram czymś takim przez pare bitew a potem zobaczymy, tur powinien to zreflektować, jakieś opinie od bardziej ogranych na te zasady :?: Huntsmani mogą być nieźli na nowych zasadach rozstawienia i skirmish, myślałem nad wypróbowaniem ich
Empire Army

1 Arch Lector of Sigmar 225 Pts
General; Prayers of Sigmar
Armour of Meteoric Iron [25]
Van Horstman's Speculum [30]
Sword of Power [40]
Luckstone [5]

1 Wizard Lord 330 Pts
Magic Level 4; Pegasus; Lore of Death
Holy Relic [45]
Dispel Scroll [25]

1 Captain 147 Pts
Barding; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Sword of Might [15]
Dragonhelm [10]
dawnstone [25]

1 Battle Wizard 145 Pts
Magic Level 2; Lore of Metal
Seal of Destruction [45]

13 Knightly Orders 354 Pts
Full Command; Great Weapon;
Standart of Discipline [15]

35 Greatswords 542 Pts
Full Command

9 Detachment - Archer [72] Pts
15 Detachment - Swordsmen [90] Pts

10 Huntsmen 100 Pts
12 Handgunners 96 Pts
12 Crossbowmen 96 Pts

1 Great Cannon 100 Pts
1 Mortar 75 Pts
1 Mortar 75 Pts
1 Helstorm Rocket Batter 115 Pts

Models in Army: 123
Total Army Cost: 2400
Ostatnio zmieniony 19 lip 2010, o 21:25 przez #helion#, łącznie zmieniany 1 raz.
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Do GS dobry będzie ten sztandar z +1Ld :) Lecz szczerze mówiąc średnio ich widzę gdyż porównując ich np. z każdą inną gwardią wypadają bardzo cienko...
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Catafractus
Mudżahedin
Posty: 231

Post autor: Catafractus »

A jak widzicie tradycyjnego arcylektora na waraltarze? Jestem po teście i wydaje mi się, że ma potencjał - bardzo odporny na wrogą magię, 18 cali Ld, i daje całego lora światła. Do tego duży i mały mag na Lifie - dało niezłe wsparcie.

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

wiem jakie są słabości gwardii, ale mam jakoś sentyment, czołgu na razie nie chcę brać, bo nie ma punktów, może jakby limit byłby 2800 to wtedy na luzie, a GS-y cóżżż...to nasza najlepsza piechota
żadna piechota nie może mieć magic bannera jeśli nie ma Generała w rozpie :roll: więc +1 do LD jest na kawie z tego tytułu
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Reksio
Wałkarz
Posty: 71

Post autor: Reksio »

Ja tam wymyśliłem coś takiego ^^ :

Lords:

[275] 1x Wizard Lord
- 4 lvl
- seal of destruction
- crimson amulet
- lore of heavens

[208] 1x General of the Empire
- fozzrik's folding fortress
- great weapon
- full plate armour
- longbow

[133] 1x General of the Empire
- longbow
- full plate armour
- great weapon
- icon of magnus

Heroes:

[105] 1x Captain of the Empire
- battle standard
- dragon bow

[85] 1x Master Engineer
- hohland long rifle

[85] 1x Master Engineer
- hohland long rifle

[85] 1x Master Engineer
- hohland long rifle

[85] 1x Master Engineer
- hohland long rifle

[85] 1x Master Engineer
- hohland long rifle

[85] 1x Master Engineer
- hohland long rifle

Core:

[1066] 127x Crossbowmen
- musician
- standard (Banner of valour)
- marksman

Special:

[100] 1x Great Cannon

[100] 1x Great Cannon


Zapomniałem dodać, że to rozpiska na 2500.

Od biedy, można zamienić armaty na jakichś pistolierów, żeby uciekali dookoła wieży :)

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

I co to ma być? #-o
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.

Reksio
Wałkarz
Posty: 71

Post autor: Reksio »

Okrutna banda kuszników z potworną ilością strzelających herosów w składanej fortecy + 2 działa ^^

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

hehe, niezbyt legalne, musisz mieć 3 oddziały, a z tego co wiem maszyny to nie oddział :roll:
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

I strzela tylko 10ciu czy też może twoja forteca będzie drapaczem chmur z 26 piętrami ? #-o
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Reksio
Wałkarz
Posty: 71

Post autor: Reksio »

#helion# pisze:hehe, niezbyt legalne, musisz mieć 3 oddziały, a z tego co wiem maszyny to nie oddział :roll:
Oczywiście, że maszyny to oddziały.
Karli pisze:I strzela tylko 10ciu czy też może twoja forteca będzie drapaczem chmur z 26 piętrami ? #-o
Raczej 15tu (z tego 9ciu herosów + marksman :P ) - standardowy watchtower ma 3 piętra.

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

na najbliższy tur kultowy na narbutta :mrgreen:
coś takiego ale niestety bez testów będzie, zobaczymy jak wyjdzie, zgłaszam tą rozpę, więc już jakieś porady co do ustawienia/gry ewentualnie słabe strony poprosiłbym wytknąć bezlitośnie
Empire Army

1 Arch Lector of Sigmar 225 Pts
General; Prayers of Sigmar
Armour of Meteoric Iron [25]
Van Horstman's Speculum [30]
Sword of Power [40]
Luckstone [5]

1 Wizard Lord 350 Pts
Magic Level 4; Pegasus; Lore of Light
Holy Relic [45]
Seal of Destruction [45]

1 Captain 147 Pts
Barding; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Sword of Might [15]
Dragonhelm [10]
dawnstone [25]

1 Battle Wizard 125 Pts
Magic Level 2; Lore of Metal
Dispel Scroll [25]

13 Knightly Orders 354 Pts
Full Command; Great Weapon;
Standart of Discipline [15]

34 Greatswords 454 Pts
Full COmmand

14 Detachment - Swordsmen [84] Pts

5 Outriders 113 Pts
muzyk

10 Huntsmen 100 Pts
10 Handgunners 80 Pts
10 Crossbowmen 85 Pts
muzyk

1 Great Cannon 100 Pts
1 Mortar 75 Pts
1 Mortar 75 Pts
1 Helstorm Rocket Batter 115 Pts

Models in Army: 117
Total Army Cost: 2398

Lektor do GS-ów, ustawieni w formację 5x7, ze zmianą po zdaniu LD na 7x5 lub lepiej, Light wybrałem dla lorda ze względu na augmenty, mały metal głównie dla czaru '0' który czołgi i inne pancerne stworki rusza bez problemów, BSB do kawy, wraz z augmentami z lighta lub może z metalu jakiś się trafi potrafią napsuć krwi, powinno coś jeszcze skapnąć kości dla lektora;
3 placki powinny trafiać, jedno działo bo wolałem outridersów przetestować, no i huntsmani, zobaczymy czy są w jakikolwiek sposób przydatni na nowych zasadach
Ostatnio zmieniony 21 lip 2010, o 22:09 przez #helion#, łącznie zmieniany 1 raz.
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Reksio
Wałkarz
Posty: 71

Post autor: Reksio »

Helion, wydaje mi się, że słaby dość jest oddział GS za 450+ punktów. Ten oddział wydaje mi się za drogi na to, żeby wystawiać ich tak dużo - wystarczy jakiś czar z testem siły, albo inicjatywki i zostaje ich tylko połowa....

ODPOWIEDZ