Cannon, a stone thrower
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Cannon, a stone thrower
co wiecej jak Jankiel przed chwila pokazal ze wzgledu na tlos opisany w zasadach wfb podstawowych zupelnie inaczej wyglada los armaty gdy przerwy pomiedzy modelami moga stanowic cel.
gdyby było tak napisane było by klarowne prawda? ^^ordinarily, each spell can only be known once in same army. the only exception are where spell is not generated randomly, such as:
-(...) or because if has 'bought' a specific spell as part of army selection
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.
a wyznacz punkt w losight maszyny jest niejasno napisane i niezrozumiale?Tu nie ma co myśleć wprost tak napisali.
nawet patrzac na tlosa to musisz widziec i nic tego nie moze blokowac, to dopatrywanie sie przez dziuty miedzy nogami to lekkie zgiecie.
to moze tez ze strzelaniem z kusz lukow tez tak zrobicie? widze wiekszosc modelu bo widze pod nogami i nad glowa

Takie są zasady. Jasne i proste.to dopatrywanie sie przez dziuty miedzy nogami to lekkie zgiecie.
Zgodnie z rulebookiem przysługuje wtedy hard cover.to moze tez ze strzelaniem z kusz lukow tez tak zrobicie? widze wiekszosc modelu bo widze pod nogami i nad glowa
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
nawet nie. Zgodnie z przytoczonym juz tu twierdzeniem talesa przez dziury w nogach bedziesz wiedziec punkt na stole a nie cos co jest wyzej. Stad armata moglaby strzelac miedzynogami a juz kusznicy w wiekszosci przypadkow nieJankiel pisze: Zgodnie z rulebookiem przysługuje wtedy hard cover.

Jankiel pisze:Takie są zasady. Jasne i proste.to dopatrywanie sie przez dziuty miedzy nogami to lekkie zgiecie.Zgodnie z rulebookiem przysługuje wtedy hard cover.to moze tez ze strzelaniem z kusz lukow tez tak zrobicie? widze wiekszosc modelu bo widze pod nogami i nad glowa
jezeli wiekszosc jest zaslonieta? tak?...if the majority is obscured..
widze 2/5 celu nad i 1/5 miedzy nogami, czyli widze 3/5 i juz nie ma hard covera

imo "target point" nie ma nic do targetu jakim jest np smok, a jedynie do punktu.W drugim akapicie posłużyli się wyrażeniem "target point", odnoszącego się do wcześniejszego "pointa" określonego już wcześniej jako Twój cel lub też "target". Nie opisali tu dwóch różnych punktów. Takie jest moje zdanie, na temat tej sprawy, a przyjrzałem się temu zapisowi, zanim wyraziłem opinię na ten temat.
Przysłuchując się waszej rozmowie stwierdzam, że jest inny kurde bardzo śmieszny problem, który w czasie gry z przyzwyczajenia możemy pominąć
:D:D:D:D
Przede wszystkim nasz model musi mieć linię wzorku ze swojego oczka do wrogiego modelu - z wyjątkiem jego skrzydeł/ogona lub czegokolwiek innego co nosi. Czyli mówiąc w prost, jeśli nasz model - tzn oczko żołnierza, widzi niesamowicie długi róg smoka to niestety róg jest częścią ciała.... Z tego wynika prosta sprawa, iż lepiej mieć krótki i mały model z wyłupiastymi oczami (jakaś turbowariacja spawna, który dosłownie ma oczy na 90%).
I teraz coś dla ciśnieniowców, którzy chcieliby w środku bitwy coś wymyślić by ich dzielny model przeżył, albo coś udupił.
Prosze zwrócić uwagę, iż te same mniej więcej zasady tyczą się szarży....
Czyli oczko do ciała i front arc... patrz zasada na str. 10 przy line of sight oraz str 16 po prawej górny akapit...
Czyli:
PP-puste miejsce - musiałem tak zrobic bo obrazek nie wychodzi
SS róg smoka
SS - ciało smoka,
D-domek
B-bohater
SSSSSS
PPDDDD
B
Biorąc pod uwagę ten fakt, iż podkreślone SS jest rogiem, a D domkiem, to nasz B-ohater ciśnie szarże do rogu smoka i może nawet smok musiałby zaalingować by być w bocznej strefie bohatera (bo w końcu róg jest w bocznej srefie, jak i teoretycznie pozostała część modelu....)
Czyli lepiej mieć kurduplowatego małego kraśka, któremu czasem jedynie wystaje róg od hełmu (ale że go nosi więc się nie liczy)...niż smoka, skorpiona, czy cokolwiek innego co się na swojej podstawce nie mieści
- myśląc po staremu.... gdyzten front arc czyli przysłowiowe 90% nie zawsze dotyczy line of sight i kwesti tego co widać a co nie widać
. MOżna nawet by dodać że jak często sięgrało i ustawiało harpikaprzy domku, ale kawałek podstawki coś tam widział.... to teraz.... cmoknij się w dupkę, bo oczko nie widzi!!!
Zauważmy, że z kolei nie idzie to w drógą stronę, gdyż trzeba widzieć z oczka... no a ró to nie oczko tak?

Przede wszystkim nasz model musi mieć linię wzorku ze swojego oczka do wrogiego modelu - z wyjątkiem jego skrzydeł/ogona lub czegokolwiek innego co nosi. Czyli mówiąc w prost, jeśli nasz model - tzn oczko żołnierza, widzi niesamowicie długi róg smoka to niestety róg jest częścią ciała.... Z tego wynika prosta sprawa, iż lepiej mieć krótki i mały model z wyłupiastymi oczami (jakaś turbowariacja spawna, który dosłownie ma oczy na 90%).
I teraz coś dla ciśnieniowców, którzy chcieliby w środku bitwy coś wymyślić by ich dzielny model przeżył, albo coś udupił.
Prosze zwrócić uwagę, iż te same mniej więcej zasady tyczą się szarży....
Czyli oczko do ciała i front arc... patrz zasada na str. 10 przy line of sight oraz str 16 po prawej górny akapit...
Czyli:
PP-puste miejsce - musiałem tak zrobic bo obrazek nie wychodzi
SS róg smoka
SS - ciało smoka,
D-domek
B-bohater
SSSSSS
PPDDDD
B
Biorąc pod uwagę ten fakt, iż podkreślone SS jest rogiem, a D domkiem, to nasz B-ohater ciśnie szarże do rogu smoka i może nawet smok musiałby zaalingować by być w bocznej strefie bohatera (bo w końcu róg jest w bocznej srefie, jak i teoretycznie pozostała część modelu....)
Czyli lepiej mieć kurduplowatego małego kraśka, któremu czasem jedynie wystaje róg od hełmu (ale że go nosi więc się nie liczy)...niż smoka, skorpiona, czy cokolwiek innego co się na swojej podstawce nie mieści


Zauważmy, że z kolei nie idzie to w drógą stronę, gdyż trzeba widzieć z oczka... no a ró to nie oczko tak?
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2010, o 22:46 przez BOGINS, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli chodzi o TLoS - to do kwestii odmierzania LoS'a liczą się tylko nogi, ręce, tułów i głowa. Wszystkie inne części - jak np. barwne sztandary, długaśne miecze, rogi, skrzydła itp. - są pomijane. Nie liczymy "front arc" od wielkości oczek, lecz od wielkości podstawki.
A tak w ogóle... graj na VLoS, to i takich problemów mieć nie będziesz!
A tak w ogóle... graj na VLoS, to i takich problemów mieć nie będziesz!

"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Wiesz ja siępogobuiłem co oznacza tlos vlos itd. patrzę na ten schemat który niby miał byc przegłolsowany ale nie wiem jak stanęło:
jest infantry i wm, potem ogólnie kawa, monstery czy jak tam było. A widą to co maja we front arcu.
W sumie masz rację co do kwestii rogu... no ale jakby założyć sytuację, że to łapa....? Popatrz np. na figurkę vermin lorda z tym mega paluchem - Aj czół zju.
Ok. Przeczytałem uściślenia. ot czytasz Rb i głupiejesz
jest infantry i wm, potem ogólnie kawa, monstery czy jak tam było. A widą to co maja we front arcu.
W sumie masz rację co do kwestii rogu... no ale jakby założyć sytuację, że to łapa....? Popatrz np. na figurkę vermin lorda z tym mega paluchem - Aj czół zju.
Ok. Przeczytałem uściślenia. ot czytasz Rb i głupiejesz

Wyjaśnię więc - VLoS (czyli Virtual Line of Sight) polega na ustanowieniu paru poziomów, które będzie można odnieść względem modeli. Akurat w przypadku polskich uściśleń, poziomy zostały ustalone nastepująco:
Poziom 0: swarms
Poziom 1: piechota, warbeast, warmachine
Poziom 2: cavalry, monstrous infantry/cavalry/beast, chariots, unique bez zasady Large Target
Poziom 3: monsters i wszystko inne z zasadą Large Target
Każdy poziom wyżej widzi nad poziomami poniżej. To jest fakt dany. Czyli w tym wypadku jednostki z poziomu 3 widzą nad poziomami 2, 1 i 0. Jednostki z poziomu 1 widzą tylko nad poziomem 0. Jednostki tych samych poziomów nie widza nad sobą.
Przykłady:
- Smok (niezależnie od wyglądu figurki) będzie widział nad kawalerią, rydwanami, piechotą itd.
- Piechota będzie widziała tylko nad Swarmami itd.
- Kawaleria nie widzi nad inną kawalerią, rydwanami itd.
Dodatkowo, każdy poziom górki daje Twojej jednostce 2 poziomy (górka jednopoziomowa +2, górka dwupoziomowa +4 itd.). Czyli piechota na górce jednopoziomowej liczy się jakby była na poziomie 3, tym samym zasłaniając widok jednostkom o takim poziomie.
Poziom 0: swarms
Poziom 1: piechota, warbeast, warmachine
Poziom 2: cavalry, monstrous infantry/cavalry/beast, chariots, unique bez zasady Large Target
Poziom 3: monsters i wszystko inne z zasadą Large Target
Każdy poziom wyżej widzi nad poziomami poniżej. To jest fakt dany. Czyli w tym wypadku jednostki z poziomu 3 widzą nad poziomami 2, 1 i 0. Jednostki z poziomu 1 widzą tylko nad poziomem 0. Jednostki tych samych poziomów nie widza nad sobą.
Przykłady:
- Smok (niezależnie od wyglądu figurki) będzie widział nad kawalerią, rydwanami, piechotą itd.
- Piechota będzie widziała tylko nad Swarmami itd.
- Kawaleria nie widzi nad inną kawalerią, rydwanami itd.
Dodatkowo, każdy poziom górki daje Twojej jednostce 2 poziomy (górka jednopoziomowa +2, górka dwupoziomowa +4 itd.). Czyli piechota na górce jednopoziomowej liczy się jakby była na poziomie 3, tym samym zasłaniając widok jednostkom o takim poziomie.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Ja mam prośbę o wytłumaczenie mi pewnej rzeczy, gdyż nie posiadam podręcznika. Być może to było gdzieś poruszane, ale nie udało mi się odnaleźć odpowiedzi. Czy jak mam postać w regimencie np. 20 wojowników, to czy chroni ją zasada „Uważaj, Panie!” od strzału z armaty? A jeśli tak, to czy tylko 1 powoduje nieudany test „Uważaj, Panie!”?
Nie potrzebny mi twój żal ani twoje miłosierdzie. Już wolę jak walczysz!
http://www.youtube.com/watch?v=5nyDYI-bO-8
Durbgu Dashu! Durbgu Dashu! Durbgu Dashu! [Władco świata!]
http://www.youtube.com/watch?v=XNNqc4pdbNA
Lugburc
http://www.youtube.com/watch?v=5nyDYI-bO-8
Durbgu Dashu! Durbgu Dashu! Durbgu Dashu! [Władco świata!]
http://www.youtube.com/watch?v=XNNqc4pdbNA
Lugburc
takLugburc pisze:Ja mam prośbę o wytłumaczenie mi pewnej rzeczy, gdyż nie posiadam podręcznika. Być może to było gdzieś poruszane, ale nie udało mi się odnaleźć odpowiedzi. Czy jak mam postać w regimencie np. 20 wojowników, to czy chroni ją zasada „Uważaj, Panie!” od strzału z armaty? A jeśli tak, to czy tylko 1 powoduje nieudany test „Uważaj, Panie!”?
Ale tylko jeżeli heros i jednostka mają ten sam typ. Ergo slaan w oddziale temple guardów ma (jedni i drudzy to piechota), ale konny mag w ograch lub pieszych maruderach już nie.Lugburc pisze:Ja mam prośbę o wytłumaczenie mi pewnej rzeczy, gdyż nie posiadam podręcznika. Być może to było gdzieś poruszane, ale nie udało mi się odnaleźć odpowiedzi. Czy jak mam postać w regimencie np. 20 wojowników, to czy chroni ją zasada „Uważaj, Panie!” od strzału z armaty? A jeśli tak, to czy tylko 1 powoduje nieudany test „Uważaj, Panie!”?
Swoją drogą jeżeli chodzi o strzelanie z cannona to na czym stanęło? Trzeba widzieć punkt czy nie?
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
tylko cel.Hobbit pisze:Swoją drogą jeżeli chodzi o strzelanie z cannona to na czym stanęło? Trzeba widzieć punkt czy nie?
Panowie, dziękuję za odpowiedź!
Z bitewnym pozdrowieniem,
Lugburc, zwany Krwawym
Z bitewnym pozdrowieniem,
Lugburc, zwany Krwawym
Nie potrzebny mi twój żal ani twoje miłosierdzie. Już wolę jak walczysz!
http://www.youtube.com/watch?v=5nyDYI-bO-8
Durbgu Dashu! Durbgu Dashu! Durbgu Dashu! [Władco świata!]
http://www.youtube.com/watch?v=XNNqc4pdbNA
Lugburc
http://www.youtube.com/watch?v=5nyDYI-bO-8
Durbgu Dashu! Durbgu Dashu! Durbgu Dashu! [Władco świata!]
http://www.youtube.com/watch?v=XNNqc4pdbNA
Lugburc