Cannon, a stone thrower

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Re: Cannon, a stone thrower

Post autor: Shino »

co wiecej jak Jankiel przed chwila pokazal ze wzgledu na tlos opisany w zasadach wfb podstawowych zupelnie inaczej wyglada los armaty gdy przerwy pomiedzy modelami moga stanowic cel.

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

ordinarily, each spell can only be known once in same army. the only exception are where spell is not generated randomly, such as:
-(...) or because if has 'bought' a specific spell as part of army selection
gdyby było tak napisane było by klarowne prawda? ^^
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

Tu nie ma co myśleć wprost tak napisali.
a wyznacz punkt w losight maszyny jest niejasno napisane i niezrozumiale?
nawet patrzac na tlosa to musisz widziec i nic tego nie moze blokowac, to dopatrywanie sie przez dziuty miedzy nogami to lekkie zgiecie.
to moze tez ze strzelaniem z kusz lukow tez tak zrobicie? widze wiekszosc modelu bo widze pod nogami i nad glowa #-o

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

to dopatrywanie sie przez dziuty miedzy nogami to lekkie zgiecie.
Takie są zasady. Jasne i proste.
to moze tez ze strzelaniem z kusz lukow tez tak zrobicie? widze wiekszosc modelu bo widze pod nogami i nad glowa
Zgodnie z rulebookiem przysługuje wtedy hard cover.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Jankiel pisze: Zgodnie z rulebookiem przysługuje wtedy hard cover.
nawet nie. Zgodnie z przytoczonym juz tu twierdzeniem talesa przez dziury w nogach bedziesz wiedziec punkt na stole a nie cos co jest wyzej. Stad armata moglaby strzelac miedzynogami a juz kusznicy w wiekszosci przypadkow nie :P

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

Jankiel pisze:
to dopatrywanie sie przez dziuty miedzy nogami to lekkie zgiecie.
Takie są zasady. Jasne i proste.
to moze tez ze strzelaniem z kusz lukow tez tak zrobicie? widze wiekszosc modelu bo widze pod nogami i nad glowa
Zgodnie z rulebookiem przysługuje wtedy hard cover.
...if the majority is obscured..
jezeli wiekszosc jest zaslonieta? tak?

widze 2/5 celu nad i 1/5 miedzy nogami, czyli widze 3/5 i juz nie ma hard covera :)

W drugim akapicie posłużyli się wyrażeniem "target point", odnoszącego się do wcześniejszego "pointa" określonego już wcześniej jako Twój cel lub też "target". Nie opisali tu dwóch różnych punktów. Takie jest moje zdanie, na temat tej sprawy, a przyjrzałem się temu zapisowi, zanim wyraziłem opinię na ten temat.
imo "target point" nie ma nic do targetu jakim jest np smok, a jedynie do punktu.

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Przysłuchując się waszej rozmowie stwierdzam, że jest inny kurde bardzo śmieszny problem, który w czasie gry z przyzwyczajenia możemy pominąć :D:D:D:D:D

Przede wszystkim nasz model musi mieć linię wzorku ze swojego oczka do wrogiego modelu - z wyjątkiem jego skrzydeł/ogona lub czegokolwiek innego co nosi. Czyli mówiąc w prost, jeśli nasz model - tzn oczko żołnierza, widzi niesamowicie długi róg smoka to niestety róg jest częścią ciała.... Z tego wynika prosta sprawa, iż lepiej mieć krótki i mały model z wyłupiastymi oczami (jakaś turbowariacja spawna, który dosłownie ma oczy na 90%).
I teraz coś dla ciśnieniowców, którzy chcieliby w środku bitwy coś wymyślić by ich dzielny model przeżył, albo coś udupił.
Prosze zwrócić uwagę, iż te same mniej więcej zasady tyczą się szarży....
Czyli oczko do ciała i front arc... patrz zasada na str. 10 przy line of sight oraz str 16 po prawej górny akapit...
Czyli:
PP-puste miejsce - musiałem tak zrobic bo obrazek nie wychodzi
SS róg smoka
SS - ciało smoka,
D-domek
B-bohater

SSSSSS
PPDDDD
B


Biorąc pod uwagę ten fakt, iż podkreślone SS jest rogiem, a D domkiem, to nasz B-ohater ciśnie szarże do rogu smoka i może nawet smok musiałby zaalingować by być w bocznej strefie bohatera (bo w końcu róg jest w bocznej srefie, jak i teoretycznie pozostała część modelu....)

Czyli lepiej mieć kurduplowatego małego kraśka, któremu czasem jedynie wystaje róg od hełmu (ale że go nosi więc się nie liczy)...niż smoka, skorpiona, czy cokolwiek innego co się na swojej podstawce nie mieści :)- myśląc po staremu.... gdyzten front arc czyli przysłowiowe 90% nie zawsze dotyczy line of sight i kwesti tego co widać a co nie widać :D. MOżna nawet by dodać że jak często sięgrało i ustawiało harpikaprzy domku, ale kawałek podstawki coś tam widział.... to teraz.... cmoknij się w dupkę, bo oczko nie widzi!!!
Zauważmy, że z kolei nie idzie to w drógą stronę, gdyż trzeba widzieć z oczka... no a ró to nie oczko tak?
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2010, o 22:46 przez BOGINS, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Jeśli chodzi o TLoS - to do kwestii odmierzania LoS'a liczą się tylko nogi, ręce, tułów i głowa. Wszystkie inne części - jak np. barwne sztandary, długaśne miecze, rogi, skrzydła itp. - są pomijane. Nie liczymy "front arc" od wielkości oczek, lecz od wielkości podstawki.

A tak w ogóle... graj na VLoS, to i takich problemów mieć nie będziesz! :D
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Wiesz ja siępogobuiłem co oznacza tlos vlos itd. patrzę na ten schemat który niby miał byc przegłolsowany ale nie wiem jak stanęło:
jest infantry i wm, potem ogólnie kawa, monstery czy jak tam było. A widą to co maja we front arcu.
W sumie masz rację co do kwestii rogu... no ale jakby założyć sytuację, że to łapa....? Popatrz np. na figurkę vermin lorda z tym mega paluchem - Aj czół zju.

Ok. Przeczytałem uściślenia. ot czytasz Rb i głupiejesz :D

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Wyjaśnię więc - VLoS (czyli Virtual Line of Sight) polega na ustanowieniu paru poziomów, które będzie można odnieść względem modeli. Akurat w przypadku polskich uściśleń, poziomy zostały ustalone nastepująco:
Poziom 0: swarms
Poziom 1: piechota, warbeast, warmachine
Poziom 2: cavalry, monstrous infantry/cavalry/beast, chariots, unique bez zasady Large Target
Poziom 3: monsters i wszystko inne z zasadą Large Target
Każdy poziom wyżej widzi nad poziomami poniżej. To jest fakt dany. Czyli w tym wypadku jednostki z poziomu 3 widzą nad poziomami 2, 1 i 0. Jednostki z poziomu 1 widzą tylko nad poziomem 0. Jednostki tych samych poziomów nie widza nad sobą.
Przykłady:
- Smok (niezależnie od wyglądu figurki) będzie widział nad kawalerią, rydwanami, piechotą itd.
- Piechota będzie widziała tylko nad Swarmami itd.
- Kawaleria nie widzi nad inną kawalerią, rydwanami itd.

Dodatkowo, każdy poziom górki daje Twojej jednostce 2 poziomy (górka jednopoziomowa +2, górka dwupoziomowa +4 itd.). Czyli piechota na górce jednopoziomowej liczy się jakby była na poziomie 3, tym samym zasłaniając widok jednostkom o takim poziomie.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Mac pisze:.
Nie to akurat było dla mnie zrozumiałe i tak grałem tylko nie wiedziałem jak to się nazywa :P

Awatar użytkownika
Lugburc
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 117

Post autor: Lugburc »

Ja mam prośbę o wytłumaczenie mi pewnej rzeczy, gdyż nie posiadam podręcznika. Być może to było gdzieś poruszane, ale nie udało mi się odnaleźć odpowiedzi. Czy jak mam postać w regimencie np. 20 wojowników, to czy chroni ją zasada „Uważaj, Panie!” od strzału z armaty? A jeśli tak, to czy tylko 1 powoduje nieudany test „Uważaj, Panie!”?
Nie potrzebny mi twój żal ani twoje miłosierdzie. Już wolę jak walczysz!
http://www.youtube.com/watch?v=5nyDYI-bO-8

Durbgu Dashu! Durbgu Dashu! Durbgu Dashu! [Władco świata!]
http://www.youtube.com/watch?v=XNNqc4pdbNA
Lugburc

Awatar użytkownika
Szmajson
Postownik Niepospolity
Posty: 5109
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"
Kontakt:

Post autor: Szmajson »

Lugburc pisze:Ja mam prośbę o wytłumaczenie mi pewnej rzeczy, gdyż nie posiadam podręcznika. Być może to było gdzieś poruszane, ale nie udało mi się odnaleźć odpowiedzi. Czy jak mam postać w regimencie np. 20 wojowników, to czy chroni ją zasada „Uważaj, Panie!” od strzału z armaty? A jeśli tak, to czy tylko 1 powoduje nieudany test „Uważaj, Panie!”?
tak
Spokój to kłamstwo, jest tylko pasja. Dzięki pasji, osiągam siłę. Dzięki sile, osiągam potęgę. Dzięki potędze, osiągam zwycięstwo.

Obrazek

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Lugburc pisze:Ja mam prośbę o wytłumaczenie mi pewnej rzeczy, gdyż nie posiadam podręcznika. Być może to było gdzieś poruszane, ale nie udało mi się odnaleźć odpowiedzi. Czy jak mam postać w regimencie np. 20 wojowników, to czy chroni ją zasada „Uważaj, Panie!” od strzału z armaty? A jeśli tak, to czy tylko 1 powoduje nieudany test „Uważaj, Panie!”?
Ale tylko jeżeli heros i jednostka mają ten sam typ. Ergo slaan w oddziale temple guardów ma (jedni i drudzy to piechota), ale konny mag w ograch lub pieszych maruderach już nie.

Swoją drogą jeżeli chodzi o strzelanie z cannona to na czym stanęło? Trzeba widzieć punkt czy nie?
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Hobbit pisze:Swoją drogą jeżeli chodzi o strzelanie z cannona to na czym stanęło? Trzeba widzieć punkt czy nie?
tylko cel.

Awatar użytkownika
Lugburc
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 117

Post autor: Lugburc »

Panowie, dziękuję za odpowiedź!

Z bitewnym pozdrowieniem,
Lugburc, zwany Krwawym
Nie potrzebny mi twój żal ani twoje miłosierdzie. Już wolę jak walczysz!
http://www.youtube.com/watch?v=5nyDYI-bO-8

Durbgu Dashu! Durbgu Dashu! Durbgu Dashu! [Władco świata!]
http://www.youtube.com/watch?v=XNNqc4pdbNA
Lugburc

ODPOWIEDZ