Cannon, a stone thrower

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
michal
Chuck Norris
Posty: 554
Lokalizacja: Wroclaw/Krakow

Cannon, a stone thrower

Post autor: michal »

Chodzi mianowicie o patent na cannona, czyli:
Przeciwnik podjeżdza mi pod cannona śmieciem (np. jakis tam fast) tak, żeby zasłonić droge od mojego cannona do jego large targetu. Tlos i Vlos z cannona do large'a mam, ale śmieć zasłania mi przestrzeń (punkt) przed largem, więc strzelać nie moge.
Teraz pytanie - czy to samo działa na katape?
Według mnie w RB jest jasno napisane, że nie - Los musze mieć do ciastka, które umieszczam na modelu.
Ale ostatnio doszły mnie słuchy, że z katapy w takim wypadku też nie mógłbym strzelić, więc proszę o wypowiedź w tym temacie

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

michal pisze:Chodzi mianowicie o patent na cannona, czyli:
Przeciwnik podjeżdza mi pod cannona śmieciem (np. jakis tam fast) tak, żeby zasłonić droge od mojego cannona do jego large targetu. Tlos i Vlos z cannona do large'a mam, ale śmieć zasłania mi przestrzeń (punkt) przed largem, więc strzelać nie moge.
Teraz pytanie - czy to samo działa na katape?
Według mnie w RB jest jasno napisane, że nie - Los musze mieć do ciastka, które umieszczam na modelu.
Ale ostatnio doszły mnie słuchy, że z katapy w takim wypadku też nie mógłbym strzelić, więc proszę o wypowiedź w tym temacie
klopa strzela normalnie.

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

a co z tym ze musi cały template położyc w LOS??
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
Marys
Masakrator
Posty: 2089
Lokalizacja: Festung Breslau

Post autor: Marys »

Wszystko rozchodzi się o to czy klopa kładzie ciastko na monsterze (wielkość 3), czy na ziemi w miejscu gdzie jest monster. I jeśli wystarczy, że na monsterze, to czy z działa mogę wyznaczyć punkt 3 cale nad ziemią? Wtedy spokojnie zabijam monstera bo linia przejdzie przez jego figurkę.
Jankiel pisze: Allstars w ch... Cały jeden reprezentant, który nie umie zmierzyć 12" od bsb, specjalista od rzucania kostkami i kręcenia o tym filmów, człowiek, który próbował się wcisnąć do repy grając każdą armią po kolei (ale wszystkimi obsysał), kolejny, który cały rok nie grał i ostatni, który zamiast ćwiczyć skilla, to podbudowuje ego politykowaniem na LL. Nie da się wygrać.

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

jeżeli ty chcesz wyznaczać punkt w powietrzu to ja sie zgadzam pod warunkiem, że wyjasnisz od czego bouncuje:D:D:D
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
Marys
Masakrator
Posty: 2089
Lokalizacja: Festung Breslau

Post autor: Marys »

Od potęgi umysłu. Tu nie ma miejsca na logikę, to są zasady :D Ja się nie upieram, tylko rozpatruję różne możliwości.
Jankiel pisze: Allstars w ch... Cały jeden reprezentant, który nie umie zmierzyć 12" od bsb, specjalista od rzucania kostkami i kręcenia o tym filmów, człowiek, który próbował się wcisnąć do repy grając każdą armią po kolei (ale wszystkimi obsysał), kolejny, który cały rok nie grał i ostatni, który zamiast ćwiczyć skilla, to podbudowuje ego politykowaniem na LL. Nie da się wygrać.

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

ej spoko, mi tak wyjaśnienie pasuje. Potęga umysłu jest OK:)
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
michal
Chuck Norris
Posty: 554
Lokalizacja: Wroclaw/Krakow

Post autor: michal »

Use your illusion
A tak na poważnie to chlopaki wystarczy podrecznik poczytac
Marys pisze:Wszystko rozchodzi się o to czy klopa kładzie ciastko na monsterze (wielkość 3), czy na ziemi w miejscu gdzie jest monster.
Z opisu klopy w RB:
"If placed over an enemy unit, the hole in the middle of the template must be placed over a single model"
Marys pisze: I jeśli wystarczy, że na monsterze, to czy z działa mogę wyznaczyć punkt 3 cale nad ziemią? Wtedy spokojnie zabijam monstera bo linia przejdzie przez jego figurkę.
Jak usłyszałem o tym patencie to w pierwszej chwili tez próbowalem tak kminic, ale
Z opisu cannona:
"Your target does not have to be an enemy model; it can be point on the ground if you wish"

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

tylko co znaczy over enemy omdel? na podstawce? na wysokosci głowy? uszu? penisa?
na pewnych wysokosciach jak go położysz to nie bedziesz widział templatki...
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Dmtrij pisze:tylko co znaczy over enemy omdel? na podstawce? na wysokosci głowy? uszu? penisa?
Do tego chyba wystarczy elementarna znajomość języka angielskiego i nie trzeba odnosić się do niepotrzebnie użytych określeń. "Nad modelem" dokładnie znaczy tyle co "Nad modelem" - żadnej filozoficznej tajemnicy w tym nie ma.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
michal
Chuck Norris
Posty: 554
Lokalizacja: Wroclaw/Krakow

Post autor: michal »

Tak Dymitr, mierz wszystkie rzeczy do poziomu penisów swoich figurek... 8)
over enemy model -> na modelu przeciwnika, czyli kładziemy ciastko dosłownie na modelu, dżiss, co w tym jest nie jasne?
Gdyby było na podstawce, to by napisali "over enemy model base"

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

Dmtrij pisze:tylko co znaczy over enemy omdel? na podstawce? na wysokosci głowy? uszu? penisa?
na pewnych wysokosciach jak go położysz to nie bedziesz widział templatki...
warto poczytac zasade indirect, i wszystko stanie sie jasne ;)
a indirect jest tylko jezeli maszyna nie widzi celu.

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

ale co jest z zasadą, że cały tamplate ma być w LOS? ja tylko o to się pytam...
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Pedros
Oszukista
Posty: 856

Post autor: Pedros »

A czytałeś uściślenia sędziowskie?

Narazie nasze monstery sa odporne tylko od canonow.

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

Dmtrij pisze:ale co jest z zasadą, że cały tamplate ma być w LOS? ja tylko o to się pytam...
poloz sobie tamplate na smoku, zniz sie do poziomu oczu figurki, jezeli nie bedziesz wstanie zobaczyc templatki to niestety najwyzszy czas udac sie do okulisty ;)

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

przy strzale z katapulty, uzywamy vLoS. to znaczy, ze nie musze klasc templatki tylko na pierwszym szeregu ktory widze ale moge ja polozyc w glebi oddzialu by przykryla 21 jednostek. nie mam wtedy indirect hita tylko normalny direct hit.
czy przy strzale z cannona rowniez moge uzywac vLoS'a?
powiedzmy oddzial przeciwnika ma 5 szeregow. widze LT, stojacy z tylu, ale nie moge wyznaczyc punktu za oddzialem (by dostrzelic do LT), bo owego punktu nie widze. czy moge, przy pomocy vLoS'a, wyznaczyc ostatni szereg oddzialu jako hit z cannona i liczyc na to by kula doleciala do LT?
bo to stwarza sytuacje, ze widze cel ale nie moge go ustrzelic albo tez musze liczyc na 2x10 celujac w pierwszy szereg.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

z grape mam -1 za pivota i za zasieg? i moze robic s&S?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

kauczuk pisze:z grape mam -1 za pivota i za zasieg? i moze robic s&S?
Maszyny nie mają ujemnych modyfikatorów za pivota - dotyczy to każdej formy strzelania z maszyny.
Masz ujemne modyfikatory za zasięg, za ewentualne covery i przedmioty, które narzucają takie modyfikatory.
Żadna maszyna nie może robić S&S, gdyż posiada zasadę "Slow to Fire" - dotyczy to każdej formy strzelania z maszyny.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

kauczuk pisze:Żadna maszyna nie może robić S&S, gdyż posiada zasadę "Slow to Fire" - dotyczy to każdej formy strzelania z maszyny.
nic o "slow to fire" nie znalazlem, jedynie ze reakcja maszyny na szarze to "hold"

to hitowanie cannonem to jakas mega porazka :/

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

jurak pisze:nic o "slow to fire" nie znalazlem, jedynie ze reakcja maszyny na szarze to "hold"
Str. 109, RB, "Shooting with war machines", pierwsze zdanie, pierwszego akapitu:
Unless specified otherwise, all war machines
weapons have the Move or Fire and Slow to
Fire special rules.
Str. 75, RB, "Slow to Fire":
Weapons with the Slow to Fire special rule
cannot be used to Stand and Shoot.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

ODPOWIEDZ