„Falkonowe granie” Lublin parówka po 2000pkt 13-14.11.2010

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Szaitis
Falubaz
Posty: 1048

Re: „Falkonowe granie” Lublin parówka po 2000pkt 13-14.11.20

Post autor: Szaitis »

Graliśmy kiedyś sobie taką naszą klubową małą ligę, i liczyliśmy właśnie 3pkt za zwycięstwo, 1pkt za remis - kompletnie się to nie sprawdza, doszło do takiej sytuacji że ktoś z 5 bitew miał 0pkt mimo, że każdą z nich przegrał minimalnie, przeliczając normalnie co 10% progi miał porażki około 12,13 w każdej bitwie. Te 15 pkt jako max w bitwie to i tak fajne ograniczenie.

Pytałem o scenariusze, bo ciekawy jestem jak będziecie podchodzić np do watchtowera? Czy tak jak na Silesianie 5 DP za domek? (wydaje się że przy ograniczeniu 15pkt max na bitwę to trochę za dużo). No i faktycznie Blood & Glory w wersji Silesiana to klasyczna trampolina, biorąc pod uwagę, że w jednym momencie każdy będzie grał inny scenariusz, mogą się mocno wypaczyć wyniki. A tak w ogóle skąd taki pomysł żeby przypisać scenariusz do stołu? Rozwiązanie ciekawe lecz trochę ryzykowne moim zdaniem. Jeśli można wysunąć własną sugestię, to uważam że blood & glory powinien być przypisany do jakiegoś niskiego stołu żeby stworzyć szansę dla par które będą na dole klasyfikacji.

Ogólnie fajny pomysł z tymi magicznymi terenami, żeby je na stałe przypisać do stołów, no i dobra motywacja w postaci tego testu żeby każdy opanował ich zasady.

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

ok, ale jak na razie to standardowa punktacja lekko jakby kuleje... Przy takim ustawieniu z góry wiesz, że grasz o wszystko - tzn o wykonanie scenariusza. Nie ma opcji pt. ratowanie punktów, a gra na remis przestaje się opłacać - lepiej mieć 2 zwycięstwa i 2 porażki niż 4 remisy - dzięki czemu gra robi się ciekawsza...

PiotKęska
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 104
Lokalizacja: http://wfbpaint.bnx.pl/news.php
Kontakt:

Post autor: PiotKęska »

Szaitis pisze:To mam kolejne 2 pytania:

- malowanie każdej armii w sojuszu będzie oddzielnie oceniane czy te 5 pkt to jest do zdobycia razem na sojusz?
- co do scenariuszy, będziemy korzystać ze wszystkich scenariuszy podręcznikowych?

- właściwie to nie jest pytanie bo byłaby to głupota, ale ten test wiedzy wypełniamy parami, tak? W innym wypadku mogłoby to solidnie wypaczyć wynik całego turnieju biorąc pod uwagę że z tych 4 bitew max pkt do zdobycia to 60, a jakby test rozwiązywany był osobno to można by było z niego zdobyć całe 20 pkt. Więc to tylko tak dla upewnienia :)
Malowanie- razem 5 pkt
Test wiedzy- na pare
Scenarjusze podrcznikowe

PiotKęska
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 104
Lokalizacja: http://wfbpaint.bnx.pl/news.php
Kontakt:

Post autor: PiotKęska »

emiel_regis i Szaitis- co do liczenia punktów bede sie trzymał mojego systemu (max 15 dpkt).
Nad losowymi czy stałymi stołamy ze scenariuszami sie zastanowie i dam opowiedź jutro rano :)
Co do magicznych terenów to sie zastanawiam czy nie przypisac ich do stołu, ale żeby była opcja aby sobie gracze sami je ustawili np 5 terenów zestaw nr1 i 2 zestaw tez 5 terenów. Żucacie koscia który gracz ma który zestaw i potem na przemian se ustawiają oczywiście 7 cali odstpu od siebie.

Awatar użytkownika
Szaitis
Falubaz
Posty: 1048

Post autor: Szaitis »

Ogólnie fajnie by było zagrać na czysto podręcznikowe zasady razem z ustawianiem terenów, ale pamiętaj o tym że gramy na 4k a mamy 4,5h na bitwę, samo wystawienie sporo czasu kosztuje. Ostatnio na lokalu graliśmy na 2650, na 3 bitwy było przewidziane 7h, skończyło się tak że co bitwę to była frustracja bo gra kończyła się czasem w 2-3 turze - i tak u każdego było, zawsze są jakieś obsuwy. Mi się wydaje że lepiej byłoby stworzyć sztywne mapki, a gracze niech sobie tylko pokulają jakie efekty mają poszczególne tereny - ale to tylko moje zdanie. Ogólnie fajny turniej się zapowiada:)

A mam pytanie co do konwentu - tzn turniej WFB jest poza głównym budynkiem konwentu, tak? Mamy zamiar przyjechać ze Śląska, a jednak nie wszyscy będą grali, stąd pytanie czy na samą imprezę konwentową jest jakoś daleko?

Awatar użytkownika
kotson
Falubaz
Posty: 1123
Lokalizacja: Tarnów\Lublin

Post autor: kotson »

Jest bardzo dobry dojazd autobusem. Jeśli sie uprzesz mozna iść na piechote ale dla mnie to raczej zły pomysł
BEER FOR THE BEER GOD
CANS FOR THE CANS THRONE

PiotKęska
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 104
Lokalizacja: http://wfbpaint.bnx.pl/news.php
Kontakt:

Post autor: PiotKęska »

A z resztą będzie dodatkowy specjalny autobus kursował, który będzie woził ludzi od konwenty do konwentu więc spox. Zajebiście, że ludzie ze Śląska przyjadą:D!!!
Co do tych terenów napiszę dokładnie jutro:)

PiotKęska
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 104
Lokalizacja: http://wfbpaint.bnx.pl/news.php
Kontakt:

Post autor: PiotKęska »

emiel_regis- "Jak jest z powtarzaniem czarów w sojuszu? Mogę mieć 2 magów z różnych armii z tym samym czarem czy nie? Obie wersje tworzą mi ciekawe pole do manewru"- Moja odpowiedź brzmi nie trochę by było przewalone jak by latały dwa słoneczka itd. Odpisuje tu bo to ważne i ciekawe pytanie.

PiotKęska
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 104
Lokalizacja: http://wfbpaint.bnx.pl/news.php
Kontakt:

Post autor: PiotKęska »

To jest jak mówiłem wersja skrótowa terenów i scenariuszy. Jest to wersja testowa wiec piszcie co poprawić.
I tez z tego właśnie będzie test np co to Anvil of Vaul? wasza odp- Hill, AoA, 6’’ FA i MA.
Hill
Anvil of Vaul- AoA, 6’’ FA i MA
Scre Slope- SS, charging itd DT
Temple of skulls- ToS, 1 hero D6 1- dead 2-6 +D3 do 1 los staty

Forest
Abysal Wood- AW, Fear
Blood forest- BF, Spell D6 s4 and 2d6 move f
Fungus- FF, Stupidy, Goblin Stubborn
Wenom Thicket- WT, Poison, DT
WildWood-WW, 4+ d6 s4

River, Lake
Boiling Flood- BF, !hit s4 no armor save, no imuntu flaming
Nekrotic ooze- NO, Poison, DT
Raing Torrent- RT DT, +3I
River of blood- RoB, Fear
Rivel of Light- RoL, light magic spell

Marshland
Eartblood Mere- EM, 6+ regeneration
Khemrian Quicksand- KQ, m, mi, mc- DT- removed!
Mist-Wreathed Swamp- MWS, Hc, pass I test or dead?

Obstacles
Blazing Barricade- BB, SC, hit s4
Blessed Bulwark- BBu, HC, -1 Hit
Ghost Fence- GF, sc, Fear
Wall- W, HC, -1 to hit
Fence- F, SC, -1 hit

Mystical Monuments
Altar of Khaine- AoK, 6’’ Frenzy
Arkane Ruins- AR, 6’’ 4 Chaneling if triplet6- miscast table
Bane ston- BS, +1 to wond
Chanel Pit- CP, 6’’ -1 LD, Undead units 6’’ regeneration 6+
Elven Waystone- EW 6’’ +1 to Chaneling (5+ no 6+)
Idol of Gork- IoG, 6’’ re-roll charge distans
Magic Circle- MC, 6’’ MR2
Sinster Statue- SS, 6’’ D6 1-3 D6 s4
Sorcerous Portal- SP, 2d6 2-4 (1D) 5-6 (1B) 7 (1m) 8-9 (1L) 10-12(1F) najbliższy
Wyrding Well- WW, no combat, end M, 3’’ D6 1- no shoting no spell, 2-4- 2D6 wounds (life)
5-6- Stupidy and Unbreakable

Buldings.
Acropolis of Heroes- AoH, 6’’ stubborn, in +1 to hit in CK
Dwarf Brewhouse- BH, 6’’ IP and stubborn, Dwarwes unabrekable test -3 LD if out.
Grail Chapel- GC, 6’’good army regeneration 6+ bretonia stubborn
Haunted Mansion- HM, 6’’ D6 s1 no as, in fear
Nehekharan sphinx- NS, 1 charakter 6’’ I test if pas lose 1-2 devastenting charge, 3-4 Heroik kilingblow 5-6 lore mater D(but wizard only)if no pas 1 wonds
Sigmarite shrine- SS, Bad army re-roll bad wsv
Tower of Blood- ToB, 6’’ Hatred bad army frenzy
Wizard tower- WT, 1 wizard lore master

! scenario

1 normal first half after 1+ who first hero who first turn

2 Dawn attaca, D6- 6 decyduje ten kto wygrał rzut wcześniej 1-5 Decyduje ten kto wczesniej się wystawił

1 18’’ X 3-5 armyA X 18’’ 2
24’’ X 24'' X 24"
1 18 ‘’ X 3-5 army B X 18’’ 2

3.Battle for the pass- first half after 1+ who first hero who first turn

Army A 12’’ 12’’ armyB


4.Blood of glory
9’’ ArmyA 9’’
XXXX 24''XXXX
9’’ ArmyB 9’’
first half after 1+ who first hero who first turn
1turn 20-0 W momencie zakończenia liczymy normalnie wyniki I odejmujemy lub dodajemy
2t-19-1 do danego wyniku różnica ciągle co 400 pkt
3t-18-2
4t-17-3
5t-16-4
6t-15-5

5.Meeting Engament
Army A 6’’ 6’’
XXX 6’’ 6’’
6’’ 6’’ armyB
Gramy na ukos, D6- 6 decyduje ten kto wygrał rzut wcześniej 1-5 Decyduje ten kto wczesniej się wystawił. Dalej jakoś nie mogę zczaic


6. watchtower, scenariusz wygląda tak: rozstawienie jak pitched battle, ale osoba która wygrała rzut na zaczynanie może zająć jednym oddziałem piechoty core watchtower znajdujący się na srodku stołu. Nie licząc wystawienia w 1 turze, watchtower jest normalnym budynkiem (tzn. obrońca ma steadfast, w kolejnych turach może wejść dowolny oddział itd.) Wygrywa ten, kto utrzyma watchtower na koniec gry. Sprawdź sobie w wątku z silesianem, jak oni rozwiązali kwestię liczenia punktów. Ciekawe jest zakończenie - od końca 3 tury rzuca się k6. Jeżeli suma numeru tury i wyniku rzutu wynosi 9 lub więcej - gra się kończy, tzn. po trzeciej turze kończy się na 6+, po 4 na 5+, po 9ej (sic!) automatycznie. Ogólnie scenariusz ssie, ze względu na zasady undeadów i demonów - grave guard są nie do wyrzucenia z domku (10 gg bije tak samo, albo i lepiej, niż 10 dowolnych innych piechurów, szczególnie, jeśli mają regenkę, nawet jak przegrają, to stoją nadal w domku, tylko się lekko sypią). Dodatkowo aby było uczciwie jednostki w domku nie mogą być celem żadnego czaru.
Wygrywa 15-5 i potem liczenie punktów normalnie od tego :d

Wiec tak Na stołach bedą po 2 zestawy terenów już z magicznymi zdolnościami.
Wiec pierw D6 1-3-1 zestaw 4-6- 2 zestaw.
D6 kto wygra 1 wystawia (na przemian)
Każdy ma po 1 min aby wystawi dany wybrany przez siebie z zestawu teren, za każdą kolejną minute -1Dpkt.
Tereny muszą by wystawiane minimum 7'' od siebie i od krawędzi. Bliżej krawędzi może być jedynie górka(o'') i lasek i jeziorko(4'')
Potem losujemy czary.
potem walka o połowę
a potem walka o pierwszeństwo zgodnie ze scenariuszami.
Pytania ?? :D
Dodatkowo przedłużam nadsyłanie rosterów do 8.11.2010 do 12.00 w nocy :) aby po pre falkonie zrobic ewentualne poprawki. Oraz losowe scenariusze :) mogą si powtórzyć 2 razy ale za trzecim przelosuj.

PiotKęska
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 104
Lokalizacja: http://wfbpaint.bnx.pl/news.php
Kontakt:

Post autor: PiotKęska »

Edit W blood and glory punkt złamania jest od 6 pkt bo jest 2 generałów co dają po 2 pkt.

Awatar użytkownika
Shakin' Dudi
Masakrator
Posty: 2632
Lokalizacja: Moria - Lublin

Post autor: Shakin' Dudi »

nie rozumiem tego co tutaj napisałeś.

AoA? Oue?
no imuntu to fire?

TO NIE JEST PRZEJRZYSTE ;]

PiotKęska
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 104
Lokalizacja: http://wfbpaint.bnx.pl/news.php
Kontakt:

Post autor: PiotKęska »

To jest tak na szybcika taka skrótowa wersja słowa klucze praktycznie- jak się pouczysz zasad tych terenów to takie coś nie przejrzystego Ci si przyda. Ale oczywiście jak walnąłem jakieś błędy to krzyczcie bo i angielskiego też dobrze nie znam. no imuntu to fire?- to chodziło że nie działa na odpornych na ogień.

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

Piotrek, litości #-o
1) immune to fire - odporność na ogień
2) błagam [-o< , daj scenariusze z góry, meeting engagement ssie po kule, to samo z battle for the pass, pisałem Ci już w privie o tym... a scenariusz działa tak: 1 gracz wystawia całą armię, (od razu z bohaterami w środku oddziałów), za każdy oddział rzuca kostką. Na 1 oddział nie wchodzi na pole bitwy, tylko zostaje w rezerwach, i wchodzi na zasadach posiłków (strona 27). To Ty tu jesteś sędzią, i będę na turze grał tak czy inaczej, ale mimo wszystko - posyłam priva

PiotKęska
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 104
Lokalizacja: http://wfbpaint.bnx.pl/news.php
Kontakt:

Post autor: PiotKęska »

Dzięki za pomoc, ale sędzią będzie także X.Maciek :D i zastanawiam się nad jeszcze jednym sędzią grającym ;].

PiotKęska
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 104
Lokalizacja: http://wfbpaint.bnx.pl/news.php
Kontakt:

Post autor: PiotKęska »

PRZYPOMINAM,ŻE DO 8 ROZPISKI BO JEST ZA NIE AŻ 10 PKT

Awatar użytkownika
Czopek
Masakrator
Posty: 2695

Post autor: Czopek »

chceta takie makiety? :mrgreen:

Obrazek
http://czopekblog.blogspot.com/
Kordelas pisze: Fluff nie wybacza.

Awatar użytkownika
kotson
Falubaz
Posty: 1123
Lokalizacja: Tarnów\Lublin

Post autor: kotson »

Wciaż nie mam pary
Khemrii zaprasza :D Jak coś to pm
BEER FOR THE BEER GOD
CANS FOR THE CANS THRONE

PiotKęska
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 104
Lokalizacja: http://wfbpaint.bnx.pl/news.php
Kontakt:

Post autor: PiotKęska »

Czopie domki zajebiste wiadomo, że chcemy a raczej potrzebujemy :).

Dodatkowo by było wszystko jasne trzeba uściślić kilka rzeczy:
Bretońska modlitwa- Aby mieć modlitwę trzeba oddać pierwszeństwo i ile się go ma.
Jak Vampierzy heros wchodzi do sojuszniczego zwykłego oddziału to ucieka razem z nim i jest w tedy możliwość zagonienia.
A jeśli zwykły heros do demonów to w momencie kiedy si zsypią demony heros ucieka np zostało 5 horrorów i heros przegrały demony o 5 i akurat 5 zsypało to w tym momencie heros też ucieka.
Jak jakieś uściślenie mi przyjdzie do głowy to dam znać.

Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3291
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Post autor: Crane »

A ja rezygnuję, żeby choc w niedziele mozna bylo wrocic o przyzwoitej porze, za duzy format i za duzo czasu pochlania jak dla mnie-dojezdzającego już

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

Nie dało by się zmienić formatu na;
a) klasyczne 2400;
b) 600-1000 z ograniczeniami.

ODPOWIEDZ