PIERWSZY PRE BAZYLISZEK 18.12.2010 Warszawa

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: PIERWSZY PRE BAZYLISZEK 18.12.2010 Warszawa

Post autor: Kalesoner »

Kolejne pisanie o debilizmach i idiotach będę zgłaszał do moderowania. Proszę zachować poziom dyskusji publicznego tematu.


Barb, takie proksy przejdą na luzie.
Obrazek

Kreon
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 120

Post autor: Kreon »

P.S. to nie marudzenie do organizatorów a do twórców euro zasad więc spoko. :-)

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

To w zasadzie jedna mafia, człowieku.

Kreon
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 120

Post autor: Kreon »

A to przepraszam, w takim razie do nich też :p

Awatar użytkownika
Kaylar
Wałkarz
Posty: 93

Post autor: Kaylar »

Kreon pisze:Książka zabiera Ci z puli 2 kostki rozproszenia i 2 kostki mocy jeżeli ją weźmiesz do armii.

Fajnie może jeszcze coś osłabcie u elfów :D #-o albo może zabierzcie też kilka artefaktów Chaosu.
HIGH ELVES 0/0/0 (W fazie zbierania ;])
WARRIORS OF CHAOS 0/0/0 (W fazie smutku ;])


Uważaj na swoje myśli, stają się słowami. Uważaj na swoje słowa, stają się czynami. Uważaj na swoje czyny, stają się nawykami. Uważaj na swoje nawyki, stają się charakterem. Uważaj na swój charakter on staje się twoim losem...

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Kaylar pisze: Fajnie może jeszcze coś osłabcie u elfów :D #-o albo może zabierzcie też kilka artefaktów Chaosu.
Ja nie wytrzymam psychicznie. Doucz się trochę angielskiego może.
Każda armia może generować max 2 kostki mocy/rozproszenia oprócz tych wylosowanych w Wiatrach Magii. Bierzesz książkę - nie możesz wziąć już w armii nic innego co generuje kostki, proste?

Co Ty masz z tym chaosem? HE to jedna z najlepszych armii w grze, ogarnij jej słabości, uwypuklij mocne strony i nabierz przede wszystkim doświadczenia a będzie Ci się lepiej grało.

Awatar użytkownika
krejzihed
Chuck Norris
Posty: 443
Lokalizacja: tychy-wroclaw

Post autor: krejzihed »

Waldi - poprostu go ignoruj. moze sie zmieni...

Awatar użytkownika
Samael
Kradziej
Posty: 919
Lokalizacja: Pomiechówek

Post autor: Samael »

Kaylar pisze:
Kreon pisze:Książka zabiera Ci z puli 2 kostki rozproszenia i 2 kostki mocy jeżeli ją weźmiesz do armii.

Fajnie może jeszcze coś osłabcie u elfów :D #-o albo może zabierzcie też kilka artefaktów Chaosu.
Bez przesady. . .po co te pretensje, przecież to wszystko jest po to aby każda armia miała równe szanse tak jak napisał waldi :wink:
"JOIN OR DIE"

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

Milo, jeszcze wiele musisz się nauczyć, np. że książeczka daje takie booosta w magii, że właściwie jesteś bezbronny, albo że czołzeny z 3+ Ward są masakrycznym unitem do walki....w tej grze nigdy nie będzie balansu, jeżeli armie są wypuszczane co jakiś czas a nie na raz, np. w jednej książce

co by nie offtopować; mi tam nie przeszkadzają, po prostu trzeba zmienić rozpy, tak aby komponowały się jakoś i miały powera, a nie kopiuj->wklej
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

#helion# pisze: czołzeny z 3+ Ward są masakrycznym unitem do walki....
O to chodzi że już nie są... Ograniczenie do kilkunastu w jednym unicie praktycznie ich zlikwidowało w formacie Euro... Tyle masterów WoCh wygrał że było to wręcz obowiązkiem decydentów... A ja przyjadę na moich klocuszkach warriorów i te ograniczenia mnie nie ruszają :mrgreen:

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

Grolshek pisze:
#helion# pisze: czołzeny z 3+ Ward są masakrycznym unitem do walki....
O to chodzi że już nie są... Ograniczenie do kilkunastu w jednym unicie praktycznie ich zlikwidowało w formacie Euro... Tyle masterów WoCh wygrał że było to wręcz obowiązkiem decydentów... A ja przyjadę na moich klocuszkach warriorów i te ograniczenia mnie nie ruszają :mrgreen:
Grolshek, dalej są, tylko oprócz nich musisz coś jeszcze wystawić, opieranie rozpy na jednym klocku też nie jest dobre, ale te ograniczenia zmuszają do kombinowania, zgodzisz się chyba :wink:
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

#helion# pisze:
Grolshek pisze:
#helion# pisze: czołzeny z 3+ Ward są masakrycznym unitem do walki....
O to chodzi że już nie są... Ograniczenie do kilkunastu w jednym unicie praktycznie ich zlikwidowało w formacie Euro... Tyle masterów WoCh wygrał że było to wręcz obowiązkiem decydentów... A ja przyjadę na moich klocuszkach warriorów i te ograniczenia mnie nie ruszają :mrgreen:
Grolshek, dalej są, tylko oprócz nich musisz coś jeszcze wystawić, opieranie rozpy na jednym klocku też nie jest dobre, ale te ograniczenia zmuszają do kombinowania, zgodzisz się chyba :wink:
Na dobrą sprawę boli mnie jedynie iż kodeksy napisane z przegięciem kosztów nie dostają po tyłku a wręcz przeciwnie; boostują się w ten sposób... Ja na tę edycję jak zauważyłeś od dłuższego czasu nie narzekam bo spodobała mi się wraz ze zmiana podejścia, mam figurki i rospę klimatyczną której żadne tego typu ograniczenia nie ruszają. Pozostawienie 30 gwardii do walki z 18 chosenów to po prostu wielkie brawa =D>

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Barb jeszcze jedna kwestia, progi punktowe. Jeśli przeforsujecie połówki za oddziały, to czy nie sądzisz, że progi zrobią się za małe? Teraz cieżko natłuc małych pkt bo nie ma połówek, kiedy wejdą, znów zaczną pojawiać się wysokie wynik. Zwróćcie na to uwagę przy nowym AR proszę.
Obrazek

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Grolshek pisze:Pozostawienie 30 gwardii do walki z 18 chosenów to po prostu wielkie brawa =D>
Np: 28 sztuk gwardii FCG sztandar i +1 to hit (450) kontra 18x choseni khorne'a z halabardami w podwójnej kresce. Nawet bez commanda ani sztandaru, czyli 380 punktów. W pierwszej rundzie pada c.a. 16 gwardzistów i 6 chosenów, gwardia wyparowuje prawie do zera z CR (zostają ze 3 modele).

Owszem, VC pewnie będą miały WS 7 od lorda... a WoCh warshrine'a albo dwa, co nie?

Owszem VC mogą do gwardii wsadzić Drakenhoffa za 235 punktów, ale po to jest za 10 punktów w commonach banner flaming attacks, żeby choseni mogli mieć to kompletnie w d... i być 225 punktów do przodu na tej wymianie.

I proszę, nawet nie mów nic o wskrzeszaniu, bo jak masz wizard lorda z puppetem, to magia VC się przebija niezmiernie słabo i do tych 3 modeli może sobie VCty wskrzeszą 2k6, czyli nieziemskie 7, drżąc każdorazowo o miscast. Jeśli nawet gwardii wstanie 10 sztuk (3 udane wskrzeszenia) - choseni dorżną oddział do nogi, nie biorąc żadnych lub prawie żadnych strat.

Skoro już wiemy, jak WoCh może rozwalić draken WS7 gwardię VC z +1 to hit, powiedz mi proszę, jakie to przegięte rozwiązania mają w swojej księdze VCty na: Oddział chosenów khorna za 450 pkt z flaming atakami i bohaterem odpowiednio wypimpowanym w środku (np. stubborn + magiczne ataki), wspierany przez warshrine?

@Kalesoner - pomyślimy zobaczymy jak z VP. Ale w zeszłym roku na ETC też były niskie progi (!).

Pedros
Oszukista
Posty: 856

Post autor: Pedros »

To tak jak oddzial witchek z murder i kotlem -> maly oddzial 24 modeli zabija ~22 gwardzistów. Koszt to okolo 490 pktów w sumie.

Od ostatniego czasu bardziej się boję chosenów niż tej gwardii. Z 3+ wardem i savem na 3+(albo 2+ z shrinem) nie da się tego wystrzelać, ani wymagować (za duża siła, za duża inicjatywa), rzezanie niesamowite.

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Barbarossa pisze: Np: 28 sztuk gwardii FCG sztandar i +1 to hit (450) kontra 18x choseni khorne'a z halabardami w podwójnej kresce. Nawet bez commanda ani sztandaru, czyli 380 punktów. W pierwszej rundzie pada c.a. 16 gwardzistów i 6 chosenów, gwardia wyparowuje prawie do zera z CR (zostają ze 3 modele).
18 chosenów, 3 szeregi 6-osobowe, halabarda
atakuje 25, trafia 16.67, rani 11.11, zabija 7,72 (przy założeniu, że gwardia ma miecz + tarcze) 11.11 (jeśli założyć, że mają wielką broń)

gwardia oddaje: szeregi 5-osobowe, wielka broń
atakuje 11, trafia 7.33, rani i zabija 6.11
zabija 2.85 (jeśli broń i tarcza)

gwardia przegrywa o ok 5, ale dalej ma 2 szeregi więcej i sztandar, więc przegrywa o 2

to chyba nie masakra, a dowskrzeszenie tych kilku gwardzistów to nie wielki problem dla wampirów

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Barbarossa pisze:
Grolshek pisze:Pozostawienie 30 gwardii do walki z 18 chosenów to po prostu wielkie brawa =D>
Np: 28 sztuk gwardii FCG sztandar i +1 to hit (450) kontra 18x choseni khorne'a z halabardami w podwójnej kresce. Nawet bez commanda ani sztandaru, czyli 380 punktów. W pierwszej rundzie pada c.a. 16 gwardzistów i 6 chosenów, gwardia wyparowuje prawie do zera z CR (zostają ze 3 modele).

Owszem, VC pewnie będą miały WS 7 od lorda... a WoCh warshrine'a albo dwa, co nie?

Owszem VC mogą do gwardii wsadzić Drakenhoffa za 235 punktów, ale po to jest za 10 punktów w commonach banner flaming attacks, żeby choseni mogli mieć to kompletnie w d... i być 225 punktów do przodu na tej wymianie.

I proszę, nawet nie mów nic o wskrzeszaniu, bo jak masz wizard lorda z puppetem, to magia VC się przebija niezmiernie słabo i do tych 3 modeli może sobie VCty wskrzeszą 2k6, czyli nieziemskie 7, drżąc każdorazowo o miscast. Jeśli nawet gwardii wstanie 10 sztuk (3 udane wskrzeszenia) - choseni dorżną oddział do nogi, nie biorąc żadnych lub prawie żadnych strat.

Skoro już wiemy, jak WoCh może rozwalić draken WS7 gwardię VC z +1 to hit, powiedz mi proszę, jakie to przegięte rozwiązania mają w swojej księdze VCty na: Oddział chosenów khorna za 450 pkt z flaming atakami i bohaterem odpowiednio wypimpowanym w środku (np. stubborn + magiczne ataki), wspierany przez warshrine?

@Kalesoner - pomyślimy zobaczymy jak z VP. Ale w zeszłym roku na ETC też były niskie progi (!).
Urban byłby z Ciebie dumny. To się nazywa naginanie faktów.
28 GG w szeregach po 5, 11 ataków(2+, 2+) zabijają 8 chosenów na turę
18 chosenów w jak to napisałeś podwójnej kresce uderza tylko 6 z przodu i 6 z tyłu bo tylko tylu się styka 25 ataków (4+, 3+) zabija 8 gwardzistów
druga runda jeśli choseni ustoją przegraną walkę o szeregi tracąc frenzy są już w czarnej dupie
Znajdź proszę błąd w moim rozumowaniu albo jesteś po prostu zaślepiony albo nie umiesz liczyć... :evil:

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

No i po co Panowie te wyliczanki? Jeśli państwo kostkowie zdecydują że gwardia ma ssać po kule to gwardia będzie ssać, jeśli zdecyduje, że choseni mają być w ciemnej dupce (bez obrazy Goboss :mrgreen: ) to tam właśnie będą.
Obrazek

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Grolshek pisze: 28 GG w szeregach po 5, 11 ataków(2+, 2+) zabijają 8 chosenów na turę
18 chosenów w jak to napisałeś podwójnej kresce uderza tylko 6 z przodu i 6 z tyłu bo tylko tylu się styka 25 ataków (4+, 3+) zabija 8 gwardzistów
druga runda jeśli choseni ustoją przegraną walkę o szeregi tracąc frenzy są już w czarnej dupie
Znajdź proszę błąd w moim rozumowaniu albo jesteś po prostu zaślepiony albo nie umiesz liczyć... :evil:
Weź się nie kompromituj.

Nazywasz mnie Urbanem, a następnie skrzętnie policzyłeś Gwardii WS 7 od lorda, a choseni nie mają żadnych bonusów od Warshrine'a, o czym dokładnie pisałem w swoim poście. Więc policzmy to jeszcze raz:

Gołe oddziały o wartości 450 punktów, FCG, gwardia ma +1 to hit:
11 ataków GG (3+,2+) = 6 ran.
25 ataków chosenów (3+/3+) = 11 ran. dodatkowo 3-4 sypie się ze statika. W następnej turze po 11 woundach od chosenów gwardii nie ma, oddają jakieś 4 modele.

A jak VC liczysz WS 7, to z łaski swojej dodaj sobie 3 tury bonusów z 2 warshrine'ów na tych chosenach. Dodatkowy atak, siła, tafness, armour save... te sprawy. Jak uważasz, że sobie wskrzeszę gwardię, to super, ale może uwzględnij też, że może trafisz ją raz z helki w środeczek. Itd.

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Barbarossa pisze: A jak VC liczysz WS 7, to z łaski swojej dodaj sobie 3 tury bonusów z 2 warshrine'ów na tych chosenach. Dodatkowy atak, siła, tafness, armour save... te sprawy. Jak uważasz, że sobie wskrzeszę gwardię, to super, ale może uwzględnij też, że może trafisz ją raz z helki w środeczek. Itd.
To trochę niesprawiedliwe.
Zapominasz, że goli Wybrańcy nie mają żadnych przerzutów (oprócz pierwszego rzutu) na Oko Bogów. Więc równie dobrze może to być +1 ld, głupota i strach.
a 2 warshriny to wydatek ok 260 punktów, więc mam 640 punktów które tylko przy dobrych rzutach na Oko Bogów może powalczyć z Gwardią.

ODPOWIEDZ