Jak polizać lizaki?

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Leszczu
Chuck Norris
Posty: 641
Lokalizacja: Krotoszyn, Zielony Smok
Kontakt:

Post autor: Leszczu »

goboss pisze:A co z salkami?
Nie znam się, ale wydaje mi się, że lepiej do nich szybko podejść za nim zaczną strzelać?
nie podejdziesz. nie zdążysz. u mnie zazwyczaj jeden z pierwszych celów dla chuckk i magii w tej armii... jak zabijesz 1 salke już potem trochę lepiej ale nie ma co się pieprzyć. trzeba je ubić nim one ubiją ciebie :D albo złapać je do combatu klockiem chociaż to cholernie trudne

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2243
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

Może jakiś fast, zatrzyma na jedną turę, a potem klockiem wpadasz.. 2 NG szamany starczą na 2 skink priesty?

Awatar użytkownika
Leszczu
Chuck Norris
Posty: 641
Lokalizacja: Krotoszyn, Zielony Smok
Kontakt:

Post autor: Leszczu »

jeśli ten fast przeżyje do tego czasu... i jeżeli zda feara szarżując na salki... i jeżeli przeciwnik da ci zaszarżować... nie widziałem jeszcze 2 skink priestów u graczy lizaków... ale pytając czy starczą nie wiem co masz na myśli

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2243
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

No czy obronią sie przed nimi, dadzą radę rozproszyć ich czary itp.
W takim razie od salek trzymam się z daleka. Magia i bolce mam nadzieje je osłabią.

ertman_176
Pseudoklimaciarz
Posty: 30

Post autor: ertman_176 »

hmm nie wiem czemu ale salamandry dosyć czesto same robią sobie kuku ...

Ja ich unikam ...

Myśle że 4 pump wagony sprawdza ci sie lepiej niz doomdivery ...

brakuje mi tutaj pipes of doom i horna ...

odpuść sobie debeściaków za nich mozesz dac arrer boyzów 2 x 10 albo chucki ... fasty trzymaj tak aby wpadać w boki 18 cali to już można nieźle pomieszac...

Nie jestem pewnien co do hopperów ... zauważ ze kosztuja tyle co 5 dzików ... wykup speary - dają +1S w szarzy, mozna by u nich bohatera zamontowac gdyby jechać 10, pamietaj o sztandarze D6 do szarzy dla nich ...

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Nie jestem pewnien co do hopperów ... zauważ ze kosztuja tyle co 5 dzików ... wykup speary - dają +1S w szarzy, mozna by u nich bohatera zamontowac gdyby jechać 10, pamietaj o sztandarze D6 do szarzy dla nich ...
10 dzików :shock: . To już chyba lekkie przegięcie (punkty).

Awatar użytkownika
Leszczu
Chuck Norris
Posty: 641
Lokalizacja: Krotoszyn, Zielony Smok
Kontakt:

Post autor: Leszczu »

ertman_176 pisze:hmm nie wiem czemu ale salamandry dosyć czesto same robią sobie kuku ...

Ja ich unikam ...

Myśle że 4 pump wagony sprawdza ci sie lepiej niz doomdivery ...

brakuje mi tutaj pipes of doom i horna ...

odpuść sobie debeściaków za nich mozesz dac arrer boyzów 2 x 10 albo chucki ... fasty trzymaj tak aby wpadać w boki 18 cali to już można nieźle pomieszac...

Nie jestem pewnien co do hopperów ... zauważ ze kosztuja tyle co 5 dzików ... wykup speary - dają +1S w szarzy, mozna by u nich bohatera zamontowac gdyby jechać 10, pamietaj o sztandarze D6 do szarzy dla nich ...

chyba rozmawiamy o zupełnie innej grze :|

4 pump wagony lepsze od doom diverów? :| żeby co? żeby biegacz w nie wbiegł i rozwalał jednym strzałem?

pipesy i horn? Na cholere?

big unsi ze sztandarem dają 3 kosci dispela. 2 x 10 arraer boyzi tu sa niepotrzebni i na pewno nie na lizaki

wilki maja wpadac w bok? pytanie w bok czego? :|

10 dzików?

czy to nie czasami marna prowokacja?

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2243
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

Może nie gram długo, ale ertman_176 nie ma racji.
4 Pump Wagony.. To 4 rary, czyli na 1650 pkt. nie można ich wystawić.. Minimum 4k pkt..
Po drugie 10 Boar Boyz na taką liczbę pkt.?
Arrer Boyz IMO nic nie wskórają. BS 3 mówi wszystko..

Ghost_Master1
Mudżahedin
Posty: 292

Post autor: Ghost_Master1 »

Z tego co mi wiadomo 2 pumpy to jest 1 rar !! a wiec 2 rary to 4 pump wagony

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2243
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

Zwracam honor.. 2 rary to i tak za dużo na 1650.

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

ertman_176 pisze:hmm nie wiem czemu ale salamandry dosyć czesto same robią sobie kuku ...

Ja ich unikam ...

Myśle że 4 pump wagony sprawdza ci sie lepiej niz doomdivery ...

brakuje mi tutaj pipes of doom i horna ...

odpuść sobie debeściaków za nich mozesz dac arrer boyzów 2 x 10 albo chucki ... fasty trzymaj tak aby wpadać w boki 18 cali to już można nieźle pomieszac...

Nie jestem pewnien co do hopperów ... zauważ ze kosztuja tyle co 5 dzików ... wykup speary - dają +1S w szarzy, mozna by u nich bohatera zamontowac gdyby jechać 10, pamietaj o sztandarze D6 do szarzy dla nich ...
Ad1. jak ma się turbo pecha to rzeczywiście salki robią sobie kuku. Jeśli nie, to w ciągu 6 tur 3 salki strzelają łącznie 18 razy, z czego 3 to missfire i około 6 skinków pada. Do tej pory te pozostałe 15 strzałów to około (mamy pięć ścianek więc każda powtarza się 3 razy) 90 autohitów na średnim zasięgu 21 cali. Jak dla mnie masakra :). Nawet odejmując 10 za pierwszą turę to i tak mamy chu....ową liczbę. Dla mnie salki to jedna z bardziej giętych jednostek w tej grze. P.s. Jeśli grasz z dobrym graczem, to salek nie da się uniknąć.

4 Pump wagony... ertman. Dal funowej gry wraz z hoopersami to można ich brać... ale normalnie do gry w której ktoś ma wygrać... Po pierwsze biegacz ma s7, albo co najmniej s6 i 4-5 ataków. Fartem twój pojazd przeżywa. Skinki zrobią mu 3 poisony i jest trupem., na kroxy jesteś warzywem, salki mogą cię zjeść z ostrzału jak i w walce (średnia liczba pocisków to 16 - jak grałem przez ostatnie 2 tygodnie lizakami, z czego przeważnie 5 to ranienia - na 5+), terrki cię chwytają z 20 cali. jak dla mnie Pump wagony to WARZYWA.

Słów kilka o armii lizaków.
Stworzyć rozpiskę przeciwko lizakom jest bardzo trudno.
W większości przypadków charakteryzują się:
- stosunkowo silną magią,
- dobrymi herosami walczącymi,
- dobrym ostrzałem na bliskim zasięgu, szczególnie przeciwko celom nie opancerzonym.
- różnymi jednostkami, z których prawie wszystkie prócz zwykłych saurusów są grywalne do tego stopnia, że trzeba je mieć w armii (skinki, salki, kroxy, czasem terrki lub kawaleria). Przy czym trzeba zauważyć, że maja one fear, siłę 5-7, dużą liczbę ataków i pancerz...

Co poczciwe orki mają zrobić z lizakami?
Teoretycznie byłoby dobrze wepchnąć się do walki. W walce wręcz - o ile nie trzaskamy się z 4 kroxami, Temple guardami lub jakimś pogiętym regimencie kondonów z herosami, mamy szansę zaistnieć. naturalnie do tego czasu musimy przeżyć.
Dlatego uważam że:
- za nim do jakiejkolwiek walki dojdzie, trzeba odpowiednio osłabić kroxy - najlepiej z bolców. Salki z doomów - ich regiment przeważnie kawałek miejsca zajmuje, więc trafić będzie w miarę łatwo. Katapulta lub dwie waląca po kroxach albo salkach (najlepiej początkowo ten drugi cel, gdyż jest groźniejszy) da nam również dobry efekt. W odwodzie powinien stać oddział prosiakowej jazdy, najlepiej z frenzy wraz z herosem. taka szóstka ma średnio 25-31 ataków z S5 (baner +1 atak)...
Nie polecam zbytnio inwestować w NG. Jeśli ktoś wywabi im fanoli, to liczyć można tylko na pogonienei skinków - o ile będzie ku temu szansa.
Orki zwykłe, pójdą do mielenia - pewnie na zasadzie - 3-4 kroxy+hero i nie ma orków....Tyle, że patrząc na przelicznik to prawie nie ma znaczenia kogo mordują jaszczury - orki czy gobliny :P.

Taktyka. ładnie ustawić się z tyłu, walić z machin, magii, chronić maszyny!!!!!!!!!! To co dojdzie nie ma wtedy szans z naszymi jednostkami.

ajpinus
Chuck Norris
Posty: 415

Post autor: ajpinus »

Lizaki to taka armia gdzie praktycznie wszsytkie jednostki sa warte wystawienia i sa uniwersalne na wiekszosc armii. Ciezko sie gra z ta armia nie tylko Orkami.

Co do 4 pump wagonow. Pewnie ze sa to warzywa ale jakie tanie warzywa. Sa dobra podpucha odporna na psyche i moim zdaniem bardzo przydatna jednostka.

Tak probowalem myslec nad jakas konnkretna strategia, nad wyborem ktrore jednostki powinny sie zajac ktorymi i to be honest nie widze rozwiazania. Mysle ze trzon armii powinny stanowic savage. BO z bohaterem zmiela raczej wszystko na swojej drodze. Ze sztandarem +D6 do szarzy i odpalonym WAAAGH powinny dobrze sluzyc. Magia, magia i jeszcze raz magia , lizaki jako przeciwnik nie sa wyjatkiem. Nasze fasty beda mialy ciezko nawet nie wiem czy oplaca sie je brac. Co dobre na skinki?? Sam nie wiem, moze orkas na swoini z dopakowanym savem.
Pozdro

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2243
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

Napisałem dwie nowe rozpy, jedna defensywna, druga ofensywna. Przynajmniej ja odnosze takie wrażenie.:P

Black Orc Big Boss - 136 pkt.
heavey armour; shield general
Best Martogs Basha [15]
Żelazne Zemby [30]

Black Orc Big Boss - 136 pkt.
heavey armour; shield
Enchanted Shield [15]
Glany [30]

NG Shaman - 130 pkt.
MG level 2; little waagh
Dispel Scroll [25]
2x Magic Mushroom [10]

29 NG - 157 pkt.
shield; fcg
2 Fanatic [50]

29 NG - 207 pkt.
shield; fcg; sztandar z przerzutem na panike
2 Fanatic [50]

19 Savage Orc - 222 pkt.
spear; shield frenzy; warpaint; fcg

24 Orc Boyz - 228 pkt.
choppa; shield; light armour; 1 big uns; fcg
Mork Spirit Totem [50]

8 Squig hoppers - 120 pkt.

5 Savage Orc Boar Boyz - 188 pkt.
spear shield; frenzy; warpaint; fcg
sztandar z d6 do szarży

2x Spear Chukka - 2x 40 pkt.
Bully

Doom Diver - 80 pkt.

Total Army Cost :1684


Druga rozpa:

Black Orc Big Boss - 121 pkt.
heavey armour; shield; general
Enchanted Shield [15]
Best Martoghs Basha [15]

NG Shaman - 130 pkt.
MG level 2; little waagh
Dispel Scroll [25]
2x Magic Mushroom

NG Shaman - 130 pkt.
MG level 2; little waagh
Dispel Scroll [25]
Nibla's Itty Ring [20]

2x 29 NG - 157 pkt.
shield; fcg
2 Fanatic [50]

20 Savage Boyz - 230 pkt.
frenzy; warpaint; spear; shield; fcg

24 Orc Boyz - 252 pkt.
spear; shield; light armour; 1 big uns; fcg
Mork Spirit Totem [50]

2x 5 Spider Riders - 71 pkt.
spear; shield; ,musician

10 Arrer Boyz - 65 pkt.
bow; light armour; musician

4 squig herd - 120 pkt.

2x Spear Chukka - 2x 40 pkt.
Bully

Doom Diver - 80 pkt.


Total Army Cost: 1664 pkt.

I to tyle..

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Bogins to nie do konca jest tak
1)na <2k silnej magii w zielonych ciezko wyciagnac ma 2k+ magia juz jest ostro cieta przez slanna
wiec generalnie przez 3 tury liczysz sie ze raczej nic nie wejdzie
potem masz szanse...z tym ze terki raczej pozjadaja malych szamanow

2)doskonale sa oddzialy orcasow-25 z FCG oraz tarczami
3)rydwany-ale nie pumpy bo te sa za wolne...raczej orcze bryczki. tanie,twarde.
4)bolce na lizzie to raczej strata punktow-trafienie w salke to 6+,potem 1-4,potem 2+ i na deser 5-6
raczej trudne do wyrzucenia.
doom divery jak najbardziej-strzela sie po oddzialach ktore nie maja zasiegu do generala
5)10 savage na butach-dobry deal
6)oddzialy NG sa ok,szczegolnie z FCG i siatkami+fanatycy(2 najlepiej),liczba 30szt. duzo sie przeciwnik musi nastrzelac coby panike wywolac+dobrze siatki chronai szamanow przed terkami.

caly myk polega na tym zeby isc lawa,potem wystrzeliwywujesz torpida rydwanowe oraz w tej samej turze lub ture pozniej jest waaaagh
biegacz nie moze byc wszedzie,bedzie mial okazje zalapac fanatykow.
tym sposobem spycha sie lizziow do ostrej defensywy.

Awatar użytkownika
Leszczu
Chuck Norris
Posty: 641
Lokalizacja: Krotoszyn, Zielony Smok
Kontakt:

Post autor: Leszczu »

quas pisze: 4)bolce na lizzie to raczej strata punktow-trafienie w salke to 6+,potem 1-4,potem 2+ i na deser 5-6
raczej trudne do wyrzucenia.
hola hola. salke trafia się normalnie ;P nie ma -1 do trafienia więc imo warto strzelać ;]

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

a fakt,3US

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2243
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

Przegrałem z lizkami. Grałem na 1 rozpie. W 2,3 rundzie generał lizakó sie wysypał. Miałem farta.. Biegacz zaatakował moich Savage Orc Boar Boyz od flanki, trafił 3 i nic nie zranił..:P
Ja oddałem 1 i zraniłem.. Nie zdał liderki, uciekł o 14 cali, dogoniłem go:P i po biegaczu.
Mój przeciwnik mówił, że wygrał tylko dlatego, że miał wielkiego farta z testami na panikę.

Rozpa ogólnie sie sprawdziła.

Dopatrzyłem się 2 moich wielkich błedów. Puściłem hopki na flanke, gdzie tak naprawde nic się nie działo, a jak docohdziły do jakiegoś oddziału lizaków to zeszły od pierwszej salwy salek:P

2 błąd IMO nie potrzebnie wystawiłem 2 chukki. Przeciwnik wystawił ok. 50 skinów. Wystawił je tak by stały jak najdalej od siebie, więc najwyżej zdejmowałem 1-2 skinków.
Następnym razem wystawie Rock Lobbera i zobaczy jaki efekt.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

chukka strzelajaca w skirmish zabije gora 1 model :wink:

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2243
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

Widzisz jeszcze gorzej. Jestem ciekawy jakby spisała się druga rozpa. Naniose w niej porawki, tj. klopa zamiast 2 chukk.
Sugerujecie jeszcze jakieś zmiany?

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

quas pisze:Bogins to nie do konca jest tak
1)na <2k silnej magii w zielonych ciezko wyciagnac ma 2k+ magia juz jest ostro cieta przez slanna
wiec generalnie przez 3 tury liczysz sie ze raczej nic nie wejdzie
potem masz szanse...z tym ze terki raczej pozjadaja malych szamanow

2)doskonale sa oddzialy orcasow-25 z FCG oraz tarczami
3)rydwany-ale nie pumpy bo te sa za wolne...raczej orcze bryczki. tanie,twarde.
4)bolce na lizzie to raczej strata punktow-trafienie w salke to 6+,potem 1-4,potem 2+ i na deser 5-6
raczej trudne do wyrzucenia.
doom divery jak najbardziej-strzela sie po oddzialach ktore nie maja zasiegu do generala
5)10 savage na butach-dobry deal
6)oddzialy NG sa ok,szczegolnie z FCG i siatkami+fanatycy(2 najlepiej),liczba 30szt. duzo sie przeciwnik musi nastrzelac coby panike wywolac+dobrze siatki chronai szamanow przed terkami.
ad 1. Tylko częściowo się z tobą zgodzę. Magia slana jest dobra, ale według mnie tylko w sensie ofensywnym. Dlaczego ? bardzo proste. Wraz z priestem ma 5 kostek i 2 scrole, +1 do dispelowania. To nie jest jakaś w cale duża odporność magiczna. takie imperium ma średnio 6/4 podobnie krasie, skaveni i parę jeszcze armii. Dlatego uważam, że jak odpowiednio dobierze się czary - k6 s4 i walić się będzie do skinków/salek. To coś wchodzić będzie musiało - nie ma zmiłuj. (przy założeniu że mamy 3 magów 3*k6 s4 + stopka lub coś innego).
ad 2. do czego są dobre?> można nimi tylko napierać, bo w walce to sobie radzą ze skinkami i salkami, tylko te akurat w razie czego będą uciekać (chyba że slan bsb jest w pobliżu).
ad 3. Rydwany - ja nie polecam w ogóle, za dużo tam chłopów z s7 biega. Dla mnie klopa to dobry wybór. Jebnie w te kroxy/salki, skinki i jest radość.
ad 4. bolce są w miarę ok - chodź by z racji ceny. Ale też bym uważał z ich ilością.
ad 6. Po części się zgodzę. Rzeczywiście oddział 30 NG z FCG to około 115, do tego fanol lub dwóch i już mamy 165. Ujdzie w tłoku. A taki lizak musi myśleć co z tymi goblinami zrobić. jednak bym nie przeceniał możliwości siatek - szczególnie co do siły w walce z terkami. Statystycznie maja one 6 ataków i trafiają na 3+ więc po 4 trafieniach i ranieniu na 4 i tak ten goblin jest trupem :). Jedyne co nas chroni to fanol.
Z tego co pamiętam, to fanole rozbijają się o wzgórza nawet, więc też bym uważał z ich ilością i przydatnością.

Proponuję gobossie abyś sprawdził coś ala:
Czarnuch, koniecznie na prosiaku z enchanted shildem, edbatinem (ten bound spell) i martogiem. Jest pancerz, jest bound, jest uderzenie.
2 orczych szamanów na dzikach - aby mieć k6 s4 i rypać ładnie do skinków. Opcjonalnie 2 goblińskich (a nie NG) szamanów - z wilkami. W takim wypadku brałbym po power stonie i liczył że wylosuję stopkę albo 2k6 s4 i mocno napierał z magii.

z Machin: 2 klopy + doom - pierwsze to niszczenia salek/ kroxów. Drugie do walenia po kawalerii lub dobijania stworków.
9 dzikich Prosiaków (+1atak) + generał.

2*25 NG z muzolem i czempionem, maks 2 fanol - tak aby przeciwnik sie obawiał i myślał co z nimi zrobić. Osobiście jednak bym brał tańszą opcję z 1 gostkiem.
Kupę dzikusów. :). Nawet kosztem tych NG.
Zero fastów :) - po co tracić punkty.

ODPOWIEDZ