Dostawianie do strefy szarzy

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

bless pisze:
Na powyzszym przykladzie - dochodze oddzialem do rogu orla i w naturalny sposob rownam krawedzie obu oddzialow lekkim lukiem wykonanym przez oddzial szarzujacy.
Zgadzam sie.
Jednak powyzszy przyklad mial zilustrowac do czego prowadzi rozumowanie Asassello: skoro rog nie nalezy do zadnej strefy, a nie masz mozliwosci dostawic sie do czegokolwiek innego, szarza jest niewykonywalna
bless pisze: W wypadku czolgu szarzujacego moj oddzial Grave Guardow mowimy wlasciwie o teleporcie. Czolg nie mial mozliwosci dostawic sie nawet corner w corner (by byc we wlasciwej strefie). Nie zrobil zwyklego ruchu align - tradcyjnego łuku - tego 1-2 calowego wykonczenia, lecz drastycznie zmienil swoja pozycje.
Jak dla mnie, niczym to sie nie roni od normalnej szarzy.
Dochodzisz - Alignujesz; jezeli nie mozesz zalignowac szarzujacego, robi to szarzowany. IMHO wszystkie warunki zostaly spelnione.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Furion pisze:
Jak dla mnie, niczym to sie nie roni od normalnej szarzy.
Dochodzisz - Alignujesz; jezeli nie mozesz zalignowac szarzujacego, robi to szarzowany. IMHO wszystkie warunki zostaly spelnione.

pozdrawiam
Furion
No właśnie różni się - oprócz GG swoją pozycję zmienił też smok Chaosu, który imo nie jest celem szarży prawda ?? Jeżeli GG nie byliby w walce, to podejrzewam, że nawet Bless by nie oponował, ale tutaj jest już zupełnie co innego.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

szafa@poznan pisze: a ja uwazam ze jest prosta i racjonalna.

nie da sie doalignowac? walcza kantami. to jedna na sto tysiecy walk w wfb, przezyjemy.
Ok, ale jak chcialbys ten czolg alignowac (nie teleportować), albo dostawic go po kancie?
Ewidentnie roznimy sie w odczuciach co do wykorzystania tej zasady. IMHO od momentu usankcjonowania takiego rozwiazania, jak teleport czolgu, przestaje istniec cos takiego, jak zaslanianie sie terenami.

Teraz jest to moze rzadki przypadek, ale przy jego akceptacji zacznie sie rozpowszechniac, psujac radosc z gry.
Niewazne jak, niewazne skad - zawsze bedzie mozna zaszarzowac na wybrany oddzial.
Dla mnie jest zbyt daleko idace uproszczenie.

szafa@poznan pisze: Nie do końca rozumiem jakie rowiązanie chciałbys zaproponować - daj propozycję zapisu w uściślenia, będzie łatwiej.

Z założeniami ze - w miare nie powoduje problemu, nie da sie wykorzystac do wałków, jest jednoznaczne i choć troszke zgodne z rulebookiem.

Moze np. tak:
Free align powinien być naturalnym przedłuzeniem ruchu jednostki. Jeżeli pojawia się jakaś przeszkoda blokująca dokończenie naturalnego ruchu jednostki, mozliwe jest przesunięcie jednostek, by ten ruch umozliwić.

Kluczowe jest sformulowanie "naturalny ruch".

Przy takim zapisie ewdentnie nie ma problemu z dostawianiem szarz namalowanych np. przez Marka Golana, czy Furiona, natomiast wałkarskie teleporty czołgów juz tu nie przejdą.

EDIT:

Ewentualnie takie rozwiązanie:

Jeżeli w momencie dojscia szarzującego oddziału do oddziału szarzowanego większa jego częsć jest w strefie, do której oddział powinien się dostawić, można wykonać free align (nawet przesuwając oddziały, jeśli jest to konieczne, by ten ruch dokończyć).
Proste? I rozwiązuje chyba wszystkie problemy.
Furion pisze: Jak dla mnie, niczym to sie nie roni od normalnej szarzy.
Dochodzisz - Alignujesz; jezeli nie mozesz zalignowac szarzujacego, robi to szarzowany. IMHO wszystkie warunki zostaly spelnione.
Przede wszystkim niespelniony zostal warunek zdrowego rozsadku.

Scimitar pisze:No właśnie różni się - oprócz GG swoją pozycję zmienił też smok Chaosu, który imo nie jest celem szarży prawda ?? Jeżeli GG nie byliby w walce, to podejrzewam, że nawet Bless by nie oponował, ale tutaj jest już zupełnie co innego.
Owszem, oponowałbym. Nie podoba mi sie sytuacja, w ktorej jednostka nie jest w stanie dojechac nawet corner w corner (by moc tak zakonczyc ruch)do wymaganej strefy, kiedy dojezdza do strefy tylnej, a nastepnie jest teleportowana w strefe boczna.
Obrazek

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Kluczowe jest sformulowanie "naturalny ruch".
Które nie jest w żaden sposób zdefiniowane. Dlatego takie uścislenie nie ma racji bytu :(

Wszystkie rozwiązania pośrednie pomiędzy zakazem aligna a alignowaniem wszystkiego za wszelką cenę będą dosyć trudne do opisania.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Jankiel pisze:
Kluczowe jest sformulowanie "naturalny ruch".
Które nie jest w żaden sposób zdefiniowane. Dlatego takie uścislenie nie ma racji bytu :(

Wszystkie rozwiązania pośrednie pomiędzy zakazem aligna a alignowaniem wszystkiego za wszelką cenę będą dosyć trudne do opisania.
Dlatego trzeba wybrać jedną skrajną opcję. Wszystkie quasi-rozwiązania są nienaturalne, bądź prowadzą do durnot jak ta z czołgiem.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Ok, wiec wyeliminujmy przynajmniej skrajne przypadki.

Moja propozycja wyglada tak:

Jeżeli w momencie dojscia szarzującego oddziału do oddziału szarzowanego przynajmniej jego częsć jest w strefie, do której oddział powinien się dostawić, można wykonać free align (nawet przesuwając oddziały, jeśli jest to konieczne, by ten ruch dokończyć).



Bo przytoczony przeze mnie przypadek to ekstremum. Czolg w momencie fizycznego dojscia (przed alignem-teleportem) do GG nie byl nawet kawalkiem modelu we wlasciwej strefie !!!!

Stąd to: "przynajmniej jego częsć"
Obrazek

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

bless pisze:Ok, wiec wyeliminujmy przynajmniej skrajne przypadki.

Moja propozycja wyglada tak:

Jeżeli w momencie dojscia szarzującego oddziału do oddziału szarzowanego przynajmniej jego częsć jest w strefie, do której oddział powinien się dostawić, można wykonać free align (nawet przesuwając oddziały, jeśli jest to konieczne, by ten ruch dokończyć).
Jesli dobrze rozumiem, to jest to to, co Marek Golan nam przedstawial?

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

Jeżeli w momencie dojscia szarzującego oddziału do oddziału szarzowanego przynajmniej jego częsć jest w strefie, do której oddział powinien się dostawić, można wykonać free align (nawet przesuwając oddziały, jeśli jest to konieczne, by ten ruch dokończyć).
zly zapis, czolg zawsze wjedzie w strefe frontowa choc troche:

Obrazek

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1876
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Jak gg beda przylegac do obelisku, to juz nie wjedzie. I koniec problemu :).

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Ale kwadrat/prostokąt nigdy nie będzie w pełni przylegał do czegoś obłego.

A mój zapis ? Ma racje bytu czy nie ? ... bo jakoś czuje się olany

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Gogol pisze: A mój zapis ? Ma racje bytu czy nie ? ... bo jakoś czuje się olany
Masz na mysli to ponizej?

Gogol pisze: A aby szarża kant w kant była udana model (oddział) tak szarżujący powinien w momencie styku z rogiem oddziału przeciwnika znajdować się w odpowiedniej strefie.
Jesli tak, to zgadzam sie w 100%.
Obrazek

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Tak właśnie to miałem na myśli :)

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Christos pisze:I kto ma decydować co i jak zmienić? Pewnie LS, bo to jedyne kompetentne ciało. Tylko że póki są tam racjonalne i inteligentne bestie to luz, ale kiedyś to może ulec zmianie.
ls nie wybiera siebie sama wiec tu raczej w ogole polskiego batla nadzieja ;)
Ja póki co wolę grać w WFB i opierać się na zasadach stworzonych przez twórców tego systemu. Nawet jeśli dziur w tym systemie więcej niż na polskich drogach (możliwe że do czasu, bo wszystko ma swoje granice).
uwierz mi, ze nie jest to dobry pomysl. RAW ma to do siebie, ze mozna go bezlitosnie wykorzystywac i tak umiejetnie na swoja korzysc przerabiac zasady, ze to szok...
Moja propozycja wyglada tak:

Jeżeli w momencie dojscia szarzującego oddziału do oddziału szarzowanego przynajmniej jego częsć jest w strefie, do której oddział powinien się dostawić, można wykonać free align (nawet przesuwając oddziały, jeśli jest to konieczne, by ten ruch dokończyć).
ta sytuacja jest o tyle problematyczna, ze dopoki ni jestes btb rogiem oddzialu z terenem to da sie zalignowac. A nieforemnosc terenow sprawia, ze tylko z jednej strony mozna sie schowac przed odzialem.

Osobiscie jeszcze nie mam do konca sformuowanego pomyslu na ta zasade, ale raczej jak cos tu wloze to bede sie bardziej kierowal iloscia oddziaoow, ktore trzeba alignowac i mozliwoscia aligna a nie przesuwania jednostek w bok.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1876
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Gogol: Twoje rozwiazanie jest niezgodne z rulebookiem - nigdzie nie ma napisane nic o jakis 45stopniach.

Poza tym prowadzi do absurdu, raz (gdy nie trzeba odsuwac innych regimentow/terenow) mozna wjechac w oddzial 'kawalkiem', a gdy odsuniecie innego regimentu/terenu, albo allign szarzowanego do szarzujacego jest konieczny - juz nie mozna, nawet gdy ten allign, albo przesuniecie wynosi dajmy na to 0,1mm ;).
Poza tym jest bardzo skomplikowane, raz sie patrzy na 45stopni, raz sie nie patrzy, kto to spamieta. :)
(uwaga, zakladam poprawke b_sk, ze 45 stopni sprawdzamy tylko w przypadku 'nienormalnych szarz', bo jesli mamy sprawdzac zawsze to tak jak wczesniej pisalem, normalnie mozliwe szarze staja sie niemozliwe) :).

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

np kiedy?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1876
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Obrazek
zielone to jeziorko
pomaranczowe to wspaniala szarzujaca bretonska lanca
fioletowe to jakis klocek

wg interpretacji gogola szarza niemozliwa
z nakladka b_sk szarza mozliwa, ale jak w jeziorku beda skinki (a lanca np. na gorce), to juz niemozliwa

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

jeziorko jest terenem niemozliwym z tego co pamietam z RB?
czyli wg mnie niemozliwa szarza...
nie mozesz sie zalignowac, obronca tez sie nie zalignuje wiec wniosek nasuwa sie jeden...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Jankiel pisze:
Kluczowe jest sformulowanie "naturalny ruch".
Które nie jest w żaden sposób zdefiniowane. Dlatego takie uścislenie nie ma racji bytu :(

Wszystkie rozwiązania pośrednie pomiędzy zakazem aligna a alignowaniem wszystkiego za wszelką cenę będą dosyć trudne do opisania.
Jedy Knight pisze:@ Queek


If you add the proviso “majority of unit in proper zone” while touching the edge, to decide that the charge has reached the right zone, then I would have nothing against the OP charge.

My question is this;
“Where did you take this provision from?”
Is it in the RB?
Or is this just a common sense addition to the rules, an improvisation, based on the beginning of page 21?
BTW - Odppowiedź - "common sense".

Polecam.



bigpasiak pisze:jeziorko jest terenem niemozliwym z tego co pamietam z RB?
czyli wg mnie niemozliwa szarza...
nie mozesz sie zalignowac, obronca tez sie nie zalignuje wiec wniosek nasuwa sie jeden...
RB pamiętasz.
W Polsce, z powodu braku wody, nie ma jezior. Są tylko bajorka.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

A ja właśnie poczytałem sobie rulebook i erratę i zauważyłem, że dostawianie jest tam na dobrą sprawę opisane tylko jako "wheel in" a nie przesuwanie oddziałów w najróżniejsze strony, żeby się zmieściły. Co powiecie więc na koncepcję, która olewa te wszystkie strefy i mówi że jeśli dostawienie jednostki do HtH wymaga czegoś innego niż wheela którejkolwiek ze stron lub ewentualnie lekkiego rozsunięcia innych oddziałów, żeby ten wheel był możliwy do wykonania to szarża jest nieudana. Nie ma wtedy problemu z blokowaniem szarż przy pmocy własnych oddziałów bo te dopuszcza się lekko porozstawiać, a jednocześnie nie dochodzimy do absurdów w stylu "oddział przytulony plecami do obelisku odskakuje od niego podczas szarży żeby smok miał się gdzie zmieścić".

Teraz czekam na krytykę.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

b_sk pisze: Teraz czekam na krytykę.
"I sobie jeszcze poczeka...."

Więcej czytania. Jeszcze więcej czytania.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

ODPOWIEDZ