9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Re: 9th Age

Post autor: esgaroth »

to opiszcie im ten problem z war platformami po anglicku i to poprawią, ja zwróciłem uwagę o brak zaokrąglania przy społowaniu Ld przy zbieraniu się poniżej 25% i dodali zaokrąglanie charakterystyk w rulebooku 0.9.1

edit. latacz ma zawsze 0 rank i każdy ma steadfast przeciwko nim, dlatego możesz brać 3 do misji samobójczej albo 6 bez latania z rankami

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Dokładnie.
Nie ma co narzekać, tylko trzeba działać. Założyłem tam 2 tematy dot. balansu różnych rzeczy i oba przyniosły nienajgorsze owoce.

ironhead
Chuck Norris
Posty: 458

Post autor: ironhead »

Uświadomcie mnie co do tych war platform. Rozumiem, że w obecnej formie zasad, jak dzwonek sobie wejdzie do unitu szczurów (i nie ważne czy jest mniej jak 5 R&F czy nie), to nie mogę już całego strzelania z łuków władować w dzwon, tylko muszę rozdzielać hity po równo na wszystkie modele ?

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Tak.
No ale dotyczy to hitów z jednego źródła.
Jeśli więc masz 4 bolce i strzelasz singlem, to każdy hit może iść w dzwonek. Jak strzelisz 4x 6krotnym, albo strzeli kilka unitów łuczników, to max 1 hit z każdego może iść w dzwonek. Kolejny z tego samego źródła możesz znów tak przydzielić, jeśli każdy r&f szczur w unicie z dzwonkiem dostał już 1 hita.
Ilość r&f nie ma w tym przypadku nic do rzeczy, bo dzwon ma inny troop type.

Model seera na dzwonie to chariot z zasadą war platform. Zasada war platform w zasadzie też nie ma w tym przypadku znaczenia. Wszystko wynika z sekcji hero i combined units. Seer na dzwonie jest traktowany tak samo jak hero na pegazie w oddziale piechoty.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

Dębek tak samo będzie przy magicznych pociskach, breath weaponach i plackach np z katapki?

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

a to nie jest tak że jak masz inny troop type to już możesz go obrać za cel i walić z łuczników, np warbeast w oddziale kawalerii już nie jest chroniony mimo że ma też 25x50mm podstawkę

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Magiczne pociski i zianie tak samo.
Przy plackach z katapki i wszelkich innych templatkach dzwonek nie ma już żadnej ochrony. Jest pod templatką to otrzymuje trafienie. Jest pod dziurą to otrzymuje trafienie z multiplikacją ran. Tak samo jak pegazista w oddziale piechoty. Jest inny troop type, więc niezależnie od liczby r&f zbiera wszystkie templatki.

W zasadzie to w tej kwestii nie wiele się zmieniło w porównaniu do 8 ed.
Znaczy zmieniła się jedna zasadnicza rzecz - teraz to strzelający rozdziela w co idą hity, ale to nie dotyczy templatek.
Modele o innych troop typach mogły przecież w 8 ed zbierać pestki, lecz musiał tego chcieć właściciel modelu. Ja sobie często brałem 1 hita na lorda na pedziu w lancy, bo miał lepszego save i lepszego T.
Hitami z templatek takie modele obrywały normalnie i teraz jest dokładnie tak samo.

Przy dzwonie dodatkowo zmienił się chyba zapis, że na potrzeby magii i strzelania jest osobnym unitem. Teraz, tak jak w przypadku innych tego typu modeli, jest wraz z klockiem, który go pcha, combined unitem składającym się z modeli piechoty i modelu rydwanu o zasadzie war platform.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Crusader pisze:To Beta. Przynajmniej wiemy, że w przeciwieństwie do GW będą poprawki robione i to w RB od razu, a nie trzeba będzie wiedzieć, który FAQ jest najnowszy.
Będzie trzeba wiedzieć który Rulebook jest najnowszy :wink:
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

esgaroth pisze:a to nie jest tak że jak masz inny troop type to już możesz go obrać za cel i walić z łuczników, np warbeast w oddziale kawalerii już nie jest chroniony mimo że ma też 25x50mm podstawkę
Distributing Hits at Combined Units
When an Attack hits a Combined Unit, there are three possibilities for distributing hits:
● All Characters are of the same Troop Type as the Unit and there are 5 or more R&F models in the Unit:
All hits are distributed onto R&F models, Characters cannot suffer any hits.
● Some Characters are of a different Troop Type than the Unit, and there are 5 or more R&F models in the
Unit: The player making the attack distributes hits to R&F models and Characters with a different Troop
Type than the Unit. Hits must be distributed as equally as possible, meaning that no model can take a
second hit until all models have taken a single hit, and so on. Characters of the same Troop Type as the
Unit are ignored and cannot have hits allocated to them.
● There are less than 5 R&F models in the Unit: The player making the attack distributes hits to R&F
models and Characters. Hits must be distributed as equally as possible, meaning that no model can take
a second hit until all models have taken a single hit, and so on.
Taka jest zasada ogólna.
Więc jak inny tropp type jest herosem to sprawa jest prosta. Postępujesz tak jak wskazano powyżej.
Jeśli nim nie jest, a jest np. warplatformą, to ja uważam, że trzeba to robić dokładnie tak samo, opierając się na tym:
War Platform
Models with this Special Rule may join Units as if they were Characters (even if they are not Characters and even
if they are Large Targets).
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Talladil
Falubaz
Posty: 1490
Lokalizacja: Czarne Wrony - Białystok/Warszawa

Post autor: Talladil »

Dębek pisze:
War Platform
Models with this Special Rule may join Units as if they were Characters (even if they are not Characters and even
if they are Large Targets).
Imo powyższy zapis nie jest jednoznaczny i wymaga doprecyzowania w kwestii troop type. Można by się kłócić, że powyższy zapis należy dorozumieć jako: as if they were Characters "of the same troop type", jak to miało miejsce w 8ed. Imo jest to bardziej logiczne biorąc pod uwagę jak to działało wcześniej. Kocioł można było targetować jedynie templatkami tak długo jak było 5 r&f. Jeżeli nie, to nie ma kompletnie żadnej różnicy pomiędzy war platform, a mounted character of a different troop type... Dodatkowo war platform nie może robić make way i nie ma look out'a, więc jest gorsza od bohatera na manticorze... Trochę nie trzyma się to kupy, bo nie taka jest idea war platform, która dołącza do unitu... nie sądzicie ?
Obrazek

Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Jeśli na kotle masz hagę to wtedy stosujesz to:
Distributing Hits at Combined Units
When an Attack hits a Combined Unit, there are three possibilities for distributing hits:
● All Characters are of the same Troop Type as the Unit and there are 5 or more R&F models in the Unit:
All hits are distributed onto R&F models, Characters cannot suffer any hits.
● Some Characters are of a different Troop Type than the Unit, and there are 5 or more R&F models in the
Unit: The player making the attack distributes hits to R&F models and Characters with a different Troop
Type than the Unit. Hits must be distributed as equally as possible, meaning that no model can take a
second hit until all models have taken a single hit, and so on. Characters of the same Troop Type as the
Unit are ignored and cannot have hits allocated to them.
● There are less than 5 R&F models in the Unit: The player making the attack distributes hits to R&F
models and Characters. Hits must be distributed as equally as possible, meaning that no model can take
a second hit until all models have taken a single hit, and so on.
I tu nie ma dyskusji.

Problem pojawia się, gdy masz sam kocioł, bez hagi.

Ja proponuję analogie rozwiązania dla warpatform z hagą, bo dla mnie to jeden pies. W obu przypadkach masz combined unit, jeden z modeli w combined unicie ma inny troop type. Czy to taka straszna różnica, że ten model nie jest jednocześnie herosem?

Jeśli uważasz, ze taka opcja jest zła, to podaj lepsze rozwiązanie. Póki co, w kontekście hitowania z broni nietemplatkowej, ja zrównuję kocioł bez hagi do kotła z hagą, a Ty proponujesz by kocioł bez hagi działał w klocku piechoty tak jak bohater na piechotę.
To trochę podejście z kategorii mieć ciastko i zjeść ciastko.
- zgadzasz się, że kocioł jest częścią combined unitu, tak jak bohater, który wchodzi do unitu
- nie zgadzasz się z rozdzielaniem hitów tak jak w przypadku combined unitów

Kwestią czasu jest, ze wreszcie trafisz na kogoś, kto ci powie, że kocioł bez hagi w klocu piechoty to nie jest combined unit, bo combined unity mogą tworzyć tylko bohaterowie. Więc jak nie combined unit, to oczywiste jest, ze to 2 osobne unity, a skoro 2 osobne unity, no to mogę sobie postrzelać wszystkim w kocioł. Tak się zazwyczaj kończy brak kompromisowych rozwiązań. :wink:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Talladil
Falubaz
Posty: 1490
Lokalizacja: Czarne Wrony - Białystok/Warszawa

Post autor: Talladil »

@Dębek
Troszkę się nie zrozumieliśmy, ale postaram się wytłumaczyć o co mi chodziło ;) Zacznę od tego, że w większości się z Tobą zgadzam, a targetowanie warplatform w cc w ogóle nie podlega dyskusji. Czy jest haga czy nie to nie ma znaczenia, bo w obydwu przypadkach jest to warplatform dołączający na zasadach bohatera. Jednakże targetowanie z shootingu powinno odbywać się na zasadach jak opisałem to w moim poprzednim poście... Warplatform w unicie defacto jest fillerem wypełniającym ranki, który stanowi jedność z r&f... Shooting BSowy powinien targetować tylko i wyłącznie r&f tak jak to było w 8ed... Oczywiście tak długo jak w unicie nadal jest 5r&f. Hit z templatki jest sprawą bezdyskusyjną. Może teraz wysłowiłem się jaśniej ;) W każdym razie snajpowanie warplatformy z bolca imo jest słabe... Nie powinna być traktowana jak master na manticorze w unicie... Gdyż nie jest bohaterem tylko war platform, który dołączył do unitu w sposób w jaki dołączają bohaterowie. Dołączenie w sposób nie oznacza jednocześnie, że ma być traktowany jak bohater i podlegać wszystkim zasadom jak bohater... Podsumowując, imo zasady nie są jednoznaczne i potrzebują doprecyzowania. Zdroworozsądkowa interpretacja to nie to samo co jasne i niepozostawiające wątpliwości zasady...
Obrazek

Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Tak sobie właśnie złożyłem HE:

2x3 lvl
BSB sisterka z łukiem
2x30 łuków
3 bolce
3 hawk charioty
3x12 shadow warriorsów
2x13 sisterek

i coś mi tu nie gra...

Wychodzi 60 zwykłych strzałek
36 z poisonem ze scoutów na BS5
26 płonących, +1 do woundowania AP, BS5
3x bolce
3x mobilne bolce
3 z BSB

razem 140+
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Oj widać, ze się nie zrozumieliśmy.
To co napisałem wynika bezpośrednio z zasad. Jeśli wystawisz hagę na kotle i wstawisz ją do wiczek, to targetowanie jej z bolców jest już faktem - niepodważalną zasadą. Wkleiłem ją już w tym temacie 3 razy. Wkleję jednak po raz 3.
Distributing Hits at Combined Units
When an Attack hits a Combined Unit, there are three possibilities for distributing hits:
● All Characters are of the same Troop Type as the Unit and there are 5 or more R&F models in the Unit:
All hits are distributed onto R&F models, Characters cannot suffer any hits.
● Some Characters are of a different Troop Type than the Unit, and there are 5 or more R&F models in the
Unit: The player making the attack distributes hits to R&F models and Characters with a different Troop
Type than the Unit. Hits must be distributed as equally as possible, meaning that no model can take a
second hit until all models have taken a single hit, and so on. Characters of the same Troop Type as the
Unit are ignored and cannot have hits allocated to them.
● There are less than 5 R&F models in the Unit: The player making the attack distributes hits to R&F
models and Characters. Hits must be distributed as equally as possible, meaning that no model can take
a second hit until all models have taken a single hit, and so on.
Haga na kotle jest modelem character, ma troop type chariot, zasadę specjalną war platform.
Nie ma zatem w realiach 9th edycji żadnego problemu ze strzelaniem do takiego bohatera z bolca. Podobnie jak nie było poprzednio w 8 ed.
Powodem, dla którego twoje kotły nie zbierały bolców w 8 ed było to, że to gracz broniący rozdzielał hity, a nie gracz strzelający. Teraz jest dokładnie na odwrót i musisz się z tym pogodzić.
Także to co piszesz nie ma tu nic do rzeczy.

To z czym jest jedynie problem obecnie to sytuacja, gdy do klocka witchek wstawiasz kocioł bez hagi, który bezprzecznie jest innym troop typem.
Pytanie brzmi czy traktować go analogicznie jak inne warplatformy będące charakterami, a jeśli nie, to jak. Trzeba tylko działać według obecnych zasad, a nie według tego "co było kiedyś". Trzeba przy tym być konsekwentnym, czyli nie wybierać z różnych opcji to co nam najlepiej pasuje.
Obawiam sie, że przyjęcie, że kocioł jest tylko filerem, któy stanowi jedność z r&f nie znajduje oparcia w zasadach. Nie wydaje mi się żeby kiedykolwiek był. Wszytsko rozpijało się o kwestię, kto przydziela hity, stąd masz wrażenie, że kiedyś było inaczej.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Talladil
Falubaz
Posty: 1490
Lokalizacja: Czarne Wrony - Białystok/Warszawa

Post autor: Talladil »

Trzeba będzie po prostu napisać do ekipy od zasad. Muszą coś z tym fantem zrobić by interpretacja nie pozostawiała choćby najmniejszych wątpliwości...
Obrazek

Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

A mnie zaczyna to pomału denerwować. Zrobiłem rozpę dla Dwarfów gdzie po znerfieniu maszyn skupiłem się na CC i całkiem syto to wyglądało to wyszły zmiany na gorsze (głównie podrożenie oddziałów i opcji). Zrobiłem nową, którą zagrałem wczoraj (win vs. WoCH :) ) i już dzisiaj znowu nerf.
Już nawet nie ma standardowego hate na O&G który był w AB od ćwierć wieku.

Jeśli złożenie mojej armii ma się zmieniać co tydzień po jakimś turnieju albo gdy ktoś zapłacze na jakimś forum to ja to pi-przę.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 23:02 przez Remo, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
wrogu
Falubaz
Posty: 1041

Post autor: wrogu »

Zmienia się bo balansują i jest to to żywy organizm. Jak nie chcesz się denerwować to poczekaj na gotowy produkt.

ślivek
Kretozord
Posty: 1691

Post autor: ślivek »

Teraz to będą zmiany co tydzień przez najbliższe 4 tygodnie. Taka polityka.
Obrazek

Awatar użytkownika
Myzu
Mudżahedin
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań, Strefa zero

Post autor: Myzu »

Dwa pytania dotyczace demonow:

Pytanie o Wrone.
Moze za 25 pkt kupic minor aspekt wydluzajacy zasieg strzelania o 6 cali.
W jaki sposob moze wejsc w posiadanie broni strzeleckiej, a dokladniej moc wykonac shooting attack aby ten zakup mial sens?

Pytanie o troop type: swarm i wynikajace z niego unbreakable & unstable vs deamonic instability, na przykladzie nurglingow/pestilent swarm.
W 8ed RB byl zapis, ze te zasady dla swarmow nie aplikuja sie dla modeli z zasada daemonic instability. A tu?

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

Myzu - walczyłem o bron strzelecką na forum 9 th age dla wrony, jak niepodległościowcy z drzewkami na ulicach 8)

Niestety stanowisko RT jest takie że aspect na wrone działa w dwoch przypadkach: breath weapon z broni oraz na breath weapon z loru tzeentcha. W obydwu przypadkach masz breath weapon na 12 cali :( - niestety tylko tyle:(

ODPOWIEDZ