WFB: Reworked and Rebalanced

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Re: Warhammer 9 edycja?!

Post autor: ślivek »

Słowian pisze:Bardzo ciekawa praca. Dzięki wielkie za poświęcony czas. Po przeczytaniu podręczników skupię się na orkach.

1. Poprawiona Animozja daje możliwość wystawiania większej liczby oddziałów i to jest to co najbardziej jest potrzebne zielonym.
2. Waaagh! jest świetne ale może zostawić d6 na wszystkie oddziały (rydwany, trolle, bohaterów) i ujednolicić do d6 bez względu na inf/cav
3. Fajnie by było gdyby grzybki wliczały się do cv , wtedy można by było spamować zaklęcia z jednej kości.
4. Squig hoopersy poproszą jeszcze o walkęna najwyższej WS modelu ( nawet kosztam staraty ataku gobasa)
5. Stone trolle z +3 sv wydają się za mocne jak za 45 pkt. oczywiście są najlepszym wyborez ze wszystkich trolli.
6. Stopa straciła na mocy a trudniej ją rzucić, może lepiej zostawić starą bo magia orcza w tym momencie przegrywa z goblińską.
7. Magia goblińska i zmiana sygnaturki i czaru 1 miejscami to było to co tygryski lubią najbardziej.
8. Doom diver kosztuje bardzo dużo i nie daje takiej mocy jak najlepsze maszyny nie wiem czy nie za dużo ( jest bardzo celny ale tylko d6 trafień z s5 to nie to samo co s10 i d6 ran).
9. Manglery przeważnie wymieniają się z fastami lub schodzą od miękkiego strzelania czy magii. Dobrze użyte mogą eliminować całe oddziały. Jednak jak dla mnie ich użycie jest bardzo ryzykowne i raczej nie warte tych punktów.
10. Gigant ma problem z tabelką z atakami, również ryzykowne wystawienie.
11. Opcja dwuraków na zwykłych orkach jest ciekawa jednak bardzo droga i dobrze bo nie ma oczywistego wyboru.
12. Ciężkie zbroje dla orków i jazdy to świetny pomysł.
13. Magiczne farbki dla dzikusów świetny pomysł.

Zrobiłem rozpę i w końcu mogę grać pełnym naporem. Jazda na dzikach, zwykłe oreczki (opcja big uns) tego mi brakowało . Teraz czas na testy.
2. byłoby OP moim zdaniem, ale to tylko takie imho
3. przecież się wliczają, nie?
4. bez przesady - czy to nie za duża ingerencja w zasady?
6. stopę trzeba było naprawić - teraz jest lepiej zbalansowana niż była na pewno. Moc big waaagh należy poprawiać naprawiając pozostałe czary a nie ten jeden.
Obrazek

Jędrul
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jędrul »

Lucid pisze:Nie wiem czy była tu już odpowiedź podawana ale Furionie piszesz ten rebalans z myślą o tym żeby pozostać przy proporcjach rozpiskowych herohammera 50%/50%/25%+/50%/25% ? Czy powrót do podręcznikowych (imo lepszych) 25/25/25+/50/25?
wg mnie slot hero + lord powinien być na poziomie łącznie do 50%
MARK OF MARKI MARK

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Zgoda że big waaagh należy naprawić innymi czarami. Stopa jest ok tylko przy tak działającej cv 20+ to za dużo, szansa około 70%

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Jędrul pisze:
Lucid pisze:Nie wiem czy była tu już odpowiedź podawana ale Furionie piszesz ten rebalans z myślą o tym żeby pozostać przy proporcjach rozpiskowych herohammera 50%/50%/25%+/50%/25% ? Czy powrót do podręcznikowych (imo lepszych) 25/25/25+/50/25?
wg mnie slot hero + lord powinien być na poziomie łącznie do 50%
=D> =D> =D>
Wreszcie jakaś rozsądna propozycja w tym temacie.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Magia goblińska i zmiana sygnaturki i czaru 1 miejscami to było to co tygryski lubią najbardziej.
Bezedura. Sygnatura jest rewelacyjna, zwłaszcza że teraz będzie można wystawiać duuuużo fajnych oddziałów i flankować z każdej strony wspierając się wyrafinowanym małym Łaaa.
Natomiast zrobienie z O&G elfiego defensu maszynowo - magicznego jest słabe w uj.

Awatar użytkownika
Słowian
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 186

Post autor: Słowian »

Fluffy pisze:
Magia goblińska i zmiana sygnaturki i czaru 1 miejscami to było to co tygryski lubią najbardziej.
Bezedura. Sygnatura jest rewelacyjna, zwłaszcza że teraz będzie można wystawiać duuuużo fajnych oddziałów i flankować z każdej strony wspierając się wyrafinowanym małym Łaaa.
Natomiast zrobienie z O&G elfiego defensu maszynowo - magicznego jest słabe w uj.
Racja, patrzę jeszcze przez pryzmat dotychczasowych rozpisek. Przy pomocy książki Furiona zrodziła się rozpa ofensywna na jeździe i wielu klockach orków/trolli bez żadnych maszynek. Zwiększenie zasięgu obecnej sygnaturki do 24" było by miłe.
"When you're a goblin, you don't have to step forward to be a hero-everyone else just has to step back!" - Biggum Flodrot, goblin veteran

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Słowian pisze: [...] Zwiększenie zasięgu obecnej sygnaturki do 24" było by miłe.
To jest kluczowe gra grywalności/niegrywalności tego czaru. Na papierze super, w rzeczywistości prawie nigdy go nie używałem przez ten gówniany zasięg.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Da sie zrobić, działa to w fajnej synergii z dużym pajonkiem i kapliczkiem - spam tanich 1 lev ngobbo szamanów, generujących channelem na 4+ kości, których spokojnie mozna było trzymać w pobliżu walki, w razie czego poswiecic, czy coś odgiąć, i oczywiscie spamowac sygnaturą po flankujących jednostkach. Wtedy 12'' zasięg nie przeszkadza.
Build ten został zarznięty przez euro, któe ograniczylo ilość kości z channeli, dla dwóch na turę się nie opłacało się.
Teraz z tańszym arokiem i zlikwidowaną animozją bedzie mozna poszaleć :mrgreen:
Co prawda teraz szamani poszli kosztowo w górę, ale jestem dobrej mysli. W razie czego można wydłużyć ewentualnie zasięgo do 18'', co proponowałem Furionowi wcześniej w PM.

Awatar użytkownika
Gasior
Postownik Niepospolity
Posty: 5112
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Gasior »

Jurek - mały feedback a propo VC masz na FB. Dzięki za całą pracę jaką w to wkładasz.
:twisted: always Vampire :twisted:

penzli
Wałkarz
Posty: 81

Post autor: penzli »

Proponuję zwiększyć koszt elven steeed lord(25), hero(15), bo:

-w najlepszych rozpiskach budowane so death stary na koniach, zwiekszy to koszt budowania
- zacheci do brania innych mountow,
- w tym przypadku rozumiem podwyzszenie kosztow u chaosu, mimo braku czestego uzywania chaos steed, bardziej zacheca do opcji pod marka i zróżnicowania rozpisek.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Dzisiaj wieczorem zuploaduje nowy podręcznik - Lizardmen

Kupujcie bastilodony i inne dinozaury yo!

spoiler (klik!)

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

Panie ty Beastmeny zrób :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Następne na tapecie są demony.

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

Demony są easy:)

Działo 250 pkt i -1T dla nurgle'a i gramy
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Durin pisze:Demony są easy:)

Działo 250 pkt i -1T dla nurgle'a i gramy
zapomniałeś o khornie, polowie jednostek, i monoarmiach.

Awatar użytkownika
Glonojad
Kretozord
Posty: 1721
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Glonojad »

W Bretce proponowalbym rozwazyc zmiane hipogryfa z typu monster na monstrous beast. Jestem pewien, ze jako MC bylby wystawialny nawet bez zmian w punktach.

Pomyślałbym nad bardingiem dla pegazow (i malych, i duzych, choc tych drugich za ~20-30 pkt).

Rycerstwo jest generalnie za drogie na to, co robi*, bo w koncu koszt mialo ustalony za czasow, gdy szarza nie byla losowa, a dawala pierwszy atak (nie wspominajac o braku nastepowania - jak sie dobrze walnelo,nikt nie oddal). Mozna albo obnizyc ceny w pkt, albo np. dodac Devastating Charge - choc wtedy jeszcze bardziej skutecznosc zalezy od rzutu na szarze, a losowosc w tym systemie jest jyz wystarczajaca.

Przydalby sie oddzial KotR z sila 4, nawet i w specjalach; taki oddzial ksiazecej strazy na stare modele QK (z lancami).

Jakby pegazy nie byly 0-1 i można je bylo wystawiac od 1 modelu.... ;)

Chlopstwo mogloby byc tansze, ale podejrzewam, ze jeden punkt roznicy nie spowoduje masowego powrotu M@A na stoly. Lucznicy sa OK.

Trebusze nieco.drozsze,ale nie 200 pktow - Ld maja slabiutkie, poza tym mniejsze katapulty kosztuja sporo mniej niz 100 pkt.

Cnoty: poza pule przedmiotów ,ale warto popatrzeć wtedy na koszty, zwlaszcza HKB. Przy możliwości dowolnego laczenia z przedmiotami ta cnota powinna kosztowac jak zboże, moze nawet kolo 100 pkt.

* tak, wiem, ze Bretonnia potrafi dobrze ugryzc - ale robią to przede wszystkim bohaterowie (HKB) i trebusze.
Uprawa warzyw od 1997 roku
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Jeżeli uważasz że bretonia ugrywa cokolwiek tylko dzięki trebkom i HKB to pozdro poćwicz.
Jest to book IMO jeden z najlepiej napisanych bo mimo że jest od 3 edycji to był zbalansowany i dobrze się nim grało.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Furion pisze:
Durin pisze:Demony są easy:)

Działo 250 pkt i -1T dla nurgle'a i gramy
zapomniałeś o khornie, polowie jednostek, i monoarmiach.
Fiendy muszą mieć legendarna "5" - 5 ws, 5 siły. Beda wtedy ok, ale molbyby byc tansze
seekerki - daj mi 2 levl magii, asl ze slanesha i 4++ - wtedy bycmoze ktos je wystawi :D
demonetki - bieda. Ale mozna by dac im swistride, albo ASF z bay i mzoe bedzie ok
herlak - powinien móc jeżdzic na fiendzie :D
Keeper - obnizyc koszt, w zasadzie przydaloby sie gift dajacy z bazy obnizenie T przeciwnikowi - jako boundspelle czy cos ;)

Tyle od slaneszyty

Book demonow jest turbo trudny - bo nie ma itemkow z booka (Cos jak DF ale CI maja chociaz runy), trudno sie balansuje
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3788
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

To może dać po prostu wybór giftów z tabelek zamiast ich losowania?

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

debelial pisze:To może dać po prostu wybór giftów z tabelek zamiast ich losowania?
pewnie tak to furek zrobi - skoro naprawil hate u DF :) pomysl perfect
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ODPOWIEDZ