Enymy in the way... czy jakos tak

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kielon
Masakrator
Posty: 2487
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kielon »

Jestem zdania, że w battlu nie ma czegoś takiego jak zdrowy rozsądek. Albo jest coś dozwolone, albo zakazane.
Pozwolając na EITW kiedy to przeciwnik nie ucieka, dojdziemy do takich sytuacji.
Ale już, nie będę się kłócił, mogłaby sędziówka wygłosić jakieś stanowisko.
Obrazek

Awatar użytkownika
Ice-T
Kretozord
Posty: 1620
Lokalizacja: 8 Bila

Post autor: Ice-T »

to co panowie Szlachta (LS) narazie Barbarossa wypowiedział sie bardziej w moja stronę czekam na resztę sędziów choć domysłam sie ż emacie forum ukryte gdzie sa bużliwe dyskusje :D

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3175
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

To może podasz argumentację Barbarossy albo on sam się wypowie? Albo chociaż ktoś powie, że sprawa nie przeszła bez echa i jest obecnie omawiana/będzie omówiona w najbliższym czasie? ;-)

majzownik
Wałkarz
Posty: 93
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: majzownik »

Przede wszystkim, jako że nowym, wypada się przywitać...

Witam.

Formalności mamy za sobą, mogę więc zacząć się wtrącać.
When he declares a charge a player must be reasonably
sure that his unit will reach his target. A player cannot
attempt to gain an advantage by declaring a charge if it is
immediately obvious his unit cannot reach its target. In
most cases this will be disadvantageous, but it is possible
that an advantage might be gained in some situations.
Where it is obvious a unit would be unable to reach its
target a player is not permitted to declare a charge.
Tak stoi na stronie 8 FAQa (Warhammer FAQ 2008-02 Edition.pdf), konkretnie w części Appendices -> Awkward Charges.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

ok... tak z ciekawosci co ma zasieg szarzy do eitw na oddzial w lesie?

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

To świetny cytat.
A player cannot attempt to gain an advantage by declaring a charge if it is immediately obvious his unit cannot reach its target. In most cases this will be disadvantageous, but it is possible that an advantage might be gained in some situations. Where it is obvious a unit would be unable to reach its target a player is not permitted to declare a charge.
Gracz nie może próbowac osiągnąc korzyści z deklaracji szarży, gdy wie od razu, że nie osiągnie celu.
Wpadnięcie na inny oddział po drodze, to właśnie korzyśc.
Nieważne, że oddział nie jest świadom celu, gracz WIE i celowo chce zdeklarowac szarżę, de facto niemożliwą, po to by zaatakowac cel, który normalnie byłby dlań nieosiągalny.
Jak dla mnie ten cytat z FAQ'a powinien załatwic sprawę.
Jasno daje do zrozumienia, tak nie wolno.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

I tak to zostało uściślone, ze szczególnym zwróceniem uwagi na przypadek, kiedy szarża nie jest w oczywisty sposób niemożliwa, a także na przypadek, kiedy pierwotny cel ucieka.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Nie chce wchodzic w kompetencje, wykonujecie bardzo solidna i dobra prace, ale to uscislenie to jakis belkot.
"Jeśli szarza wydaje się prawdopodobna, ale mimo to oddział zahacza o inny oddział po drodze do celu - mamy EITW"

Co to za sformulowanie, jednemu sie wydaje to, drugiemu co innego. Na jakims turnieju bedzie, ze w zasadzie to moze ten regiment wilkow za 40 punktow zmiesci sie wheelem kolo tego maga w lesie szarzujac na klocek swordmasterow a moze nie, wiec szarzuje. Och, moj regiment ma 5" a tu jest tylko 4,5, no to sorry, enemy in the way w maga.

Nie mozna bylo tego uscislenia napisac poprostu:
Jezeli w przypadku reakcji hold na szarze oddzial szarzujacy nie dochodzi do przeciwnika, bo przeszkadza mu inny wrogi oddzial przeciwnika to oddzial szarzujacy pali szarze (nie ma enemy in the way).

Prosto i jednoznacznie.

Awatar użytkownika
Ice-T
Kretozord
Posty: 1620
Lokalizacja: 8 Bila

Post autor: Ice-T »

ma ktoś mail do GW? może jako amoatr laik im napisze a może oni jakimś cudem to przeczytaja :D

Nehan
Masakrator
Posty: 2299

Post autor: Nehan »

od dłuższego czasu nic nie czytają.
abstrahując od tego, że nawet gdyby przeczytali, nawet gdyby odpisali, to odpowiedź byłaby kompletnie absurdalna i bezsensensowna, a po następnym mejlu - stuprocentowo odwrotna.

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

witam, mam takie pytanie

T........O.......P

Odzial T szarzuje na odzial O ktory ejst oddalony o 8", odzial O uciaka 15" (wiec T pali szarze) czy w takim razie odzial T moze zrobic EITW w P jesli ten jest oddalony od T o 15" (T ma 16" szarzy)??

2 pytanie moze nie w tym temacie ale skoro juz tu ejstem...
Czy czar z DElfickiego lora ktory daje 3D6 A z S4 na WS 4 podlega zasadzie hatred??
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Ad.1. tak (wyraznie jest to napisane w rulebooku :))

Awatar użytkownika
Andy
Chuck Norris
Posty: 383
Lokalizacja: (K)rasnoludzka (G)ildia (B)ezpieczeństwa

Post autor: Andy »

Ad. 2 NIE

ODPOWIEDZ