Age of Sigmar - dyskusje, wrażenia, nadzieja i rozpacz

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Awatar użytkownika
jachu_ka
Chuck Norris
Posty: 497
Lokalizacja: Bray, Eire

Re: Age of Sigmar - dyskusje, wrażenia, nadzieja i rozpacz

Post autor: jachu_ka »

Cyel pisze:coś o Warmachinie
A jak to się ma do wydzielonego tematu o AoS? Jest od niego lepsze? Lepsze są też dziwki, zimny browar latem, Toyota Hilux, owczarki niemieckie i obieranie czosnku, ale to chyba nie powód żeby o tym wszystkim tu pisać i zaśmiecać temat? :roll:
marchef w butonierce

Raltariki
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43

Post autor: Raltariki »

Najważniejsze, że NAJWAŻNIEJSZA ZASADA się nie zmieniła. Hurra!

Cylindryk
Chuck Norris
Posty: 564

Post autor: Cylindryk »

Jachu, pamiętaj, tutaj nie jesteś adminem (niestety). ;)

Dajcie relacje, jakieś raporty, może jakieś sensowne filmiki YT.
Na razie po przeczytaniu "RB" i "Booków" stwierdzam, że dawno nie byłem tak smutny. Ja rozumiem, kto nie idzie naprzód ten się cofa, ale... nie jest to gra, dla której zacząłem zbierać Chaos i póki co pozostaje mi 8ed do czasu czegoś fanowskiego... :(

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

jachu_ka pisze:
Cyel pisze:coś o Warmachinie
A jak to się ma do wydzielonego tematu o AoS?
Przyjrzyj się uważnie wcześniejszym postom - padło jako przykład w odpowiedzi na pytanie "a jak można rozwiązywać wątpliwości inaczej niż rzucając 4+?"


Co do AoS - może w tę grę należy grać tak jak w Inkwizytora - z Mistrzem Gry, który wymyśli cool scenariusz, powie jakie figurki należy przynieść, będzie improwizował podczas potyczki jak komuś będzie szło za łatwo itd ?
"There is a pervasive attitude in Warhammer that "one shouldn't bring a knife to a gunfight." The whole reason that Rambo is a badass is because he indeed brings a knife to a gunfight, and still wins." ;)

Awatar użytkownika
Dzoooma
Chuck Norris
Posty: 607
Lokalizacja: Stolica, Wola - "Gamonie"

Post autor: Dzoooma »

Semantycznie bardziej do tego tworu pasuje określenie zabawa niż gra. Pobawmy się w AoS! Ciężko to nazwać pełnoprawną grą na tym poziomie.
Obrazek
Zapytaj mnie co sądzę o GW...

Awatar użytkownika
Meekee
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 118
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Meekee »

Po prostu chyba GW było poirytowane, zmeczone i znudzone ciaglym balansowaniem i ustawianiem punktów.
Po paru autorach armybooków mogli zobaczyć że jednak coś im nie idzie ;)
To właśnie plus brak recepty oraz obraz świata w którym gracze ciągle przerabiali punkty i limity, spowodował że zrobili nowy uproszczony produkt (w dobrym sensie) ale bez punktów (tu sens ani dobry ani zły)...
... z myslą taką - weźcie sobie sami (organizatorzy turniejów dookreślcie na jakich zasadach komponujecie i co wolno).

tiny
Chuck Norris
Posty: 453

Post autor: tiny »

Omg czy cała armia tych sigmarytów będzie miała jednakowe hełmy co za pójście na łatwizne, a zapiski z historii powstania tego mini gryfa powinny brzmieć jego ojciec był najodważniejszym psem w galaktyce... Obrazek
Ha i jeszcze łucznicy!
Obrazek
Ostatnio zmieniony 4 lip 2015, o 16:03 przez tiny, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Hejnewar
Pseudoklimaciarz
Posty: 28

Post autor: Hejnewar »

Cóż taka prawda WFB jest jednym z najsłabiej supportowanych systemów.

Raltariki
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43

Post autor: Raltariki »

...ale tabela krajobrazu to już mistrzostwo świata. Teraz może powstać Mistyczny Stary Płot albo Inspirujące Bagno. Zawsze o takich marzyłem. To naprawdę świetnie buduje atmosferę i nadaje grze klimatu.

"...w grze tak szczegółowej i urozmaiconej jak Warhammer: Age of Sigmar..." - to już bezczelność, pisać coś takiego na zakończenie tych nędznych czterech stroniczek, kiedy taki sam wpis znajduje się do liczącego ponad 180 stron podręcznika do ósmej edycji. :/

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Taki mini comp chce zrobic (moze jutro mini turek w Katowicach też):

1 hero, 1 monster, w sumie 5 warpscrolli. Rozmiary w granicach rozsądku.

Przykładowa rozpiska - Skarsnik, 45 gobasków z netami, 2 fanatyki, 30 zwykłych orasów, arachanrok. Dzis pewnie wieczorkiem tym zagram

Co myslicie o takim sposobie compozycjonowania
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Punisher17
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 163

Post autor: Punisher17 »

przeczytalem wlasnie zasady...

AoS jest jeszcze gorszy niz lotr w ktorego sporo grywalem. Napisanie 4+ to wound w statystykach zamiast sily i tafa to totalna porazka... Nie widze sensu w graniu na te warscrolle.. zero balansu i przy tym zero frajdy. kto kupi wiecej modeli ten wygra.

pol roku temu sprzedalem modele do battla w obawie przed czyms takim. Jestem szczesliwym graczem wh40k i Infinity. Polecam
Jak nie jeden to sto jeden

Awatar użytkownika
DarkAngel
Oszukista
Posty: 822
Lokalizacja: Wataha - Racibórz/Wrocław

Post autor: DarkAngel »

Zastanawiam się czy przerzucić się na 40k (kiedyś grałem), czy całkiem porzucić GW i zacząć grać w OiM, bo ten AoS to moim zdaniem jakieś kompletne nieporozumienie

Szkoda tylko moich Dark Elves...
"Nie może być kompromisu między wolnością a nadzorem ze strony rządu. Zgoda choćby na niewielki nadzór jest rezygnacją z zasady niezbywalnych praw jednostki i podstawieniem na jej miejsce zasady nieograniczonej, arbitralnej władzy rządu." - Ayn Rand

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2011
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

@QC
Może chociaż 2 hero? 2magów-2warlordów-1:1 - można coś tu pokombinować. Poza tym wtedy ma się jakiegoś herosa oprócz generała, jakiś kowboj, bsb czy coś. Imo warto w ten sposób.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Hoax pisze:@QC
Może chociaż 2 hero? 2magów-2warlordów-1:1 - można coś tu pokombinować. Poza tym wtedy ma się jakiegoś herosa oprócz generała, jakiś kowboj, bsb czy coś. Imo warto w ten sposób.
Dzis pogramy i popaczymy. Chce na pcozatek bez szalu zoabczyc rownowage miedzy command ability a czarami (np. command Skarsnika wylaczajacy breaki na NG jest ciekawy)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
PAWEL.KAROLAK
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk / Glasgow

Post autor: PAWEL.KAROLAK »

Rozpacz trwa... Ave real Warhammer!
High Elves
Wojna o Brodę!

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2011
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

@QC
BSB szurów tak samo - wszystkich w unitów w 13". Tyle że nie robi nic poza tym. A z drugiej strony jak szczurowe unity mają po 4-6 bravery to jeden wound z arcane bolta i sypie sie kawał unitu, wiec ratowanie tego imo konieczne.

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Ja bym w to pograł tylko jak tu limity ustalać, brak punktów jest śmieszny. Czytam zasady Empire i VC obie mi się podobają tylko jak to składać na gębę bez restrykcji?
Dla przykładu interesuje mnie ten gotowiec state troop detachmnet :
generał itd w tym 1 unit of Gs pistoliers or outriders. Co to unit ile modeli 5 , 10 20?
Obrazek






_________________

Awatar użytkownika
dzikki
Kretozord
Posty: 1727

Post autor: dzikki »

Posiedziałem i polatałem po blogach - w sumie opinie są bardziej w stronę plus niż minus.
Tutaj przykładowa wypowiedź od taleofthepainter, który recenzował najnowszego WD:
Finally you get a Free Age of Sigmar rules pull out in the centre of the magazine. I like the way the Games Designers have removed all the complexity of the game. I feel like I could walk into a GW now, buy a couple of boxes of models, go home and download the data scrolls to my iPad for those boxes and just play a game. Seriously, this really appeals to me. I'm a 40k collector and the 200 page rule book and then having to buy a codex and read that as well before I even play a game is off putting. It's a bold move by the designers, but I honestly think it's genius.
""A Dwarf is'n short, he is concentrated in every aspect" !"

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

ludzie na tym forum piszą że kto zacznie turę ten wygra :) no lol - chyba mają problemy z przeczytaniem prostej instrukcji :

Gracz rozgrywający swoją turę wybiera jednostkę,
którą chce przeprowadzić atak, po czym to samo
robi przeciwnik. Gracze atakują naprzemiennie
aż do chwili, gdy wszystkie jednostki zdolne do
walki w tej fazie przeprowadzą po jednym ataku.
Jeśli jedna ze stron zakończy przeprowadzanie
wszystkich ataków jako pierwsza, przeciwnik
przeprowadza wszystkie pozostałe ataki, wybierając
kolejne jednostki. W fazie walki żadną z jednostek
nie można zaatakować więcej niż raz. Atak jest
podzielony na dwa etapy: najpierw jednostka
zajmuje pozycje, a następnie gracz atakuje
kolejnymi modelami należącymi do tej jednostki.

Czyli w jednej walce bije ja jako 1 w następnej ty potem znowu ja - etc - moim zdaniem super...
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kilkerin
Wałkarz
Posty: 54

Post autor: Kilkerin »

A jest takie coś jak inicjatywa ? Czy wszyscy leją się na raz ?
Edit, ok już czaje - przyzwyczajenia wzięły górę i nie ogarnąłem

Zablokowany