ETC 2012
Moderator: swieta_barbara
Re: ETC 2012
jak dla mnie powinno się dodać słonko które jest o wiele gorsze od pitki (ale słonko nie jest uniwersalne), podobnie do chosenów działają knighci.
Cap z goblinów był zdjęty, żeby je 'odblokować' i żeby nie było kloca savage w każdej rozpie jako jedynej słusznej opcji. Jak pojawi się znów cap 50 czy 60 modeli, to nadal to będzie gówno i ludzie przestaną to wystawiać. 70-80 sztuk to dopiero jest realna siła, ale kosztuje to 300 pts, więc za darmo nie jest. Dodatkowo ma 4 mova, 5ld i animozję. Po prostu game breaking..
Wystawiałem takie mega oddziały w kilku ostatnich bitwach, żeby je sprawdzić. Są dobre, ale z jednym zastrzeżeniem. Są dobre jak na O&G. Templaty i czary takie jak dwellersy/flamesy/plaga zabijają po 30 modeli. A w kombacie spadają garściami. A jak zabraknie ld generała to cały kloc spada od byle gówna.
Zresztą obcinanie O&G, armii która robi aktualnie chyba najgorsze wyniki w kraju (obok WE?), to jakieś nieporozumienie.
Wystawiałem takie mega oddziały w kilku ostatnich bitwach, żeby je sprawdzić. Są dobre, ale z jednym zastrzeżeniem. Są dobre jak na O&G. Templaty i czary takie jak dwellersy/flamesy/plaga zabijają po 30 modeli. A w kombacie spadają garściami. A jak zabraknie ld generała to cały kloc spada od byle gówna.
Zresztą obcinanie O&G, armii która robi aktualnie chyba najgorsze wyniki w kraju (obok WE?), to jakieś nieporozumienie.
My point is, że globalne ograniczenia są do dupy. Np: Cięcie slavów poprzez globalne rozwiązania ogranicza gobliny, men at armsów, piechote empire itd... A wystarczy ograniczyć slavów.
- słonko
- knighci z 3+ wardem
- brak limitu kostek na czar u DE
- 2x abomkaDębek pisze:Lista przegięć oraz idiotyzmów w WFB IMO:
- choseni z 3+ wardem
- 2xhydra
- slavy
- spam elektryków
- spam eteryków
- siren song
- death+bane head
- death+greedy fist
- spam harpii w DE
- spam skinków
- 2xsalamandry
- sztormówa
- eterycznosć+CoC
- POK+CoC
- Master of Sorcery na Bzyku
- 2xczołg
- brzytwa
- dwellersy
- 13stka
- infernal gateway
Innych osobiscie nie znam.
- słonko
- knighci z 3+ wardem
- brak limitu kostek na czar u DE
Poniżej "siła" strzelania w zależności od jednostek. Uwzględniam CAP na strzelców oraz 450 pkt. na pojedynczy unit. Nie liczyłem plujek Natomiast w DE liczyłem zwykłe kusze, bo wiadomo, że Shady będą nieco lepsze.
Jak widać na obecne zasady DE są co najwyżej przeciętne, a nawet jakby im CAP przywrócić normalny tak jak innym, to też szału nie robią. Oczywiste jest, że najlepiej sobie radzą jak się nie ruszają.Unit, number of wounds (long range and move, long range, short range and move, short range) (against T3):
* Leadbelchers (20 models): 15,56 15,56 23,33 23,33
* Glade Guards (45 models): 11,25 11,25 20,00 20,00
* Dark Elves (45 models): 7,50 15,00 15,00 22,50
* Dark Elves (35 models): 5,83 11,67 11,67 17,50
* Elves (45 models): 7,50 11,25 11,25 15,00
* Handgunners (45 models): -,- 10,00 -,- 15,00
* Thunderers (45 models): -,- 15,00 -,- 20,00
Unit, number of wounds (long range and move, long range, short range and move, short range) (against T4):
* Leadbelchers (20 models): 11,67 11,67 17,50 17,50
* Glade Guards (45 models): 7,50 7,50 15,00 15,00
* Dark Elves (45 models): 5,00 10,00 10,00 15,00
* Dark Elves (35 models): 3,89 7,78 7,78 11,67
* Elves (45 models): 5,00 7,50 7,50 10,00
* Handgunners (45 models): -,- 7,50 -,- 11,25
* Thunderers (45 models): -,- 11,25 -,- 15,00
Unit, number of wounds (long range and move, long range, short range and move, short range) (against T5):
* Leadbelchers (20 models): 7,78 7,78 11,67 11,67
* Glade Guards (45 models): 3,75 3,75 10,00 10,00
* Dark Elves (45 models): 2,50 5,00 5,00 7,50
* Dark Elves (35 models): 1,94 3,89 3,89 5,83
* Elves (45 models): 2,50 3,75 3,75 5,00
* Handgunners (45 models): -,- 5,00 -,- 7,50
* Thunderers (45 models): -,- 7,5 -,- 10,00
Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Scimi, ale to zestawienie w realiach turniejowych wypada słabo - nie wystawia się takich ilości leadbelcherów, praktycznie w ogóle się ich nie wystawia, bo brakuje dla nich miejsca.
w podobnej sytuacji są thundzi... bardzo rzadko widuję też handgunnersów w takich ilościach...
siła indywidualna jednostki to jedno, ale ważniejsze jest to jak się to komponuje z resztą armii.
w podobnej sytuacji są thundzi... bardzo rzadko widuję też handgunnersów w takich ilościach...
siła indywidualna jednostki to jedno, ale ważniejsze jest to jak się to komponuje z resztą armii.
nie liczyłeś armourów a obecnie lata popularne + i AP dużo daje, poza tym kto widział 20 leadów (860), 45 gladów (540), HE łuki (495), i nie licząc że Kusze jako jedyne mają Light armour.
Jeżeli chodzi o corowe strzelanie to GG, kusze a potem długo nic (HE nie mają za bardzo wyboru). Inną historią są skinki które ciężko zabić a dość dobrze im to plucie idzie
Jeżeli chodzi o corowe strzelanie to GG, kusze a potem długo nic (HE nie mają za bardzo wyboru). Inną historią są skinki które ciężko zabić a dość dobrze im to plucie idzie
Tak własnie powstają tzw, badania "na zlecenie". Prowadzą Ledzi za 860 pkt - niewystwialni w takiej ilosci bo w przeciwieństwie do całej konkurencji idą ze specjali. To bardzo istotny czynnik, zwlaszcza, że przy DE, nie wiedzieć czemu pominąłes jednak shadów, ktorzy przy zdjęciu limitu kosz pojawia się w wielu rozpach w sile 3 unitów. Do tego nie uwzgledniłes wielu unitów strzelców, którzy mogli by podniesć pozycję DE. Łuczników z brety, Łuczników TK, Łucznikow orkowych itd...
Żeby była jasnosć, IMO ogólne limity: maszyn, pestek, jednostek danego typu, modeli w unicie, kosztu oddziału uważam za durne i przyczyniające się do powstawania rozp klonów, ale Twoje zestawienie jest, jak to mówił klasyk, tendencyjne.
Porównując kuszników i handgunnersów warto też pamiętac, że nie strzelaja po ruchu - a to bardzo dużo zmienia.
Żeby była jasnosć, IMO ogólne limity: maszyn, pestek, jednostek danego typu, modeli w unicie, kosztu oddziału uważam za durne i przyczyniające się do powstawania rozp klonów, ale Twoje zestawienie jest, jak to mówił klasyk, tendencyjne.
Porównując kuszników i handgunnersów warto też pamiętac, że nie strzelaja po ruchu - a to bardzo dużo zmienia.
Ostatnio zmieniony 11 mar 2012, o 12:43 przez Dębek, łącznie zmieniany 1 raz.
Oj, zdaję sobie sprawę, że to wszystko uproszczenia - po prostu porównałem potencjalne mozliwości, a że ktoś nie wystawia tego czy owego. Poza tym nie uwzględniłem coverów, strzelania w skirmish itd. - wielu rzeczy. Uważam i tak, że Leady i GG mają dobre strzelanie, głównie przez to, że czy po ruchu czy nie, strzelają tak samo - daje to przy okazji większy potencjalny zasięg, ale no takie są ich zasady.
Obecny limit na Shadów jest 20 sztuk - może powinien być niższy przy zniesieniu specjalnego capa na kusze w ogóle (nawet niech bohaterowie i rydwany się do limitu liczą) - tak przynajmniej uważam, choć akoś specjalnie często 2 x 10 Shadów i tak nie widziałem aktualnie.
Osobiście uważam, że powinno się po prostu część armii zostawić jak jest, część lekko ograniczyć, no i tym najbardziej "pokrzywdzonym przez los" dać jakieś dopakowanie - to tyle w temacie uściśleń. Globalne są bez sensu, bo ścinają też te armie którym chcemy pomóc.
Obecny limit na Shadów jest 20 sztuk - może powinien być niższy przy zniesieniu specjalnego capa na kusze w ogóle (nawet niech bohaterowie i rydwany się do limitu liczą) - tak przynajmniej uważam, choć akoś specjalnie często 2 x 10 Shadów i tak nie widziałem aktualnie.
Osobiście uważam, że powinno się po prostu część armii zostawić jak jest, część lekko ograniczyć, no i tym najbardziej "pokrzywdzonym przez los" dać jakieś dopakowanie - to tyle w temacie uściśleń. Globalne są bez sensu, bo ścinają też te armie którym chcemy pomóc.
Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Dlatego moim zdaniem nalezałoby się zastanowić co tak naprawdę służy ograniczaniu realnych przegięć, a co nie.
IMO nalezałoby zostawić:
- limit 12 kostek na fazę magii
- limit 5 kostek na czar
- lookout na dwellersy/13stkę/infernala efekt 11-12
- poza wiatrami magii max +2 dodatkowe kostki do casta/dispela niezależnie od zródła ich generowania
Ograniczenia armijne:
Woch - ban na favorkę
DE - ban na POK+CoC, Harpie 0-3, hydra 0-1
Lizz - ban na feedback/death+banehead, ban na eterycznosć+CoC, salki 0-1, corowe skinki 0-4
Skavy - abomka 0-1, elektrycy 0-3, slavy 0-3 i max 40 w unicie
Demony - ban na siren song, MoS na bzyku wybiera 2 czary z lora, furie 0-3
Vampiry - eteryki 0-3
Ogry - ban na death+greedy fist
Empire - czołg 0-1
HE - ban na BoH+BoS
IMO nalezałoby zostawić:
- limit 12 kostek na fazę magii
- limit 5 kostek na czar
- lookout na dwellersy/13stkę/infernala efekt 11-12
- poza wiatrami magii max +2 dodatkowe kostki do casta/dispela niezależnie od zródła ich generowania
Ograniczenia armijne:
Woch - ban na favorkę
DE - ban na POK+CoC, Harpie 0-3, hydra 0-1
Lizz - ban na feedback/death+banehead, ban na eterycznosć+CoC, salki 0-1, corowe skinki 0-4
Skavy - abomka 0-1, elektrycy 0-3, slavy 0-3 i max 40 w unicie
Demony - ban na siren song, MoS na bzyku wybiera 2 czary z lora, furie 0-3
Vampiry - eteryki 0-3
Ogry - ban na death+greedy fist
Empire - czołg 0-1
HE - ban na BoH+BoS
Zajebiste.Dębek pisze:Dlatego moim zdaniem nalezałoby się zastanowić co tak naprawdę służy ograniczaniu realnych przegięć, a co nie.
IMO nalezałoby zostawić:
- limit 12 kostek na fazę magii
- limit 5 kostek na czar
- lookout na dwellersy/13stkę/infernala efekt 11-12
- poza wiatrami magii max +2 dodatkowe kostki do casta/dispela niezależnie od zródła ich generowania
Ograniczenia armijne:
Woch - ban na favorkę
DE - ban na POK+CoC, Harpie 0-3, hydra 0-1
Lizz - ban na feedback/death+banehead, ban na eterycznosć+CoC, salki 0-1, corowe skinki 0-4
Skavy - abomka 0-1, elektrycy 0-3, slavy 0-3 i max 40 w unicie
Demony - ban na siren song, MoS na bzyku wybiera 2 czary z lora, furie 0-3
Vampiry - eteryki 0-3
Ogry - ban na death+greedy fist
Empire - czołg 0-1
HE - ban na BoH+BoS
Jeżus pisze:Trubas okazałeś się mieć większą choppę, więc masz swoją nagrodę:
Zawsze chciałem być w Nemezis
Ale hate na demony widzę, że AR team przekonał Cię do tego, że MoS jest TAK gięty na bzyku, że trzeba go banować. Twój pomysł ma sens gdyby nie było tego: "gifts 0-1"
A gdzie ja napisałem gifts 0-1?Lidder pisze:Ale hate na demony widzę, że AR team przekonał Cię do tego, że MoS jest TAK gięty na bzyku, że trzeba go banować. Twój pomysł ma sens gdyby nie było tego: "gifts 0-1"
MoS jest gięty. O powodach nie chce mi się nawet pisać.
Aż dziwi mnie Scimi że w twoim zestawieniu nie pojawili się w imperium outriderzy, pewnie wygraliby konkurencję z zapasem i jeszcze bardziej potwierdzili, że te kusze DE takie biedne.
Co do limitów to fascynuje mnie hate na banehead i deatha, który to combos jest fajny do momentu kiedy ktoś nad tym chwilę nie pomyśli, bo w praktyce jest to 15pkt i zablokowanie enchanted itemu na slanie za dodatkową 1 ranę na wybranym herosie(więcej tylko przeciwko ogrom i lordom którzy się leczą). Nie jest to słaby zestaw ale jest mocno przeceniany przez ludzi. Znacznie mocniejszy był w 7 edycji kiedy to zabijał 0-wką z metalu jakiegoś kowboja, a jakoś wtedy nie podlegał restrykcją.
Nie mniej ogólne spostrzeżenie że globalne limity bardzo często ograniczają totalnie dziwne opcje jest jak najbardziej słuszne, aczkolwiek patrząc na 0-2 stedzie może gdzieś jest sens, którego my malutcy nie ogarniamy.
Co do limitów to fascynuje mnie hate na banehead i deatha, który to combos jest fajny do momentu kiedy ktoś nad tym chwilę nie pomyśli, bo w praktyce jest to 15pkt i zablokowanie enchanted itemu na slanie za dodatkową 1 ranę na wybranym herosie(więcej tylko przeciwko ogrom i lordom którzy się leczą). Nie jest to słaby zestaw ale jest mocno przeceniany przez ludzi. Znacznie mocniejszy był w 7 edycji kiedy to zabijał 0-wką z metalu jakiegoś kowboja, a jakoś wtedy nie podlegał restrykcją.
Nie mniej ogólne spostrzeżenie że globalne limity bardzo często ograniczają totalnie dziwne opcje jest jak najbardziej słuszne, aczkolwiek patrząc na 0-2 stedzie może gdzieś jest sens, którego my malutcy nie ogarniamy.
Wciąż mi mało.Lipti pisze:Przecież Dębek napisał, że się wybiera a nie losujeLidder pisze:Ale hate na demony widzę, że AR team przekonał Cię do tego, że MoS jest TAK gięty na bzyku, że trzeba go banować. Twój pomysł ma sens gdyby nie było tego: "gifts 0-1"
Pomysł Dębka na AR zajebisty. Brakuje mi tylko capu punktowego na oddziały i jakiegoś limitu corów i artylerii, ale i tak jest mega.
Wieszkto pisze:Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...