Sędziowski Rynsztok

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Korhil
Chuck Norris
Posty: 580

Re: Sędziowski Rynsztok

Post autor: Korhil »

z tego co wiem to można, ale zalicza się to do tak zwanego worst play na równi z rzeczami takimi jak asek w shadach i ujawnianie go w celu zaszarżowania w pierwszej turze lub overguessing. Jeżeli grasz towarzysko to przeciwnik może spakować figurki i tyle, a na turnieju to sam nie wiem - zależy to głównie od podejścia sędziego. Osobiście odradzam ;D
Imperial stormtroopers can never die. They can only go to hell and regroup.

Awatar użytkownika
Dastor
Masakrator
Posty: 2637
Lokalizacja: Warszawa- Cobra Kai

Post autor: Dastor »

Nie chciałem zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj.

Sytuacja z bitwy z Semim w tą niedziele:

5 ghouli z lordem VC i 2 nekrosami dostało na bok fasta he a od przodu shadow warriorów ( 2 doszło). W wyniku walki został tylko lord VC (tak, wiem jednak to możliwe;)) tak, że nie stykał się z fastem a tylko z shadow warriorami. Czyprzesuwamy fasta tak żeby się stykał z lordem? Czy po kombacie fast jako, że nie jest już w styku jest poza walką?
Obrazek

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

proste, że przesuwacie!

gamonie
Obrazek

Awatar użytkownika
Górken
Falubaz
Posty: 1005
Lokalizacja: Lublin/ Kraków

Post autor: Górken »

jak działają czary ogrowe na rhinoxy (czy w ogóle działają)


strzelanie- usuwam modele raz z jednej raz z drugiej strony czy usuwam model i wyśrodkowuje oddział?
Podpis usunięty - nieregulaminowy. Administracja

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Czyprzesuwamy fasta tak żeby się stykał z lordem?
Przesuwasz lorda, żeby się stykał z oboma oddziałami
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Burgund
Chuck Norris
Posty: 376
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Burgund »

Pytanie:
Jakiego save ma kowadlo potraktowane 11-12 z skavenskiego dzwonu?

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

To ja jeszcze raz zapytam:
w erracie lizaków czytamy:
Q. Does the ‘free’ power dice gained from Focused Rumination count
against the power limit? (p43)
A. Yes.
Mamy slaana z ruminationem i focusem (czyli zna cały lore i do każdego czaru używa darmowej dodatkowej kostki).
Jak w takiej sytacji działa powyższy zapis erraty na początku fazy magii?
  • a) zabiera 1 PD za 1 darmową kość do pierwszego czaru (i jeśli slaan może czarować, to w żadnym momencie nie można mieć więcej niż 11 PD)
    b) zabiera 7 PD za możliwość użycia 7 darmowych kości
??
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

Górken pisze:jak działają czary ogrowe na rhinoxy (czy w ogóle działają)
w ogóle nie działają. Magia ogrów szczegółowo wymienia jednostki na które może oddziaływać - odpadają yheti, rhinoxy, scrapy, gnoblary i gorgery.
edit: ort
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2658
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

zembol pisze:To ja jeszcze raz zapytam:
w erracie lizaków czytamy:
Q. Does the ‘free’ power dice gained from Focused Rumination count
against the power limit? (p43)
A. Yes.
Mamy slaana z ruminationem i focusem (czyli zna cały lore i do każdego czaru używa darmowej dodatkowej kostki).
Jak w takiej sytacji działa powyższy zapis erraty na początku fazy magii?
  • a) zabiera 1 PD za 1 darmową kość do pierwszego czaru (i jeśli slaan może czarować, to w żadnym momencie nie można mieć więcej niż 11 PD)
    b) zabiera 7 PD za możliwość użycia 7 darmowych kości
??
przecież nie masz obowiązku użycia tej kości. przed rzutem na czar musisz tylko się zdecydować czy jej użyjesz.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Może jakiś mod coś im napisze?
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

mod napisze im - nie wiadomo co z focusem bo errata jest klasycznie niejasna. poczekajmy na klaryfikację GW lub uściślenie.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

2) Specjalne zasady - mają napisane, że się kumulują, ale warto to zweryfikować (np. mogą się kumulować dwie różne zasady, pytanie brzmi, czy dwie takie same zasady się kumulują, np. 2 x AP
a) proponuję uznać, że wszystkie zasady wymienione w tej sekcji się kumulują, czyli 2xAP daje dodatkowo -2 SV, frenzy+extra hand weapon daje 2x extra attacks, czyli +2 ataki (podobnie jak 2x frenzy).


36. Jak działa "kombinowanie" się zasad specjalnych?
a) Łączą się ze sobą tylko różne zasady specjalne. Wiele instancji tej samej zasady specjalnej daje tylko jeden bonus. Oznacza to m.in., że jednostka z frenzy wyposażona w extra hand weapon ma w sumie +1 atak.
b) Takie same zasady specjalne łączą się wielokrotnie. Oznacza to np., że jednostka z frenzy i ze sztandarem dającym frenzy otrzymuje +2 ataki.
c) ....
ehh IMO nie kumuluje się: 2x KB , 2xfrenzy 2x flaming itp natomiast kumuluje sie 2x hw + frenzy, 2x rany + flaming, itp
Slepy zaułek. Całkowicie. Panowie, jak macie uscislac, to z głową. Najbardziej sensownej opcji w ogole nie przedstawiacie do wyboru. Multiplikacja zasad specjalnych oznacza, ze mozna posiadac kilka zasad specjalnych i ze posiadanie kilka zasad specjalnych daje wiele korzysci. Jest to dozwolone, jesli nie zostalo napisane, ze jakichs zasad specjalnych laczyc nie wolno. Nie chodzi o zgode na multiplikowanie jednej zasady. Jezeli wiec ktos ma frenzy i additional hand weapon to ma +2 ataki. To jest sensowne, zrozumiale i nawet zgodne z tradycja 7ed. WFB. Tymczasem w glosowaniu takiej opcji w ogole nie ma. :shock:
Jak ktos jest frenzy to juz bardziej frenzy byc nie może. Podrecznik nie przewiduje stopniowania tej zasady specjalnej tak, jak stopniowane jest np. Magic Resistance. Masz frenzy to znaczy ze jestes w furii. Jesli masz dwa frenzy to jestes... w furii. A nie w furii(2). Poza wymienionymi zasadami znoszenia sie zasad (np. ASF vs ASF) nie ma mowy o wzajemnym znoszeniu sie innych zasad. Jesli wiec ktos mialby 2x KB, a ktos inny ma immune to KB, to nie znaczy , ze jeden KB sie znosi z immune a drugi KB dziala normalnie. Jesli ktos ma flame ataki, bo ma płonące strzały, to znaczy, ze te strzały płoną, drugi flame atak nie sprawi, ze będą płonęły bardziej, albo ze przy trzecim flame attacku na jednostce oddzial nie strzela juz strzalami tylko rzuca napalm na wroga. Apaluje o rozsadek.

Jesli slowo "mulitple" sprawia tylko klopotów interpretacyjnych, to uscislijcie to po prostu "ignore this sentence" bo inaczej wpadniemy na pomysł, ze mozna mieć podwójne latanie (40"?) albo... podwojne frenzy, albo KB. :shock:
30. Czy maszyny pivotują zaraz przed strzałem, czy tylko w fazie movementu?
a) Maszyny wykonują "pivot" w fazie ruchu (RB, s 112). Mogą strzelac do celów (punktów) znajdujących się w ich zasięgu wzroku. Wirtualny LOS maszyny mierzymy według podstawki - jeśli takowej nie ma, wszelkie wątpliwości rozstrzygane są na niekorzyść właściciela maszyny.
Nie wiem po co chcecie to uscislac? Przeciez ten ruch jest czysto kosmetyczny i estetyczny (ze maszyny strzelaja tam, gdzie sa zwrocone). Jaki ma to wplyw na rozgrywkę? Nigdzie nie jest napisane, ze ruch jest wykonywany w fazie ruchu. Zostanmy tu lepiej przy 7ed wykladni - wybierasz cel - obracasz maszyne, strzelasz. Nie ma podstaw, by od tego odchodzic.
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Jak ktos jest frenzy to juz bardziej frenzy byc nie może.
Może - przynajmniej w AB do skavenów. Kiedyś się wprost frenzyki kumulowały, teraz nazywa się toto death frenzy z czary albo jakoś na "r" jeżeli używasz skavenbrew i wyrzucisz 6 - po prostu zamiast jednego masz dwa dodatkowe ataki i w sumie czemu nie ?

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Qc-Rat pisze:
Jak ktos jest frenzy to juz bardziej frenzy byc nie może.
Może - przynajmniej w AB do skavenów. Kiedyś się wprost frenzyki kumulowały, teraz nazywa się toto death frenzy z czary albo jakoś na "r" jeżeli używasz skavenbrew i wyrzucisz 6 - po prostu zamiast jednego masz dwa dodatkowe ataki i w sumie czemu nie ?

Dokladnie z tego samego powodu, dla ktorego majac dwa razy scout nie masz zadnych dodatkowych bonusow. Nie wystawiasz sie 6" od przecinika zamiast 12" i nie masz nagle pozwolenia na szarzowanie w pierwszej turze, jesli zaczynasz.

Nie ma zadnej zasady specjalnej, ktora by sie w rozsadny i intuicyjny sposob kumulowala. Poza MR, ktore ma to jasno opisane. To jasno wskazuje, ze takiej opcji w ogole nie przewidziano. Podwojny poison? To znaczy co? Masz autowound jesli rzucisz 5+ na hita? A moze masz wounda na 6+ i jakis inny bonus (np. dwa posiony daja w efekcie poison i KB, bo to sa tak zajebiscie zatrute ciosy).

Dopuszczenie multiplikowania jednej zasady specjalnej jest nadinterpretacja i generuje wiecej problemow, niz rozwiazuje.
Obrazek

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Zarówno frenzy, jak i additional hand weapon, dają zasadę specjalną extra attack. Więc albo można kumulować np zarówno 2 razy frenzy co Xhw+frenzy, albo nie można w ogóle kumulować tej samej (extra attack) zasady specjalnej.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Dokladnie - mozna mutliplikowac zasady specjalne na modelu (ale nie te same). A jednak nie widac tego w propozycjach odpowiedzi na LS.
Obrazek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Problem daloby sie rozwiazac na kilka sposobow ( w zaleznosci, w ktorym kierunku zmierzamy ):
1) takie same sie nie kumuluja
2) tylko niektore sie kumuja (uscislenie - lista)
3) jak w 1 + Xhw i Frenzy potraktowac jako 2 rozne zasady (efekt to +2A)

2 i 3 wydaja sie najsensowniejsze nie tylko ze wzg na to co jest teraz, ale rowniez na nadchodzace kwiatki. GW idzie na latwizne, tworzy specialne zasady, gdzie kazda nastepna to zlepek podstawowych.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

To jest 36 opcja a), zdążyliśmy już nawet w osobnym temacie się co do tego zgodzić. Ten sam wątek 2x był moim błędem redakcyjnym, już poprawionym (na tym etapie szykujemy listę do głosowania - nie głosujemy jeszcze).

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

Kod: Zaznacz cały

1) Reform w close combacie - zasada zachowania środka oddziału bardzo go ogranicza (praktycznie możliwy jest tylko turn i ew. bardzo mały expand frontage, modele na niekwadratowych podstawkach nie mogą nawet zrobić turna w bok. Czy tak ma być, czy piszemy własne zasady reforma?
a czy nie powinno byc tak, ze jak kawaleria robi combat reform to obracamy ich wzgledem srodka i dostawiamy do przeciwnika?

Kod: Zaznacz cały

30. Czy maszyny pivotują zaraz przed strzałem, czy tylko w fazie movementu?
a) Maszyny wykonują "pivot" w fazie ruchu (RB, s 112). Mogą strzelac do celów (punktów) znajdujących się w ich zasięgu wzroku. Wirtualny LOS maszyny mierzymy według podstawki - jeśli takowej nie ma, wszelkie wątpliwości rozstrzygane są na niekorzyść właściciela maszyny. 
na 109s jest napisane, ze pivotuje tuz przed strzalem.

Kod: Zaznacz cały

32. Czary potocznie zwane "snajperkami" (bąble nurgla WoCHu, trzy czary z Lore of Death itd.) - jak działają przeciwko pojedynczym złożonym modelom - np. bohaterom na potworach? W RB jest napisane, że bohater w takim przypadku może zostać zaatakowany bezpośrednio, tylko wtedy gdy atak ma zasadę "sniper".
a) Wszelkie tego rodzaju trafienia/rany z czarów rozstrzygane są jak trafienia ze strzelania (RB s. 36). A zatem w wypadku pojedynczego modelu itp., trafienia są rozlosowywane (RB s. 105)
a czy zasada sniper nie podnosi sie tylko dla broni? w koncu daje kare -1 do hita. same spelle raczej nie moga miec tej zasady. jak jest napisane, ze wybierz cel, to imho mozna by trafic nawet bohatera na monsterze.

i co do kumulowania sie specialnych zdolnosci, to wydaje mi sie, ze poki nie stoi inaczej (np: 3X multiple shots, MR czy inne) to te same sie nie kumuluja (np: 2X frenzy dawalo by +1A, KB, poison czy ASF). jednak laczenie roznych zdolnosci, nawet takich ktorych rezultat bylby taki sam, powinno sie kumulowac (np. extra atack + ahw + frenzy dawalo by w sumie +3A).

i jak jest w koncu z zasada "make way"? (juz tutaj pytam bo w pytaniach nikt nie odpowiedzial)
czy przy szarzy z flanki/tylu bohater ustawia sie przodem do przeciwnika czy bokiem/tylem. jest to dosc istotne jak sie ma bohatera z hand weaponem + shieldem, czy wtedy przysluguje pary ward na 6+?

--- edit ---
poprawiona literowka (ktora caly czas mozna zobaczyc w cytacie Oni No Maćko :P )
Ostatnio zmieniony 16 lip 2010, o 10:54 przez Morsereg, łącznie zmieniany 1 raz.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

Morsereg pisze:i co do kumulowania sie specialnych zdolnosci, to wydaje mi sie, ze puki nie stoi inaczej (np: 3X multiple shots, MR czy inne) to te same sie nie kumuluja (np: 2X frenzy dawalo by +1A, KB, poison czy ASF). jednak laczenie roznych zdolnosci, nawet takich ktorych rezultat bylby taki sam, powinno sie kumulowac (np. extra atack + ahw + frenzy dawalo by w sumie +3A).
+1
dodatkowo bezczelnie przekleje swój post z innego tematu powielającego tędyskusję: "Czytam ten cholerny podręcznik i wychodzi mi coś jeszcze innego: (tłumaczenie bardzo lightowe i skrótowe) Może się to wydawać oczywiste, ale jeśli nie napisano inaczej, model nie ma żadnych zasad specjalnych. Większość zasad specjalnych dawana jest modelowi przez stosowny wpis w jego Księdze Armijnej. Dodatkowo ataki modelu mogą dostać dodatkowe bonusy wynikające z ekwipunku, którego używa. Podobny efekt (czyli boosty do ataków) model może uzyskaćz czarów, które zostały na niego rzucone lub nawet może w wyniku przebywania na jakimś szczególnym terenie (dającym jakieś specjalne zasady). Jeśli zajdzie taka sytuacja zasady dotyczące ekwipunku, czarów i terenów specjalnych wyjaśnią co trzeba (w sensie, że wszystko wymienione ma opisane zasady które dają modelowi). Jeśli nie jest zapisane inaczej to efekty te się kumulują.

Z tego zapisu wynika mi tylko i wyłącznie chęć wytłumaczenia przez GW, że jeśli masz mieczyk, który daje Ci killing blow a potem rzucisz na ten model czar dający Ci +2 siły to ta "kumulacja" polega na tym, że masz i KB i +2 siły a nie, jakby można było interpretować, jedna zasada specjalna zastępuje drugą, czyli znika KB i masz tylko +2 siły. Zapis o "jeśli nie zapisane inaczej" odnosi się do np. zbroi, która daje +2 save z zapisem, że tego save nie można polepszyć (przykład TYLKO dla zobrazowania o co mi chodzi i wiem, że to niby nie zasada specjalna, ale nie chce mi się teraz wymyślać lepszego przykładu - jak ktoś rozumie o co mi chodzi i nie odrzuca tego z założenia to przykład sam znajdzie )"
Generalnie chodzi o czytanie całości i wyczucia w jakim duchu dane sformułowanie zostało użyte a nie wyrywanie frazy z kontekstu. Babolem tu jest tylko i wyłącznie wrzucenie extra attack jako zasady specjalnej.
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

Zablokowany