Pytania ogólne v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2658
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Re: Pytania ogólne v 2.0

Post autor: Pająk »

@ Rakso

nie masz. Wg RB, żeby dostać 100 pkt. to musisz go sam zabić, lub gdy ginie od ucieczki po oblanym breaku.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Marks pisze:Odnośnie Hexów - właśnie dlatego o to pytałem; dystrybucja to dystrybucja. Znam zapisek w ab (podobnie jak wiem co ten skrót oznacza:P), i tutaj pojawiała się wątpliwość, chętnie wysłuchałbym odpowiedzi Shina albo innego Liddera.
korzystasz z t maszyny. To nie jest CC.

Podobniejak inne manglery i fanatycy.

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

White Lion pisze:Niestety Rakso jak widzisz po wypowiedzi Arbitra spora część graczy jednak olewa to i strzela mierząc tak aby trafić cel którego nie widzi.

Przyznam że miałem kilka razy doczynienia z takimi przypadkami gdy grałem a nie sędziowałem ale z satysfakcją powiem że wydrukowane "worst play" oraz poproszenie sędziego i spokojne wytłumaczenie sytuacji za każdym razem pozwoliło mi postawić na swoim :)
Wydaje mi sięże nie masz racji.
Tak się sklada że również kilka razy mialem taki przypadek i tylko raz zostala podważona moja interpretacja (bylo to w Łodzi na masterze) i sędzia gówny ją potwierdzil.
Natomiast masz rację jeśli chodzi o sutacje gdy DP bylby w walce.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Paraszczak pisze:Ja mam pytanie. Na którym etapie jest błąd w rozumowaniu:

1. Tworzymy oddział 2 modelowy dołączając jednym magiem on foot do drugiego maga on foot.
2. Do boku tego oddziału dołączamy Pegaza.
3. Do drugiego boku dołączamy drugiego Pegaza.
4. W następnej turze wychodzimy obydwoma Magami.
5. Tworzy się Dwupegazowy Skirmish Bojowy.
Świetna sprawa, o ile to legalne faktycznie? Natomiast moje pytanko brzmi, czy nie da się tego zrobić właściwie z jednym Magiem, no bo pojedyncza Postać to też Unit chyba, nie? :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Na 97 Rb jest napisane że charactery nie mogą się dołączać (między innymi) do flyers. Więc to się nie da.
Chyba że ktoś chce to zinterpretować w drugą stronę że to flyers dołączają do unita z 2 character'ów więc teoretycznie obchodzą to ograniczenie, ale śliskie to.

BTW
to czy Zzzzap! Doomwheela będącego w CC z maszyną liczy się przeciwko T maszyny czy załogi? Teoretycznie CC, ale strzela będąc w CC i nie jest to shooting attack.
Obrazek
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
sly
Chuck Norris
Posty: 459

Post autor: sly »

czy Charmed Shield jest magiczną ochroną?? czy oblanie ochrony pierwszego trafienia na 2+ z tego przedmiotu pozwala normalnie użyć armor save i magic save?
Oya, Oya, Oya !!!

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

nie to nie jest ward save,
przedmiot pozwala na odrzucenie hita po prostu, ale jesli ci sie nie uda to dalej normalnie korzystasz z armour save i warda zgodnie ze wszystkimi zasadami

@FAZIK
jest w shooting phase, T maszyny jest na ataki ranged,
wspierająco wg uscislen jest to kazdy atak majacy zdefiniowany zasieg
ergo banshee krzyczaca w CC jest rowniez jest ranged, tak samo i ataki doomwheela
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Sokół
Mudżahedin
Posty: 307
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sokół »

Siemanko,

Sprawa następująca (podam na przykładzie armii O&G).
Jeśli do oddziału Orków wsadzimy Goblina to musi on stać z boku tego oddziału, ponieważ ma inny rozmiar podstawki.

Czy jeśli wstawimy 2 Gobliny to muszą stać po obu bokach?
Co jeśli wstawimy 3?

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Możesz wstawić dwa, i wtedy rzeczywiście będą stali na obydwu bokach. Trzech nie wsadzisz, bo się nie mieszczą :)
Analogicznie wygląda sprawa z orkami w oddziałach goblinów.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Pitagoras
Falubaz
Posty: 1443
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: Pitagoras »

walczę lordem DE z executioners axe (dublowana sila w stosunky to T i D3 woundów) z mournami. Atakuje cztery ataki a co zwounduje to D3 i sie sumuje ze np. sciagam dwoch gosci? czy pojedyncze modele obrywaja po jednym, po dwa woundy? Mag miscastem wbil po jednym woundzie ogrom do okola razem 3. zdejmuje jednego czy 3 stracilo po woundzie?
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

opisane zdaje się w dziale remove casualties -> models with multiple wounds itd
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Charakter na flying mouncie dołącza do oddziału zwykłych piechociarzy. Czy on może lecieć będąc częścią tego unitu podczas gdy piechota idzie sobie spokojnie te 8cali? Jeśli nie to z czego to wynika?
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Charactery na Ridden Monster'ach nie mogą się przyłączać do unitów. RB 105.
Zasady Fly RB 70 mówią że można latać (czyli użyć specjalnej zdolności) jeśli cały unit ma zasadę Fly.
RB 13. Zasady podstawowe Moving Your Units mówią że używasz zawsze najniższej M value w unicie.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Thain
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Thain »

Pitagoras pisze:walczę lordem DE z executioners axe (dublowana sila w stosunky to T i D3 woundów) z mournami. Atakuje cztery ataki a co zwounduje to D3 i sie sumuje ze np. sciagam dwoch gosci? czy pojedyncze modele obrywaja po jednym, po dwa woundy? Mag miscastem wbil po jednym woundzie ogrom do okola razem 3. zdejmuje jednego czy 3 stracilo po woundzie?
Sekwencja jest następująca. Rzucasz na ataki. Możesz zabić tyle modeli ile razy trafiłeś. Następnie rzucasz na multiplikację, sumujesz woundy i zdejmujesz odpowiednią liczbę modeli, przy czym nie więcej niż trafiłeś. Jeśli na oddziele były już wcześniej rany to sumują się z tymi zadanymi siekierą.

Woundy wbija się na oddział a nie konkretne modele.

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Thain pisze:<ciach> zdejmujesz odpowiednią liczbę modeli, przy czym nie więcej niż trafiłeś <ciach> Woundy wbija się na oddział a nie konkretne modele.
To chyba jednak sam sobie zaprzeczyłeś bo albo konkretne modele albo oddział ;).

Tak naprawdę nie chodzi o trafienia (te nie są tu istotne) a jedynie o zadane woundy, które to po zadaniu multiplikuje się i wbija się do limitu posiadanego przez model w charakterystyce. Tu akurat po prostu sumujesz ilość zadanych ran, za każdą rzucasz D3 i zdejmujesz dokładnie tyle modeli ile w sumie możesz zdjąć bo broń nie zadaje więcej W w multiplikacji niż model posiada w charakterystyce.
Gdyby, w tym samym przypadku, broń każdy wound zamieniała na K6 to wtedy na 3+ zdejmujesz 1 model a reszta z kostki multiplikacji przepada (czyli 4,5,6 też = tylko 3W).

Zresztą wszystko jest jasno opisane tam gdzie podał misha (RB 45).
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Pitagoras
Falubaz
Posty: 1443
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: Pitagoras »

no dobra dzięki, nie pomyślałem, żeby tam spojrzeć. szukałem w zasadach monstrous infantry i cavalry.
Obrazek

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1103
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

Mam kilka pytań o combat reform.

I) Sytuacja wygląda tak: krasnoludy ( 8) ) z championem ( :D ) walczą przeciwko ogrom ( :oops: ) z dwoma bohaterami ( :mrgreen: i :twisted: ), strzałki ( :arrow: ) to wolna przestrzeń.
:arrow: :arrow: 8) 8) 8) 8) 8)
:arrow: :arrow: :D 8) 8) 8) 8)
:mrgreen: :mrgreen: :oops: :oops: :oops: :oops: :twisted: :twisted:
:mrgreen: :mrgreen: :oops: :oops: :oops: :oops: :twisted: :twisted:
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

a) Czy combat reformem można zamienić ze sobą miejscami bohaterów: :mrgreen: z :twisted: zmniejszając ilość ataków w jednego bohatera (ale w sumie ilość ataków w oddział się nie zmienia bo drugi bohater dostaje więcej ataków)?
:arrow: :arrow: 8) 8) 8) 8) 8)
:arrow: :arrow: :D 8) 8) 8) 8)
:twisted: :twisted: :oops: :oops: :oops: :oops: :mrgreen: :mrgreen:
:twisted: :twisted: :oops: :oops: :oops: :oops: :mrgreen: :mrgreen:
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

b) lub wymienić bohaterów na zwykłych ogrów ( :oops: ) uniemożliwiając tym samym bicie owych bohaterów (ale zachowując taką samą ilość walczących modeli)?
:arrow: :arrow: 8) 8) 8) 8) 8)
:arrow: :arrow: :D 8) 8) 8) 8)
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
:twisted: :twisted: :oops: :oops: :oops: :oops: :mrgreen: :mrgreen:
:twisted: :twisted: :oops: :oops: :oops: :oops: :mrgreen: :mrgreen:


II) Bohater ogrów ( :twisted: ) walczy z maszyną ( 8) ), strzałki ( :arrow: ) to wolna przestrzeń.
:twisted: :twisted: 8) 8)
:twisted: :twisted: 8) 8)

Czy w wyniku combat reformu bohater może zmienić swoją pozycję względem maszyny, zachowując przy tym kontakt z tą samą strefą maszyny (idealnie to z poniższego diagramu nie wynika ale :twisted: styka się rogiem z 8) )?
:twisted: :twisted:
:twisted: :twisted:
:arrow: :arrow: 8) 8)
:arrow: :arrow: 8) 8)

Edit:
Sprawdziłem w BRB (str. 55, paragraf "Combat Reform") i wygląda na to, że opcja "Ia" jest jak najbardziej dozwolona, natomiast opcja "Ib" już nie.

Jeśli chodzi o sytuację II to wydaje mi się, że również jest niedozwolona. Combat reform odsyła do zasad zwykłego reforma (str 14 BRB), które z kolei umożliwiają jedynie zmianę kierunku patrzenia bądź zmianę formacji (pojedynczy model chyba nie może zmieniać formacji no bo jak?) stawiając przy tym wymóg utrzymywania środka oddziału w tym samym miejscu.

Przy okazji mam kolejne pytania:
III) czy wymóg utrzymywania środka oddziału w tym samym miejscu odnosi się również do combat reformu? Poszperałem w dziale zasad i wygląda na to, że nie, ale nie bardzo widzę z czego by to miało wynikać?

IV) Czy dla potrzeb ustalania środka oddziału bierze się pod uwagę również niepełne ranki?
Czyli jeśli mamy np oddział w formacji 5x5 ale liczący w sumie 26 modeli to tylko pełne ranki przesądzają o tym, gdzie jest środek oddziału, czy samotny koleżka w 6tym niepełnym ranku również?
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

Ultra nieczytelne man...mi sie odechciało czytać po 2 wersach.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Danrakh pisze: Edit:
Sprawdziłem w BRB (str. 55, paragraf "Combat Reform") i wygląda na to, że opcja "Ia" jest jak najbardziej dozwolona, natomiast opcja "Ib" już nie.
Brawo, tylko następnym razem sprawdzamy PRZED napisaniem posta ;)

odnośnie pozostałych pytań:
II) tak
III) FAQ GW do podręcznika
IV) podręcznik, manouvers, reform

Awatar użytkownika
Fuxiorr
Masakrator
Posty: 2737
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Fuxiorr »

Slyszlem ze krasie moga miec chimere ale na zasadach storm of magic. Czy normalnie tez moga ja wybrac?
misha pisze:heh gorzej jak przez taką nędzę stół ci spadnie czy cuś i figurki za tysiaki polecą po podłodze w otchłań płaczu i rozpaczy :)

Zablokowany