ETC 2015 | Army Restrictions - finalne, pierwszy post

Moderator: swieta_barbara

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5099
Lokalizacja: Wrocław

Re: ETC 2015 | Army Restrictions - 1. post up 04.02.2015

Post autor: JarekK »

Spoko, po prostu akurat ten zapis wydaje mi się bardzo jasny. Hexy są zbyt papierowe by je rozkminiać :D
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Talladil
Falubaz
Posty: 1490
Lokalizacja: Czarne Wrony - Białystok/Warszawa

Post autor: Talladil »

JarekK pisze:Spoko, po prostu akurat ten zapis wydaje mi się bardzo jasny. Hexy są zbyt papierowe by je rozkminiać :D
Tutaj się chyba pojawia problem przy okazji eksperta od danej armii ;) co dla Ciebie może się wydawać papierowe w hexach w moim mniemaniu rozjeżdża moją armie bez mydła ;) bo nie jestem w stanie wymyśleć kontry na zajazd hexow wspartych blender lordami, dire wolvesami, black i blood knightsami ;) po wymyślonych symulacjach ciągle przegrywam... inaczej się ma sprawa "tradycyjnej" piechotnej rozpy ;)
Obrazek

Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

JarekK pisze:Serio?
Jeden unit jest unitem eterycznym więc kosztuje 1, nie nie jest kolejnym po pierwszym więc kosztuje po prostu 1.
Drugi unit hexów jest unitem wiec kosztuje 1, ale jest też kolejnym więc kosztuje dodatkowe 1 czyli w sumie 2.

Razem dwa unity kosztuja 1+2=3.
Durin pisze:jeden unit to jeden wybór 2 unity to 3 wybory
Durin ale te 3 to wyszło Tobie na podstawie Hexów, czy dowolnych jednostek eterycznych??

Mi wychodzi dwa.

Oczywiście zakładając, że mamy Unit eteryczny, niech to będą duszki - 1 wybór,
Drugim są Hexy -

Kod: Zaznacz cały

Each unit of hexwraith after the 1st ­ 1 choice
za pierwsze Hexy płaci się 0 ale jako że to Unit eteryczny, to jest +1
Talladil pisze:
● Each ethereal character or unit – 1 choice
● Each unit of hexwraith after the 1st ­- 1 choice
Jeden unit hexów to 1 choice czy 0 ? 2 unity hexów to 1 czy 3 choice ?
Tak pierwsze hexy masz za free, drugie za 1 + 2 za dwa unity eteryczne czyli 3.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

Aro pisze:
JarekK pisze:Serio?
Jeden unit jest unitem eterycznym więc kosztuje 1, nie nie jest kolejnym po pierwszym więc kosztuje po prostu 1.
Drugi unit hexów jest unitem wiec kosztuje 1, ale jest też kolejnym więc kosztuje dodatkowe 1 czyli w sumie 2.

Razem dwa unity kosztuja 1+2=3.
Durin pisze:jeden unit to jeden wybór 2 unity to 3 wybory
Durin ale te 3 to wyszło Tobie na podstawie Hexów, czy dowolnych jednostek eterycznych??

Mi wychodzi dwa.

Oczywiście zakładając, że mamy Unit eteryczny, niech to będą duszki - 1 wybór,
Drugim są Hexy -

Kod: Zaznacz cały

Each unit of hexwraith after the 1st ­ 1 choice
za pierwsze Hexy płaci się 0 ale jako że to Unit eteryczny, to jest +1
Talladil pisze:
● Each ethereal character or unit – 1 choice
● Each unit of hexwraith after the 1st ­- 1 choice
Jeden unit hexów to 1 choice czy 0 ? 2 unity hexów to 1 czy 3 choice ?
Tak pierwsze hexy masz za free, drugie za 1 + 2 za dwa unity eteryczne czyli 3.

oż żesz... może jakiś algorytm do tego? arkusz excelowski? ;)

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5099
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Wydaje mi się, że Durin mówił o hexach.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Bombaj ale o co komon?
Było pytanie jest odpowiedz. Jak coś jest źle to napisz.
Arkusz nie jest potrzebny, chyba ze chcesz jakaś grafikę, to możesz zrobić.
Ten draft w sensie punkty za jednostki jest IMO lekko ściągnięty z zasad SCGT. Chociaż tam, są lepsze ciecia.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2015, o 13:24 przez Aro, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Poważnie taki jest z tym problem? Chodzi o to, że hexy są compowane dwukrotnie raz jako eteryki raz jako hexy.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Jak czytam tą dyskusję o hexach, to się zastanawiam, jakim cudem co poniektórzy w tym temacie zdali maturę...
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Andrzej pisze:Jak czytam tą dyskusję o hexach, to się zastanawiam, jakim cudem co poniektórzy w tym temacie zdali maturę...
Hehe dobre a skąd wiesz ze zdali.
Nie każdy jest tak bystry jak Ty;)
Obrazek

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5099
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Kiedyś matematyka i angielski nie były obowiązkowe.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

Tak chodzilo mi o hexy bo pytanie bylo o hexy;)

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Kiedy będzie finalna i ostateczna wersja draftu?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

O ile nic się nie zmieni to z końcem marca idzie zapytanie do kapitanów z informacją, czy to co jest im pasuje, czy chcą dalsze modyfikacje.

Awatar użytkownika
Evazan
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 132

Post autor: Evazan »

kudłaty pisze:https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... aft2.5.pdf

● Each model after the first with a 3+ ward save ­ 1 choice

up. 04/02
Lohost
Czyli Warshrine też ląduje na szafkę #-o

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5099
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

kudłaty pisze:O ile nic się nie zmieni to z końcem marca idzie zapytanie do kapitanów z informacją, czy to co jest im pasuje, czy chcą dalsze modyfikacje.
Końcem marca? Przecież już macie gotowy produkt.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Jędrul
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jędrul »

Evazan pisze:
kudłaty pisze:https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... aft2.5.pdf

● Each model after the first with a 3+ ward save ­ 1 choice

up. 04/02
Lohost
Czyli Warshrine też ląduje na szafkę #-o

nie no to chyba jest pomylka.
MARK OF MARKI MARK

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5099
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Kilka stron temu było, że po updacie warshrine się nie będzie liczył.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

JarekK pisze:Kiedyś matematyka i angielski nie były obowiązkowe.
bo ludzie kiedyś nie mieli dysmózgii i potrafili dodawać w zakresie 0-10
a język był chyba zawsze
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

Aro pisze:Bombaj ale o co komon?
(...)
O nic mi nie chodzi. Radzę sobie z dodawaniem, ale coraz to wszystko mniej intuicyjne. Spodziewam się, że grając jedną armią, będę miał pojęcie jakie są cięcia w pozostałych. Zakładam więc, że zaproponowany zestaw będzie czytelny, prosty i nie zmuszający do kilkukrotnego wczytania się na pełnym zmóżdżeniu. Każda "krzyżująca" się opcja (1 choice za X, ale jeśli weźmiesz Y to za X będą 2 choice'y, chyba że nie weźmiesz Z wtedy jednak 1 choice) niepotrzebnie komplikuje sprawę.

Dostrzegam też niesympatyczny (dla mnie) trend odejścia od cięcia przegięć w stronę ograniczania możliwości brania rzeczy "po prostu dobrych, ale niekoniecznie przegiętych".
Dam przykład: Moim prywatnym i osobistym zdaniem nie widzę najmniejszego powodu, by Greater Deamon zabierał 1 choica. Są fajne, ale bez przesady. Od mocniej strzelającej armii padają jak ważki, lub kitrają się po krzakach, grzęzną w hordach itp. Dwa razy GUO, Dwie wrony, wrona i bloodek, dwa bloodki, keeper i wrona? Jakoś to nie przeraża, może dobre, ale nie przesadnie dobre. Rozumiem: Kairos i Epidemius - gięci, więc do ścinki, dwie armaty khornowe słusznie stłamszone. Ale "spam" greaterów faktycznie zasłużył na cięcia?

Podobnie z horrorami. Są dobre. Nawet bardzo dobre. Ale aż tak dobre, żeby ciachać choicami? Czy gdybym wsadził 4 razy (2 choice'y), albo nawet 5 razy (3 choice'y) to jakiś przeciwnik spojrzałby z niesmakiem na przegięty "powergaming"? Moim zdaniem niekoniecznie.

Wszystko to moja prywatna opinia, bo jako całość draft mi pasuje, ale może nie jestem odosobniony w wątpliwościach i warto pomyśleć nad kierunkiem w jaki idzie draft?

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5099
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Dymitr ale to ludzie z twojego pokolenia nie ogarniają tych zasad. :P
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

ODPOWIEDZ