Zapytania o zielone zasady

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4464
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Emilianek pisze:Wiem, że kiedy ktoś szarżuję na klocek NG z fanolami, to na 8 calach zatrzymuje się by fanole wyleciały, ale czy mogę sam, bez deklaracji szarż podejść do kogoś na bliższy dystans i dopiero ich wypuścić (i odwrotnie)? I czy w dowolnym kierunku?
Możesz zadeklarować, że chcesz podejść Nocnikami na bliższy dystans. Ale kiedy zbliżysz się regimentem Nocników 8" od wroga to musisz się zatrzymać i wyrzucić fanoli. W momencie wyrzucenia możesz wybrać kierunek. Rozpatrujesz ruchy fanoli i ewentualne obrażenia, a następnie kończysz ruch regimentem Nocników.

Awatar użytkownika
Darkmoor
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 44

Post autor: Darkmoor »

Posiadam magiczny przedmiot który w każdej turze magii wypuszcza magiczne pociski. (Halabarda skarsnika)

Moje pytanie jest takie:
jeśli przeciwnik rozpoczyna grę (w zasadach jest napisane ze kostki
rozproszenia sa generowane w turze przeciwnika) to czy może rozproszyć moje pociski?

Moje 2 pytanie:(z perspektywy przeciwnika)
Czy kostki rozproszenia przechodzą(w zasadach jest napisane ze kostki
rozproszenia są generowane w turze przeciwnika) na nasza turę, (jeśli nie
zużyliśmy wszystkich kostek dispelli) by w moim przypadku rozproszyć ten pocisk w mojej turze??

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Darkmoor pisze:Posiadam magiczny przedmiot który w każdej turze magii wypuszcza magiczne pociski. (Halabarda skarsnika)

Moje pytanie jest takie:
jeśli przeciwnik rozpoczyna grę (w zasadach jest napisane ze kostki
rozproszenia sa generowane w turze przeciwnika) to czy może rozproszyć moje pociski?

Moje 2 pytanie:(z perspektywy przeciwnika)
Czy kostki rozproszenia przechodzą(w zasadach jest napisane ze kostki
rozproszenia są generowane w turze przeciwnika) na nasza turę, (jeśli nie
zużyliśmy wszystkich kostek dispelli) by w moim przypadku rozproszyć ten pocisk w mojej turze??
Sprawa wyglada troche inaczej, niz to przedstawiles.
W czasie jednej standardowej gry masz 12 faz magii (6 Twoich i 6 przeciwnika). W kazdej z nich liczysz swoja aktualna pulę kości dispela i powera od nowa.
W pierwszej turze przeciwnika on liczy sobie kosci powera wg standardowych zasad, Ty tak samo swoje kosci dispela. Po zakonczeiu fazy magii wyszystkie niewykorzystane kosci sa tracone (chyba, ze masz specjalne przedmioty, ktore pozwalaja je przechowac z tury na ture). W kolejnej turze magii (Twojej czy przeciwnika) liczycie swoje kosci od nowa.
Obrazek

Awatar użytkownika
Darkmoor
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 44

Post autor: Darkmoor »

takie banalne pytanie:
ile cali moze latac wiwerna? 20??
a ruch po ziemi tyle ile ruchu czyli 4??
i czy podczas ruch po ziemi mozna maszerowac??

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Darkmoor pisze:takie banalne pytanie:
ile cali moze latac wiwerna? 20??
a ruch po ziemi tyle ile ruchu czyli 4??
i czy podczas ruch po ziemi mozna maszerowac??
Wywerna lata na 20".
Po ziemi porusza się 4", ale jesli nie ma wroga w 8" to moze maszerowac.

Odpowiedzi na wszystkie powyzsze pytania znalazlbys w podreczniku, ktory został wydany takze w jezyku polskim. Polecam lekturę - interesujaca. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Czy przedmiot dający -1 do trafienia działa tylko na lorda czy także na wywernę?? Wtedy kara za large target by się z tym zniwelowała.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

tylko w jezdzca...zreszta on dziala tylko w HtH wiec co ma do tego LT? :shock:

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Aha, ok. W polskim AB jest napisane, że na wszystkie trafienia. Nie ma nic, że tylko w HtH.

Awatar użytkownika
Zeppelin
Falubaz
Posty: 1391
Lokalizacja: Górny Śląsk - Katowice

Post autor: Zeppelin »

czy savage tez mają animozje pomimo iż mają odporność na psyche ? czy orki, gobliny dzikii , zawsze rzucają k6 jeśli wyrzuce 6 w testach , czy nie jest to bezsensu ,że dziki i gobliny leca tyle samo??

Awatar użytkownika
Leszczu
Chuck Norris
Posty: 641
Lokalizacja: Krotoszyn, Zielony Smok
Kontakt:

Post autor: Leszczu »

tak
jest to bez sensu ale tak ;P

Awatar użytkownika
Nerull
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 161
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Nerull »

które orki jak nie dzikie właśnie są najbardziej skore do kłótni? :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
Farmer
Pseudoklimaciarz
Posty: 22
Kontakt:

Post autor: Farmer »

Jak to jest z ze rydwanami dla bohaterów w tej edycji?

W 6ed było wyraźnie napisane że bohater może kupić sobie rydwan który zabiera specjala. w 7ed piszą tylko, że może sobie kupić mount'a dzika, wilka, wiverne, rydwan czy co tam jeszcze - nic nie piszą o slotach (znaczy że jest jako gratisowy slot?)

Ja to tak interpretuje bo w 7mej edycji ograniczono trochę ilość rydwanów (tylko jeden rydwan na slot)

AB też nie widzi problemu - liczy jakby to był darmowy wózek dla hero
mylę się?

Awatar użytkownika
Czopek
Masakrator
Posty: 2695

Post autor: Czopek »

nie :wink:

ajpinus
Chuck Norris
Posty: 415

Post autor: ajpinus »

Czy impakty z ironback boar traktuje sie jako magiczne??
Wogole polecam ten przedmiot na HE gdzie impakty wchodza przed ASF.
1-3 autohitow z sila 5 przed asf robi roznice przy szarzy na klocki piechoty HE.

Awatar użytkownika
Farmer
Pseudoklimaciarz
Posty: 22
Kontakt:

Post autor: Farmer »

w sumie dobre pytanie

a dokładając..... czy Ironback boar można wykożystać u bohatera na rydwanie?
i czy jakimś cudownym cudem było by to wtedy 2xD3 :roll:

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9566
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Impakty są magiczne, bo z magic itemu.

A typ na rydwanie nie może mieć tego przedmiotu.

Awatar użytkownika
Myter
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 119
Lokalizacja: Galaktyka Siusiacz, Planeta Burgundowy Kutacz

Post autor: Myter »

podobno ma wyjść jakaś łatka dla zielonego ścierwa ( sory gram VC :P ) nie wiecie kiedy ma to nastąpić ??:)

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Raczej wcale.

Ghost_Master1
Mudżahedin
Posty: 292

Post autor: Ghost_Master1 »

Ironback boar ? przeciez o ile sie nie myle ten item magiczny to nic innego jak dzik !! jakiś mechaniczy czy cos takiego i defakto kolesia na dziku nie możesz wsadzić na rydwan

Co do HE to dobra opcja sa savage bosiki na rydwanach wtedy cały unit ma frenzy fakt że tylko d6+1 impaktów alw w walce o wiele lepsze niż zwykłe rydwaniki :D może sie sprawdza też pump wagony :?

Ghost_Master1
Mudżahedin
Posty: 292

Post autor: Ghost_Master1 »

CZEMU jednostki z naszej armi które całe życie mieszkaja (niby) w lesie maja kary do poruszania sie po tym terenie !!!!!!!!!!!!!! czy to nie jest jakieś chore? Forest goblins i savage orki !!??

ODPOWIEDZ