9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Re: 9th Age

Post autor: Crusader »

Znacznie to upraszcza strzelanie canonów, ale teraz imho powinny być wyraźnie tańsze, bo de facto są mocniejszym bolcem.
Oraz sądzę, że misfire powinien być na rzucie 6 niż 1. Dlatego bo nie wole, żeby sukces był związany z pechem niż były osobno. A tak jest mniejszy wkurw gracza i uzasadnić to można, że przesadzili z ilością prochu ;)

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Przejrzana zmiana na szybko dotycząca wypłakanych tarcz - jest ona nieprzemyślana w tym momencie unist z WS10 i tarczą i unit z WS1 i tarczą trafiają się tak samo - to chyba nie tak powinno być.
No nie, ws1 do ws10 to 5+.
Za to gość z ws10 może sobie oprócz tarczy wziąć włócznie i mieć ap1.

W wampirach też wrzucili fajne rzeczy do rare. Hexy, wraithy, mortis, coach, morghasty, blood knights, chyba coś jeszcze. I ciężko się zmieścić w 600pkt.
Podobnie w empire, wszystkie maszyny w rare, czołg w rare, demiśki w rare. Dwarfy nie są osamotnione w złym posortowaniu jednostek.

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Nowe tarcze są super. Nie trzeba się martwić oblanym fearem tak bardzo ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

w porownaniu do poprzedniej wersji poprawili mobilne działa ponieważ w sosunku do stacjonarnych mają tylko -1 to hit jeśli się ruszały... Nie porównywał bym raczej bolca i cannona ponieważ ten nie ma ujemnych modyfikatorów za cover i de facto dotyczy go jeden ujemny modyfikator za zasięg ew. te które wynikają z zasad specjalnych.
Ostatnio zmieniony 8 gru 2015, o 23:09 przez r@fix, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

Lazur pisze:Nowe tarcze są super. Nie trzeba się martwić oblanym fearem tak bardzo ;)
Jak oblałeś fear na poprzednich tarczach to efekt był identyczny.
Ja wolę teraz tarcz, bo uważam, że -1 do trafienia był za dobry.

No właśnie dlatego porównuje działo do bolca. Lepiej trafia, mniej kar, większa siła za to misfire i większy koszt.

pozdro

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Guldur pisze:Chylę czoła przed osobami odpowiedzialnymi za book dwarfów.

Naprawdę należało włozyć bardzo dużo wysiłku, by aż tak koncertowo spi*&$olić podręcznik - nawet gw tak nie potrafiło.
W sumie nie ma się co dziwić jak odpowiedzialni za to są niekompetentni idioci.

Jak tylko zobaczyłem odpowiednik ravending horde to w końcu był powiew świeżości - dwarfy z armii stojącej w rogu mogły nareszcie pograć cośw ofensie - można było wybrać scoutów, ambusherów, 3x marsz - dało radę. Każda jednostka cośw sobie miała i dla każdej można było znaleźć miejsce w rozpisce.
Produkt finalny na tą chwilę to jeden wielki dramat intelektualny ludzi tworzących go.

Po kolei:
- 3 jednostki core - nie wiem czy którakolwiek armia ma tego mniej
- 7 jednostek spacial i aż 9 rarów.

Do rarów upchnięte wszsytko co możliwe - od maszyn, przez bombery po zwykle jednostki.
Zabrano w tym momemcie dwarfom wszystko co w jakikolwiek sposób dawało im możliwość składania ciekawych rozpisek.
Bombery wreszcie punktowo dobrze wyliczone (125) ale czemu tylko 1 na armie?

Wszystkie rozpiski dwarfów będą takie same - ewentualnie jakieś kosemtyczne różnice ale niezauważalne.

Przejrzana zmiana na szybko dotycząca wypłakanych tarcz - jest ona nieprzemyślana w tym momencie unist z WS10 i tarczą i unit z WS1 i tarczą trafiają się tak samo - to chyba nie tak powinno być.

Na chiwlę obecną niestety mnie produk osobiście odstrasza. Zatrudnili by sobie jakiegoś Project Managea, bo widać nie potrafią nim zarządzać.
Nie wiadomo co gorsze: Fanowski projekt pisany przez wielu nie zawsze kompetentnych czy twarda ręka Genialnego pazernego Wydawcy... Czyż nie?

Polecam edycje GW kiedy były jeszcze pisane przez ich pracowników/graczy/hobbystów, z kolorowymi Army Bookami, normalnymi nazwami jednostek i balansem lepszym niż od 7 ed wzwyż... One są gotowe i się nie zmienią za tydzień bo napisze coś Szwed czy ktoś tam. Znudzisz się armią to złożysz ją z innych jednostek, znudzisz się armią kompletnie to masz ich jeszcze tuzin - starczy do końca życia na pewno.
Nie trzeba się męczyć i być zdanym na innych.

Pozdrawiam.
Obrazek

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Choseni i Brutsy w Wochu niegrywalni zupełnie. Choseni kiedyś z darmowym boostem losowej statystyki byli nie wystawiani a teraz bez tego wyceniani są na 20 pkt za model...
Brutesy jeszcze gorzej bo każda opcja jest wręcz nieprawdopodobnie droga z markiem na przedzie.
Inna sprawa że "lepszy" mark nie zawsze jest lepszy bo akurat na chosenach czy brutsach bym wolał +1 atak i odporność na feara niż +1 siły.
Monster truck wydaje się być spoko opcją.
Obrazek

Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: Anadim »

Przy obecnym układzie WS 10WS vs 1WS i tak byłoby 3+ vs 5+
Przy starych tarczach wynik to 4+ vs 5+
Przy nowych - 4+ vs 5+
Stare tarcze + Distracting 4+ vs 5+
Nowe tarcze + Distracting 5+ vs 5+

Tracą na nowej tarczy jednostki z dobrym WS, ale warto brać na nich inne bronie, GW, Spears, itp. Z perspektywy krasi: Ironguardzi - Jednostka na którą narzeka się, że nikt palcem nie tknie, nie ma opcji zmiany broni na inną, a traci na nowym parry. Cóż z tego że obniżono cenę, skoro jej spadek odzwierciedla spadek jakości tarcz na tej jednostce.

Awatar użytkownika
Gremli
Mudżahedin
Posty: 328

Post autor: Gremli »

Guldur pisze:Chylę czoła przed osobami odpowiedzialnymi za book dwarfów.

Naprawdę należało włozyć bardzo dużo wysiłku, by aż tak koncertowo spi*&$olić podręcznik - nawet gw tak nie potrafiło.
W sumie nie ma się co dziwić jak odpowiedzialni za to są niekompetentni idioci.

Jak tylko zobaczyłem odpowiednik ravending horde to w końcu był powiew świeżości - dwarfy z armii stojącej w rogu mogły nareszcie pograć cośw ofensie - można było wybrać scoutów, ambusherów, 3x marsz - dało radę. Każda jednostka cośw sobie miała i dla każdej można było znaleźć miejsce w rozpisce.
Produkt finalny na tą chwilę to jeden wielki dramat intelektualny ludzi tworzących go.

Po kolei:
- 3 jednostki core - nie wiem czy którakolwiek armia ma tego mniej
- 7 jednostek spacial i aż 9 rarów.

Do rarów upchnięte wszsytko co możliwe - od maszyn, przez bombery po zwykle jednostki.
Zabrano w tym momemcie dwarfom wszystko co w jakikolwiek sposób dawało im możliwość składania ciekawych rozpisek.
Bombery wreszcie punktowo dobrze wyliczone (125) ale czemu tylko 1 na armie?

Wszystkie rozpiski dwarfów będą takie same - ewentualnie jakieś kosemtyczne różnice ale niezauważalne.

Przejrzana zmiana na szybko dotycząca wypłakanych tarcz - jest ona nieprzemyślana w tym momencie unist z WS10 i tarczą i unit z WS1 i tarczą trafiają się tak samo - to chyba nie tak powinno być.

Na chiwlę obecną niestety mnie produk osobiście odstrasza. Zatrudnili by sobie jakiegoś Project Managea, bo widać nie potrafią nim zarządzać.

Niestety podbijam.

Wrzucenie tylu rzeczy do rare mocno utrudnia alternatywne złożenia. Górnicy bez "wiertła" czyli opcji przerzutu wychodzenia będą tylko jako ciekawostka bez znaczenia. 5-tki górników mało co zrobią (maszyny znerfione), a duże oddziały to zbyt duże ryzyko że wyjdą nie wiadomo kiedy. Takie przynajmniej pierwsze odczucia.
Ja tu tylko sprzątam.

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

To jest chyba ogólna koncepcja żeby przerzucić co lepsze jednostki do rarów i przez to same się będą ograniczały. Na forum ID jest szkic jak widzą rozkład jednostek i ich ról w poszczególnych slotach. Zależnie od stylu gry armii zmienia się dostępność jednostek określonego typu w slotach.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Ale się syf robi z tego co widzę, zmiany wprowadzane na ślepo, bez żadnego większego planu oraz ładu i składu. Coraz gorzej to wygląda...
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Guldur
Mudżahedin
Posty: 320
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Guldur »

hypnotic pisze:To jest chyba ogólna koncepcja żeby przerzucić co lepsze jednostki do rarów i przez to same się będą ograniczały. Na forum ID jest szkic jak widzą rozkład jednostek i ich ról w poszczególnych slotach. Zależnie od stylu gry armii zmienia się dostępność jednostek określonego typu w slotach.
to nie jest przerzucanie co lepszych jednostek do rarów tylko przerzucanie wszystkich jednostek do rarów.
W rarach są unity, które nie koniecznie pojawiałyby się na stołach będąc corami, a jak są w rarach to już na pewno nie będą grały.

Masz linka do tej dyskusji? Z chęcią bym zobaczył co tam wymyślili.

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Zależy w jakiej armii. U lizardów stosunkowo niewiele się zmieniło (a propozycji ABC było sporo), chociaż niektóre wprowadzone zmiany wydają się nieco dziwne, jak np. ustalenie base size'u skink hunterów na 12 w unicie. Jednostka skirmisherów o minimalnym rozmiarze z shieldami kosztuje w tej chwili 102 pkt.

Wkurza mnie też trochę, że nie widzą lub nie chcą widzieć oczywistych dysproporcji. W dalszym ciągu SA mają odpowiednik itemu HE, tylko że jest on droższy i dodatkowo słabszy. :roll:

HE: Book of Meladys ​​(50/30 pts) Once per magic phase, the bearer can reroll a single power or dispel dice when making casting or dispelling attempt, provided the dice ​was not a '6'.

SA: Ancient Plaque ​(60 / 40 pts) Once per magic phase, the bearer may reroll a single of his own power dice rolled after a casting roll. You cannot use this when casting with 1 dice or to reroll natural rolls of ‘6’.

Poza tym całkiem fajnie się gra na 9th age.
Obrazek

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3082
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

znerfili malego carniego. nie kumam jak to mozliwe ze cold one daje plus 2 do as a ma…y carni nie dodaje nic. nie mozliwe jest teraz zrobienie weterana z as 1plus:-(
Okon wez pod uwage ze kolejny skirmiher kosztuje jedyne 6 pkt ekstra (7 z tarcza). widac tworcy promuja duze unity skinkow:-D
spodziewalem sie wiecej ciekawych zmian zwłaszcza ze ABC krzyczało ze bedzie super i mega....
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Widać że nie mają doświadczenia w robieniu gry i draft draftowi nie równy - bywają takie że mam ochotę poszukać innego systemu, bywają takie że bardzo mi się podoba - w sumie to dokładnie na przemian tak jest.
W tym SE są fajne - lucznicy powinni kosztować punkt więcej no i z hawkow zrobili jakieś monstrualne bestie które za dużo kosztują (i oczywiście są w rarach przez co ich wystawianie będzie raczej watpliwe)
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... e-inferno/

Czy im wyszło to inna sprawa ale sama idea ma sens.

Wkurzające że ID są 2 miechy w plecy i w okolicy świąt wychodzi nowy AB po raz drugi.
Ostatnio zmieniony 9 gru 2015, o 09:03 przez hypnotic, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3082
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

czy dobrze czytam i tarcza daje juz tylko + do as?
71strona podrecznika
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

Zle czytasz daje tez ze nie mozna byc trafianym lepiej niz na 4+
Obrazek

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3082
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

mozesz podac strone?
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

lwieserce85 pisze:znerfili malego carniego. nie kumam jak to mozliwe ze cold one daje plus 2 do as a ma…y carni nie dodaje nic. nie mozliwe jest teraz zrobienie weterana z as 1plus:-(
Okon wez pod uwage ze kolejny skirmiher kosztuje jedyne 6 pkt ekstra (7 z tarcza). widac tworcy promuja duze unity skinkow:-D
spodziewalem sie wiecej ciekawych zmian zwłaszcza ze ABC krzyczało ze bedzie super i mega....
Duże skirmishe są nieporęczne.

Natomiast mały carni nie został znerfiony - on zawsze taki był. :D

Nigdy w 9th age mały tyranozaur nie dawał bonusu do armora, bo nie działała u niego zasada Mount's Protection z racji posiadania Large Target. Teraz po prostu napisali w profilu mountów ile dają w sumie bonusu do armora i u małego carniego jest jak było, czyli że nie daje nic. :wink:
Obrazek

ODPOWIEDZ