V edycyjne haje
Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello
V edycyjne haje
Kazdy whitelion w 5ed mial zasade ze General w jednostce nie moze dostac rany poki jakis WL zyje. W zasadzie lord mial ignor wound dopoki byli WL:)
Zasada calkowicie poparta we flufie i naprawde mocna:). Nie dzialala w pojedynkach niestety...ale zawsze championem mozna bylo przyjac i po klopocie.
SM i -1 do hita...ach..jak mi tego brakuje...
Ale chyba nie bardziej jak strzelania z 2 rank. Mega klimaciarskie to bylo...no ale coz:<
Nie chce wspominac o Ithilmar barding bo sie poplacze chyba:< jak wyszedl book to z raz przegralem przez te 2 cale.
Ach a bolce z 5ed? poczworny co penetrowal:> ale oczywiscie z sejwem
HE gram dlugo...ale 7ed naprawde mnie odrzucila. ASF i brak honorow i ithilmar bardinga powoduje ze wszystko co robi gw jest pod jedno kopyto:<
Pozdrawiam.
EDIT. a najbardziej mnie bawi jak mowia ze HE przegiete bo asf:> a do vampirow nikt sie nie przyczepi i do tych 200 pkt w przedmiotach na lordzie i 100 na hero:>
DObra...koniec lamentu:)
temat wydzielony z innego
Kosa
Zasada calkowicie poparta we flufie i naprawde mocna:). Nie dzialala w pojedynkach niestety...ale zawsze championem mozna bylo przyjac i po klopocie.
SM i -1 do hita...ach..jak mi tego brakuje...
Ale chyba nie bardziej jak strzelania z 2 rank. Mega klimaciarskie to bylo...no ale coz:<
Nie chce wspominac o Ithilmar barding bo sie poplacze chyba:< jak wyszedl book to z raz przegralem przez te 2 cale.
Ach a bolce z 5ed? poczworny co penetrowal:> ale oczywiscie z sejwem
HE gram dlugo...ale 7ed naprawde mnie odrzucila. ASF i brak honorow i ithilmar bardinga powoduje ze wszystko co robi gw jest pod jedno kopyto:<
Pozdrawiam.
EDIT. a najbardziej mnie bawi jak mowia ze HE przegiete bo asf:> a do vampirow nikt sie nie przyczepi i do tych 200 pkt w przedmiotach na lordzie i 100 na hero:>
DObra...koniec lamentu:)
temat wydzielony z innego
Kosa
- Brat_Kruger
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 108
- Lokalizacja: Kanzas
przypomnę tylko że jeszcze w V edycji SM mogli mieć tarcze - oprócz deflect shot. (w IV - tylko save tylko 6+)
IMHO - fajnie by było jakby przywrócili - 1 to hit .... ale cóż - pewnie wiązało by się to również z zabraniem 1 ataku
łucznicy - strzelanie 2 rzędami - przy tak fluffowo zoorganizowanych elfach - to podstawa
RBT - moim zdaniem za drogie - maksymalnie 75 pkt bym dał
IMHO - fajnie by było jakby przywrócili - 1 to hit .... ale cóż - pewnie wiązało by się to również z zabraniem 1 ataku
łucznicy - strzelanie 2 rzędami - przy tak fluffowo zoorganizowanych elfach - to podstawa
RBT - moim zdaniem za drogie - maksymalnie 75 pkt bym dał
btw...
przypomnialo mi sie ze WL mieli zajebiste style walki w 5ed:)
Jak moze niektorzy nie wiedza...to nawet prz szarzy z GW atakowalo sie ostatnim. Natomiast WL mieli ze jak szarzuja to "wybijają" wrogow z rytmu, co dawalo -1 atak dla wrogow stykajacych sie z WL:) wiec -5 atakow bylo i tylko champion bil 1 atakiem:)
A jak szarzowali na nas...to bylismy -1 do hita bo przykrywalismy sie plaszczami:)
A...i chyba d3 rany:) ale juz tego nie pamietam wiec nie potwierdzam:)
Dobre czasy byly:)
Pozdrawiam
przypomnialo mi sie ze WL mieli zajebiste style walki w 5ed:)
Jak moze niektorzy nie wiedza...to nawet prz szarzy z GW atakowalo sie ostatnim. Natomiast WL mieli ze jak szarzuja to "wybijają" wrogow z rytmu, co dawalo -1 atak dla wrogow stykajacych sie z WL:) wiec -5 atakow bylo i tylko champion bil 1 atakiem:)
A jak szarzowali na nas...to bylismy -1 do hita bo przykrywalismy sie plaszczami:)
A...i chyba d3 rany:) ale juz tego nie pamietam wiec nie potwierdzam:)
Dobre czasy byly:)
Pozdrawiam
co do ataków specjalnych to sie nie pomyliłes... piechota HE w piatej edycji miała sporo zasad specjalnych - dzieki temu była bardzo grywlna.. w 6. skasowali wiekszosc fajnych zasad.. na szczescie teraz jest juz całkiem dobrze..Aldean pisze:btw...
przypomnialo mi sie ze WL mieli zajebiste style walki w 5ed:)
Jak moze niektorzy nie wiedza...to nawet prz szarzy z GW atakowalo sie ostatnim. Natomiast WL mieli ze jak szarzuja to "wybijają" wrogow z rytmu, co dawalo -1 atak dla wrogow stykajacych sie z WL:) wiec -5 atakow bylo i tylko champion bil 1 atakiem:)
A jak szarzowali na nas...to bylismy -1 do hita bo przykrywalismy sie plaszczami:)
A...i chyba d3 rany:) ale juz tego nie pamietam wiec nie potwierdzam:)
Dobre czasy byly:)
Pozdrawiam
mam jeszcze booka z 5 edycji... i tak naprawde to PG byli najmniej grywalni (GW nadal podtrzymuje tą tradycje)..
choc te D3 Woundy robiłyby prawdziwych rzezników... tzn. drwali z WL


moge nawet całego army lista wrzucic - ale do tego przydałby sie nowy temat, jesli ktos by chciał sobie powspominac stare czasy..
1 Elven Lord Genral - 160 pkt
staty: 5 7 7 4 4 3 9 4 10
w miare tanie opcje wyposarzenia. 3 magic items
0-1 BSB - 98 pkt
staty: 5 5 5 4 4 1 7 2 8
1 magic item
Heroes - 104 pkt
staty: 5 6 6 4 4 2 8 3 9
2 magic items
Champion - 48 pkt
staty: 4 4 4 4 3 1 7 2 8
1 magic item
Magowie.. 4 rodzaje w zależnosci od levelu od 59 do 328 pkt
z ciekawszych rzeczy - wszyscy mieli T4. 1 - 4 magic items
0-1 Dragon Princes - 43 pkt
staty: 5 5 4 3 3 1 7 1 8
AS: 2+
zasady: darmowy sztandarowy, sztandar magiczny za polowe ceny
Silver Helms - 31 pkt
staty: 5 5 4 3 3 1 7 1 8
AS: 5+
przy takim AS byli fastem..
opcje: tarcza(2), HA(2), barding(8)
Ellyrian Reavers - 25 pkt
staty: 5 4 4 3 3 1 6 1 8
AS: 5+
opcje: luk(4), tarcza(2) spear(2)
zasady: skirmish, deployment (moga wykonac darmowy ruch tuz po wystawieniu), Expert Riders (nie maja -1 to Hit przy strzelaniu po ruchu), Fire & Flee (jako reakcja na szarze)
0-1 White Lions - 16 pkt
staty: 5 5 4 4 3 1 6 1 8
AS: 5+/4+
opcje: tarcze(1)
zasady: Bodyguard (jesli jest w nich generał zdaja wszystkie testy LD), Woodsmen, Lion Pelt (+1 AS od strzelania), Woodsmen's Axe (3 rodzaje ataków: 1. Lion Rampant - gdy sa szarzowani przeciwnik ma -1 to hit; 2. Lion Leaping - podczasz szarzy przeciwnik ma -1A; 3. Lion Claw - D3 Woundy)
0-1 Phoenix Guards - 14 pkt
staty: 5 5 4 3 3 1 7 1 8
AS: 6+
opcje: HA(1)
0-1 Sword Masters
staty: 5 5 4 3 3 1 7 1 8
AS: 5+
opcje: tarcza(1)
zasady: Sword Masters (ignorowanie strike last dwuraka), Deflect Shot (strzelanie od frontu ma -1 to hit)
Lothern Seaguard - 14 pkt
staty: 5 4 4 3 3 1 6 1 8
AS: 5+
opcje: dlugi luk(1), HA(1)
zasady: strzelanie z dwoch szeregów, walka z dodatkowego szeregu
Spearman - 12 pkt
staty: 5 4 4 3 3 1 6 1 8
AS: 5+
opcje: HA(1)
zasady: walka z dodatkowego szeregu.
Shadow Worriors - 12 pkt
staty: 5 4 4 3 3 1 6 1 8
AS: 6+
opcje: dlugi luk(1), LA(2)
zasady: strzelanie z dwoch szeregów, Skirmish (ale nie było koniecznosci uzywania), Deployment (troszke lepszy Scout), Hate Dark Elves
Archer - 10 pkt
staty: 5 4 4 3 3 1 6 1 8
AS: --
opcje: LA(2)
zasady: strzelanie z dwoch szeregów.
RBT - 100
single shot: S5 (-1S/rank), No AS, D4 Woundy
multiple shot: S4 (-1S/rank), No AS
Tiranoc Chariot - 84 ptk
- tu jest mnóstwo opcji (np barding dla koni(4) albo scythed wheels (20)).. ale nie bede ich wypisywał, kiedy zasady rydwanow byly całkiem inne.. chariot miał S7 i T7.. a ubic mozna było wszystko oddzielnie
Monstery:
Dragon - 450 pkt
staty: 6 6 0 6 6 7 8 7 7
Graet Dragon - 600 pkt
staty: 6 7 0 7 7 8 7 8 8
Emperor Dragon - 750 pkt
staty: 6 8 0 8 8 9 6 9 9
Orzeł - 75 pkt
staty: 6 7 0 6 4 3 5 2 8
a do tego: Chimera(250), Cockatrice(150), Griffon(150), Hippogriff(145), Manticore(200), Pegasus(50), Unicorn(90)
dolaczajac do tego restykcje punktowe:
0-50% Charakters
25%+ Regiments
0-25% War Machines
0-25% Monsters
0-25% Allies (Bretonnia, Dwarfy, Empire, WE)
mozemy juz bawic sie w piąta edycje
pozdrawiam.
ps. prosze jakos sensowniej zdrabniac moja ksywke..
1 Elven Lord Genral - 160 pkt
staty: 5 7 7 4 4 3 9 4 10
w miare tanie opcje wyposarzenia. 3 magic items
0-1 BSB - 98 pkt
staty: 5 5 5 4 4 1 7 2 8
1 magic item
Heroes - 104 pkt
staty: 5 6 6 4 4 2 8 3 9
2 magic items
Champion - 48 pkt
staty: 4 4 4 4 3 1 7 2 8
1 magic item
Magowie.. 4 rodzaje w zależnosci od levelu od 59 do 328 pkt
z ciekawszych rzeczy - wszyscy mieli T4. 1 - 4 magic items
0-1 Dragon Princes - 43 pkt
staty: 5 5 4 3 3 1 7 1 8
AS: 2+
zasady: darmowy sztandarowy, sztandar magiczny za polowe ceny
Silver Helms - 31 pkt
staty: 5 5 4 3 3 1 7 1 8
AS: 5+
przy takim AS byli fastem..
opcje: tarcza(2), HA(2), barding(8)
Ellyrian Reavers - 25 pkt
staty: 5 4 4 3 3 1 6 1 8
AS: 5+
opcje: luk(4), tarcza(2) spear(2)
zasady: skirmish, deployment (moga wykonac darmowy ruch tuz po wystawieniu), Expert Riders (nie maja -1 to Hit przy strzelaniu po ruchu), Fire & Flee (jako reakcja na szarze)
0-1 White Lions - 16 pkt
staty: 5 5 4 4 3 1 6 1 8
AS: 5+/4+
opcje: tarcze(1)
zasady: Bodyguard (jesli jest w nich generał zdaja wszystkie testy LD), Woodsmen, Lion Pelt (+1 AS od strzelania), Woodsmen's Axe (3 rodzaje ataków: 1. Lion Rampant - gdy sa szarzowani przeciwnik ma -1 to hit; 2. Lion Leaping - podczasz szarzy przeciwnik ma -1A; 3. Lion Claw - D3 Woundy)
0-1 Phoenix Guards - 14 pkt
staty: 5 5 4 3 3 1 7 1 8
AS: 6+
opcje: HA(1)
0-1 Sword Masters
staty: 5 5 4 3 3 1 7 1 8
AS: 5+
opcje: tarcza(1)
zasady: Sword Masters (ignorowanie strike last dwuraka), Deflect Shot (strzelanie od frontu ma -1 to hit)
Lothern Seaguard - 14 pkt
staty: 5 4 4 3 3 1 6 1 8
AS: 5+
opcje: dlugi luk(1), HA(1)
zasady: strzelanie z dwoch szeregów, walka z dodatkowego szeregu
Spearman - 12 pkt
staty: 5 4 4 3 3 1 6 1 8
AS: 5+
opcje: HA(1)
zasady: walka z dodatkowego szeregu.
Shadow Worriors - 12 pkt
staty: 5 4 4 3 3 1 6 1 8
AS: 6+
opcje: dlugi luk(1), LA(2)
zasady: strzelanie z dwoch szeregów, Skirmish (ale nie było koniecznosci uzywania), Deployment (troszke lepszy Scout), Hate Dark Elves
Archer - 10 pkt
staty: 5 4 4 3 3 1 6 1 8
AS: --
opcje: LA(2)
zasady: strzelanie z dwoch szeregów.
RBT - 100
single shot: S5 (-1S/rank), No AS, D4 Woundy
multiple shot: S4 (-1S/rank), No AS
Tiranoc Chariot - 84 ptk
- tu jest mnóstwo opcji (np barding dla koni(4) albo scythed wheels (20)).. ale nie bede ich wypisywał, kiedy zasady rydwanow byly całkiem inne.. chariot miał S7 i T7.. a ubic mozna było wszystko oddzielnie

Monstery:
Dragon - 450 pkt
staty: 6 6 0 6 6 7 8 7 7
Graet Dragon - 600 pkt
staty: 6 7 0 7 7 8 7 8 8
Emperor Dragon - 750 pkt
staty: 6 8 0 8 8 9 6 9 9
Orzeł - 75 pkt
staty: 6 7 0 6 4 3 5 2 8
a do tego: Chimera(250), Cockatrice(150), Griffon(150), Hippogriff(145), Manticore(200), Pegasus(50), Unicorn(90)
dolaczajac do tego restykcje punktowe:
0-50% Charakters
25%+ Regiments
0-25% War Machines
0-25% Monsters
0-25% Allies (Bretonnia, Dwarfy, Empire, WE)
mozemy juz bawic sie w piąta edycje

pozdrawiam.
ps. prosze jakos sensowniej zdrabniac moja ksywke..


a mi raczej ich nie brakuje... moj kumpel zbierał krasnale.. i ichni lord to dopiero mogł byc pakerny (10 TAldean pisze:Heh...te czasy:)
Miecz +3 toughness i elf lord mial go tylko 7:>
brakuje mi 5ed. tyle specjalnych zajebiaszczych zasad

z wielkim entuzjazmem przyjałem nadejscie 6 edycji.

- Brat_Kruger
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 108
- Lokalizacja: Kanzas
ja najbardziej chyba tęsknię za starą magią - z kartami wiatru magii -
wtedy 2 poziomowy mag mógł nawet poczarować
i te czary - fiery convocation, apotheosis, banishment, drain magic (cóż... inne niż dziś) ...
assault of stone (dla niewtajemniczonych -przesuwanie góry o d6 cali ==> 2d6 woundów wszystkim co byli na górce, d6 tym których dotknęła).
wtedy 2 poziomowy mag mógł nawet poczarować
i te czary - fiery convocation, apotheosis, banishment, drain magic (cóż... inne niż dziś) ...

taaa 5 edycja, Ci lordowie na mega pakernych smokach za 800 pkt sam smoczek
fly high...
az sie lezka w oku kreci

fly high...
az sie lezka w oku kreci

Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!

chyba ze ktos Cie z łomotem sciagnal na ziemie..Aldean pisze:WE mialy zajebiscie w 5ed:> wszystko moglo latac...wiec 1 tura i...all HIGH FLY:>
Zlatywalo sie w 6 turze:> szybka i mila bitwa:>
w ogole teraz jak na to patrze to 5 edycja była dziwna..

temat az mnie zachecil do przeszukania zasobow battlowych i odnalazlem caly zestaw do magii z 5 ed
kozystajac z okazji mzoe przypomne jakie wtedy byly karty wiatrow magii:
czary:
Hand of Glory, power 2 - 12" zasiegu zbiera wszystko co spanikowane, i daje odpornosc na psych.
The Tempest, power 3 - zasieg 48"
nie mozna latac jesli jestes w high fly to nie mozesz ladowac, -2 do strzelania, maszyny dostaja D6 S7, a jednostki musza zdac LD test na 2D6 jesli chca sie ruszyc.
Fiery Convocation, power 2 - zasieg 24" RIP, odzial przeciwnika dostaje 2D6 S4 w kazdej nastepnej turze +1S
Apotheosis, power 1 - zasieg 6" RIP, wskresza zabitego herosa jako ducha z calym ekwipunkiem, ale bez monstera na ktorym siedzial
Deadlock, power 1 - RIP, wylacza jeden przedmiot przeciwnika w 12"
Banishment, power 2 - kazdy demon albo undead w 12" na 4+ dostaje D6 ran NoAs, dodatkow roprasza kazde dark, necro, chaos spell na 4+ w 12"
Glamour of Teclis, power 1 - zasieg 36" RIP, odzial przeciwnika musi zdac LD test zeby sie ruszyc.
Coruscation of Finreir, power 1 - RIP, mag unosi na slupie energi, moze latac 24" nie dziala na niego zaden ostrzal , moze byc atakowany tylko przez lataczy ale otrzymuje 2+ AS, rzuca zaklecia bez zasiegu.
Assult of Stone, power 3 - zasieg 24", przesuwa gorke D6" regimenty ktore zostana dotkniete dostaja 2D6 Hitow NoAs, pojedyncze modele zdaja inicjatywe na D6 jak nie zdaja dostaja D3 rany NoAs.
a teraz karty powera:
- Power
- Dispel, dzialal na 4+ ale otrzymywalo sie +1 za maga z wyzszym lvl, +1 za kazdego Powera poswieconego na dispell
- Destroy Spell, dzialal na 4+ i takie same modyfikatory jak w Dispel
- Drain Magic, auto dispel, dodatkowo za uzycie tej karty mag na 4+ traci lvl
- Mental Dueal, dispel na 4+ te same modyfikacje, dodatkowo obaj magowie rzycaja D6 i dodaja do tego swoj lvl przegrany dostaje 1W.
-Rebound, dispel na 4+ te same modyfikacje, dodatkowo jak sie uda mozna rzucic 1 wlasne zaklecie.
-Escape, ozywia 1 maga z pelnym ekwipunkiem
-Total Power, dzisiejsza IF

czary:
Hand of Glory, power 2 - 12" zasiegu zbiera wszystko co spanikowane, i daje odpornosc na psych.
The Tempest, power 3 - zasieg 48"

Fiery Convocation, power 2 - zasieg 24" RIP, odzial przeciwnika dostaje 2D6 S4 w kazdej nastepnej turze +1S
Apotheosis, power 1 - zasieg 6" RIP, wskresza zabitego herosa jako ducha z calym ekwipunkiem, ale bez monstera na ktorym siedzial
Deadlock, power 1 - RIP, wylacza jeden przedmiot przeciwnika w 12"
Banishment, power 2 - kazdy demon albo undead w 12" na 4+ dostaje D6 ran NoAs, dodatkow roprasza kazde dark, necro, chaos spell na 4+ w 12"
Glamour of Teclis, power 1 - zasieg 36" RIP, odzial przeciwnika musi zdac LD test zeby sie ruszyc.
Coruscation of Finreir, power 1 - RIP, mag unosi na slupie energi, moze latac 24" nie dziala na niego zaden ostrzal , moze byc atakowany tylko przez lataczy ale otrzymuje 2+ AS, rzuca zaklecia bez zasiegu.
Assult of Stone, power 3 - zasieg 24", przesuwa gorke D6" regimenty ktore zostana dotkniete dostaja 2D6 Hitow NoAs, pojedyncze modele zdaja inicjatywe na D6 jak nie zdaja dostaja D3 rany NoAs.
a teraz karty powera:
- Power
- Dispel, dzialal na 4+ ale otrzymywalo sie +1 za maga z wyzszym lvl, +1 za kazdego Powera poswieconego na dispell
- Destroy Spell, dzialal na 4+ i takie same modyfikatory jak w Dispel
- Drain Magic, auto dispel, dodatkowo za uzycie tej karty mag na 4+ traci lvl
- Mental Dueal, dispel na 4+ te same modyfikacje, dodatkowo obaj magowie rzycaja D6 i dodaja do tego swoj lvl przegrany dostaje 1W.
-Rebound, dispel na 4+ te same modyfikacje, dodatkowo jak sie uda mozna rzucic 1 wlasne zaklecie.
-Escape, ozywia 1 maga z pelnym ekwipunkiem
-Total Power, dzisiejsza IF