Dwarfy 2250

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Dwarfy 2250

Post autor: Dębek »

Co sądzicie o czymś takim. Z góry uprzedzam że nie grałem nigdy kraśkami więc zrobuiłem rozpę jakby z uwzględnieniem tego co by mnie bretończyka najbardziaj bolało.
Załozenie mam ogólnie takie:
Kowadło kitram, stawiam przed nim hammererów i long berdów. Longberdzi tylko maja dać odporność na panikę więc mogą sobie siedzieć nawet w lesie. Maszyny nie jedna obok drugiej, ale porozżucane. 3x 10 warriorów napór do przodu i "starają się" choć na chwile opóźnić przyjazd przeciwnika.
Proszę o komentarze bo sie kompletnie na tym nie znam i nie wiem czy moje zalozenia nie są przypadkiem z dupy.

1 Runelord @ 423 Pts
Anvil of Doom; General; Gromril Armour; Shield
Runic Talisman [75]
Rune of Spellbreaking (x3)
Runic Armour [30]
Rune of Resistance
Rune of Stone

1 Thane @ 165 Pts
Gromril Armour; Battle Standard
Runic Armour [50]
Master Rune of Gromril
Rune of Resistance
Runic Talisman [25]
Master Rune of Challenge

10 Longbeards @ 125 Pts
Heavy Armour; Shield; Musician

10 Warriors @ 95 Pts
Heavy Armour; Shield; Musician

10 Warriors @ 95 Pts
Heavy Armour; Shield; Musician

10 Warriors @ 95 Pts
Heavy Armour; Shield; Musician

10 Quarrellers @ 125 Pts
Crossbow; Light Armour; Shield; Musician

10 Quarrellers @ 125 Pts
Crossbow; Light Armour; Shield; Musician

21 Hammerers @ 333 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Runic Banner [30]
Rune of Courage
Gate Keeper @ [12] Pts

1 Bolt Thrower @ 90 Pts
Engineer
Engineering Runes [30]
Rune of Burning
Rune of Penetrating

1 Bolt Thrower @ 85 Pts
Engineer
Engineering Runes [25]
Rune of Penetrating

1 Bolt Thrower @ 60 Pts
Engineer

1 Bolt Thrower @ 60 Pts
Engineer

1 Grudge Thrower @ 130 Pts
Engineering Runes [50]
Rune of Accuracy
Rune of Penetrating

1 Organ Gun @ 120 Pts

1 Organ Gun @ 120 Pts

Dispel Pool: 7

Casting Pool: 2

Models in Army: 117


Total Army Cost: 2246
Ostatnio zmieniony 27 cze 2008, o 14:38 przez Dębek, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Shakin' Dudi
Masakrator
Posty: 2632
Lokalizacja: Moria - Lublin

Post autor: Shakin' Dudi »

bardzo dobra rozpa. Ostatnio zostałem przekonany, ze dwuraki na kusznikach to podstawa... ;)

Tylko boli cię fakt, że kowadło trzyma baardzo duzo pkt. Proponuje wersje oszczędnosciową + runek jako generał z runką odpornosci na ogniste ataki...to samo przydałoby się na BSB, ale nie mozna miec wszystkiego :)

Bartys
Kradziej
Posty: 967
Lokalizacja: KULT

Post autor: Bartys »

Nie podobają mi się longbeardzi w liczbie 10 (do czego oni mają być? tylko do niwelowania panik?) i to że nie wrzuciłeś enga na klopę. Po co Ci resistance na kowalu? Jak dobrze zagrasz to prawie nigdy ci nie wejdzie w kowadło coś co sie od razu od niego nie odbije. Dobrze byłoby dac mu odp. na poison i kb. I jeszcze jedno poco aż 21 Hammerer'ów? Zastanów się też czy nie lepiej dać 2 klopy i 2 łyse bolce zamiast tego co masz (to są kolejne punkty)
Mi osobiście podoba się koncepcja tych 10 warriorrow, ale trochę inaczej widzę taką rozpiskę.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

10 Longów ma dać odporność na panikę dla Hammerów i stanowić dla nich coś na kształt detki. Myślę więc czy nie zapodać im championa.
Dlaczego 21. Kołata kiedyś pisał o tym w swojej rozpie o&G.
Ja to widzę tak:
- wyskakuje smok jak go wciągam BsB do walki. Champion wyzywa na pojedynek mam +6 do wyniku walki w najgorszym przypadku wygram o muzyka.
- Kontra Longów w mojej turze. Ich champion wyzywa na pojedynek, a ja mam już +7 bo Ironi nadal mają 3 szeregi.
Oczywiście to takie toretyczne rozważania.
Zastanów się też czy nie lepiej dać 2 klopy i 2 łyse bolce zamiast tego co masz (to są kolejne punkty)
Myślę o tym cały czas. Moze dlatego że bolty się nie psują i mam 6 maszyn zamiast 4.
Jak wspomniałem ze strzelania z maszyn jestem kompletnym laikiem i do końca nie wiem co jest bardziej efektywne.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Celedor
Kretozord
Posty: 1534
Lokalizacja: Komorów

Post autor: Celedor »

Rozpa dosc niekonwencjonalna... :wink: Pamietam ze Bartys tworzyl i gral ostatnio na takim MSU wiec jego pytaj w pierwszej kolejnosci o rady, bo mu sie sprawdzalo... :wink:
Jak wspomniałem ze strzelania z maszyn jestem kompletnym laikiem i do końca nie wiem co jest bardziej efektywne.
Zdecydowanie klopy sa bardziej efektywne... :wink: Zadaja D6 i na skirmishe czy inne smietki daja rade, sa najbardziej uniwersalne... :) W bretce miales Treby wiec nie powinienes miec zbytnich problemow ze strzleaniem z klopek, ba bedzie ci nawet latwiej bo scatere masz rerolowana... :wink: Jakos nie widzi mi sie 10 longow tylko jako detka i rerol panik ale moze sie sprawdzic... Poza tym to co poprzednicy mowili, punktow zbyt duzo w kowadlo wladowales a GW na kuszach to dobra rzecz... :D
Blog o malowanych przeze mnie figurkach. http://celedorverminhorde.blogspot.com/

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

ja bym sie zastanowil nad gw w tych oddzialach
statycznego CR nie masz za to 4WS i 4T najczesciej daje wystarczajacy opor zeby pomachac z 5S

no i zastanowilbym sie nad slayerami

Bartys
Kradziej
Posty: 967
Lokalizacja: KULT

Post autor: Bartys »

Celedor11 pisze:Rozpa dosc niekonwencjonalna... :wink: Pamietam ze Bartys tworzyl i gral ostatnio na takim MSU wiec jego pytaj w pierwszej kolejnosci o rady, bo mu sie sprawdzalo... :wink:

to MSU to był pomysł Dębka i szczerze mówiąc nei czuje się graczem który mógłby mu rady dawać...

Awatar użytkownika
Celedor
Kretozord
Posty: 1534
Lokalizacja: Komorów

Post autor: Celedor »

W takim razie zwracam honor Dębkowi...! :wink: :) A za zamieszanie przepraszam... :)
Blog o malowanych przeze mnie figurkach. http://celedorverminhorde.blogspot.com/

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Ja nie przyjmuję tylko rad w kwestii Bretonii - bo tu sam wiem wszystko najlepiej :wink:
Jeśli chodzi jednak o krasnalki to kompletnie nie czuję jeszcze tego klimatu.
Mam parę pomysłów ale nie wiem czy one mają ręce i nogi.
np: czy w dobie VC na 2 vargach i klocu BK z regeneracją nie opłaca się wystawić Bolca z 7 siły i ognistymi atakami, wstawić do niego Master Inżyniera z 3x Rune of Luck. Bolec zaczyna kosztować 180 pkt, ale BK spadają jak kaczki. 2 takie bolce imo powinny skasować kloc 12 BK w tym Vampir+BsB w jakieś 3 tury.
Po 2 turach strzelania zostaje 5 modeli i zaczyna się ostre sranko.
Zakładam oczywiście że udaje mi się obronić te dwa bolty przez pierwsze 3 tury.
Zasłonę z nietopyrzy omiatatam najpierw Kowadłem - o ile gracz Vampirów jest na tyle nierozgarniety by sie nietopyrzami zasłaniać - słabo na piechtę biegają.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Pierun
Mudżahedin
Posty: 309

Post autor: Pierun »

Na dwarfach się średnio znam, ale jak sobie pogrywałem to bardzo dobrze mi się sprawdzała snajperka na bolcie, ot tak do wychaczania np. takiego saurusa swawolnik, albo jakiegoś wychylonego maga co chyłkiem z lasu czerep wysuwa :).

Bartys
Kradziej
Posty: 967
Lokalizacja: KULT

Post autor: Bartys »

hmmm masz Dębek śmieszne pomysły ale pamiętaj ze majac kowadlo i bsb sie sloty koncza a taki bolec kosztuje tyle co najdrozsza klopa i jeszcze troszke i zajmuje slot bohatera i pól speciala.
Ja na draconie bede mial dwarfy bo nie zdaze skolowac fell batow do VC i pokminie zeby odejsc troche od standardu, zobaczymy...

Awatar użytkownika
marcus_cheater
Oszukista
Posty: 838
Lokalizacja: Karak Drazh

Post autor: marcus_cheater »

Po ostatnim turnieju stwierdziłem że slayerzy to podstawa... Więc z moich rad to polecam ich wypróbować... Przez 3 bitwy mimo różnych wyników na stole, przeciwnik nawet nie zdobył połowy punktów za taki oddział- omija szerokim łukiem, a jak się da przyspieszenie z kowadełka to można jeździć tym po całym stole i kosić wszystko... :twisted:
"Chcecie ustrzelić na milę goblina, poproście inżyniera o muszkiet, a zapyta, w które oko chcecie trafić."
Kadrin Redmane

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Moja poprawiona rozpa i o drazu pytanie czy opłaca się wykupić dynamit górnikom. Mają wyjść i zrobić jebut np. magowi w lesie jesli gnida będzie stał 16 cali od krawedzi. 6 cali idą, potem 6 z popychaczki i w 4 calach d6 ciosów z silą 6. Czy to tak działa czy może coś pomieszałem?
Martwi mnie że nie mam 2 Master Inżyniera. Szkoda że kowadło zjada slot hero.
Runelord 423 Pts
Anvil of Doom; General; Gromril Armour; Shield
Runic Armour [30]
Rune of Resistance
Rune of Stone
Runic Talisman [75]
Rune of Spellbreaking (x3)

Thane 140 Pts
Gromril Armour; Battle Standard
Runic Armour [50]
Master Rune of Gromril
Rune of Resistance

Master Engineer 115 Pts
Gromril Armour
Runic Talisman [45]
Rune of Luck (x3)

10 Longbeards 125 Pts
Heavy Armour; Shield; Musician

10 Quarrellers 125 Pts
Crossbow; Light Armour; Shield; Musician

10 Quarrellers 125 Pts
Crossbow; Light Armour; Shield; Musician

10 Warriors 95 Pts
Heavy Armour; Shield; Musician

10 Warriors 95 Pts
Heavy Armour; Shield; Musician

1 Bolt Thrower 105 Pts (tu wchodzi master inżynier)
Engineering Runes [60]
Master Rune of Immolation
Rune of Burning
Rune of Penetrating

1 Bolt Thrower 120 Pts
Engineer
Engineering Runes [60]
Master Rune of Skewering
Rune of Burning
Rune of Penetrating

1 Grudge Thrower 145 Pts
Engineer
Engineering Runes [50]
Rune of Accuracy
Rune of Penetrating

19 Hammerers @ 307 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Runic Banner [30]
Rune of Courage
Gate Keeper [12] Pts

5 Miners 90 Pts
Blasting Charges; Great Weapon; Heavy Armour; Musician

Organ Gun @ 120 Pts

Organ Gun @ 120 Pts

Dispel Pool: 7

Casting Pool: 2

Models in Army: 101


Total Army Cost: 2250
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Po ostatnim turnieju stwierdziłem że slayerzy to podstawa... Więc z moich rad to polecam ich wypróbować... Przez 3 bitwy mimo różnych wyników na stole, przeciwnik nawet nie zdobył połowy punktów za taki oddział- omija szerokim łukiem, a jak się da przyspieszenie z kowadełka to można jeździć tym po całym stole i kosić wszystko...
Z przyjemnością wystawię - ale na razie nie mam slota. Jak bym mieł coś wywalić to pewnie minersów ale za nich mam tylko 8 slayerów na pusto. IMO trochę mało.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
marcus_cheater
Oszukista
Posty: 838
Lokalizacja: Karak Drazh

Post autor: marcus_cheater »

Grałeś chcociaż tą rozpiską czy na razie tylko tak na sucho testujesz?? Jak jeszcze nie grałeś to nie będę radził za wiele, żebyś się sam przekonał o wadach krasnoludów... :P
"Chcecie ustrzelić na milę goblina, poproście inżyniera o muszkiet, a zapyta, w które oko chcecie trafić."
Kadrin Redmane

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Na razie jestem na etapie kupowania woja. :wink:
Obrazek
Obrazek

Bartys
Kradziej
Posty: 967
Lokalizacja: KULT

Post autor: Bartys »

dynamit sie nie opłaca tak ze az nie pamietam dlaczego ;) a tak powaznie to dlatego ze to bodajze jest tylko do S&S.

Immolation na tak drogiej maszynie? Przekalkuluj co nią zabijesz robiąc autodestrukcję: fasta?/fastopochodne.

też kiedyś grałęm na 5 minerow ale 10 z muzykiem jest chyba lepszym rozwiazaniem, choc jak nie ma punktow to i to dobre.

gdzie jest challenge? ja wiem ze mnóstwo armii ma ITP na wazniejszych rzeczach teraz ale nadal możliwośc szybkiego wymuszenia szarzy jest waznym atutem dla krotkonogich.

Też robiłem rozpe z msu i wyszla calkiem podobna do tego ale z pewnymi zmianami. może potem wrzucę a na pewno pogram czyms takim bo to wydaje sie byc fajniesze od standardu.

Skewering prawie neutralizuje brak tego slota na drugiego enga wiec jest spoko.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

rozpa dobra z zalozeniem, ze jest malo tk i skavow na turnieju ;)

z lataczami tez masz problem ;)

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Wersja ostateczna mojej rozpy:
Unnamed2250 Pts - Dwarfs Army

Runelord 423 Pts
Anvil of Doom; General; Gromril Armour; Shield
Runic Armour [30]
Rune of Resistance
Rune of Stone
Runic Talisman [75]
Rune of Spellbreaking (x3)

Master Engineer 115 Pts
Gromril Armour
Runic Talisman [45]
Rune of Luck (x3)

Thane 165 Pts
Gromril Armour; Battle Standard
Runic Armour [50]
Master Rune of Gromril
Rune of Resistance
Runic Talisman [25]
Master Rune of Challenge

10 Warriors 95 Pts
Heavy Armour; Shield; Musician

10 Warriors 95 Pts
Heavy Armour; Shield; Musician

10 Quarrellers 125 Pts
Crossbow; Light Armour; Shield; Musician

10 Quarrellers 125 Pts
Crossbow; Light Armour; Shield; Musician

10 Longbeards 125 Pts
Heavy Armour; Shield; Musician

19 * Hammerers 320 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Runic Banner [30]
Rune of Courage
Gate Keeper [12] Pts

Grudge Thrower 145 Pts
Engineer
Engineering Runes [50]
Rune of Accuracy
Rune of Penetrating

Bolt Thrower 120 Pts
Engineer
Engineering Runes [60]
Master Rune of Skewering
Rune of Burning
Rune of Penetrating

Bolt Thrower 75 Pts (tu wchodzi Master Inżynier)
Engineering Runes [30]
Rune of Burning
Rune of Penetrating

7 Miners 82 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Musician

Organ Gun 120 Pts

Organ Gun 120 Pts

Dispel Pool: 7

Casting Pool: 2

Models in Army: 104


Total Army Cost: 2250

Awatar użytkownika
Kozisyn
Wodzirej
Posty: 698
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kozisyn »

i don't follow

wrzuc te dwie dziesiatki wariorów do jednego klocka i po co ci trzy rune of luck na master inzynierze...a co by nie nosił to daj mu poza tym dwuraka i rune of stone.

ODPOWIEDZ