Czy szczury dają radę w VII edycji

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dyd
Mudżahedin
Posty: 244

Czy szczury dają radę w VII edycji

Post autor: Dyd »

No właśnie, ja już z rok nie grałem poważniej, ale powoli wracam do kraju i z chęcią wysłucham refleksji obecnych "turniejowiczów". Dajecie radę z nowymi VC, Demonami, HE czy WE ? Jakie macie spostrzeżenia co do gry ?

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

na małe punkty bez ograniczeń herosów są chyba nadal najlepszą armią w grze.

na ponad 2000 robią się niestety coraz słabsze. Z dobrze prowadzonymi Wampirami, zaryzykowałbym stwierdzeniem, ze nie maja szans. Podobnie z Demonami.


A poniewaz tych armii robi sie na turniejach już koło 50% to ja przerzucam sie na bretkę.

pozdrwiam
Obrazek

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

na male punkty sa giete, na duze srednie. ale na poczatku 09 ma byc nowy book, ktory pewnie zgodnie z tendencja bedzie wygiety :wink:

choc moge sie mylic, bo na 2k+ gram tylko eshinem... a to spora roznica :D
Jesteś Aspołecznie Nastawionym Kutafonem, Inspirującym Ekstatyczne Lamenty Tłumu, Oraz Imbecylem Demonstrującym Ignorancję, Ogarniającym Tylko Alfabet.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

da się pograć skavenami i z VC i z demonami. Duzo śmieci załatwia sprawę. Choć nie zawsze. Na 2k+ skavenami jest ciężko

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

na male punkty sa giete, na duze srednie. ale na poczatku 09 ma byc nowy book, ktory pewnie zgodnie z tendencja bedzie wygiety Wink

choc moge sie mylic, bo na 2k+ gram tylko eshinem... a to spora roznica Very Happy
Rzeczywiście.
Eshin odwrotnie. Na Wampiry i Demony naprawdę daje radę. Ostatnio próbuję grać na zasadach nocy z dużym oddziałem Mengili (oczywiście na fellce, dwóch magach i BSB ze sztormówą).

polecam spróbować
Obrazek

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Morrok pisze:da się pograć skavenami i z VC i z demonami. Duzo śmieci załatwia sprawę. Choć nie zawsze. Na 2k+ skavenami jest ciężko

a co ty możesz wiedzieć, co daje radę a co nie.

Bez osobistych wrzut proszę
M
Obrazek

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

Fisch pisze:
na male punkty sa giete, na duze srednie. ale na poczatku 09 ma byc nowy book, ktory pewnie zgodnie z tendencja bedzie wygiety Wink

choc moge sie mylic, bo na 2k+ gram tylko eshinem... a to spora roznica Very Happy
Rzeczywiście.
Eshin odwrotnie. Na Wampiry i Demony naprawdę daje radę. Ostatnio próbuję grać na zasadach nocy z dużym oddziałem Mengili (oczywiście na fellce, dwóch magach i BSB ze sztormówą).

polecam spróbować
moja rozpa, jeszcze z 6ed :wink:
ale noc jest plewna, klocki piechoty sa u szczurkow niezbedne.
Jesteś Aspołecznie Nastawionym Kutafonem, Inspirującym Ekstatyczne Lamenty Tłumu, Oraz Imbecylem Demonstrującym Ignorancję, Ogarniającym Tylko Alfabet.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Fisch pisze:
Morrok pisze:da się pograć skavenami i z VC i z demonami. Duzo śmieci załatwia sprawę. Choć nie zawsze. Na 2k+ skavenami jest ciężko

a co ty możesz wiedzieć, co daje radę a co nie.
super, odezwał się ,,PG"

Proszę bez bluzgów
M

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3848
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Co do tematu, to na małe punkty dawałem radę pograc, na większe juz trudniej. Zwłaszcza nowe VC sprawiły mi pewniem problem.
Fisch pisze: Ostatnio próbuję grać na zasadach nocy z dużym oddziałem Mengili (oczywiście na fellce, dwóch magach i BSB ze sztormówą).

polecam spróbować
:shock: (ale taki raczej pozytywny shock ;) )
Kiedyś, na początku 7 edycji przeprowadziłem eksperyment z takim własnie zestawieniem (no, są drobne róznice, np. nie wziąłem BSB, co teraz bym zrobił, ponadto mam ... triadę :) ). Nie dość, że zebrałem baty, to jeszcze zebrałem ciekawe komentarze na forum. :) Jestem zaskoczony że ten pomysł wraca jako ciekawy i skuteczny.
Armia do obejrzenia tutaj. Z zainteresowaniem przeczytałbym Twój pomysł na armię, może byc w PM, jeśli tu nie chcesz rzucac.

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

KrzysiekW pisze:
Fisch pisze: Ostatnio próbuję grać na zasadach nocy z dużym oddziałem Mengili (oczywiście na fellce, dwóch magach i BSB ze sztormówą).

polecam spróbować
:shock: (ale taki raczej pozytywny shock ;) )
Kiedyś, na początku 7 edycji przeprowadziłem eksperyment z takim własnie zestawieniem (no, są drobne róznice, np. nie wziąłem BSB, co teraz bym zrobił, ponadto mam ... triadę :) ). Nie dość, że zebrałem baty, to jeszcze zebrałem ciekawe komentarze na forum. :) Jestem zaskoczony że ten pomysł wraca jako ciekawy i skuteczny.
ja eksperymentowalem z tym juz pod koniec 6ed :D bylem pierwszy :P (i tez bralem triade...)
generalnie glupio sie tym gra przez skopane zasady nocy... zaczynajacy ma mega przewage.
Jesteś Aspołecznie Nastawionym Kutafonem, Inspirującym Ekstatyczne Lamenty Tłumu, Oraz Imbecylem Demonstrującym Ignorancję, Ogarniającym Tylko Alfabet.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

eshin na zasady nocne jest słabiutki niestety ;/

brak tego CR'a boli, mimo że rzeczy w stylu steam tanków, dużych daemonow padają jak muchy ;)

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

a ja na DMP zagram Eshinem

Master, gwiazdki, bound of power, warpstone amulet, bomby
3 x mag, 2 level, 2 srolle

6 x 5 runnersi, druga broń
2 x 5 runnersi, gwiazdki
2 x 5 runnersi goli
2 x 5 tunneling team poison
2 x 6 jezzaile
10 x globki
14 x mengile (plus mengil)

razem coś 2100 punktów, z czego do stracenia tylko jezzaile i kilka oddziałów runnersów. Zapraszam wszelkie Wampiry, Imperia i Demony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dastor
Masakrator
Posty: 2637
Lokalizacja: Warszawa- Cobra Kai

Post autor: Dastor »

a master? rozumeim, ze on przezywa wszystko?:)

Awatar użytkownika
warkseer
Wodzirej
Posty: 741
Lokalizacja: żyrardowskie kanały

Post autor: warkseer »

14 mengli i 10 globków... może być zabawnie.

Może być ciężko łamać duże klocki, jak ich nie zastrzelisz, to cienko cię widzę.

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Mengilami zastrzeli... tylko olbrzymi pech mógłby sprawić, że 14-ką Mengili niewiele by zestrzelił.

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

warkseer pisze: Może być ciężko łamać duże klocki, jak ich nie zastrzelisz, to cienko cię widzę.
mengile szarzujac z boku lamia klocki :wink:

poza tym to DMP, wiec pewnie Fisch z hordami piechty grac nie bedzie.
Jesteś Aspołecznie Nastawionym Kutafonem, Inspirującym Ekstatyczne Lamenty Tłumu, Oraz Imbecylem Demonstrującym Ignorancję, Ogarniającym Tylko Alfabet.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Fisch pisze:a ja na DMP zagram Eshinem

Master, gwiazdki, bound of power, warpstone amulet, bomby
3 x mag, 2 level, 2 srolle

6 x 5 runnersi, druga broń
2 x 5 runnersi, gwiazdki
2 x 5 runnersi goli
2 x 5 tunneling team poison
2 x 6 jezzaile
10 x globki
14 x mengile (plus mengil)

razem coś 2100 punktów, z czego do stracenia tylko jezzaile i kilka oddziałów runnersów. Zapraszam wszelkie Wampiry, Imperia i Demony.
pomysł jak widać jest. Tyle, że jak chcesz zabijać bez fellblade'a? Bandsy i tak ci zdispelluja, jak masz grać z demonami, VC czy imperium.

Samymi gwiazdkami baaaaardzo ciężko zabić jakieś wielkie bydle, a już na pewno nikt nie wystawi ci się na strzał 12 jezzów. Maks. Assassin, 6 jezzowi mengile strzelą, potem szarża do przyjęca ;/

chociaż dużo rozstawień, i mnóstwo oddziałów przy dobrym LD jest ciężko wybić, zawsze można potracić tylko śmieci. W każdym bądź razie jestem ciekaw jak to się sprawdzi

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

tak naprawdę w rozpach Wampirów rzadko jest coś ponad BK, 2 x Wargulfa (lub Wrathów), 3 x Ghuli i Fell Batów.

Assasinowi niepotrzebny jest w takim przypadku Fellblade. I tak lepsi gracze osłonią generała przed teleportem (np stawiając klocek ghuli przed nim) a na Wargulfy czy Wrathy gwiazdki są zabójcze. Zresztą od dawna mi się nie sprawdzała Fellka - na takiego Bladzia nie ma co nawet puszczać assasina a przy Wielkim Ptaku jest to duże ryzyko (6 ran, 5+ warda i przerzut jednego warda)

Za to moja rozpa ma za zadanie pewne przetrzymanie najtrudniesjzych armii dla naszego teamu: WAmpirów i Demonów. Czyli mała wygrana dla mnie.

Taktyka na Wampiry jest mega prosta.
Omiatam smietnik (trzeba jak najszybciej zdjąć Fell Baty), blokuje marsz.
Te Bound of Power wcale nie muszą wejść , żeby assasin pokroił Wrathy.
Globki ładnie koszą Wargulfy, małe kawalerie BK. Mengile zdejmuja Ghule i wilki.
Naprawdę, ta armia Eshinu nie musi się bać Wampirów. Na ich miejscu skitrałbym sie w lesie i rzucał Winds of undead 8)

Z Imperium i Demonami mam chyba jeszcze łatwiej. Taki Bloodthrister nie nie podleci. Gwiazdki, mengile, jezzaile i globki zdejmują go w turę. Heros Khorna na Jugerze? Zapraszam. Psy Chaosu? Od Mengili schodzi 5 ran co turę, gwiazdki poprawiają.
Problemem są Flamersi, którzy jednak będą musieli omiatać runnersów i myślę, zę bunkrując się ladnie w lasku mengilami odstraszę je od podchodzenia od jezzaili, globków i stitranych magów.

Z imperium trzeba nabić po dwie rany czołgom. Potem gra to już tylko zabawa. Działa gówno widzą przez całą bitwę. Dorwać magów i po bitwie.

Może to tylko tak brzmi. Ale weźcie sobie rozłużcie na stole taką armię jaką zaprezentowałem i zobaczcie jak mało może Wam zrobić przeciwnik.

Armia jest przewidziana tylko na:

Demony, WAmpiry, Imperium, Chaos, HE, DE.

raczej trudno się gra z bretką (chyba że z errantami) i WE
Obrazek

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

Ja nie widzę takiego eshinu w starciu z demonami lub vc, demony cie zniszczą magią, nie zawsze przeciez bedziesz rzucał 2,4 na noc.

A co do radzenia sobie szczurów na nowe armie:
1. Dzwon juz praktycznie nie ma racji bytu niestety, kolejne armie są odporne na psyche i generalnie efekty z dzwonka sie nie przydają, a to ze jest LT tylko pomaga demonom w niszczeniu magią.
2.Konieczne jest duzo smieci, nowe armie mają mało punktow wystawienia, da radę ich przewystawiac tak aby po prostu nie dojechali.
3.Duzo jezzaili, na duze demony i oddziały BK po prostu niszczą, a to z reguły mozna teraz zobaczyc w kazdej armii demonow i VC.
4.Storm banner- bez tego ani rusz, demon i oddziały furii niszczą całe wsparcie, podobnie jak baty, odpalając banner w dobrym momencie łatwo się tego wszystkiego pozbyc.

To tyle, spostrzezenia oparte na mojej grze na euro, bo na 7 edycje to raczej gram TK.Oczywiscie wszystko tyczy się dużych pkt :)
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

nie znasz się
Obrazek

ODPOWIEDZ