nety vs impacty

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
PSz
Falubaz
Posty: 1419

nety vs impacty

Post autor: PSz »

Co działa wcześniej nety czy impacty. Bo o ile dobrze pamiętam obie działają na początku fazy walki?

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

impacty...niestety

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

czy takie niestety.
to chyba logiczne ze kawalek lnu nie zmniejszy energii kinetycznej rydwanu ; p

Awatar użytkownika
TomCio
Masakrator
Posty: 2720
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TomCio »

Impakty są przed combatem, potem są challange, potem siatki.
Obrazek
http://www.pajacyk.pl <klikać w pajaca, bo wp***dol! Obrazek
a goryl we mnie mówi mi..

Awatar użytkownika
Pierun
Mudżahedin
Posty: 309

Post autor: Pierun »

TruePunk pisze: to chyba logiczne ze kawalek lnu nie zmniejszy energii kinetycznej rydwanu ; p
Jak się koń o te siatki by wyrżnoł to myśle że i wraz z nim cześć tej energi by o glebe zaryła :P

Awatar użytkownika
Mauler
Wodzirej
Posty: 734

Post autor: Mauler »

Tja, koń by się wykopyrtnął a rydwan to co? Zostaje gdzieś w polu? Siłą rzeczy poleci do przodu, hamulców tarczowych to nie ma....

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

rydwan wjechał w dupe koniom co go ciągneły zwiększając tym sam ich pęd "podziemnych wojaży";)

A tak a propo proszę o jakieś cytaty, źródła - bo ja sobie też mogę sądzić "coś".

Przy netach jest napisane "at the start each close combat phase" . Czyli kończy się tura strzelania, rzucam nety na wroga w kontakcie.
Problem jest że nie pamiętam jak jest napisane przy rydwanach - jeśli pisze że przed wyprowadzeniem ataków to nety pierwsze. Natomiast jeśli pisze że na początku - to co rzut na 4+ co jednak działa szybciej?

Awatar użytkownika
blundi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 169
Lokalizacja: Zharr Naggrund
Kontakt:

Post autor: blundi »

Przy rydwanach jest:
"these hits are inflicted at the very beginning of the combat, even before challengers are declared and before any model gets to attack"
Dla porównania, nie zauważyłem przy pojedynkach, że są wypowiadane na początku walki, aczkolwiek logiczne, że wtedy są.
Zarówno sieci jak i impacty działają na początku walki, z tym że rydwany "very beginning" a sieci "beginning".
Czy to wystarczy, aby jednoznacznie rozstrzygać czy też rzucać na 4+?
Nie wiem, ale jakby mi się jakiś goblin upierał, to bym zgodził się na turlanie, dla świętego spokoju.

Awatar użytkownika
TomCio
Masakrator
Posty: 2720
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TomCio »

Nie wiem, ale jakby mi się jakiś goblin upierał, to bym zgodził się na turlanie, dla świętego spokoju.
A ja nie, impacty wchodzą pierwsze potem siateczki i pewno większość ludzi tak sądzi.
Obrazek
http://www.pajacyk.pl <klikać w pajaca, bo wp***dol! Obrazek
a goryl we mnie mówi mi..

Awatar użytkownika
blundi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 169
Lokalizacja: Zharr Naggrund
Kontakt:

Post autor: blundi »

TomCio pisze:
A ja nie, impacty wchodzą pierwsze potem siateczki i pewno większość ludzi tak sądzi.
Powiedzmy sobie szczerze, że ważniejsze jest, co jest w zasadach, a nie w powszechnym mniemaniu

Awatar użytkownika
TomCio
Masakrator
Posty: 2720
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TomCio »

Ale właśnie te zasady są dla niektórych niejasne. :roll:
Tylko niemów że tego niezauważyłeś.
Jakby były zarzucane przed impactami to by to dopisali, tam samo jak mieli to napisane doomseekerzy.
Obrazek
http://www.pajacyk.pl <klikać w pajaca, bo wp***dol! Obrazek
a goryl we mnie mówi mi..

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

A ja widzę różnicę i to znaczną "at the start of each CC phase" jest "these hits are inflicted at the very beginning of the combat" - w drugim pisane jest tylko o combacie natomiast przy netach o całej fazie.

Jeżeli nawet przyjelibyśmy że oba działają w tym samym momencie to mimo tego impacty mają obniżoną siłę - sednem bowiem impactów nie jest ich Siła lecz to że SĄ, a tego przecież nety nie blokują. Przy waszym założeniu dochodzi do sytuacji że niewiedząc czemu opis rydwanów jest ważniejszy (mocniejszy) niż netów. Taka analiza powoduje że nety tracą swoją zasadę " at the start of ach CC phase".


@TomCio

Jakby miały być szybciej to napisali by przy rydwanach że są szybsze niż wszystko i nic nie może zmienić tej zasady

Awatar użytkownika
blundi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 169
Lokalizacja: Zharr Naggrund
Kontakt:

Post autor: blundi »

TomCio pisze:Ale właśnie te zasady są dla niektórych niejasne. :roll:
Tylko niemów że tego niezauważyłeś.
Jakby były zarzucane przed impactami to by to dopisali, tam samo jak mieli to napisane doomseekerzy.
Że zasady bywają niejasne, to oczywiste.
Co do dopisywania jednak - to nie był bym tak naiwny, że GW tworząc zasady analizuje tak dokładnie wszystkie możliwości.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

DaBossa pisze:by przy rydwanach że są szybsze niż wszystko i nic nie może zmienić tej zasady
patrz --> doomseeker

rydwany sa na samym poczatku cc i nic tego nie zmienia.. potem sa dopiro siatki...

Awatar użytkownika
TomCio
Masakrator
Posty: 2720
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TomCio »

Bo rydwany są szybsze niż wszystko, nawet szybsze niż challange, szybsze niż ASF, dlatego taki doomseeker miał dopisane, że bije nawet przed impactami, gdyby siatki miały walić przed impactami (co jest IMO absurdem) to by to poprostu napisali.
Obrazek
http://www.pajacyk.pl <klikać w pajaca, bo wp***dol! Obrazek
a goryl we mnie mówi mi..

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Za przeproszeniem co to ma za znaczenie jak szybkie są rydwany?
Patrzymy na zasady:

Wg. mnie - Zaczyna się faza ( nety)...jakieś specjalne formy aktywności działające w CC (np. impacty) .... ataki, ranienia, save, paniki, ... koniec fazy.

Ale nawet pal licho na to - załóżmy że oba działają na początku fazy - logicznie rzecz biorąc działają równocześnie i tu patrz poprzedni wywód. Tzn. działanie netów w żaden sposób nie wyklucza/przesuwa w czasie impactów (zmniejsza jedynie siłę) natomiast wy chcecie przesunąć nety na póżniej.

Dla mnie "Fazę" można porównać do odcinka. Odcinek ma początek, koniec oraz nieskączoną ilość punktów pomiędzy nimi.

Jedyne co może pozbawić netów ich początkowego statusu ;) to jakieś inne wydane po nich zasady specialne.

Awatar użytkownika
TomCio
Masakrator
Posty: 2720
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TomCio »

Impacty:

"This hits are inflicted at very beginning of the combat, even before challanges are declared and befor any model get to attack. Any wounds caused by the charging chariot count towards combat resolution as normal. Remove any casualties as detailed in the Close Combat section. Like other casualties of close combat, models killed by impact hits do not get to fight"

Siatki:

"At the start of each close combat phase, a unit that contains nets must attempt to entangle one of the units they are fighting."

Jak dla mnie ten zapis at very beginning of the combat jest ważniejszy od at the start of each close combat.
Obrazek
http://www.pajacyk.pl <klikać w pajaca, bo wp***dol! Obrazek
a goryl we mnie mówi mi..

Kajsper
Wałkarz
Posty: 63
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Kajsper »

Zgadzam sie calkowicie z TomCiem. Wydaje mi sie tez, ze nalezaloby zwrocic uwage tutaj na "a unit that contains nets must attempt to".

Skoro rydwan wyplaca impacty juz na samym starcie, przed wszystkimi innymi dzialaniami w walce wrecz, to takze przed siatkami, ktore oddzial "must attempt to"

PS. Kolega z pokoju w akademiku, choc nie gra w battla, zgadza sie z powyzszym :D

Awatar użytkownika
Bruenor Battlehammer
Wodzirej
Posty: 700
Lokalizacja: Bendsburg

Post autor: Bruenor Battlehammer »

oczywiście, ze impacty są wcześniej...wiedziałem, że Polacy lubią nadinterpretowac to co oczywiste...Ale żeby aż tak :wink:

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

@Bruenor Battlehammer

Stary masz jakieś problemy z polskością? Twoje generalizowanie na temat 40 milionowego narodu jest tak samo warte jak cechy wiążące się z Twoim znakiem zodiaku.


Jak napisałem, może to skrzywienie po strategicznych 9 i ie tylko ) grach planszowych, dla mnie ważne jest rozumienie słowa "faza". Faza walki składa się w wielu elementów - używania specjalnych zdolności, hitowania, panik etc etc.

Narazie jednak wstrzymuje swoją polemikę, jutro może będe miał znów rulebooka - przeglądne go i dam jakieś argumenty.

ODPOWIEDZ