Szczeciński turniej batla 26.07

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
MJR
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 36
Kontakt:

Szczeciński turniej batla 26.07

Post autor: MJR »

TURNIEJ WFB
Forest Ambush


• Ranga turnieju: Lokalny
• Czas i miejsce: 26 lipca 2008. ul. Łokietka 10 (wejście od ulicy Bolesława X) SZCZECIN

• Format turnieju: 1666pkt
- Liczba miejsc ograniczona max 20 osób. Decyduje kolejność zgłoszeń.

• Stoły i makiety: Gramy na stołach 72x48 cali. Makiety będą ustawione przez sędziego.

• Rozpiski: Rozpiski należy wysłać na coedil@wp.pl do 24.07.2008r włącznie. Osoby które przysłały rozpiski w wyznaczonym czasie otrzymają +3p do klasyfikacji ogólnej. Rozpiski najlepiej przesyłać w formacie *.RST lub *html (Army Builder) ewentualnie excel. Podczas zgłaszania rozpiski prosimy o podanie Imienia, Nazwiska, Klubu, NR ID - patrz http://www.ligawfb.prv.pl/ Miasta oraz telefonu kontaktowego; gg; maila itd.
• Opłata: 10zł dla członków klubu Animosity Szczecin, 15zł dla pozostałych - opłata przy zapisach.
• Sędzia:
Sędzia Główny – Łukasz „Lucas” Ho Thanh
(GG:1725079; tel: 785956433; coedil@wp.pl)

• Zasady wystawienia: Limited zgodnie z uściśleniami sędziowskimi (zabrania się jednak wystawiania w armiach dział z DoW) -
• Obowiązują zasady 7ed. + uściślenia sędziowskie z Border Princes
• Ilość bitew: Gramy 4 bitwy, każda 6 tur lub 2h

Gramy według poniższego rozkładu:
Sobota
9:00 - 09:25 Zapisy
09:30 – 11:30 Bitwa pierwsza
11:40 - 13:40 Bitwa druga
13:40 - 15:00 Przerwa (konkurs wiedzy&malowanie)
15:00 - 17:00 Bitwa trzecia
17:10 - 19:10 Bitwa czwarta





• Ocena hobbystyczna: W trakcie turnieju zostanie przeprowadzona ocena armii. Zdobyte punkty zostaną doliczone do rankingu głównego i będą miały wpływ na wyniki końcowe.


Ocena armii:
a) Dokładność pomalowania armii - Stopniowane (od 0 do 3)
b) Podstawki. Stopniowane (od 0 do 2)
c) Konwersje/Unikalność stopniowane (od 0 do 3)
d) WOW - Stopniowane (od 0 do 2)
e) tray’e (od 0 do 2)




Dodatkowo podczas turnieju zostanie przeprowadzony test wiedzy. Do zdobycia 15 punktów zaliczanych do klasyfikacji ogólnej. Pytania będą zarówno z zasad jak i historii świata Warhammera.

• Punkty: Maksymalna ilość punktów do zdobycia podczas turnieju wynosi: 80 z bitew + 12 z oceny hobbystycznej + 15 z testu wiedzy + 3 za wysłanie w terminie rozpiski. (Łącznie 90pkt)

• Dodatkowe kategorie:
- Gracz Fair Play - Kategoria nie wpływająca na klasyfikację w turnieju. Zwycięzcę wyznaczają gracze i sędzia.
- Mistrz wiedzy tajemnej – osoba mająca najwyższy wynik z testu wiedzy.

• Duże punkty z bitew:
Punkty liczymy zgodnie z podaną poniżej tabelką.
Różnica małych punktów Duże punkty

0-150 10:10
151: 300 11:9
301:450 12:8
451:600 13:7
601:750 14:6
751:900 15:5
901:1050 16:4
1051:1200 17:3
1201:1350 18:2
1351:1500 19:1
1501:9999 20:0


• Scenariusze:
Bitwa Scenariusz
Pierwsza Ukryta Ścieżka
Druga Kamienie Księżycowe
Trzecia Coedil Zielony Smok
Czwarta Łowy Kurnosa




Ukryta Ścieżka

Strefa rozstawienia: 12 cali od krawędzi stołu. 24 cale między strefami rozstawienia
Rozpoczęcie i rozstawienie jednostek: Przed bitwą gracze rzucają D6. Gracz z wyższym wynikiem może wybrać: strona lub rozpoczęcie. Gracz który wygra ten rzut zaczyna wystawiać się jako pierwszy.
Bonusy za ćwiartki, sztandary itd: Liczymy standardowo w każdej bitwie - czyli tak jak w podręczniku 7ed.
Zasady dodatkowe: Na początku tury każdego z graczy lasy poruszają się w losowym kierunku. Używamy Sccater dice i artillery dice (misfire stoi w miejscu). W przypadku natknięcia się na model, krawędź stołu lub inny teren las zatrzymuje się. Jeżeli w lesie znajduję się jakakolwiek jednostka to las przesuwa się wraz z jednostką z wyjątkiem jednostek, które wystają chociaż trochę poza las.


Kamienie Księżycowe

Strefa rozstawienia: 12 cali od krawędzi stołu. 24 cale między strefami rozstawienia
Rozpoczęcie i rozstawienie jednostek: Przed bitwą gracze rzucają D6. Gracz z wyższym wynikiem może wybrać: strona lub rozpoczęcie. Gracz który wygra ten rzut zaczyna wystawiać się jako pierwszy.
Bonusy za ćwiartki, sztandary itd: Liczymy standardowo w każdej bitwie - czyli tak jak w podręczniku 7ed.
Zasady dodatkowe: Każda jednostka, która wchodzi do lasu musi rzucić K6. Na 4+ jednostka ta teleportuje się do innego lasu na stole. Uwaga! Jeżeli dana jednostka zostanie wystawiona na początku gry w lesie należy rzucić za teleportacje w fazie remaining moves. Leśne elfy teleportują się na 3+
Jednostki wyteleportowane mogą być ustawione w dowolnej formacji.


Coedil Leśny Smok

Strefa rozstawienia: 12 cali od krawędzi stołu. 24 cale między strefami rozstawienia
Rozpoczęcie i rozstawienie jednostek: Przed bitwą gracze rzucają D6. Gracz z wyższym wynikiem może wybrać: strona lub rozpoczęcie. Gracz który wygra ten rzut zaczyna wystawiać się jako pierwszy.
Bonusy za ćwiartki, sztandary itd: Liczymy standardowo w każdej bitwie - czyli tak jak w podręczniku 7ed.
Zasady dodatkowe: Coedil to wredny i cwany smok, który uwielbia magiczne błyskotki. Sprytnych potrafi wynagrodzić… chciwych ukarać.
Przed bitwą: Dowódcy obu armii mogą spróbować przekupić Coedila zapisując na karteczce ofertę w postaci: magicznych przedmiotów. Dowódca, któremu udało się przekupić Coedila (np. droższy magiczny przedmiot -> rozstrzyga sędzia) otrzymuje łaskę Coedila, gracz który przegrał licytacje otrzymuje karę. Przedmioty, które zaofiarowało się smokowi przepadają niezależnie od wygrania czy przegrania licytacji. Dany gracz może do licytacji nie podchodzić (zapisuje to na kartce), jednakże jeśli jego przeciwnik podejdzie automatycznie ją wygra.

Łaska Coedila (losowo):
1. Regiment lub bohater otrzymuje +1 do wybranej charakterystyki
2. Regiment lub bohater otrzymuje zasadę regeneracja
3. Regiment lub bohater otrzymuje zasadę Etheral
4. Regiment lub bohater +1 save
5. Regiment lub bohater otrzymuje 4+ ward save
6. Regiment lub bohater otrzymuje jeden magiczny przedmiot ze swojego army booka (nawet jeżeli normalnie nie mógłby go mieć). O tym jaki będzie to przedmiot decyduje sędzia przychylny graczom :P

Klątwa Coedila (losowo):
1. Regiment lub bohater otrzymuje -1 do wybranej charakterystyki
2. Regiment lub bohater otrzymuje zasadę stupidity
3. Regiment lub bohater traci jedną ze swych podstawowych zasad (np. wampir może stracić zasadę Fear)
4. Regiment lub bohater w walce wręcz trafiany jest automatycznie
5. Regiment lub bohater w walce wręcz i strzelaniu trafiany jest automatycznie. (W przypadku maszyn używających placka traktuje się scatter jako HIT, jednakże trzeba sprawdzić czy dana maszyna nie wybuchła)
6. Regiment lub bohater traci jeden magiczny przedmiot ze swojej rozpiski (liczy się przedmiot, który dany gracz jeszcze posiada). O tym jaki będzie to przedmiot decyduje sędzia przychylny graczom :P



Łowy Kurnosa

Strefa rozstawienia: 12 cali od krawędzi stołu. 24 cale między strefami rozstawienia
Rozpoczęcie i rozstawienie jednostek: Przed bitwą gracze rzucają D6. Gracz z wyższym wynikiem może wybrać: strona lub rozpoczęcie. Gracz który wygra ten rzut zaczyna wystawiać się jako pierwszy.
Bonusy za ćwiartki, sztandary itd: Liczymy standardowo w każdej bitwie - czyli tak jak w podręczniku 7ed.
Zasady dodatkowe: Jeden z regimentów w Twojej armii otrzymał święte zadanie złowienia danej jednostki! Otrzymuje on zasadę Forest Spirit. Wyznaczony przed grą regiment-ofiara warty jest podwójną ilość punktów. Cel-ofiarę wyznacza PREDATOR.
W przypadku Leśnych elfów: Jeżeli świętym zadaniem został obarczony oddział posiadający forest spirit rule, należy traktować Ward save'a na 5+ jako obronę przeciwko magicznym atakom.




REGULAMIN:

1. (v.2.13) (ze zmianami i uaktualnieniami organizatora):
× obowiązują wszystkie wydane księgi armii
× obowiązują wszystkie FAQi i erraty Games Workshop (z wyjątkiem tych obśmianych i określonych jako durnowate, a zatem skorygowanych przez LS)
× obowiązują polskie uściślenia sędziowskie http://strony.aster.pl/barbaros/ chyba, że poniżej wskazano inaczej
× zabronieni bohaterowie specjalni z końca podręcznika
× zabronieni bohaterowie specjalni z wewnątrz listy armii (armybook O&G, Imperium i następne...)
× zabronione alternatywne armie z końca podręcznika
× dozwolone Regiments of Renown za wyjątkiem tych, które będąc pojedynczym modelem zajmują jednocześnie slot bohatera http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/lists/
× dozwolone jednostki Dogs of War jako wybór rzadki we wszystkich armiach. Wyjątek armaty DoW. http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/lists/
× dozwolone jednostki Kislevu zgodnie z zasadami w Chronicles 2004 http://uk.games-workshop.com/empire/kislev/1/
× dozwolony Kislev jako samodzielna armia, a nie tylko jako kontyngent sojuszniczy
× niedozwolone Errantry War, Horda Archaona i Klan Eshin ze Storm of Chaos
× bohaterowie z The Nemesis Crown zabronieni http://nemesis.us.games-workshop.com/ho ... efault.htm
× Dogs of War jak samodzielna armia dozwolone http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/lists/
× Chaos Dwarfs Ravening Hordes dozwolone http://uk.games-workshop.com/warhammer/chaos-dwarfs/1/
× Lizardmen: Southlands dozwolone
× Lizardmen: Sacred Hosts dozwolone http://uk.games-workshop.com/lizardmen/ ... awnings/1/
× Dark Elves: obowiązuje errata z Chronicles 2004 oraz Hydry z Annual 2002
× kawaleria Rhinoxów dozwolona http://www.forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=111
× The Cult of Ulric dozwolone http://uk.games-workshop.com/empire/cult-of-ulric/3/ z uwzględnieniem zasad 7 edycji armii Imperium (Białe Wilki Ulryka)
× Bone Giant dozwolony http://forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=626
× Giant Spined Chaos Beast oraz Chaos Giant Spawn ze strony Forge World dozwolone http://www.forgeworld.co.uk/downloadswarhammer.htm
× armie z Warhammer Realms: Lustria dozwolone
× dozwolone są nieoficjalne przedmioty do armii Dogs of War ze strony włoskiego GW http://www.forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=14
× Do wszystkich oddziałów należy posiadać zasady!!!!!

3. Obowiązują następujące zasady specjalne:
- Brak możliwości wystawiania Proxów
- nie obowiązuje zasada wystawiania w pełni pomalowanych armii;
- rozpiski są jawne;
- przed rozpoczęciem rozstawiania przeciwnicy mają obowiązek poinformować się o składzie swojej armii w przypadku nie zachowania pełnego WYSIWYGa; jeżeli oddział/armia posiada WYSIWYG gracz informuje, co to za oddział – np. Big Unsi (a nie zwykłe orki), Inner Circle (a nie zwykli rycerze) itp.

4. Sędzia ma głos rozstrzygający – swojej oceny dokonują w oparciu o własną wiedzę i argumenty przedstawione przez strony sporu. W przypadku rozbieżności w brzmieniu zasad z podręcznika w wersji angielskiej i polskiej, obowiązują zasady z wersji angielskiej. Jeżeli rozsądzenie sporu jest wyjątkowo trudne lub niemożliwe do przeprowadzenia, sędzia ma prawo zdecydować o pojedynczym rzucie K6, niekonienicznie według zasady 4+


6. Gracz zobowiązany jest przynieść ze sobą na turniej:
- Army Book lub inną publikację, wg której jego armia jest wystawiana – gracz nie ma prawa dyskutować z Sędzią, jeśli nie posiada publikacji, na którą się powołuje i nie pomogą wyjaśnienia typu – „wszyscy o tym wiedzą, tylko ty robisz problemy”; (miejsce w Lidze niczego nie dowodzi!)
- Kompletną i czytelną rozpiskę zawierającą spis bohaterów i oddziałów wraz z opisem uzbrojenia, wyposażenia, magicznych przedmiotów i wartością punktową
- miarę calową oraz kostki sześciościenne w ilości umożliwiającej sprawną grę (gracze mogą zdecydować, że używają jednego kompletu kości i jednej miary, ale obaj gracze zobowiązani są do posiadania zarówno kości jak i miarki pod groźbą przyznania punktów ujemnych)

MJR
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 36
Kontakt:

Post autor: MJR »

Obecnie mamy zapisanych graczy:

1. Daniel „Siim” Wysocki (DL)
2. Kamil „Krassus” Krasuski (WE)
3. Radek „Yedee” Bednarski (Chaos)
4. Damian „Szaszłyk” Krause (Skaven)
5. Michał Radke (Bretonnia)
6. Xen (Chaos)
7. Krzysztof Kapczyński (DL)
8. Grzegorz „Lindal” Laskowski (WE)
9. Mateusz (O&G)
10. Himitsu (HE)
11. Tomek „Nordri” Gliński (VC)
12. Marcin „Góbal” Saganowski (O&G)

i małe uzupełnienie jak bedzie 22 czy 24 graczy to będzie nieco tłoczno ale damy rade.

Awatar użytkownika
Sławol
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3876
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Sławol »

I po turnieju. Było fantastycznie, atmosfera bardzo sympatyczna, mimo że graczy było tylko 12... Zupełnie kameralna impreza, ale tak dawno w ciągu jednego dnia to się nie bawiłem :D Do jakiego stołu bym nie podszedł, zawsze się coś śmiesznego musiało wydarzyć, żartom nie było końca.

Wielkie gratulacje dla zwycięzców i podziękowania dla organizatorów tego małego turnieju oraz właścicieli nowo powstałego sklepu - Michałowi i Jego Żonie (mam nadzieję, że szybko się rozwiniecie!). Test wiedzy był przeprowadzony po akademicku i bardzo sprawnie :D Dobrze sobie poradziłeś, Lucas, jak i z całą imprezą ;)

Największą furorę zrobił lipcowy numer "Komiksu Giganta", w którym Siostrzeńcy grają w Kwarhammera (Chaosem), a Kaczor Donald poznaje ten świat, kupuje swoją armię (VC), maluje swoje pierwsze figurki (całą armię w kilka godzin), a potem z braku farb maluje jakimiś chemikaliami, od których jego armia ożywa i idzie rozwalać miasto :lol: A miasto odpowiada wojskiem! Nie zrobiłem fotek, ale może się pojawią niedługo ;)

Beczka śmiechu była, widać, że propagowanie bitewniaków odbywa się na coraz to wymyślniejsze sposoby :)

Poniżej kilka fotek poglądowych, m. in. graczy, organizatorów, figurek... Jest nawet rzut Grzegorza (coś tam na trójkach miało wyjść, a kostki się ułożyły, jak widać...). No i bardzo ładna armia VC, chyba Nordriego, prosto z bejcy! Parę detali było tylko pomalowanych normalnie. Bardzo ładnym modelem był też Treeman Lindala chyba... Wielki, z ciekawą pozą i dodatkami z green stuffu.

Jeszcze raz wielkie podziękowania dla Wszystkich za udaną imprezę, a Krassusowi za niezapomnianą wycieczkę samochodem! Krótki filmik jest, szkoda, że więcej nie kręciłem, ale to następnym razem :twisted:

Wyników nie pamiętam za bardzo... Krassus wygrał ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam
Sławomir Borysowski
Obrazek
Galeria

Awatar użytkownika
Lucas
Chuck Norris
Posty: 385
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Lucas »

Wielki dzięki za relacje i przybycie do nas Sławol:) Do szybkiego zobaczenia!:)

Pozdrawiam Lucas

Awatar użytkownika
Nordri
Chuck Norris
Posty: 575
Lokalizacja: Greifenhagen

Post autor: Nordri »

Dzięki za zdjęcia. Sam się przymierzałem żeby cyknąć jakieś fotki swojej armii, ale z racji aparatu jaki posiadam i moich średnich umiejętności efekt był średnio zadowalający.
Mi nie pozostaje nic innego jak tylko potwierdzić superowość turnieju. :D Szkoda że tak mało ludzi było, no ale co zrobić, może to zasługa wakacji i urlopów.

ODPOWIEDZ