Upierdliwe VC by bless

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Upierdliwe VC by bless

Post autor: bless »

Ten pomysl nie ma byc kontrpomyslem w stosunku do tego, co przed chwila przedstawil Barbarossa.Ot, tak sie zbieglo w czasie, ze sam ostatnio wpadlem na dosyc dziwny pomysl partyzanckich VC oparty na 4 karabinach.

Idea jest taka, ze ciezko w tej armii zlapac cos cennego, zas same wampiry robia szybkie szachy-machy: przegrupowuja sie, uciekaja, albo robia skoncentrowany atak na wybrane cele. Malo co jest w stanie im uciec, malo co jest w stanie je dopasc. Mam 6 bardzo mobilnych wampirów (2x Varg + 4 wampy hero). Reszta to glownie smieci (poza BK, do ktorych w razie silniejszego ostrzalu, lub w celu stworzenia uber kloca kawalerii, moga wejsc wampiry). Akcja marzenie, to wszystkie 6 wampirow w kombacie i cos w stylu 23 konkretnych atakow w szarzowany oddzial... (+walking death i BSB) :)

General z pierscionkiem, zeby miec szanse na re-play w razie jakiejs slabo wycelowanej szarzy, niezdanego lookuotsira, lub innego nieszczescia. Dodatkowo ghoulkin, zeby defensy mialo malo, malo czasu na strzelanie.


Co o tym myslicie?


Vampire Lord @ 455 Pts
General; Magic Level 3; Necromancy; Great Weapon; Heavy armour
The Carstein Ring [75]
Flayed Hauberk [25]
The Martialle: Avatar of Death [20]
The Bestialle: Flying Horror [30]
The Courtly: Walking Death [25]
The Severed: Goulkin [25]

Vampire @ 225 Pts
Battle Standard Bearer; Magic Level 1; Great Weapon; Heavy
armour
Enchanted Shield [15]
Black Periapt [15]
Cursed Book [20]
The Bestialle: Flying Horror [30]
The Martialle: Avatar of Death [20]

Vampire @ 200 Pts
Magic Level 1; Great Weapon; Heavy armour, Shield
The Martialle: Avatar of Death [20]
The Bestialle: Flying Horror [30]
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

Vampire @ 200 Pts
Magic Level 1; Great Weapon; Heavy armour, Shield
The Martialle: Avatar of Death [20]
The Bestialle: Flying Horror [30]
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

3x 10 Crypt Ghouls @ 88 Pts
Ghast

4 Fell Bats @ 80 Pts

5 Fell Bats @ 100 Pts

11 Black Knights @ 373 Pts
Barding; FCG
War Banner [25]

2x Varghulf @ 175 Pts


Casting Pool: 8/9
Dispel Pool: 7/8
Models in Army: 54
Total Army Cost: 2247
Obrazek

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Ja poproszę. To wymarzony przeciwnik dla moich DE. Uber kloc kawalerii jest dla elfów raczej nie do ruszenia, 4 wampirki bez silnej magii nie będą w stanie złapać moich partyzanckich DE.

Btw - jak zabijasz smoka?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Asaliuru
Wałkarz
Posty: 97
Lokalizacja: Zewsząd i znikąd :D

Post autor: Asaliuru »

Wpadnie w niego i wypłaci 23 uberataki :P
(Kowadło)
za często wybucha ;)
Magowie jednak naprawdę dużo rzadziej i nie kosztują 400pk.

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

W pojedynku?
Obrazek

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

partyzanckie vc ja bym widzial raczej tak: na wzor wloskich vampirów, bardzo mocne, testowalismy je w euro-sparingu :)

1 Vampire Lord; General; Magic Level 3
SoM,hatred,red fury,wskrzeszanie batów,carstein ring, talisman linci

1 Vampire; Battle Standard Bearer; Magic Level 1; Great Weapon; Heavy armour latanie, wskrzeszanie ghuli, book of arkhane
1 Vampire; Magic Level 1; Great Weapon; Heavy armour; Shield
hełm,periapt,latanie,pancerz z bloodlina

1 Vampire; Magic Level 1; Lance; Shield; Heavy armour; Barded Nightmare scroll,scroll,gulkine,

19 Crypt Ghouls; Ghast

19 Crypt Ghouls; Ghast

10 Crypt Ghouls; Ghast

10 Crypt Ghouls; Ghast

10 Crypt Ghouls; Ghast

5 Dire Wolves

3 Fell Bats

3 Fell Bats

1 Varghulf

5 Cairn Wraiths; Banshee

generalnie zalewa masą i nie ma na czym nabijać punktów.

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

voodoo, moze zapomni krzyknąć:P

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Robson pisze:voodoo, moze zapomni krzyknąć:P
Takie rzeczy to tylko w Erze :)
Robson pisze:1 Vampire; Magic Level 1; Lance; Shield; Heavy armour; Barded Nightmare scroll,scroll,gulkine
On lata sam na koniu czy się gdzieś doczepia?
Obrazek

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

jeździ na koniu w ghulach na przykład

generalnie najważniejsza jest konfiguracja lorda, reszte wklepałem z pamięci i nie mówie ze to najlepsze wersje

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Jankiel pisze:Ja poproszę. To wymarzony przeciwnik dla moich DE. Uber kloc kawalerii jest dla elfów raczej nie do ruszenia, 4 wampirki bez silnej magii nie będą w stanie złapać moich partyzanckich DE.

Btw - jak zabijasz smoka?
No nie powiem - zaskoczyles mnie. Nie zebym znal juz jakos zajebiscie nowe delfy - zaledwie dwa razy z nimi gralem i dwa razy dostalem maske. Mozliwe tez oczywiscie, ze od Ciebie dostalbym trzecią... Ale mimo wszystko Twoj optymizm jest dla mnie niepokojacy. Nie dopadne Twoich jednostek? Toz to chyba najmobilniejsza rozpa VC jaka w zyciu widzialem. 6 jednostek szarzujacych na 20", 2 na 16", 1 na 14" i tylko 3razy ghoule sie wloką, choc dzieki ghoulkinowi nie az tak bardzo. Magia? Tez az tak zle nie jest - wystarczy, ze przechowam kostke w periapcie i juz mozesz miec 2 razy popychczke na 3 kosciach + 3 razy leczenia na 1. W dodatku, jesli Twoja armia opiera sie na magii, to sobie raczej slabo poczarujesz ze wzgledu na moje 7/8 dispell dice i 4 DS (obrona ponad przeciętną, zdecydowanie), jesli opiera sie na strzelaniu - to powinienes sie liczyc z tym, ze balist nie masz od trzeciej tury(w najgorszym dla mnie wypadku). Masz armie na walke wrecz? OK, kogo zaatakujesz i jakie punkty zyskasz? I co ja w tym czasie wykosze Tobie? Jankielu, powiedz mi, prosze, co takiego jest z ta moja armia, ze tak by Ci podeszla. Naprawde jestem ciekaw tych slabosci.

Co do smoka... nie musze sie nim tak przejmowac. Wydaje mi sie, ze bedziemy sie mijali w locie. ;)

Robson pisze:partyzanckie vc ja bym widzial raczej tak: na wzor wloskich vampirów, bardzo mocne, testowalismy je w euro-sparingu :)

1 Vampire Lord; General; Magic Level 3
SoM,hatred,red fury,wskrzeszanie batów,carstein ring, talisman linci
Ten wamp jest imho slabszy od mojego. Pierscionek jest u nas obu, wiec nie ma znaczenia. Bieganie jest slabsze od latania. SOM jest porownywalne do dwuraka (raz to jest lepsze, raz to). Hatred, nawet myslalem, zeby to dac zamiast ghoulkin, ale w koncu zdecydowalem, ze koniecznosc overruna zbyt czesto moze mi blokowac szarze (za latwo zastawic pulapke na takiego wampa). Red fury jest ok, ale walking death nie gorsze (choc ma wartosc w innych sytuacjach). Jak dotad wampiry byly dosyc porownywalne, jednak co przemawia zdecydowanie na korzysc mojego generala, to sv 2+. Tamten wamp jest goly jak swiety turecki. Byle 3 ghoule w btb moga go zaklepac.

Owszem, zastanawiam sie, czy nie lepsze byloby danie zamiast ghoulkina np. wskrzeszania batow - wtedy moja magia dostalaby niezlego boosta i zamiast 5 i 4 fellbatow, moglbym wrzucic 3x3 i dopakowac jeszcze jeden unit ghouli do wiekszej liczby.


EDIT:

Ewentualne zmiany moglyby wygladac tak:

Vampire Lord @ 445 Pts
General; Magic Level 3; Necromancy; Great Weapon; Heavy armour
The Carstein Ring [75] - wskrzeszenie po smierci
Flayed Hauberk [25] - sv 2+
The Martialle: Avatar of Death [20] - dwurak
The Bestialle: Flying Horror [30] - latanie
The Courtly: Walking Death [25] - +1 do CR
The Master: Summon Creatures of the Night [15] - wskrzeszanie Fell Batów ponad stan i +1 do casta przy tych czarach

Vampire @ 225 Pts
Battle Standard Bearer; Magic Level 1; Great Weapon; Heavy
armour
Enchanted Shield [15]
Black Periapt [15] - przechowywanie kostki
Cursed Book [20]- one use only, ws atakujacych wampira wynosi 1
The Bestialle: Flying Horror [30] - latanie
The Martialle: Avatar of Death [20] - zbroja i dwurak

Vampire @ 200 Pts
Magic Level 1; Great Weapon; Heavy armour
The Martialle: Avatar of Death [20]
The Bestialle: Flying Horror [30]
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

Vampire @ 200 Pts
Magic Level 1; Great Weapon; Heavy armour
The Martialle: Avatar of Death [20]
The Bestialle: Flying Horror [30]
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

2x 10 Crypt Ghouls @ 88 Pts
Ghast

15 Crypt Ghouls @ 128 Pts
Ghast

3x 3 Fell Bats @ 60 Pts

10 Black Knights @ 345 Pts
Barding; FCG
War Banner [25]

2x Varghulf @ 175 Pts


Casting Pool: 8/9
Dispel Pool: 7/8
Models in Army: 58
Total Army Cost: 2249
Obrazek

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

nie sprobowalbys zmiescic wraithow? wtedy masz juz czym lapac, a przynajmniej straszyc smoki ;)

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

thurion pisze:nie sprobowalbys zmiescic wraithow? wtedy masz juz czym lapac, a przynajmniej straszyc smoki ;)
Gralem sporo wraithami ( w roznych kombinacjach i w roznych kompozyjach armijnych) i wiem, ze przy dobrych wiatrach moga same rozwalic armie przeciwnika. Przekonalem sie tez, ze najefektywniejsza kompozycja to 5 Wraithow+ Banshee, a to juz 325pkt. To prawie tyle co dwa Vargulfy. Tymczasem Wraithy sa dosyc malo uniwersalne - na niektore armie musza sie kryc po lasach (we, demony, skaveny i inne mocno czarujace armie). Przy mojej sredniej magii nie bylbym w stanie ich skutecznie reanimowac po wiekszych obrazeniach, a kiedy zostaja juz 2-3 modele, to ich wartosc bojowa jest dosyc niska. Vargulfy, jak sie przekonalem, sa dobre na wszystko. Na kazda armie.
Nie oznacza to stanowczego odrzucenia propozycji, jednak w tym momencie widze tu raczej dwie szybkie i twarde bestie, niz wrazliwe i srednio szybkie duchy.
Pomysle. Dzięki za uwagę. :)
Obrazek

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

To nie do końca prawda, wbrew pozorom wrighty w duzej ilości, przy wspomaganiu magicznym są bardzo dobre na demony.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Nie dopadne Twoich jednostek? Toz to chyba najmobilniejsza rozpa VC jaka w zyciu widzialem. 6 jednostek szarzujacych na 20", 2 na 16", 1 na 14" i tylko 3razy ghoule sie wloką
Dwie hydry plus smok - przez głupią regenkę na hydrze będziesz musiał szarżować na nią co najmniej dwoma wampirami, a trzema, by mieć szansę ściągnąć ją w szarży. Ze smokiem jest jeszcze gorzej. Po prostu, z dużą częścią moich jednostek będziesz się musiał mijać w locie, a strzelanie mam całkiem niezłe i co najwazniejsze - mobilne. No i assassin też sprawia, że wampiry nie mogą się czuć bezpiecznie. I tak trzeba by zagrać, to tylko luźne spostrzeżenia. 5 wraithów bałbym się strasznie, bo trzeba w nie władować co najmniej dwa duze pociski, a jak sam zauważyłeś, 7 DD i 4 scrolle to nie jest słaba zapora magiczna - ale jak wytrzymam dwie pierwsze tury to się bez problemu przebiję.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Kruti
Dżentelmen Ludowy
Posty: 2084

Post autor: Kruti »

Jest tylko jeden sposób, żeby się przekonać kto ma racje
Obrazek

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

Rozpiske widze niezla na Empire czy WE....natomiast na inne vc czy demony to kiepska sprawa.....Z he jak maja piechote WL czy swordow tez tracisz na kazdej szarzy 1 vampira conajmniej :roll:
Ogolnie zamiast zrobic points denial zrobiles jescze wiekszy papier/nozyce/papier niz Drakenhoff
podpis nieregulaminowy - administracja

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Bless, wszystko fajnie, ale twój lord jest do dupy, tzn nie nadaje się ani do czarowania/wspierania za bardzo, ani do walczenia. 4 ataki z S7 bez hate'a i niczego innego, to może było użyteczne w połowie 6 ed. Teraz wszystko ma wardy, regenki, T6 i inne... Robienie 1 rany na turę lordem głównie do walki za 450 punktów jest żenujące. Pomyśl choćby, co się stanie, jak ktoś ci przed BK postawi treemana albo dwa... jeden model, a nie masz go totalnie czym ruszyć bez wystawiania całej masy wampirów na wielkie ryzyko. Regenkloc tak samo. I co wtedy? Wylecisz małymi wampirami samopas, pod haile i glade duardów, czy wsadzisz ich do 10 tki ghuli, tworząc oddział za 1200 punktów, który nie robi kompletnie nic adekwatnego do ceny?

Weź albo dread knighta (+ inf hate + red fury) - balefire pike, enchanted shield, carstein ring - i już w szarży składasz treemany, a do tego możesz wybijac dziury na 6 black knightów w regenerujacych się klockach. Albo biegacza z SoM, wtedy nabija 6-8 ran na piechocie przynajmniej i nie bije ostatni.

Zgadzam się z Malalem, że rozpiska mało uniwersalna. Co więcej uważam, że latający mały wampir z dwurakiem to kiepska inwestycja - z reguły mizerny save i tylko 3 ataki, schodzą od byle pierdnięcia, strach nimi wylecieć z regimentu. Wpadasz w klocek 30 ghuli, zabijasz 10 w pierwszej turze, a w drugiej już masz przesrane, bo Ci z poisonów pół wampirowni wybiją. I tak jest ze wszystkim, czego nie zabijesz od jednej szarży i co posiada śladowe umiejętności walki. Nie masz żadnych fajnych kombosów (np. BSB biegacz z inf. hate, SoM, +1 CR i niech będzie nightshroud, jak flayed potrzebny gdize indziej) - wszystko ładujesz w latanie i dwuraki, co sprawdza się głównie na ogry i inne plewne armie bez stubbornów/unbrejkabli/wardów.

Dla mnie skład bohaterów = nieefektywna i droga lipa, a skład oddziałów = nic nowego.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Dzieki za uwagi, panowie ! Widze, ze pomysl zostal dosyc jednoznacznie storpedowany. Coz, wypada jednak zagrac nim przynajmniej jednego testa zanim ostatecznie bede mogl przyznac Wam racje. :)

Szczatkowa nadzieje na powodzenie pokladam jeszcze w tym, ze wiele Waszych uwag odnosi sie do tego, co jest zapisane w rozpisce, bez rozpatrywania kontekstu. Dochodzi jednak jeszcze efekt zgrania roznych elementow, ktore samodzielnie moze i sa slabe, ale w polaczeniu z innymi zaczna przynosic efekty. Chce sie przekonac, czy mobilnosc, na ktora tu postawilem, stworzy mi wystarczajaca przewage nad przeciwnikiem, by cos ugrac.

A potem wroce do swojej rozpy na smoku, albo na biegaczu.... ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ