Night Gobliny z łukami

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Maggot
Wałkarz
Posty: 50
Lokalizacja: z ....ho ho....

Night Gobliny z łukami

Post autor: Maggot »

No właśnie. Wystawiam ich i muszę przyznać, że wywołują u mnie mieszane uczucia. Z jednej strony niby mają te łuki, to mogą strzelać do fastów atakujących moje maszyny, ale z drugiej ich zasięg 16" nie powala na kolana. Przydają się gdy mamy górkę wtedy 20 strzał na ture w coś dostecznie bliskiego to już coś...jak nie ma górki to zawsze jeszcze troche tych strzał może polecieć w large targety...trzymają ćwiartke no i - przede wszystkim - taka dodanie łuku nic nie kosztuje, traci się tylko tarcze. Zawsze można zagrać też nimi "psychologicznie" - niech przeciwnik pomyśli że są tam fanole....Co o nich sądzicie?

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2149
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

jak ma pomyslec ze tam są fanole, w rozpie moze przeciez sprawdzic no nie ?

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

Czasem ludzie grają na tajne rozpiski... Czyli tak jak poprawnie gra się w tą grę.

A to kiedyś stosowałem - dawałem tam jeszcze 3 fanatyków, fajnie się tym strzela do właśnie LT i w ogóle rzeczy na górce. Jeszcze czasem po prostu było zapychaczem rozstawień, ale lepsze są wilki tutaj.

Zresztą był chyba już taki temat.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

wystrzal takiej 20 w bolca elfickiego może zabić calą zaloge...
ogólnie dobrzi są do strzelania po górkach, ewentualnie jak naspiane po LT ale tych bez armour sava zbytniego.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Maggot
Wałkarz
Posty: 50
Lokalizacja: z ....ho ho....

Post autor: Maggot »

Ktoś tu na forum proponował żeby dać im Spider Banner - opcja droga troche, ale nie taka głupia- 20 strzał z poisonem? toz od tego powinien smok spaść ....no dobra - moze nie spaść, ale dostać te 2-3 rany....ktoś to testował?

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

wystrzal takiej 20 w bolca elfickiego może zabić calą zaloge...
Zakładając że nie ruszali się albo są na bliskim trafia 6, w obsługę 2, rani 1, mamy AS 6+. Trzeba więc przekroczyć statystykę o ponad 100% żeby ściągnąć bolca.
Oczywiście to tylko statystyka :wink:

Co do poisonów to pomysł ciekawy, są straszakiem różne LT. Tylko to nadal małe goblinki z ZS 3 i nędzną LD. Niezdana panika albo właśnie terror od LT i po ptokach. A jeśli wróg nie ma LT to są to właściwie zmarnowane pkt

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

no i jeszcze wymaga wziecia goblinskiego bsb...mega wypas :roll:

Awatar użytkownika
Maggot
Wałkarz
Posty: 50
Lokalizacja: z ....ho ho....

Post autor: Maggot »

no i jeszcze wymaga wziecia goblinskiego bsb...mega wypas
Jak juz grac samymi goblinami to czemu nie brac goblinskiego bsb?- mysle tu glownie o sobie i mi podobnych graczachco graja gobasami...wiele mi to nie zmienia - taka armia napewno nie wygrywa masterow, ale cos tam ugrać się pewnie da...

Paku
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Paku »

IMO gobaski dostają po dupie równo - od armii zacięznych, elfów (fear na wszystkim boli)i plutonów przez panikę, ale mimo wszystko BSB jest potrzebny

Awatar użytkownika
okurdemol
Wodzirej
Posty: 695

Post autor: okurdemol »

Też mam małą gobbo-armię złożoną dla funu ze skullpassa i jakichś tam dodatków: hoppersów, pumpwagonów, i innych losowych rzeczy, której główną i podstawową zasadą jest: "wklep sobie maskę sam", ew."zabij się sam". Gra czymś takim, to jest czyste 100% funu. A taki klocek, o którym tu mowa z 3 fanolami, jest mega-potężny, jak na gobliny oczywiście. ;)

ed: żeby było śmieszniej, jest to jedyna armia pomalowana w 100%, z tych, które posiadam.

Awatar użytkownika
Leszczu
Chuck Norris
Posty: 641
Lokalizacja: Krotoszyn, Zielony Smok
Kontakt:

Post autor: Leszczu »

Paku. Gobaski dostają do dupie równo? Chętnie przekonałbym cię, że się mylisz ;] w mojej armii mam tylko 7 orków (1 genek szaman, 6 bullych) na 214 modeli. i wcale nie są takie cienkie a ofensy wciągają nosem :P

Paku
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Paku »

Leszczu: Genek orkowy, to nie jest już armia goblińska, armia goblińska jest słabsza o te 1-2 LD właśnie przez genka, i dlatego uważam że psychologicznie daje dupy xD, ale rekompensuje dużą liczbą, herdamim, sqigami i maszynami.

Imo gram HE, wyciągam fanoli, chowam się do lasku i na górki, i czekam czarując i strzelając...

Nic nie mam do goblinków bo sam je bardzo lubie i czasami daje 20 łuczników i 30 z HW i tarczami z sieciami, ale co za dużo to nie zdrowo.

Awatar użytkownika
Maggot
Wałkarz
Posty: 50
Lokalizacja: z ....ho ho....

Post autor: Maggot »

Branie Orkowego Generała do Goblinskiej armii zmienia potężnie tę armię- opcja bardzo dobra- nikt chyba nie jest masochistą żeby przez wszystkie tury nic nie robic- bo albo nie zdadzą animosity, albo uciekną od byle testu psychologii....a tak....generał orkowy (a szczególnie black ork) wzmacnia ją potężnie (w dodatku pozwala nam wykorzystać slota kompletenie nieuzytecznego przy goblinskim bossie- czyli trolle), czy to jako shaman czy to jako Boss...choć, jesli chodzi o magię to też wolę Little Waagh...reszta wojska to same gobasy (nie licząc bullich), więc
wciąż jest to armia goblińska- może nie czysto goblińska, ale jednak...

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2245
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

IMO nie opłaca się brać goblinskich łuczników, bo mają S3, Bs3 i 16" zasięg. Jednak przy większych bitwach można poświęcić troche punktów i postawić jeden klocek. Wydaje mi się, że wystawienie orkowych łuczników to lepsze rozwiązanie, przynajmniej mają normanlny zasięg 24"...

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

goboss pisze:IMO nie opłaca się brać goblinskich łuczników, bo mają S3, Bs3 i 16" zasięg. Jednak przy większych bitwach można poświęcić troche punktów i postawić jeden klocek. Wydaje mi się, że wystawienie orkowych łuczników to lepsze rozwiązanie, przynajmniej mają normanlny zasięg 24"...
Nie są takie złe :wink: . Po pierwsze masz ich 2x więcej niż orków (te same pkt'y), po drugie możesz po prostu nimi bronić maszynek, strzelając gdy ktoś podbiegnie. Do tego wsadzasz 1-2 fanoli, muzyka i masz oddział za 99 pkt'ów. :)

Darek
Wałkarz
Posty: 68

Post autor: Darek »

generaralnie goblińscy łucznicy są mało uzyteczni. Chociaż zdażyło mi się ze klocek 20 łuczników z 3 fanolami wygrał bitwe na turnieju parowym. Mimo iżnic z niego nie zostało przyją szarze(wymuszone odpowiednim ruchem tegoż klocka) 3 lanc bretońskich z ich BSB i genkiem(tu z kolei złe rozstawienie czyli kumulacja lanc w środku formacji wroga, no i rozstawienie terenu) oraz szarze w bok skinków. Efekem było jeszcze przed samym starciem zniszczenie jednej lancy oraz osłabienie 2 następnych na które wjechała z boku sojusznicza kawaleria w kontrze. Dodam tylko żę w opisanej sytuacji maiłem nielichego farta...
Ale o dtego czasu w moich goblińskich(be zżadnego orka) rozpiskach jest przynajmniej jeden odział łuczników. Niekoniecznie z fanolami. Fanole są za to zawsze w odziale który stoi ok 6-7 cali za pierwszym rzędem odziału łuczników. Kilku co mniej bystrych generałów już straciło swoje doborowe odziały w zarży na czysty klocek goblńskich łuczników. Jednak bardzij doświadczeni gracze sobie z tym jakoś radzą (fasty, paniki, itp)

Awatar użytkownika
Maggot
Wałkarz
Posty: 50
Lokalizacja: z ....ho ho....

Post autor: Maggot »

No właśnie a może siła tego oddziału tkwi w tym że każdy go lekceważy...w najgorszym razie trzymają /zajmują dla nas ćwiartki

Awatar użytkownika
qlpin
Chuck Norris
Posty: 425

Post autor: qlpin »

są lepsze rzeczy do trzymania/zajmowania ćwiartek bardziej mobilne lub po prostu tańsze...

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Maggot pisze:Branie Orkowego Generała do Goblinskiej armii zmienia potężnie tę armię- opcja bardzo dobra- nikt chyba nie jest masochistą żeby przez wszystkie tury nic nie robic- bo albo nie zdadzą animosity, albo uciekną od byle testu psychologii....a tak....generał orkowy (a szczególnie black ork) wzmacnia ją potężnie (w dodatku pozwala nam wykorzystać slota kompletenie nieuzytecznego przy goblinskim bossie- czyli trolle), czy to jako shaman czy to jako Boss...choć, jesli chodzi o magię to też wolę Little Waagh...reszta wojska to same gobasy (nie licząc bullich), więc
wciąż jest to armia goblińska- może nie czysto goblińska, ale jednak...
A zapewne! Ja też lubię czasem robić quell animosity w klockach gobosów. Im więcej zginie tym weselej :lol2: .

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Jedyną zaletą jest to, że mają multipla i jest ich dużo. 20 na górce daje 80 strzałów i czasami coś zabije.

ODPOWIEDZ